Alle tips til allergi modtages med tak!

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Annione » 9. mar 2017, 08:09

Argh. Jeg skal til allergolog (allergilæge) på mandag. Inden da skal jeg være antihistamin-fri i 3 dage :ad!: Jeg er allerede i gang med piller, næsespray og øjendråber hver dag.

Næsehornet er sat frem, det samme med salt-vands-øjendråber. Findes der andet lindrene?
Jeg er plaget selvom jeg tager alt, hvad der findes af antihistamin nu :whine: Hvad kan man gøre for at lindre kløen i munden?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Studsgaard » 9. mar 2017, 08:15

Jeg kender intet til alergi, men hvad med at sutte på isterninger.
Hvis jeg får fantomkløe (jeg ved ikke om det hedder sådan, men jeg kan komme til at klø på et sted jeg ikke kan finde, pga jeg har fået fjernet noget hud. Det er som om jeg klør inde i aret)
Så hjælper/lindre det lidt med noget koldt på.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Charly » 9. mar 2017, 08:16

Min søn får nogle gange en isterning at sutte på. Det kan køle og lindre lidt i munden.

Håber besøget hos lægen så i det mindste kan hjælpe dig fremadrettet, for det lyder godt nok ikke sjovt at skulle undvære allergimedicinen, når du er så hårdt ramt.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Anne Droid » 9. mar 2017, 08:22

Hos mig plejer en kold og fugtig kuld over øjnene at hjælpe. Solbriller og mørke (altså ikke på samme tid) hjælper også.


Og så undrer jeg mig over at sådanne test skal ligge i pollensæsonen. Jeg blev selv testet da birk havde orgie og jeg skulle undvære i piller i 7 dage.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Charly » 9. mar 2017, 08:24

Ja, en kold klud til øjnene er også godt.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Annione » 9. mar 2017, 08:39

Anne Droid skrev:Hos mig plejer en kold og fugtig kuld over øjnene at hjælpe. Solbriller og mørke (altså ikke på samme tid) hjælper også.


Og så undrer jeg mig over at sådanne test skal ligge i pollensæsonen. Jeg blev selv testet da birk havde orgie og jeg skulle undvære i piller i 7 dage.


7 dage i birkesæsonnen??? Jeg ville være døden nær.

Det er min egen skyld jeg får en tid nu - jeg har først lige ringet til hende. Jeg har ikke opholdt mig ret meget i Dk de sidste 4 år, så jeg havde faktisk lykkeligt glemt, hvor slemt jeg får det i foråret/sommeren/efteråret :whine:

Faktisk fik jeg en tid den 18. april :shock: Men heldigvis fik de et afbud på mandag.

Tak for tip med kold klud og isterning. Det vil jeg prøve.

Ahah! Jeg har undladt at kigge på pollentallene, jeg vidste jo godt der var noget i luften. Men el, allerede nu? UF, hvor er det tidligt. Men det forklarer jo hvorfor jeg har det så skidt. Birk er min værste fjende, og el ligner den så meget. Røv.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Sangius » 9. mar 2017, 09:11

Hold dig indendøre så meget som muligt. Vask hænder og ansigt jævnligt, og gå i bad hver gang du kommer hjem. Hold døre og vinduer lukket, og gør evt. hovedrent.

Du kunne bruge sådan en malermaske ting hvis du ikke er for forfængelig :p
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1126
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 901

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Jydepigen » 9. mar 2017, 10:10

Jeg er også selv voldsomt ramt af allergi - specielt pollenallergi. Når du er allergisk overfor fx birk, er der nogle krydsallergier, der udløses af bestemte madvarer. Bl.a. mange frugter, nødder og grøntsager udløser kløe i halsen. Det er i hvert fald et forsøg at prøve undgå visse madvarer i de dage du skal undvære medicin.
Hvis øjnene klør lindres det ofte ved at tage en lur med lukkede øjne og en kold klud over øjnene.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Bøtte » 9. mar 2017, 10:13

Skyl næsen hver gang du kommer hjem (så du skrev næsehornet var sat frem, men ved ikke hvor ofte du skyller). Og måske en saltvandsnæsespray til at have med dig.

Skift tøj ofte, gerne flere gange om dagen. Gå i bad inden du går i seng.
1
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Tata » 9. mar 2017, 10:15

Jeg vil foreslå at koge alle grøntsager og undgå frisk frugt for at minimere krydsallergi. Undgå at tørre tøj ude, navnlig sengetøj.
1
Timian :lun:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Panton » 9. mar 2017, 10:32

Annione skrev:
Anne Droid skrev:Hos mig plejer en kold og fugtig kuld over øjnene at hjælpe. Solbriller og mørke (altså ikke på samme tid) hjælper også.


Og så undrer jeg mig over at sådanne test skal ligge i pollensæsonen. Jeg blev selv testet da birk havde orgie og jeg skulle undvære i piller i 7 dage.


7 dage i birkesæsonnen??? Jeg ville være døden nær.

Det er min egen skyld jeg får en tid nu - jeg har først lige ringet til hende. Jeg har ikke opholdt mig ret meget i Dk de sidste 4 år, så jeg havde faktisk lykkeligt glemt, hvor slemt jeg får det i foråret/sommeren/efteråret :whine:

Faktisk fik jeg en tid den 18. april :shock: Men heldigvis fik de et afbud på mandag.

Tak for tip med kold klud og isterning. Det vil jeg prøve.

Ahah! Jeg har undladt at kigge på pollentallene, jeg vidste jo godt der var noget i luften. Men el, allerede nu? UF, hvor er det tidligt. Men det forklarer jo hvorfor jeg har det så skidt. Birk er min værste fjende, og el ligner den så meget. Røv.



El og hassel er der nu fordi det strømmer ind fra tyskland, det er ikke de danske træer. Min egen søn er også ramt og jeg kan ikke fatte vi allerede skulle igang med medicin i fucking februar!!!!!! :ad!:

En anden ting, sørg for at lufte ud tidligt og hold ellers vinduerne lukket. Dryp øjne med saltvand og evt bruge saltvandsspray til næsen, for ligesom at rense lidt.

Anni jeg føler virkelig med dig, jeg hader sgu pollen!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Muspel » 9. mar 2017, 16:08

Ok. Her er et råd i den knap så sexede afdeling.

Når min allergi er værst, så løber min næse i en grad, at nogle vandhaner ville blive misundelige. Og så har jeg fundet en taktik. ... jeg sætter propper i. Klipper en vatrondel midt over- ruller og sætter i næseborene. Det giver lidt ro. Og ofte er det faktisk som om, at snotten stilner lidt af.

Ok. Det er klamt. Jeg ved det. Anbefales ikke i samvær med andre.
3
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Annione » 9. mar 2017, 16:33

Angelina skrev:Må jeg highjacke tråden et kort øjeblik?

Jeg synes min allergi er ret velbehandlet (selvom jeg altid glemmer det er forår - og først tror jeg er blevet syg), men en ting der er kommet inden for de sidste par år og jeg ikke rigtigt kan komme af med, er at allergien driller mit stemmebånd, så jeg får sådan en ru stemme, og mister helt stemmen hvis jeg taler for meget - er der nogen der har fundet en løsning på dette?


Allergolog! Du skal bare få en henvisning fra egen læge, men det burde ikke være noget problem.
Jeg har ikke erfaring med problemer med stemmebånd - selv skal jeg tale med min allergolog om kløende ører. Vatpinde er min redning om sommeren.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1126
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 901

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Jydepigen » 10. mar 2017, 07:37

Annione skrev:
Angelina skrev:Må jeg highjacke tråden et kort øjeblik?

Jeg synes min allergi er ret velbehandlet (selvom jeg altid glemmer det er forår - og først tror jeg er blevet syg), men en ting der er kommet inden for de sidste par år og jeg ikke rigtigt kan komme af med, er at allergien driller mit stemmebånd, så jeg får sådan en ru stemme, og mister helt stemmen hvis jeg taler for meget - er der nogen der har fundet en løsning på dette?


Allergolog! Du skal bare få en henvisning fra egen læge, men det burde ikke være noget problem.
Jeg har ikke erfaring med problemer med stemmebånd - selv skal jeg tale med min allergolog om kløende ører. Vatpinde er min redning om sommeren.


Jeg har også problemer med kløe i ørerne, men har fået noget creme til at smøre øregangene og det virker godt. Fik det anbefalet gennem ørelægen. Vatpinde er desværre ikke sundt for ørerne, selvom det kan føles nødvendigt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Alle tips til allergi modtages med tak!

Indlægaf Bøtte » 10. mar 2017, 10:12

Annione skrev:
Angelina skrev:Må jeg highjacke tråden et kort øjeblik?

Jeg synes min allergi er ret velbehandlet (selvom jeg altid glemmer det er forår - og først tror jeg er blevet syg), men en ting der er kommet inden for de sidste par år og jeg ikke rigtigt kan komme af med, er at allergien driller mit stemmebånd, så jeg får sådan en ru stemme, og mister helt stemmen hvis jeg taler for meget - er der nogen der har fundet en løsning på dette?


Allergolog! Du skal bare få en henvisning fra egen læge, men det burde ikke være noget problem.
Jeg har ikke erfaring med problemer med stemmebånd - selv skal jeg tale med min allergolog om kløende ører. Vatpinde er min redning om sommeren.


Ej, det med ørerne må du gerne melde tilbage på. Min ørelæge kender nemlig ikke til problemet.
1

Tilbage til "Helbred"