Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 18. okt 2015, 18:02

Min weekend har været helt igennem noget hø, hvad mad og motion angår. Men til gengæld været max hyggelig og dejlig!

Jeg må op på hesten igen fra i morgen!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 18. okt 2015, 20:51

Dum afslutning på ferien. Jeg nåede ikke mit mål for træning hver anden dag - manden kom alt for sent hjem fra sit dyk. Og det pissede mig virkelig af. Han kan selvfølgelig ikke gøre for, at turen blev forlænget (de var syv mand af sted langt ude på vandet), men årh, hvor det irriterer mig alligevel!

Jeg nåede kun lige at få handlet efter aftensmaden, så kom jeg hjem til et hus i kaos, så jeg fik først bagt til min klasse meget sent. Jeg burde have lagt mig for en time siden, men jeg var for gal på manden (vi sluttede lige med et skænderi - MS (det er jo ikke længere pre, men full-blown) og hans smerter er ikke en god kombi!), så jeg har set min serie, ædt et double dark marcipanbrød og lakeret negle i stedet.

Men jeg må nok hellere...alarmen går kl. 5.20. Spændt på, om jeg kan sove. Det kan jeg sjældent den første nat efter en ferie...
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2015, 08:12

Jeg er hårdt ramt af halsbetændelse, der ramte natten til søndag. Øv. Og i dag med migræne oveni. Det er altså bare ikke sjovt. Hvor er jeg glad for, at jeg har migrænemedicin og strepsils. Mad har jeg ikke rigtig lyst til, men må finde på noget sundt i løbet af dagen.. Selvom det ikke lige er hvad man har lyst til, når man har det skidt.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2015, 08:45

Nåh.. Må hellere evaluere:


2 dages faste Fastede som sådan to dage, men tror jeg gik liiidt over i kalorier en af dagene.
1 gang træning (skal på "ferie" fra fredag til søndag) Fik løbet en tur. Ville gerne have nået mere, men det er dog den ene gang, jeg havde sat mål om.
Masser af vand og frugt og grønt Bahhhh... kulden har sat ind, og det fjerner virkelig min lyst til vand. Frugt og grønt gik fint ind til ca. torsdag, og de sidste tre dage har været et inferno af vin, lyst brød og andre "gode" ting :rulle:

Næste etapes mål: (Prøver at være lidt mere ambitiøs denne gang, for har ingen undskyldninger)

- Faste 2 dage. Alt vejes og kun godkendt, hvis under 500 kcal.
- Træne/løbe 3 gange
- Frugt og/eller grønt til ALLE måltider uden undtagelse
- Min 1½ L vand om dagen, OGSÅ weekender.
- Ingen kedsomheds- eller overspisning i weekenden.

(Smider måske en ekstra fastedag ind i denne uge, for de sidste 14 dage har været noget hø mindst halvdelen af tiden. )
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 19. okt 2015, 08:51

Evaluering:
Spise sundt nu jeg er hjemme til det . Tjek!
Få gået nogle ture. Tjek.
Drikke mere vand, når jeg sidder og skriver opgave bliver det for hurtigt til cola. Det kunne godt være gået bedre.
Spise mere frugt. Tjek!

Jeg har tabt mig et lille kilo, hvilket jeg er godt tilfreds med.
Næste uge er lidt usikker, for jeg har helt vildt meget at læse op på, og jeg er syg. Så hvor mange gåture det lige bliver til, det skal jeg ikke kunne sige.

Mål for næste uge:
Spis sundt
Mere vand!
Mere frugt
Spise sundt torsdag på arbejde og ikke falde i fordi jeg får travlt
Tabe lidt mere
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 19. okt 2015, 13:13

Det går helt galt i dag! :lol:

1) Jeg har jo fødselsdag, så jeg har mini-bounty/snickers/mars/twix med til kollegerne og en chokoladekage til klassen.
2) En kollega havde kage med
3) Så viser det sig, en elev har haft fødselsdag i ferien OG har kage med! Han er østeuropæer, og moren har selvfølgelig bagt en lokal kage = TUNG!

Og jeg har mere af den der mousse-kage hjemme...oh.my.gawd! :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 19. okt 2015, 13:16

Guilded_Lily skrev:Det går helt galt i dag! :lol:

1) Jeg har jo fødselsdag, så jeg har mini-bounty/snickers/mars/twix med til kollegerne og en chokoladekage til klassen.
2) En kollega havde kage med
3) Så viser det sig, en elev har haft fødselsdag i ferien OG har kage med! Han er østeuropæer, og moren har selvfølgelig bagt en lokal kage = TUNG!

Og jeg har mere af den der mousse-kage hjemme...oh.my.gawd! :lol:


Den havde jeg ikke lige fanget (har været lidt "væk" den seneste uges tid :genert: )

Men tillykke med fødselsdagen!! :blomst: :pompom:

Kage er dig bestemt vel undt. Håber, du har en fantastisk dag :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 06:40

Ballademager skrev:Har testet TRX Suspension i aften. Nøj, det var fedt! :banan: Det var ret hårdt, og jeg var udfordret på en helt anden måde end normalt, når jeg træner... og jeg forventer ikke nødvendigvis at kunne gå i morgen :-D

Den er hermed givet videre, hvis nogen trænger til at prøve noget nyt i træningslokalet.


Hvor er du sej! Og tak for tippet - det vil helt sikkert blive taget med i mine overvejelser...

Er total bange for det der TRX-koncept. Er stensikker på, det kun er for folk, der er i pissegod form, og at holdene består af 1000 crossfittere :genert: (Men så igen havde jeg jo samme fordom om spinning, indtil jeg blev overtalt til at give det et skud)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 06:42

Havde en skidegod dag i går :banan:

Fasten gik spot on, og endte på ca. 420 kcal, og så fik jeg lige trænet lidt forskellige øvelser derhjemme foran The Biggest Loser om aftenen. Ca. 45 minutter vil jeg tro - ikke dødhårdt, men dog bedre end at ligge og flade den.

Gud hvor bliver jeg oppustet/væskeophobet af at spise forkert. Én ordentlig dag, og jeg kan tydeligt mærke, det svinder!
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 20. okt 2015, 07:58

Jeg hældte en smule chips indenbords i går aftes, men heldigvis ikke noget der vælter båden. Jeg har en masse lækker, ordentlig mad i køleskabet i dag, så jeg undgår at stå i panik foran chipsene senere.
Jeg følger min læseplan, så jeg skulle gerne nå det hele inden eksamen. Jeg har dog sjældent læst så meget og forstået så lidt, det er virkelig det sværeste emne jeg nogensinde har haft. Jeg håber på at noget af det sætter sig fast alligevel og at jeg kan bestå den her eksamen.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2015, 09:09

Mange tak for jeres søde hilsener her og i kort :kys: :love:

Jeg havde en helt fantastisk dag. Jeg var lidt træt af, jeg skulle på arbejde, men mine elever opvejede det - og da de først fandt ud af, det var min fødselsdag, gik det helt over gevind med knus og sang :lun:
Bagefter kørte jeg på kirkegården til min mors grav i det smukkeste solskin, så bad manden mig lige tage nogle kyllingebryster og is med hjem. Jeg magtede ikke beslutte menuen, så jeg overlod det til ham - jeg troede så, menuen stod på fyldte kyllepatter med frisk pasta (en livret). Jeg nød virkelig turen hjem i en eksplosion af efterårsfarver i solen :love:

Jeg kom hjem til en kæmpe gave på bordet, som viste sig at være en ny, fire-hjulskuffert til min tur til London i november. Den vejer ikke en fis og dødnem at manøvrere - noget andet end den kæmpe klods på to hjul, jeg plejer at losse rundt med (som manden har smadret) :lol: :banan: Derudover gavekort til Body Shop. Jeg fik to primere i lørdags, så den ene skal byttes til en serum og så hvad jeg ellers finder på. Jeg fik også penge til en ny vinterjakke i lørdags, så alt i alt perfekte gaver!

Nå, men jeg kom så også hjem til et køkken i total mayhem - yes, kokken var gået i krig. Menuen stod på caesarsalad til forret, oksemørbrad med halve, ristede timiankartofler, champignonsauce og waldorffsalat til hovedret og is til dessert med et stykke af moussekagen til.

Jeg sluttede aftenen af med Robinson og en skype-date med min søster i London i en time - det blev aaaaalt for sent, så jeg kom en halv time for sent op i morges... :fløjt:

Jeg er fuldstændig bloated, tung og dvask i dag og kan tydeligt mærke, hvordan for meget mad nu påvirker mig. Ringene strammer, det vælter ud over buksekanten, jeg har ondt i hovedet og maven skriger på mad, samtidig med den siger nej tak, når jeg så forsøger at spise. Det skal jeg lige lære. Jeg har haft et par dage i mit gamle spisemønster, og det er da fedt, 5:2 har haft en sådan effekt, at jeg simpelthen ikke KAN tåle det mønster mere, men jeg er samtidig bange for, det kommer til at tage nogle dage og en god portion selvdisciplin til for at komme tilbage på rette spor.

Første skridt er en fornuftig mængde mad i dag (har en rest caesarsalad med til frokost og skal have en lille smule rester i aften - jeg smider simpelthen ikke oksemørbrad ud! Og så hedder det fastedag i morgen OG træning! Jeg glæder mig allerede...
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 20. okt 2015, 09:17

Evaluering (lidt forsinket)

Faste 2 gange Det blev til en enkelt regulær fd, men havde rimeligt styr på det de andre dage uden overspisning - indtil weekenden
Træne 2-3 gange Jeg fik trænet tre gange. Ville gerne have nået den fjerde, men det satte mandens dykkertur en stopper for
1½ L vand pr. dag Ikke helt..
Personlig pleje Tjek
Forsøge at lade være med at gå helt i feriemode og kaste mig over al hyggen i form af slik, chokoladekiks, bagværk og chips - og holde mig til én portion aftensmad! Tjek
Få styr på lidt hængepartier (arbejde, hus, have, fødselsdag) Haven ser stadig farlig ud, men datteren fik sit "nye" værelse og vi fik gjort ordentlig rent til fødselsdagen

Denne uge:

* faste 1-2 gange
* træne 2 gange
* 1½-2 L vand hver dag
* fokus på sundere kost de andre dage
* komme ordentligt ind i arbejdsrytmen igen
* huske at være glad for de små ting i hverdagen
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 20. okt 2015, 09:23

Guilded_Lily skrev:Mange tak for jeres søde hilsener her og i kort :kys: :love:

Jeg havde en helt fantastisk dag. Jeg var lidt træt af, jeg skulle på arbejde, men mine elever opvejede det - og da de først fandt ud af, det var min fødselsdag, gik det helt over gevind med knus og sang :lun:
Bagefter kørte jeg på kirkegården til min mors grav i det smukkeste solskin, så bad manden mig lige tage nogle kyllingebryster og is med hjem. Jeg magtede ikke beslutte menuen, så jeg overlod det til ham - jeg troede så, menuen stod på fyldte kyllepatter med frisk pasta (en livret). Jeg nød virkelig turen hjem i en eksplosion af efterårsfarver i solen :love:

Jeg kom hjem til en kæmpe gave på bordet, som viste sig at være en ny, fire-hjulskuffert til min tur til London i november. Den vejer ikke en fis og dødnem at manøvrere - noget andet end den kæmpe klods på to hjul, jeg plejer at losse rundt med (som manden har smadret) :lol: :banan: Derudover gavekort til Body Shop. Jeg fik to primere i lørdags, så den ene skal byttes til en serum og så hvad jeg ellers finder på. Jeg fik også penge til en ny vinterjakke i lørdags, så alt i alt perfekte gaver!

Nå, men jeg kom så også hjem til et køkken i total mayhem - yes, kokken var gået i krig. Menuen stod på caesarsalad til forret, oksemørbrad med halve, ristede timiankartofler, champignonsauce og waldorffsalat til hovedret og is til dessert med et stykke af moussekagen til.

Jeg sluttede aftenen af med Robinson og en skype-date med min søster i London i en time - det blev aaaaalt for sent, så jeg kom en halv time for sent op i morges... :fløjt:

Jeg er fuldstændig bloated, tung og dvask i dag og kan tydeligt mærke, hvordan for meget mad nu påvirker mig. Ringene strammer, det vælter ud over buksekanten, jeg har ondt i hovedet og maven skriger på mad, samtidig med den siger nej tak, når jeg så forsøger at spise. Det skal jeg lige lære. Jeg har haft et par dage i mit gamle spisemønster, og det er da fedt, 5:2 har haft en sådan effekt, at jeg simpelthen ikke KAN tåle det mønster mere, men jeg er samtidig bange for, det kommer til at tage nogle dage og en god portion selvdisciplin til for at komme tilbage på rette spor.

Første skridt er en fornuftig mængde mad i dag (har en rest caesarsalad med til frokost og skal have en lille smule rester i aften - jeg smider simpelthen ikke oksemørbrad ud! Og så hedder det fastedag i morgen OG træning! Jeg glæder mig allerede...


Hihi, lige den med ringene lagde jeg også mærke til efter weekenden! :lol: Mine ringe er ellers blevet så løse, at de drejer rundt, men efter weekenden sad de nærmest og klemte mine fingre. Det er ret vildt, at der er så stor forskel!

Men hvor lyder det som en dejlig dag!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 20. okt 2015, 10:41

Jeg elsker mine børn højere end det overhovedet er muligt, men man skulle nogle gange tro, at de enten var i trodsalderen igen, allerede var i teenagealderen eller blot ligner mig alt for meget mht. temperament - for sikke en øv-morgen, vi havde i dag. I aften skal jeg træne ifølge træningsplanen, jeg fik lavet i sidste uge - og jeg glæder mig - også selv om øv-morgener som regel påvirker mit humør resten af dagen.


Mine etapemål
Overholde træningsplanen
Negleolie og håndcreme (det halter, så jeg må lige stramme op)
Fredagssnolder er kun fredag
Huske at være glad for de små ting i hverdagen
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2015, 12:08

Mine etapemål:

Løbe 2 gange
Overholde ww
Rydde op i S' tøjskab
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"