Been there, done that, going again

Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 14. mar 2017, 10:20

Alphilia skrev:Det er lidt op ad bakke pt - synes maden er meget svingende og jeg er lidt tilbage i en gammel vane med at spise for meget i løbet af dagen. Så vægten bevæger sig ikke helt så meget ned som ønsket, og jeg forstår det godt!
Motionen har jeg fået god fokus på (igen) så det er maden jeg skal have et blik på.
Vi har lige fået nyt komfur, det hjælper lidt på lysten til at få lavet sund mad (og desværre også til at bage :D )
Det gode pt er, at jeg næsten er ude af min "jeg køber lige en croissant"-vane.


Det er dejligt at høre, du ikke har glemt tråden her helt. Det betyder jo i hvert fald, at man - selv når det ikke lige kører - har det i baghovedet.

Kender desværre alt for godt det med kosten :genert: Det er sgu bare langt det sværeste. Er også selv i gang med at sparke mig tilbage i gode vaner. Ak ja, det skal ikke være nemt.

Men jeg hepper stadig på dig! Og synes det er flot, at croissant-vanen snart er under kontrol. Man skal starte et sted!

Og hvis du bare holder vægten nogenlunde, så har motivationen til at give den en skalle jo med at komme lidt i ryk. Den skal nok vende tilbage!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 14. mar 2017, 17:06

Tak :)

Selvom der måske ikke er så meget motivation, så kommer jeg også et stykke vej ved bare at sige "sådan er det".
Mht croissanter er der flere gange, jeg decideret står inde i butikken og kigger, men vender om og går. Dét synes jeg er sejt!

Har været nede at træne i dag - tænkte det var basis for en god før-nattevagtslur. Håber bare det bliver en fredelig en af slagsen. Udover den sundhedsmæssige gevinst gør det SÅ meget godt for min mentale tilstand, der ved gud kan være noget rodet noget i øjeblikket.
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 15. mar 2017, 19:23

Holy shit en crappy dag madmæssigt... Eller, bare alt alt for kulhydratrig med masser af brød og for lidt grønt.
Nattevagter kan virkelig rode rundt i alting og det blev ikke bedre af at jeg kun sov 3 timer fordi jeg havde en vigtig aftale...

Nå, i morgen er en ny dag og madpakken - en sund og god en af slagsen- er klar!
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 16. mar 2017, 10:32

Alphilia skrev:Tak :)

Selvom der måske ikke er så meget motivation, så kommer jeg også et stykke vej ved bare at sige "sådan er det".
Mht croissanter er der flere gange, jeg decideret står inde i butikken og kigger, men vender om og går. Dét synes jeg er sejt!

Har været nede at træne i dag - tænkte det var basis for en god før-nattevagtslur. Håber bare det bliver en fredelig en af slagsen. Udover den sundhedsmæssige gevinst gør det SÅ meget godt for min mentale tilstand, der ved gud kan være noget rodet noget i øjeblikket.


Det er sgu da SÅ sejt, at stoppe så selv på det tidspunkt!! :worship:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 16. mar 2017, 10:35

Alphilia skrev:Holy shit en crappy dag madmæssigt... Eller, bare alt alt for kulhydratrig med masser af brød og for lidt grønt.
Nattevagter kan virkelig rode rundt i alting og det blev ikke bedre af at jeg kun sov 3 timer fordi jeg havde en vigtig aftale...

Nå, i morgen er en ny dag og madpakken - en sund og god en af slagsen- er klar!


Krydser for en bedre dag i dag!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 16. mar 2017, 18:40

Well, jeg har spist sundere men kun fordi jeg ikke havde tid til at spise mere end en halv madpakke på 5 min - kl 15. Nogle gange gad jeg godt et kontorjob fra 8-16.
Kæft en lortet dag. Havde der været energi ville et ha været SÅ fedt at kanalisere noget vrede ud.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Aquadorable » 21. mar 2017, 15:23

Hvordan står det til? :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 21. mar 2017, 18:24

Det står meget godt til. Det var heldigvis en enkelt-stående lortedag, men weekenden var SÅ tiltrængt og med både afslapning og hygge.
Nu er ugen igang igen, og indtil videre kører den godt nok. Har - og får- møgtravlt på arbejdet (måske en forsmag på sommeren...)
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. mar 2017, 10:39

Well - jeg er rimelig motiveret for sundhed pt, i virkeligheden nok fordi et område i mit liv overhovedet ikke spiller. Frustration og vrede kan være en god drivkraft. Omend jeg selvfølgelig hellere ville være foruden lige netop dén drivkraft.

Vægtmæssigt har jeg et mål om at høvle 5 kg af (i første omgang) og motionsmæssigt et mål om at koble noget styrketræning på konditionsdelen.

Jeg har en del dagarbejde for tiden så en af mine planer er at have diverse salater/tilgængelige grøntsager i køleskabet så det er nemt at bikse gode madpakker sammen. Skal også have gang i mit termokrus så jeg sparer lidt kalorier (og penge) ift kaffe to go
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Aquadorable » 29. mar 2017, 10:42

Alphilia skrev:Well - jeg er rimelig motiveret for sundhed pt, i virkeligheden nok fordi et område i mit liv overhovedet ikke spiller. Frustration og vrede kan være en god drivkraft. Omend jeg selvfølgelig hellere ville være foruden lige netop dén drivkraft.

Vægtmæssigt har jeg et mål om at høvle 5 kg af (i første omgang) og motionsmæssigt et mål om at koble noget styrketræning på konditionsdelen.

Jeg har en del dagarbejde for tiden så en af mine planer er at have diverse salater/tilgængelige grøntsager i køleskabet så det er nemt at bikse gode madpakker sammen. Skal også have gang i mit termokrus så jeg sparer lidt kalorier (og penge) ift kaffe to go


Det lyder som en god plan, du har lagt :gogo:
Et lille tip til madpakke: Jeg har - med succes - haft couscoussalat med på madpakken et par gange. Couscous'en er virkelig nem at have med at gøre - den skal blot overhældes med kogende vand og trække i ca. 10 minutter. Herefter vender jeg grøntsager og evt. kød i.

Det mætter rigtig fint :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. mar 2017, 10:47

Tak for tip :)

Jeg tænker også at koge noget quinoa som mætter ret godt.
Edamamebønner på frost er også en af mine favoritter - så nemt og god fiberkilde
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 29. mar 2017, 11:47

Alphilia skrev:Well - jeg er rimelig motiveret for sundhed pt, i virkeligheden nok fordi et område i mit liv overhovedet ikke spiller. Frustration og vrede kan være en god drivkraft. Omend jeg selvfølgelig hellere ville være foruden lige netop dén drivkraft.

Vægtmæssigt har jeg et mål om at høvle 5 kg af (i første omgang) og motionsmæssigt et mål om at koble noget styrketræning på konditionsdelen.

Jeg har en del dagarbejde for tiden så en af mine planer er at have diverse salater/tilgængelige grøntsager i køleskabet så det er nemt at bikse gode madpakker sammen. Skal også have gang i mit termokrus så jeg sparer lidt kalorier (og penge) ift kaffe to go


Hvor dejligt at høre, du har fundet motivationen frem! (Dog ked af at høre, at det er fordi andet ikke spiller. Håber den del går på plads for dig!)

Men jeg hepper fortsat og tror på, de 5 kg. nok skal ryge!

Jeg er også nærmest afhængig af edamame på frost (og ærter og grønne bønner)!
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 29. mar 2017, 11:50

^Tak

Jeg tror også på, de nok skal ryge, de kilo der, i deres eget tempo.
Det andet håber jeg virkelig også kommer på plads, der er bare ikke umiddebart så meget, jeg selv kan gøre ved det - det gør det ikke altid nememre at acceptere ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf MyGirl » 18. maj 2017, 13:49

Hvordan går det hos dig?

(Er lige hende den irriterende, der bringer tråden i erindring, men kom lige til at tænke på dig og om, hvordan alt står til :genert: )
0
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Been there, done that, going again

Indlægaf Alphilia » 19. maj 2017, 08:23

Det er ok :)
Det kører ok med motionen, men jeg spiser for meget og det kan desværre ses på vægten.
Lidt for meget stress på mange områder gør ikke noget godt for sundheden.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"