Indretning af nyt hus

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 12:05

Tricolette skrev:Nu spørger jeg måske lidt blankt, men det rum mellem køkken og det store badeværelse - er det et depotrum? Og hvordan kommer man derind? Efter tegningen er der sat et par skabslåger ind.

Og med hensyn til kontor/gæsteværelse - er det så meningen at dem som evt. sover i det værelse, skal benytte det store badeværelse (og dermed igennem soveværelset) eller skal de igennem hele huset til det lille?


Det er viktualierum :) planen er at lave skabslåger, så det går i et med resten af køkkenet, og min kæreste snakker om at sænke det et eller to trin ift. resten af huset.

Jeg har tænkt lidt over det med gæsteværelset og badeværelse, jeg tror bare det må blive det lille badeværelse :) i hverdagen bliver rummet alligevel primært til opbevaring.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 12:07

Jeg synes det er svært med lukket eller åbent køkken, for et åbent kræver jo meget orden. Men jeg ved at jeg bliver den, der primært står i køkkenet, og så tror jeg altså jeg bliver gladest for at kunne være med i snakken i resten af huset. Men vi skal da måske overveje en alternativ løsning med at kunne lukke det af.
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 12:10

Tibbler skrev:Måske kan I sætte et tagvindue i ved det lille badeværelse


Det tror jeg faktisk bliver løsningen. Måske også et i fordelingsgangen for at få dagslys ind.
1
You're never fully dressed until you wear a smile
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Akehurst2 » 3. mar 2017, 12:13

MyIdea skrev:Jeg synes det er svært med lukket eller åbent køkken, for et åbent kræver jo meget orden. Men jeg ved at jeg bliver den, der primært står i køkkenet, og så tror jeg altså jeg bliver gladest for at kunne være med i snakken i resten af huset. Men vi skal da måske overveje en alternativ løsning med at kunne lukke det af.


Det er også meget rart ikke at være lukket helt inde i køkkenet og væk fra festen/hyggen.

En mulighed kan være, at der laves noget køkkenbord bag en halvmur, der skærmer lidt - det kan også give lidt ekstra bordplads. Med en disk kan man sætte et par barstole og ligefrem lokke til at der er nogen, der hygger med kokken :)

Sådan her fx:

Billede
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2017, 12:22

Angelina skrev:
Filipai skrev:
Angelina skrev:Jeg ved godt det er en smagssag, men jeg har åbent køkken/alrum og stue - og har haft det i de sidste 9 år - og hold nu kæft hvor er jeg træt af ikke at kunne lukke af til køkkenet ind i mellem. Når jeg en dag skal have nyt hus bliver det min aller største prioritet, at det ikke er åbent køkken/alrum.


Må jeg høre hvorfor. Vi står også og er igang med at skal få tegnet hus, og vores største prioritet er at der bliver køkken alrum. I vores lille lejlighed vi har nu er der seperat køkken, og jeg er så træt af at jeg ikke kan være vært mens jeg står og rumsterer i gryderne. Men kunne da være man skulle indtænke noget skydedør af en art.


Mados er en ting, uanset hvor meget emhætte osv man bruger, så spreder det sig jo stadig, og det er til alle møbler og ting, i stue og spisestue.

Hvis vi kun er ganske få gæster, synes jeg også det kan være hyggeligt at man er "med" - men det kaos der helt naturligt opstår når man (jeg) laver mad og portionsanretter til 12+ personer, ville jeg nu synes var skønt hvis ikke hele selskabet behøvede at være en del af ... skydedøre ville også være den løsning jeg gik efter hvis jeg selv skulle bygge, en eller anden mulighed for at lukke køkkenet af når det passede mig. Men skulle jeg vælge i mellem åbent og lukket køkken, så blev det lukket til en hver tid.

Når jeg engang får hus, så skal min emhætte købes i Tyskland.
De har nemlig forstået at det kan være mere eller mindre ligegyldigt med en larmende dims midt i køkkenet, der ikke suger en skid.
De store emhætter i Dk suger vel 700m3/timen. Det er overhovedet ikke nok.
Uden en ordentlig emhætte, så nej, så er køkken/alrum en forbandelse synes jeg.
Jeg hader når alting lugter af mad.

At jeg muligvis også ville vælge lukket køkken, eller i hvert fald mere lukket af, af cirka samme årsager som dig, er så en anden ting.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Ficus » 3. mar 2017, 12:33

I forhold til afskærmning af køkken, så har jeg boet med 3 forskellige løsninger.
- Køkken i seperat rum, med plads til 3-4 kunne spise til hverdag. Vinkelstue med spiseplads til gæster i en ende.
- Helt åbent, hvor køkken, spis og stue er i samme
- Køkken og spiseområde i samme rum, seperat stue.

Kan egentligt nok bedst lide den sidste, sådan at leve med. Det gør at gæster opholder sig mere i køkkenområdet og ved spisebordet, men til hverdag, så har man også mados og det værste væk fra stuen.

Det helt åbne bryder jeg mig ikke rigtig om, en gang imellem med gæster er det fint nok, men er det fest og der bliver gjort mere ud af det, er det sådan lidt kedeligt at stå og anrette flot an mens gæster ser det.

Skulle jeg selv bygge eller havde jeg frie hænder, så havde jeg lavet en vinduesvæg mellem køkken og andet. Det synes jeg er SÅ pænt og det giver mulighed for at lukke lidt af. Skal selvfølgelig være ens smag og give mening i forhold til husets byggestil og sådan
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Nuttegris » 3. mar 2017, 14:45

På tegningen ser det ud til at det kunne lade sig gøre at lave fx en skydedør eller anden form for "skillevæg" mellem alrum og stue. En skydedør kunne jo laves sådan at den kører ind i væggen der vender ud mod terrassen.
0
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Nuttegris » 3. mar 2017, 14:48

Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Tibbler » 3. mar 2017, 15:08

Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.


Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Ficus » 3. mar 2017, 15:35

Synes i øvrigt det lyder godt med et viktualierum!

Det er på min hus-ønskeliste. Dét og så ingen overskabe i køkkenet :love:
1
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Nuttegris » 3. mar 2017, 16:10

Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.


Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet


Du har ret....det havde jeg glemt :genert:

Men det kunne jo blive et fint walk in closet i stedet :fløjt:
0
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 16:52

Ficus skrev:Synes i øvrigt det lyder godt med et viktualierum!

Det er på min hus-ønskeliste. Dét og så ingen overskabe i køkkenet :love:


Jeg tror viktualierum kommer mere og mere tilbage i øjeblikket i forskellige udformninger :gogo: jeg vil heller ikke have overskabe :D
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 16:53

Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.


Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet


Du har ret....det havde jeg glemt :genert:

Men det kunne jo blive et fint walk in closet i stedet :fløjt:


Det er der jo ved soveværelset :afro:
0
You're never fully dressed until you wear a smile
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf Nuttegris » 3. mar 2017, 17:40

MyIdea skrev:
Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.


Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet


Du har ret....det havde jeg glemt :genert:

Men det kunne jo blive et fint walk in closet i stedet :fløjt:


Det er der jo ved soveværelset :afro:


Godt så :genert:

Jeg smutter bare igen :lol: :fløjt:
0
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Indretning af nyt hus

Indlægaf MyIdea » 3. mar 2017, 17:59

Nuttegris skrev:
MyIdea skrev:
Nuttegris skrev:
Tibbler skrev:
Nuttegris skrev:Bliver der slet ingen højskabe i køkkenet? Synes ikke der bliver meget opbevaring. Jeg tror jeg ville have et højskab (evt sådan et man trækker ud) mellem døren fra entréen og komfuret. Så er der heller ikke frit udsyn for gæster til maden på komfuret når de træder ind i køkkenet.


Så vidt jeg kan se, er der et spisekammer i forbindelse med køkkenet


Du har ret....det havde jeg glemt :genert:

Men det kunne jo blive et fint walk in closet i stedet :fløjt:


Det er der jo ved soveværelset :afro:


Godt så :genert:

Jeg smutter bare igen :lol: :fløjt:


Det er også svært at vide, hvad alle de rum er til :kys: Det er faktisk lidt irriterende, at man ikke selv kan skrive i programmet.
1
You're never fully dressed until you wear a smile

Tilbage til "Bolig"