Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 18. okt 2015, 21:17

"I dag var jeg kørt til Føtex for at handle. Da jeg skulle betale var der kun mulighed for at betale ved selvbetjeningskassen, hvor en enkelt medarbejder kan kontrollere det hele. Da jeg nægter at benytte selvbetjeningskasserne, måtte den unge mand åbne en almindelig kasse. Jeg prøvede at forklare ham, at jeg gerne ville deltage i, at han også havde arbejde til næste år, men det var angiveligt irrelevant, da han ikke mente, at han skulle arbejde i Føtex til næste år ( måske en lidt snævert synet og egoistisk holdning)
På vej hjem gav jeg mig til at regne. 4 selvbetjeningskasser kan styres af 1 mand, det vil sige, at i forhold til de "gammeldages" kasser er der tre mand i overskud. Føtex har åbent alle ugens syv dag fra kl. 8- 21, hvilket betyder 91 timer pr. uge.Omregnet i forhold til selvbetjeningskasser betyder det, at en enkelt Føtex butik kan spare 7,4 mand. Der er 83 Føtex butikker i Danmark, så det vil sige, at der kan spares i alt 614 mand. En kassemedarbejder i Føtex er som oftest en ung under 30 år uden egentlig uddannelse. Hvis disse unge mennesker skal på kontanthjælp på laveste sats (ung udeboende uden børn) betyder det alene i uddannelseshjælp, som det hedder nu en årlig udgift til samfundet på ca. 41.700.000. Dertil kommer yderlige betaling, hvis der er børn, tilskud til husleje, tandlæge enkeltydelser osv, men nu tager jeg kun udgangspunkt i selve ydelsen. Desuden mister samfundet ca. 51.500.000 årligt i skatteindtægter. Sammenlagt betyder det udgifter og mistede indtægter på en lille milliard, for at Dansk Supermarked kan ,blive endnu rigere og for at du kan spare måske 2 minutter af din kostbare tid. Jeg vil gerne ofre 2 minutter af min tid for at bevare arbejdspladser, give unge mennesker en følelse af at styre deres eget liv og for at spare samfundet penge, så jeg fortsætter med at benytte bemandede kasser. Hvad gør du?"
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24471

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Moxy-lady » 18. okt 2015, 21:39

icelady skrev:"I dag var jeg kørt til Føtex for at handle. Da jeg skulle betale var der kun mulighed for at betale ved selvbetjeningskassen, hvor en enkelt medarbejder kan kontrollere det hele. Da jeg nægter at benytte selvbetjeningskasserne, måtte den unge mand åbne en almindelig kasse. Jeg prøvede at forklare ham, at jeg gerne ville deltage i, at han også havde arbejde til næste år, men det var angiveligt irrelevant, da han ikke mente, at han skulle arbejde i Føtex til næste år ( måske en lidt snævert synet og egoistisk holdning)
På vej hjem gav jeg mig til at regne. 4 selvbetjeningskasser kan styres af 1 mand, det vil sige, at i forhold til de "gammeldages" kasser er der tre mand i overskud. Føtex har åbent alle ugens syv dag fra kl. 8- 21, hvilket betyder 91 timer pr. uge.Omregnet i forhold til selvbetjeningskasser betyder det, at en enkelt Føtex butik kan spare 7,4 mand. Der er 83 Føtex butikker i Danmark, så det vil sige, at der kan spares i alt 614 mand. En kassemedarbejder i Føtex er som oftest en ung under 30 år uden egentlig uddannelse. Hvis disse unge mennesker skal på kontanthjælp på laveste sats (ung udeboende uden børn) betyder det alene i uddannelseshjælp, som det hedder nu en årlig udgift til samfundet på ca. 41.700.000. Dertil kommer yderlige betaling, hvis der er børn, tilskud til husleje, tandlæge enkeltydelser osv, men nu tager jeg kun udgangspunkt i selve ydelsen. Desuden mister samfundet ca. 51.500.000 årligt i skatteindtægter. Sammenlagt betyder det udgifter og mistede indtægter på en lille milliard, for at Dansk Supermarked kan ,blive endnu rigere og for at du kan spare måske 2 minutter af din kostbare tid. Jeg vil gerne ofre 2 minutter af min tid for at bevare arbejdspladser, give unge mennesker en følelse af at styre deres eget liv og for at spare samfundet penge, så jeg fortsætter med at benytte bemandede kasser. Hvad gør du?"


Øj, hvor havde jeg været træt af ham/hende der krævede at jeg åbnede en kasse. Jeg er selv irriteret over at Føtex kun har åbent i disse kasser om aftenen (i hvert fald i min by) - men det er mere udfra en betragtning om at jeg synes at det er en lousy løsning når man ikke er et discountsupermarked. Hvis Netto eller Fakta gjorde det, ville jeg syntes at det var skønt. Ligesom jeg også gerne står længere i kø disse steder, da det, logisk nok, er lønnen de kan spare penge på.
Derudover tror jeg at den udvidede åbningstid har skaffet flere jobs, end selvbetjeningskasser kommer til at fjerne, sådan indenfor nærmeste fremtid.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 18. okt 2015, 22:26

"Mine bedste veninder har fået mig til at grine
, De har tørret mine tårer bort

, hørt på ævl igen og igen

, De har krammet mig hårdt

, De har set mig lykkes & mislykkes

, De har gjort mig stærk

& indimellem drevet mig til vanvid


. Gud har givet os... piger for at vi skal ha en ven for livet ...Kopier & sæt i din status hvis du elsker dine bedste veninder"










Suk....
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 18. okt 2015, 22:41

Diverse udgaver af dem her.

Billede

Billede
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 19. okt 2015, 05:01

Hold nu kæft altså :stoned:


Nu hvor Politiet har meddelt, at de ikke længere tager sig af almene indbrud, har jeg gjort følgende:
Pillet min Nabohjælp skilt ned.
Solgt alarmanlægget.
Holdt op med at bekymre mig om, hvorvidt jeg huskede at låse døren.
Blevet mindre omhyggelig med ikke at lade værdifulde ting ligge i forhaven.
Jeg har i stedet gjort følgende:
Købt 2 pakistanske og et IS-flag, som står og troner på hver sin stang i forhaven...
Så nu er mit hus overvåget 24/7 af nogle gutter i en anonym bil på den anden side af gaden - billigt og effektivt...!
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 13:05

"Stop jer selv kræftens bekæmpelse mennesker.
Bare stop.
Ha lidt respekt for alle med cancer og for alle der kæmper.
Gå i det mindste hjem og læs i stedet for at blive ved at sprede løgne om at cancer mangler en kur og at vi skal huske og støtte.
Cancer har en kur.
Sæt jer ind i kræftens bekæmpelse, sæt jer ind i alt hvad de gør.
Kig på deres logo, evighedstegnet, læs tilbage i tiden.
Læs om dengang man brugte cannabis som medicin mod f'eks cancer, indtil en amerikansk læge fik det gjort ulovligt.
Alle mennesker er født med cannabinoider i kroppen.
Det gir mening at kroppen derfor ska ha det den selv indeholder, når den går i alarmberedskab.
Min familie valgte at stole på lægerne da min far fik små cellet lungekræft.
De valgte at stole på at kemo ville redde hans liv.
Og jeg måtte ikk blande mig.
Fra han fik det konstateret til han lå i kisten gik der 6 mdr.
Vågn OP.
Cancer er en business.
Lægerne tjener boksen bare ved at tilbyde en famile kemo, når så de er i et forløb, vælter det yderligere ind.
Den udtalelse har jeg fra en tidligere læge, som ikk ku se sig selv i øjnene mere.
Og deres mafia metoder, som han sagde."

Godt så.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 19. okt 2015, 13:07

^ Wow :8:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 13:10

Prøv at søge på Natasja Baron på facebook.
Vi kan jo fortsætte med:
"Kemo terapi= celle gift.
Kemo går ind og forgifter alle dine raske celler os.
Lægerne tjener boksen på at tilbyde dig kemo.
Hvis du er syg af cancer, skal du læse om cannabis olie.
Alle mennesker er født med cannabinoider i kroppen.
Derfor gir det mening at det er det kroppen skal ha, når den går i alarmberedskab.
Husk der skal være 97% thc i, før at den dræber cancer.
Cannabis olie la dine raske celler være.
For meget syre i kroppen gir cancer, det vigtigt at leve basisk og det vigtigt at minimere indtaget af sukker, cancer elsker sukker."

Jeg kan sådan set godt forstå, at man prøver fx cannabisolie, hvis man har kræft. Jeg ville sgu nok også selv prøve alting for at blive rask og ikke dø. Men simpelthen at stille det op som om, at man dør af kemo og at alle bare skal have cannabis..
Senest rettet af Karkluden 19. okt 2015, 13:14, rettet i alt 1 gang.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Daine » 19. okt 2015, 13:12

Karkluden skrev:Prøv at søge på Natasja Baron på facebook.


Jeg gentager lige mig selv:

Wow :8:

(Jeg ved slet ikke, hvad jeg ellers skal sige, hun er da frygtelig!)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fru Sunshine » 19. okt 2015, 13:51

:tie:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 19. okt 2015, 15:42

Dikus skrev:
Delfin skrev:Hold nu kæft altså :stoned:


Nu hvor Politiet har meddelt, at de ikke længere tager sig af almene indbrud, har jeg gjort følgende:
Pillet min Nabohjælp skilt ned.
Solgt alarmanlægget.
Holdt op med at bekymre mig om, hvorvidt jeg huskede at låse døren.
Blevet mindre omhyggelig med ikke at lade værdifulde ting ligge i forhaven.
Jeg har i stedet gjort følgende:
Købt 2 pakistanske og et IS-flag, som står og troner på hver sin stang i forhaven...
Så nu er mit hus overvåget 24/7 af nogle gutter i en anonym bil på den anden side af gaden - billigt og effektivt...!


Ej undskyld :lol: Men det synes jeg faktisk er sjovt :D Sådan en lille... Spild da tiden på noget ordentligt :D


Mit smilebånd slog nu også en lille krølle, men den efterlod mig alligevel med en træls følelse.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 19. okt 2015, 15:44

Jeg gad rigtig godt vide, om der reelt er noget i det med den cannabisolie
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Thestral » 19. okt 2015, 16:29

Delfin skrev:Jeg gad rigtig godt vide, om der reelt er noget i det med den cannabisolie
Samme her :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 16:30

Delfin skrev:Jeg gad rigtig godt vide, om der reelt er noget i det med den cannabisolie

Altså igen - jeg ville sgu prøve det, hvis jeg fik kræft. Mest fordi jeg ville tænke, at nå ja, det kan vel næppe skade. Ligesom jeg ikke helt ved, om de der mælkesyrebakterier jeg tager, hjælper på mine maveproblemer, men de skader i hvert fald ikke. Agtigt.
Men jeg synes eddermame, der er langt til at insistere på, at kemo kun er noget lort og aldrig hjælper. Kemoterapi har reddet mange menneskers liv. Det er ikke nødvendigvis den evigtgyldige løsning, og jeg kan godt følge hende så langt som, at man måske skulle forske lidt mere i, om andre ting kunne bruges medicinsk, men kemoterapi er ikke en dårlig ting, der bare dræber folk, ligesom cannabis næppe er et vidundermiddel uden problemer.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Karkluden » 19. okt 2015, 16:31

Jeg kan personligt sige, at jeg har haft kræftpatienter, der har brugt cannabisolie, og det var altså 50/50, om de døde lynende hurtigt af deres kræft eller om de overlevede.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"