Et åbent forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Et åbent forhold

Indlægaf 123million » 24. mar 2017, 12:35

Hej alle,

Min kæreste og jeg har et åbent forhold på den måde, at vi gerne må kysse og have sex med andre, men vi må ikke have andre "kærester" - derudover må vi ikke være sammen med fælles bekendte, ekskærester eller gode venner. For os kan sex inddeles i to kategorier: sex, som vi har med hinanden, som handler om kærlighed og intimitet, og sex, som bare er "sjov og ballade" - som vi både kan have med andre og med hinanden.

Jeg har ingen veninder eller venner, der også har åbne forhold, og synes tit at snakken kommer til at handle om det samme, når jeg taler med dem om det. Derfor vil jeg høre, om der er nogle herinde, der også har åbne forhold eller har haft, hvilke regler I har, oplevelser og lignende. Gælder de samme regler for begge personer i forholdet? Har I oplevet jalousi? Har I oplevet at I reagerede anderledes på, at jeres partner havde sex med en anden end I troede I ville? Har I ændret regler og grænser undervejs? Vil I vide det før/efter/aldrig, hvis jeres partner har sex med en anden?
1
Brugeravatar
lifeofgreen
Indlæg: 42
Tilmeldt: 22. mar 2017, 21:24
Kort karma: 3
Likede indlæg: 59

Re: Et åbent forhold

Indlægaf lifeofgreen » 24. mar 2017, 18:26

Jeg er ikke i et åbent forhold, selvom tanken tiltaler mig. Men jeg ved, at min mand ikke har det på samme måde. Så jeg kan ikke byde ind med noget, men vil læse med, for synes helt sikkert, det er en spændende tråd :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Et åbent forhold

Indlægaf LadyFox » 24. mar 2017, 18:44

Jeg er ikke i et åbent forhold, men jeg har været i et par stykker. Der har reglerne været nogenlunde de samme,
Ingen sex med folkan omgås (venner, kollegaer, holdkammerater) og heller ikke med folk hvor der er eb stor sandsynlig for at mam viæ hænge ud med personen jævnligt i fremtiden - dvs. En god vens, bedste ven, en søskendes gode ven eller ligende er udelukket.
Så det har primært handlet om at et engang knald med en man har mødt i byen er okay.
Det har ikke været okay at have sex med en person en anden igen en anden dag.
Ingen udveksling af telefonnumre eller sociale medier.
Det er ikke okay at sige til en scoring at man er single, men man behøvet heller ikke nævne at man har en kæreste.
Den der har sex har ansvaret for at sikre sig at den anden ikke får alle mulige "Din kæreste har været dig utro med mig"-beskeder.
Begge parter har til en hver tid retten til at lukke det åbne forhold igen, uden brok, især i dårlige perioder.
Kondom ALTID.
Løgn er utilgiveligt.

For mig har det fungeret sådan at hvis man vil vide hvad den anden har lavet seksuelt, så skal man spørge. Den der har haft sex skal ikke bare begynde at fortælle om det med mindre man er overbevist om at den anden gider at høre om det, eller hvis det på en eller anden måde er vigtigt for den anden - det kunne f.eks. være ved et sprunget kondom.

Jeg synes at jalousi og mistillid har været til stede i mindre grad i de åbne forhold jeg har haft, end i de helt monogame. Men jeg ville så heller andrig være i et åbent forhold hvis ikke tilliden er helt intakt, og det ikke oprigtigt er noget begge parter er afklaret med det og gør det fordi de har lyst, og ikke fordi den anden har lyst.
1
...
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Et åbent forhold

Indlægaf D.itsen » 24. mar 2017, 18:59

Jeg lever i et semi-åbent forhold. Vi knalder primært andre sammen, det er bare det sjoveste set up. Vi en en del af et sexpositivt miljø og kender begge de folk vi knalder.
Jalousi findes, men det er sjældent mere end øjebliks-stik. Jeg har været rimelig jaloux da han var på en date, men hun ville også mere end han kunne tilbyde. Og jeg har haft mega-optur over at han har været ude at knalde med et vennepar.
Jeg vil vide alt, og det er en del af vores game. Men som sagt laver vi primært ting sammen
2
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Et åbent forhold

Indlægaf 123million » 25. mar 2017, 13:41

Har I nogensinde i jeres åbne forhold oplevet at en grænse I ikke kendte til blev overtrådt og at I ikke kunne tilgive det bagefter?

Jeg forestiller mig, at jeg godt ville kunne tilgive det, da min kæreste jo ikke ville have gjort det ud af mangel på respekt for mig, hvis hverken jeg eller han kendte til grænsen? Det handler altså mere om det,d er ligger bag handlingen end selve handlingen?
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Et åbent forhold

Indlægaf Zombie » 25. mar 2017, 14:31

123million skrev:Har I nogensinde i jeres åbne forhold oplevet at en grænse I ikke kendte til blev overtrådt og at I ikke kunne tilgive det bagefter?

Jeg forestiller mig, at jeg godt ville kunne tilgive det, da min kæreste jo ikke ville have gjort det ud af mangel på respekt for mig, hvis hverken jeg eller han kendte til grænsen? Det handler altså mere om det,d er ligger bag handlingen end selve handlingen?


Da jeg var i et åbent forhold, havde jeg vildt meget behov for, at jeg fik lov til at "rase ud" ift. det, der var sket. Alle efterrstionaliseringerne måtte komme bagefter - jeg følte det jo som et tillidsbrud, hvad det i mindre grad var, men også bare en enorm overskridelse af mine grænser - hvilket det VAR, uanset om min dav. partner ikke havde gjort det vidende.
Så jeg fik lov til at skælde ud, tude, skælde ud, sige grimme ting og bande, og da jeg havde raset ud, kunne vi snakke om det og jeg kunne selv komme med rationaliseringerne, mens min partner bare lyttede og rummede.
Og det betød alt, at forholdet var lukket noget tid efter og at de næste par udenoms knald var helt efter bogen og ret standard, så jeg på ingen måde blev presset.


I dag lever jeg i monogame forhold. Det er fordi jeg er 100% monogam selv, og det er udfordrende, når kun den ene part benytter sig af åbenheden.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24473

Re: Et åbent forhold

Indlægaf Moxy-lady » 25. mar 2017, 14:34

Jeg er meget tiltrukket af tanken, men er ikke helt klar endnu. Min kæreste er klar når og hvis jeg er. Jeg tror primært at det ville være et setup som D. Itsen har, hvor det foregår sammen i en eller anden grad.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
123million
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. jan 2016, 15:24
Kort karma: 6
Likede indlæg: 66

Re: Et åbent forhold

Indlægaf 123million » 25. mar 2017, 17:34

Moxy-lady skrev:Jeg er meget tiltrukket af tanken, men er ikke helt klar endnu. Min kæreste er klar når og hvis jeg er. Jeg tror primært at det ville være et setup som D. Itsen har, hvor det foregår sammen i en eller anden grad.


Jeg har oplevet det at have sex med andre sammen, som en rigtig god start på et åbent forhold. Her har vi begge kunnet opleve, at den anden kunne have sex med andre uden at det nødvendigvis betød, at man også havde følelser for dem - at sex bare kan være sex! Og at når vi så var færdig med sex med andre havde vi alligevel mest lyst til hinanden, nusse hinanden og synes, det er så dejligt at ligge og snakke om vores oplevelse bagefter.
2
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 779
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1182

Re: Et åbent forhold

Indlægaf Brutus » 25. mar 2017, 20:09

D.itsen skrev:Jeg lever i et semi-åbent forhold. Vi knalder primært andre sammen, det er bare det sjoveste set up. Vi en en del af et sexpositivt miljø og kender begge de folk vi knalder.
Jalousi findes, men det er sjældent mere end øjebliks-stik. Jeg har været rimelig jaloux da han var på en date, men hun ville også mere end han kunne tilbyde. Og jeg har haft mega-optur over at han har været ude at knalde med et vennepar.
Jeg vil vide alt, og det er en del af vores game. Men som sagt laver vi primært ting sammen



Vores forhold ligner dette meget, kun sjældent er den ene eller den anden ude på egen hånd, men det sker dog.
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)

Tilbage til "Forhold og sex"