Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 20. okt 2015, 16:21

^^Vibbsen, du savede vindueskarmen af ik, og smed den ud :shock: Jeg er heldigvis blevet forskånet med det der lort alle vegne, jeg havde ørlet i flæng :gisp:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2015, 17:45

Vibbsen, hun lyder altså herlig, når man ikke er den, det går ud over :-D.

Xxx, sover N i juniorseng nu? R er også begyndt at råbe moar og faar. Det var lidt hyggeligt de første par gange. Knap så hyggeligt kl. 3 natten til lørdag :sarkasme: .
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2015, 17:47

Jeg er forkølet og træt og generelt lidt ynkelig lige nu :genert:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 20. okt 2015, 17:49

For 2 år siden lå jeg med veer, som ikke gav en skid... På torsdag er det så 2 år siden, at min lille store dreng kom til verden :lun:.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. okt 2015, 18:03

Panton skrev:^^Vibbsen, du savede vindueskarmen af ik, og smed den ud :shock: Jeg er heldigvis blevet forskånet med det der lort alle vegne, jeg havde ørlet i flæng :gisp:


Nu er det sådan en 25 cm bred sten vindueskarm i meget lange stykker, så den lader sig ikke lige sådan save af :-D
Jeg er totalt ligeglad med lugten af Emma's lort....Til gengæld så kan jeg næsten ikke komme hurtigt nok ud med blespanden hvis vi har haft gæster og der er blevet skiftet ble.....Jeg kan ikke have lugten af andre børns lort . Og jeg har seriøse issues med at bruge puslepladser når vi er ude hvis der er nogen der har lagt en lorteble i skraldespanden :puke: :puke: :lol: :lol:

Emma sover nu trygt i sin seng. Efter at have haft det vildeste flip over at hun ikke måtte få lov til at tage sin mad med ud i stuen og se tegnefilm. Hun er virkelig dårlig til at holde bordskik, og idag kom hun så i tanke om at hun kun ville spise mere hvis hun kunne få det med ud i stuen. Og der satte vi simpelthen grænsen. Aftensmad spiser man ved spisebordet i køkkenet....Når man går fra spisebordet i køkkenet så er man færdig med at spise....Hun blev naturligvis stiktosset. For hun var sulten. Jamen så kom ud og spis færdig ikke køkkenet. Nix....Hun ville spise i stuen...
Fair nok, så er du ganske enkelt ikke sulten nok....Hold da op hvor blev hun arrig....Hun gav dog op til sidst.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 20. okt 2015, 18:06

Sorenspige skrev:Vibbsen, hun lyder altså herlig, når man ikke er den, det går ud over :-D.



Hun er vildt skæg....Og nogen gange så må vi altså virkelig tage os sammen for ikke at knække sammen af grin. Vi har flere bekendte som også har piger, og her kan vi se at billedet er det samme....Små selvstændige damer...En af de andre mødre blev kaldt "Askepots onde stedmor" fordi hun bad sin datter om at tørre det mælk denne havde spildt op.....Det grinede vi godt nok meget af :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 20. okt 2015, 18:58

Vibbsen, det er sjovt med de selvstændige piger :D Alle min mands kammerater har også piger, så når vi er samlet er der en fra maj 12, december 12, juni 13 og juli 14, der er bare stædighed og trods for alle pengene :lol:

Vi har ingen i vores nærmeste omgangskreds, der har drenge, så aner ikke om de er lige sådan.

Jeg kan så tydeligt genkende S i det du skriver :D
Jeg har i øvrigt den sødeste video fra vores ferie i marts, hvor hun siger: 'Øv Bubbemand, tæer i sabevand' :love:
Det var så sødt, men nu kan hun også sige det nærmest fejlfrit.
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Zombie » 21. okt 2015, 11:57

FruKuk skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er da helt vildt, at sådan en vest kan have sådan en effekt. Hvor vil det dog være dejligt hvis det kan fortsætte, og som du selv siger, kan I jo købe jeres egen til hende. De er sikkert enormt dyre (det forestiller jeg mig altid med den slags), men med så stor effekt, er det jo en rigtig god investering, tænker jeg.


Hun er heldigvis ikke helt vildt hårdt ramt, nogle dage er det værre end andre. Men særligt tryk, svøb og bjørnekrammere hjælper hende til at få kroppen i ro. Hvis dette så kan kombineres med vesten, så tror jeg, at hun er rigtigt godt hjulpet. Den største uro er nemlig, når hun skal sidde og fx spise. Og her er svøb, tryk og krammere ikke så nemt at praktisere.

Og ja den er lidt pebret - 2700 kr., men som du siger, hvis det hjælper, er det ikke dyrt.


Børster I hende? Altså, på kroppen.

Nå, skal ikke kloge mig, I har jo ergo på.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. okt 2015, 13:36

Zombie skrev:
FruKuk skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er da helt vildt, at sådan en vest kan have sådan en effekt. Hvor vil det dog være dejligt hvis det kan fortsætte, og som du selv siger, kan I jo købe jeres egen til hende. De er sikkert enormt dyre (det forestiller jeg mig altid med den slags), men med så stor effekt, er det jo en rigtig god investering, tænker jeg.


Hun er heldigvis ikke helt vildt hårdt ramt, nogle dage er det værre end andre. Men særligt tryk, svøb og bjørnekrammere hjælper hende til at få kroppen i ro. Hvis dette så kan kombineres med vesten, så tror jeg, at hun er rigtigt godt hjulpet. Den største uro er nemlig, når hun skal sidde og fx spise. Og her er svøb, tryk og krammere ikke så nemt at praktisere.

Og ja den er lidt pebret - 2700 kr., men som du siger, hvis det hjælper, er det ikke dyrt.


Børster I hende? Altså, på kroppen.

Nå, skal ikke kloge mig, I har jo ergo på.


Klog dig endelig:) Og ja det gør vi.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. okt 2015, 16:57

Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2015, 17:23

xxx---xxx skrev:Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:


Her er vi gået over til samsovning. Jeg ville have forsvoret det, for hun blev født, men hun sover bare så meget bedre hos os. Vi holder dog fast i at hun skal puttes i egen seng.
Min mand har lavet en plade, der passer med hendes madras fra tremmesengen, som går fra hans side af sengen til væggen. Så ligger hun der.

Hun sover bedre om natten og længere om morgenen (længere end til 4.30, som var blevet stå op tid for hende), alle parter får mere søvn, så det praktiserer vi lige nu.
I øvrigt har jeg det godt med at have hende hos mig, de dage min mand arbejder, han kører nemlig 3.30, så det giver tryghed for mig, at jeg har hende tæt på, hvis der sker noget.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. okt 2015, 17:51

Hvis samsovning fungerer for både børn og voksne, så synes jeg egentlig ikke, at det er en dårlig vane.

Vi har stort set aldrig sovet med R. Modsat mange andre babyer, ville han helst ligge alene, og det vil han stadig. Han gider heller ikke aes eller krammes :genert:.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 21. okt 2015, 17:53

Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:


Her er vi gået over til samsovning. Jeg ville have forsvoret det, for hun blev født, men hun sover bare så meget bedre hos os. Vi holder dog fast i at hun skal puttes i egen seng.
Min mand har lavet en plade, der passer med hendes madras fra tremmesengen, som går fra hans side af sengen til væggen. Så ligger hun der.

Hun sover bedre om natten og længere om morgenen (længere end til 4.30, som var blevet stå op tid for hende), alle parter får mere søvn, så det praktiserer vi lige nu.
I øvrigt har jeg det godt med at have hende hos mig, de dage min mand arbejder, han kører nemlig 3.30, så det giver tryghed for mig, at jeg har hende tæt på, hvis der sker noget.


Vi har også stortset altid et barn sovende i smørhullet om natten. Først var det den ældste, og da vi så fik et barn mere; da den ældste var 5 1/2. På et tidspunkt begyndte han at sove i sin egen seng hele natten.
Den yngste er 4 1/2 år nu, og kommer stadig ind de fleste nætter.
Hos os er det også samsovning efter parolen: Man falder i søvn i sin egen seng, men må gerne komme ind i løbet af natten.

Jeg er ikke i tvivl om, at det stopper af sig selv, når behovet ikke er der længere.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2015, 19:15

Sorenspige skrev:Hvis samsovning fungerer for både børn og voksne, så synes jeg egentlig ikke, at det er en dårlig vane.

Vi har stort set aldrig sovet med R. Modsat mange andre babyer, ville han helst ligge alene, og det vil han stadig. Han gider heller ikke aes eller krammes :genert:.


Sådan har S også været, ikke engang når hun var syg, ville hun sove hos os, så der har jeg ligget på en (elendig) madras hos hende.
Men da hun var omkring 2 år og 3 måneder ændrede det sig.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2015, 19:17

Tibbler skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:


Her er vi gået over til samsovning. Jeg ville have forsvoret det, for hun blev født, men hun sover bare så meget bedre hos os. Vi holder dog fast i at hun skal puttes i egen seng.
Min mand har lavet en plade, der passer med hendes madras fra tremmesengen, som går fra hans side af sengen til væggen. Så ligger hun der.

Hun sover bedre om natten og længere om morgenen (længere end til 4.30, som var blevet stå op tid for hende), alle parter får mere søvn, så det praktiserer vi lige nu.
I øvrigt har jeg det godt med at have hende hos mig, de dage min mand arbejder, han kører nemlig 3.30, så det giver tryghed for mig, at jeg har hende tæt på, hvis der sker noget.


Vi har også stortset altid et barn sovende i smørhullet om natten. Først var det den ældste, og da vi så fik et barn mere; da den ældste var 5 1/2. På et tidspunkt begyndte han at sove i sin egen seng hele natten.
Den yngste er 4 1/2 år nu, og kommer stadig ind de fleste nætter.
Hos os er det også samsovning efter parolen: Man falder i søvn i sin egen seng, men må gerne komme ind i løbet af natten.

Jeg er ikke i tvivl om, at det stopper af sig selv, når behovet ikke er der længere.


Jeg er helt enig, det er trods alt ikke så tit teenagere ligger i smørhullet :-D

Vi løfter S indtil os, når vi går i seng, hun har en halvhøj junior seng, som hun desværre ikke tør kravle ud af i mørke.
0

Tilbage til "Forældre"