Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 25. feb 2017, 21:51

S skal være prinsesse som altid :genert:
Hun har valgt en rød fin kjole fra klæd ud tøjet. Adspurgt hvem hun forestillede svarede hun 'en juleprinsesse'. Så det er altså det hun er.
Der har været fastelavn til gymnastik og så er der i børnehaven på mandag. Mere bliver det ikke tll i år.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 26. feb 2017, 11:00

Her går søndagen med at ignorere diverse fastelavnsarrangementer :genert: Begge børn har legekammerater på besøg, manden rydder op i skuret, og jeg burde få ordnet vores hjem...
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 26. feb 2017, 15:15

Sorenspige skrev:Xxx, hvordan går det med jer og lillebror?


Det går så fint.
Lillebror er dejlig mild så længe jeg ikke spiser chokolade. Så forsvinder hans mildhed og der er skrig og skrål. Så jeg har måtte affinde mig med ikke at kunne spise chokolade :whine:
Men det skader nok ikke på vægten hos mig :lol:

Så når jeg holder mig fra denne dumme spise så er det vågen tid - mad - lort - sove igen.

Han er dog ligesom sin storebror og vågner efter de der 45 min om dagen :sur:
Selvom jeg havde lovet mig selv at det ikke skulle gå mig
På i denne barsel så er jeg ofte vildt frustreret.
Han sover dog lidt længere hvis det er i mine arme, på
Min mave eller bryst.
Eller hvis barnevognen køre. Men mit bækken kan ikke gå så meget mere end 1 time af gangen. Og vil jo gerne have han sover længere. Det ville selvf være den perfekte slankekur at gå 6 timer om dagen tænker jeg.

Hvis det forsætter når han er lidt ældre så køber jeg et forløb hos en sove coach jeg er faldet over på nettet.
Hans korte lure ville ikke gøre mig noget hvis han var udhvilet men det er han tydligtvis ikke.

Men ellers er han skøn!! Han vokser dog alt for hurtigt. Jeg kan slet ikke have det :(


N har taget det hele sådan lidt Bob Bob. Han reagerede meget i starten og var pludselig meget voldsom over for mig. Det er heldigvis blevet bedre. Men altså han virker ret ligeglad med lillebror.

Og dog for i går skreg han da han troet jeg gik st jeg altså ikke måtte glemme karse, jep han tror seriøst han skal hedde karse. :lol:
Vi aner ikke hvor han har hørt det henne.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 26. feb 2017, 20:44

Hedder lillebror noget andet end karse?
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 26. feb 2017, 21:25

Ja vi har besluttet os for (at afprøve) Frej :D

Ej det er vidst beslutter at det er der han hedder. Det var mit ynglings fra start så jeg er godt tilfreds.
2
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. mar 2017, 09:46

Xxx, Frej er så fint :lun:. Dejligt, at det ellers går godt med ham. Altså bortset fra lurene. Han er dog så lille, at det godt kan ændre sig (så holder jeg lige mund med, at Ms lure stadig godt kun kan vare 30-45 minutter :tie:.).

Bluebell, tiden går vanvittig hurtig. Om 2 måneder starter jeg på arbejde igen...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. mar 2017, 14:21

FruDulle skrev:Vi havde stor gavn af sovecoach fordi vi også kæmpede med 30-45 min lure, det var en stor hjælp.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvornår vi begynder at fortælle C om at vi skal flytte i nyt hus og ny børnehave. Vi har talt om et nyt hus hvor solen altid skinner og der er pool og det synes han jo er dejligt. Men reelt fatter han det jo ikke. Vi nævnte forleden at han skulle jo så også have en ny børnehave....det skulle han i hvert fald ikke. Det gør også virklig virklig ondt i hjertet at han skal skifte børnehave, men sådan er det jo. Hvornår og hvordan forbereder vi bedst


Personligt tror jeg ikke, at så små børn (husker C som ca 3-4 år) kan forstå ret meget af forberedelse på noget, der er så stort og abstrakt som at flytte, men jeg tror samtidigt, at hvis det er muligt at vise dem, hvad der skal ske, så kan de bedre forstå det.
Skal I flytte udenlands igen, eller vil I kunne køre forbi og se huset/børnehaven?
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 1. mar 2017, 14:25

FruDulle skrev:Vi havde stor gavn af sovecoach fordi vi også kæmpede med 30-45 min lure, det var en stor hjælp.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvornår vi begynder at fortælle C om at vi skal flytte i nyt hus og ny børnehave. Vi har talt om et nyt hus hvor solen altid skinner og der er pool og det synes han jo er dejligt. Men reelt fatter han det jo ikke. Vi nævnte forleden at han skulle jo så også have en ny børnehave....det skulle han i hvert fald ikke. Det gør også virklig virklig ondt i hjertet at han skal skifte børnehave, men sådan er det jo. Hvornår og hvordan forbereder vi bedst


Vores den yngste skal skifte institution. Vi går hen til den nye børnehave og ind på legepladsen og leger, nævner at han skal i den nye børnehave hvis han selv snakker om børnehave osv. Men tror ikke han forstår så meget, selv om han er en kvik en. Jeg tror først han rigtig mærker og forstår når han står i alt det nye - desværre. Men så må vi tage den derfra.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 1. mar 2017, 15:44

FruDulle skrev:Vi havde stor gavn af sovecoach fordi vi også kæmpede med 30-45 min lure, det var en stor hjælp.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan og hvornår vi begynder at fortælle C om at vi skal flytte i nyt hus og ny børnehave. Vi har talt om et nyt hus hvor solen altid skinner og der er pool og det synes han jo er dejligt. Men reelt fatter han det jo ikke. Vi nævnte forleden at han skulle jo så også have en ny børnehave....det skulle han i hvert fald ikke. Det gør også virklig virklig ondt i hjertet at han skal skifte børnehave, men sådan er det jo. Hvornår og hvordan forbereder vi bedst



Mente nok jeg havde læst om en der havde haft gavn af det. Havde glemt det var dig. Men dejligt det hjalp hos jer.!

Åh den er også svær. Hvornår skal i flytte er det fastlagt?
Det er sådan en svær alder i sær når de har opbygget venskaber og en hverdag.

Men jeg tror jeg ville gøre det stille og roligt som du allerede er i gang med. Så han langsomt vænner sig til det. Og så fortælle at i kan besøge børnehaven når i er hjemme på ferie fx.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 8. mar 2017, 05:54

Den der tyske hjemmeside, hvor en del af jer har købt autostole etc., hvad er det nu den hedder?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 8. mar 2017, 22:45

imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

men okay, det ses, høres og mærkes også....
Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...
Tøjet der skal være det rigtige, håret der skal sidde perfekt.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. mar 2017, 06:34

Madam Pomfrey skrev:imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

men okay, det ses, høres og mærkes også....
Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...
Tøjet der skal være det rigtige, håret der skal sidde perfekt.


Stort tillykke med teenageren :banan:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. mar 2017, 06:35

Vi nyder livet i Norge, hvor vi er på skiferie med et hold venner og deres børn. Både storesøster og lillebror er blevet super seje på ski. Særligt den lille har rykket sig helt vildt, og han er så stolt :lun:
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. mar 2017, 07:08

FruKuk skrev:Vi nyder livet i Norge, hvor vi er på skiferie med et hold venner og deres børn. Både storesøster og lillebror er blevet super seje på ski. Særligt den lille har rykket sig helt vildt, og han er så stolt :lun:


børn på ski er bare det bedste! en fantastisk familieaktivitet, - selvom ungerne hurtigt bliver bedst og hurtigst, og giver forældrene baghjul med deres frygtløse tilgang til hældningsgrader på bjergsider :tie: :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf mulledit » 9. mar 2017, 07:20

Madam Pomfrey skrev:imorgen ikke... der er jeg mor til en vaske ægte teenager :chok:

men okay, det ses, høres og mærkes også....
Interessen for pigerne der tager til, bunser der blomstrer i fjæset på ham, duften af mand, de lange varme bade - med høj musik til...
Tøjet der skal være det rigtige, håret der skal sidde perfekt.


Tillykke med ham... det er crazy så stærkt det går :genert:
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Forældre"