Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 19:06

Min datter bøvler (udover allergi og eksem - tal lige om at være heldig :stoned: ) med lav muskelspænding, hvilket giver bøvl med motorikken. I hendes tilfælde i form af kropslig uro og klodsethed. Vi går til træning med hende hos en børneergoterapeut. I dag har hun fået liv at låne en kuglevest med hjem - og hold nu op en kæmpe forskel. Det er som at have fået et nyt barn med hjem. Hvis effekten fortsætter, må vi rive os og købe en til hende.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 20:03

Allmost_Famous skrev:
FruKuk skrev:Min datter bøvler (udover allergi og eksem - tal lige om at være heldig :stoned: ) med lav muskelspænding, hvilket giver bøvl med motorikken. I hendes tilfælde i form af kropslig uro og klodsethed. Vi går til træning med hende hos en børneergoterapeut. I dag har hun fået liv at låne en kuglevest med hjem - og hold nu op en kæmpe forskel. Det er som at have fået et nyt barn med hjem. Hvis effekten fortsætter, må vi rive os og købe en til hende.

En kuglevest? Hvad går det ud på?


Det er en tætsiddende vest med indsyede små kugler i. Den giver tyngde og en fornemmelse af at være omsluttet. Cirka samme effekt som nogle får af kugledyner. Vesten er bare mere mobil :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 20:12

Allmost_Famous skrev:Det er da helt vildt, at sådan en vest kan have sådan en effekt. Hvor vil det dog være dejligt hvis det kan fortsætte, og som du selv siger, kan I jo købe jeres egen til hende. De er sikkert enormt dyre (det forestiller jeg mig altid med den slags), men med så stor effekt, er det jo en rigtig god investering, tænker jeg.


Hun er heldigvis ikke helt vildt hårdt ramt, nogle dage er det værre end andre. Men særligt tryk, svøb og bjørnekrammere hjælper hende til at få kroppen i ro. Hvis dette så kan kombineres med vesten, så tror jeg, at hun er rigtigt godt hjulpet. Den største uro er nemlig, når hun skal sidde og fx spise. Og her er svøb, tryk og krammere ikke så nemt at praktisere.

Og ja den er lidt pebret - 2700 kr., men som du siger, hvis det hjælper, er det ikke dyrt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2015, 20:18

Jamen Kuk, kan jeres ergo ikke søge om en til hende? Så i får det som et hjælpemiddel? Det burde altså kunne lade sig gøre. Især hvis hun går i et forløb hos en ergo. Det synes jeg du skal forhøre dig om.
Her i kommunen, kan man i hvert fald visiteres til én. Dog har jeg kun kendskab til voksne, men det burde være det samme.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 20:28

Bøtte skrev:Jamen Kuk, kan jeres ergo ikke søge om en til hende? Så i får det som et hjælpemiddel? Det burde altså kunne lade sig gøre. Især hvis hun går i et forløb hos en ergo. Det synes jeg du skal forhøre dig om.
Her i kommunen, kan man i hvert fald visiteres til én. Dog har jeg kun kendskab til voksne, men det burde være det samme.


Ergo vil gerne give det et forsøg, men hun mener, at vi vil blive afvist fordi, hun ikke har en rigtig diagnose.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 19. okt 2015, 20:35

FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Jamen Kuk, kan jeres ergo ikke søge om en til hende? Så i får det som et hjælpemiddel? Det burde altså kunne lade sig gøre. Især hvis hun går i et forløb hos en ergo. Det synes jeg du skal forhøre dig om.
Her i kommunen, kan man i hvert fald visiteres til én. Dog har jeg kun kendskab til voksne, men det burde være det samme.


Ergo vil gerne give det et forsøg, men hun mener, at vi vil blive afvist fordi, hun ikke har en rigtig diagnose.


Det slog mig også efterfølgende. Det er simpelthen blevet for stramt det hjælpemiddel-område.
Alt kan jo efterhånden købes 'i håndkøb' og det medfører desværre, at man ofte får lov at betale selv.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 19. okt 2015, 20:39

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:
Bøtte skrev:Jamen Kuk, kan jeres ergo ikke søge om en til hende? Så i får det som et hjælpemiddel? Det burde altså kunne lade sig gøre. Især hvis hun går i et forløb hos en ergo. Det synes jeg du skal forhøre dig om.
Her i kommunen, kan man i hvert fald visiteres til én. Dog har jeg kun kendskab til voksne, men det burde være det samme.


Ergo vil gerne give det et forsøg, men hun mener, at vi vil blive afvist fordi, hun ikke har en rigtig diagnose.


Det slog mig også efterfølgende. Det er simpelthen blevet for stramt det hjælpemiddel-område.
Alt kan jo efterhånden købes 'i håndkøb' og det medfører desværre, at man ofte får lov at betale selv.


Men hvis de nu bare ville gøre det nemmere for de "rigtigt"/hårdt ramte, så betaler jeg med glæde selv. Har desværre hørt om alt for mange, der skal kæmpe alt for meget for at få et hjælpemiddel, som de i den grad har brug for.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. okt 2015, 08:15

Panton skrev:Er der nogle forældre herinde fra kbh, som enten kender et sted man kan købe uhyggelige halloween kager eller kan bage nogen for guld naturligvis:)

Jeg har oprettet en tråd i mad, men spørger lige her. Jeg ved godt at både AF og DD er killer kage bagere, men de bor bare ikke sådan i kbh :sur: nu


Hehe, SÅ langt væk er jeg heller ikke flyttet, og arbejder fortsat i storkøbenhavn, hvis det skulle være en anden gang :)
Men ellers kan jeg anbefale div. kagegrupper på facebook, der er lavet nogle hvor man decideret søger kagebagere, men der er også div. webshops hvor folk viser frem, og der er der jævnligt nogle der søger kagebagere til bestemt dato, anledning.
Og der er også mange der søger i lokalgrupper, altså sådan nogle der bruges til lokal sniksnak, loppesalg osv.

Men godt du fandt en løsning :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. okt 2015, 08:23

@Dulle

Her er "pludselig ked ved aflevering" problematikken også velkendt!
Og det har været værst ved skift, også selv om skiftet har været i samme hus, med velkendte børn og voksne!

Da vi flyttede sidste år startede R og M i en integreret inst. M kom da han var 2,8 år, i en storbørnsgruppe i VS, som var tænkt som en udslusnings/overgangsgruppe til BH. Han skiftede så da det blev februar og han havde rundet de 3 år. Og så startede helvedet med aflevering, hvor han bare var SÅ ked så ked, og det blev endnu værre da R skiftede matrikel til en storbørns-børnehave.
Og det var også sådan noget der tog 5-10 minutter, hvor han skulle trøstes og puttes, og så var han faktisk OK.
Men han brød sig absolut ikke om at sige farvel til hverken far eller mig, faktisk er det først blever rigtig godt efter vores sommerferie.
Inden da havde vi dage hvor jeg måtte bære et næsten skrigende barn ind i inst. - de spurgte om vi havde mulighed for ikke at være så fysisk tætte når han skulle afleveres, men så havde jeg aldrig fået ham inden for døren!

M blev ihvertfald enormt og uhensigtmæssig påvirket af det skifte! og det har været skide synd for ham.
Særligt var jeg ærgelig over at jeg stillede mig undrende overfor denne struktur de har valgt, og faktisk italesatte et ønske om at han kom direkte i børnehave gruppen. Det ville ikke ha gjort en forskel for indkøringen af ham at han var lidt yngre end de andre i BH gruppen, men vi havde sluppet for 2 x indkøring, og en lang træls periode.

Der har dog ikke udover afleverings problemerne, og et jævnligt italesat ønske om fridage, været noget at mærke på ham. Han har haft en god og dejlig hverdag i børnehaven, hygget, leget, og fulgt dagligdagen uden problemer og uden at være ked. Det har udelukkende været afleveringen der var problematiks, og det har vi så overlevet på!
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. okt 2015, 09:05

DD, har sendt dig et kort og du bliver helt sikkert brugt næste gang hvis vi kan mødes i stor kbh:)

Dulle, det lyder helt igennem forfærdeligt med det sted I bor, at man sådan er indskrænket og ikke kan bevæge sig frit. Jeg kan godt forstå I glæder Jer til at flytte.

Mit eget barn ringede igår og havde haft en ikke fed oplevelse i Empire State. De havde sat fast i elevatoren på vejen op og folk var gået i panik!! Bagefter ville han bare ned og kom aldrig op og se udsigten, de havde ellers købt billet til det sidste stykke helt op efter 82 sal til 102 eller 104. Husker det ikke. Men han var blevet bange og elevatoren havde bevæget sig, fordi folk gik i panik :rulle: Vi taler voksne mennesker, men det havde gjort barnet bange. Elevatorer er så ikke længere ham, men trappen var jo også sundere :D Jeg ville dog nødigt gå til 82 eller 102 sal, men det tænkte han ikke lige på :lol:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. okt 2015, 10:50

Emma stod op klokken 05.10 til morgen...Nu troede vi ellers lige at hun var ude at den fase og sov til ihvertfald klokken 6...Men nej.... :træt:

Det er ikke så meget det at hun står op på det tidspunkt. For hun kan egentlig sagtens tænde for fjernsynet. Og det er egentlig også aftalen. Hvis man ikke vil sove mere og klokken ikke er 6 så må man underholde sig selv... Nej, der hvor det går galt er når hun glemmer denne aftale, og tror at det at hun står op er ensbetydende med at tjenerstaben også skal stå op.....Så gik hendes halskæde i stykker (Mor fixer i mørke). Så vil hun have en yoghurt og kan pludselig ikke selv finde ud af at åbne køleskabet(Mor trisser ud i det mørke køkken og finder en yoghurt). Så var hun træt og ville sove i min seng. Men så alligevel ikke. Så vil hun have nogen ting ned fra en hylde (Jeg sværger, ungen kan sgu se om hjørner.... i mørke) og så vil hun have en ostehaps....Det sidste fik hun blankt nej til. Ingen ostehaps før morgenmaden. Det blev hun naturligvis vildt sur over....Men fornemmede nok lidt at hun havde en dårlig sag...Så hun valgte at lade nusser blive liggende på mit natbord og satte sig ud i stuen og gav sig til at hulke hysterisk fordi hun ikke kunne finde nusser (!!!!!) Da jeg stod op og spurgte hvor hun havde lagt nusser tørrede hende tårer øjeblikkeligt op og hun meddelte mig at den da lå i vores soveværelse :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Vi er lige blevet enige om at vi bare så meget skal have en hane når hun bliver teenager....Den skal bo lige udenfor hendes vindue. Hr.vibbsen vil så godt nok også have en motorcykel som han kan ligge og gasse op med i weekenden...Men det er billigere med hanen, og man kan æde den når hun flytter hjemmefra....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. okt 2015, 11:59

Vibbsen, herresjove anekdoter du kommer med og umiddelbart lyder det meget genkendeligt. Jeg behøver ikke hane (ok, det er nok bøvlet på anden sal, but stil) jeg nøjes med grydelåg, konstant forstyrren natten igennem, tisse, kan ikke sove, tørstig, nyt vand, ligge og kradse på toiletdøren og blive ved med sige hans navn, stå ude på badeværelset og sige hvornår er du færdig, skal vi spille, må jeg få og fortsæt derudaf.

Min søn tror med gru at jeg mener det, noget i mig gør og han mærker hævnens sødme når han bliver ugidelig teen.. Uhh jeg glæder mig :banan:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. okt 2015, 12:32

Panton skrev:Vibbsen, herresjove anekdoter du kommer med og umiddelbart lyder det meget genkendeligt. Jeg behøver ikke hane (ok, det er nok bøvlet på anden sal, but stil) jeg nøjes med grydelåg, konstant forstyrren natten igennem, tisse, kan ikke sove, tørstig, nyt vand, ligge og kradse på toiletdøren og blive ved med sige hans navn, stå ude på badeværelset og sige hvornår er du færdig, skal vi spille, må jeg få og fortsæt derudaf.

Min søn tror med gru at jeg mener det, noget i mig gør og han mærker hævnens sødme når han bliver ugidelig teen.. Uhh jeg glæder mig :banan:


Vores teen unger kommer SÅ meget til at lave deres egen debat hvor de kommer til at oprette tråde som "Min mor er virkelig barnlig"...."Kan man bortadopterer sine forældre" og "Er det bare en fase" :-D

Emma er egentlig meget sød og stille om morgenen og elsker at sidde ligeså stille med sin dyne i sofaen og spise den skål morgensnack (Kiks, tomater/agurkestave) som jeg altid stiller frem aftenen før....Og normalt så går hun bare ud i køleskabet og henter en yoghurt selv...De står så hun kan nå dem. Det giver mig lidt mere ro om morgenen (Jeg er ekstremt B menneske) at hun lige får lidt i skrutten. Og når jeg så står op så spiser vi morgenmad sammen i køkkenet....

Men idag var ikke en af de morgener.....KYKKKELI-KYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 20. okt 2015, 13:34

Åh Vibbsen jeg elsker dine indlæg :lol:
Hvor gammel er din datter?

Her fatter Nohr ikke at stå op selv. Eller dvs det gør han men så snart han er inde i stuen så skriger han på
Moaaaarrr!!!

Hvis man så prøver at snige sig til at blunde lidt på sofaen, så klapper han mig på hovedet straks han fornemmer at jeg sover. Djævlebarn!
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. okt 2015, 14:46

Min datter er lige straks 3 1/2...Og kilde til masser af gode grin (og trætte øjne)

Emma har ligget i juniorseng længe. Mest fordi jeg blev træt af at hun stod og skreg "MUUUUUAAAAARRRRRRRHHHHHHHH" om morgenen i sin tremmeseng (Hun prøved ALDRIG at kravle ud"

Lige pt. har jeg hældt hende i bad fordi det lykkedes hende at skide uden for bleen (Og tvære det ud i vindueskarmen :tie:)....Og gik og gjorde klar til aftensmad da min tilstedeværelse var ønsket og følgende dialog udspillede sig....
Mig: "Jeg kommer ligeså snart jeg er færdig med det her"
Emma"Hvad laver du ?"
Mig"Jeg er ved at gøre klar til aftensmad"
Emma "Hvad skal vi have"
Mig "Vi skal have kylling"
Emma "Og hvad mere ?"
Mig "Og flute"
Emma "Og hvad mere ?"
Mig "Og ikke mere"
Emma "Joo, og sovs"
Mig "Nej, ingen sovs idag"
Emma "Joo Moor, kom nuuuuu"
:lol: :lol:

Hun kan iøvrigt næsten sige "Øv-bøv-bussemand-sure-tæer-i-saftevand" Dog ikke helt rent......Så den får vi fyret lige i fjæset når der er noget hun ikke er tilfreds med...Herregrineren....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Forældre"