Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 21. okt 2015, 19:38

Bøtte skrev:
Tibbler skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:


Her er vi gået over til samsovning. Jeg ville have forsvoret det, for hun blev født, men hun sover bare så meget bedre hos os. Vi holder dog fast i at hun skal puttes i egen seng.
Min mand har lavet en plade, der passer med hendes madras fra tremmesengen, som går fra hans side af sengen til væggen. Så ligger hun der.

Hun sover bedre om natten og længere om morgenen (længere end til 4.30, som var blevet stå op tid for hende), alle parter får mere søvn, så det praktiserer vi lige nu.
I øvrigt har jeg det godt med at have hende hos mig, de dage min mand arbejder, han kører nemlig 3.30, så det giver tryghed for mig, at jeg har hende tæt på, hvis der sker noget.


Vi har også stortset altid et barn sovende i smørhullet om natten. Først var det den ældste, og da vi så fik et barn mere; da den ældste var 5 1/2. På et tidspunkt begyndte han at sove i sin egen seng hele natten.
Den yngste er 4 1/2 år nu, og kommer stadig ind de fleste nætter.
Hos os er det også samsovning efter parolen: Man falder i søvn i sin egen seng, men må gerne komme ind i løbet af natten.

Jeg er ikke i tvivl om, at det stopper af sig selv, når behovet ikke er der længere.


Jeg er helt enig, det er trods alt ikke så tit teenagere ligger i smørhullet :-D

Vi løfter S indtil os, når vi går i seng, hun har en halvhøj junior seng, som hun desværre ikke tør kravle ud af i mørke.


Der kan vi så heldigvis have en hel del nætter, hvor man bare vågner om morgenen, og tænker "Hov, ligger du der"

- At jeg så også ofte vågner, fudlstændig radbrækket, liggende helt ud på kanten af sengen med ham liggende helt op ad min ryg, er en helt anden sag. Utroligt at jeg ikke opdager det i løbet af natten :D
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2015, 19:41

Tibbler skrev:
Bøtte skrev:
Tibbler skrev:
Bøtte skrev:
xxx---xxx skrev:Nej sorenspige han sover i tremmeseng. Eller dvs han sover sku ærligt mest hos os :8:
Amen det er en totalt dårlig vane, og det med ingen søvn sidder så dybt i mig at jeg hellere lade ham blive der og sove end at tage kampen om natten om lære ham at han skal sove i egen seng.

Den kamp skal tages.



Når jeg engang får overskud :genert:


Her er vi gået over til samsovning. Jeg ville have forsvoret det, for hun blev født, men hun sover bare så meget bedre hos os. Vi holder dog fast i at hun skal puttes i egen seng.
Min mand har lavet en plade, der passer med hendes madras fra tremmesengen, som går fra hans side af sengen til væggen. Så ligger hun der.

Hun sover bedre om natten og længere om morgenen (længere end til 4.30, som var blevet stå op tid for hende), alle parter får mere søvn, så det praktiserer vi lige nu.
I øvrigt har jeg det godt med at have hende hos mig, de dage min mand arbejder, han kører nemlig 3.30, så det giver tryghed for mig, at jeg har hende tæt på, hvis der sker noget.


Vi har også stortset altid et barn sovende i smørhullet om natten. Først var det den ældste, og da vi så fik et barn mere; da den ældste var 5 1/2. På et tidspunkt begyndte han at sove i sin egen seng hele natten.
Den yngste er 4 1/2 år nu, og kommer stadig ind de fleste nætter.
Hos os er det også samsovning efter parolen: Man falder i søvn i sin egen seng, men må gerne komme ind i løbet af natten.

Jeg er ikke i tvivl om, at det stopper af sig selv, når behovet ikke er der længere.


Jeg er helt enig, det er trods alt ikke så tit teenagere ligger i smørhullet :-D

Vi løfter S indtil os, når vi går i seng, hun har en halvhøj junior seng, som hun desværre ikke tør kravle ud af i mørke.


Der kan vi så heldigvis have en hel del nætter, hvor man bare vågner om morgenen, og tænker "Hov, ligger du der"

- At jeg så også ofte vågner, fudlstændig radbrækket, liggende helt ud på kanten af sengen med ham liggende helt op ad min ryg, er en helt anden sag. Utroligt at jeg ikke opdager det i løbet af natten :D


Det var præcis, det der skete her. Jeg var fuldstændig radbrækket om morgenen, fordi hun skulle ligge klistret op af mig, og jeg fik slet ikke sovet nok, så mi mand lavede løsningen til hendes madras, og siden har vi alle sovet godt :)
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 21. okt 2015, 19:42

N falder i søvn i vores seng og bæres så over i egen seng medmindre vi fra start bestemmer at han kan blive liggende.
Men han vågner altid mellem kl 23-01 og vil over. Og så magter jeg ikke kampen. Så nogle gange så får han fra start lov at ligge hos os, for så ved jeg at jeg ikke skal vågne om natten :D
Dog har han en periode pt hvor han snakker og klynker meget af natten og det vækker mig.
Desværre har han ikke eget værelse for nogle gange er jeg faktisk i tvivl om vi irritere hans søvn men sove lyde. Men på den anden side så er han bare så tryghedssøgende.
Og så fylder han bare skide meget for tiden :lol:

Jeg havde lovet mig selv at jeg 1: aldrig ville lade min hånd være nusseklud for at barnet kunne falde i søvn 2: ikke sidde i op til en time for at barn kunne falde i søvn 3: ikke have barn sovende konstant i sengen

Behøver jeg fortælle at jeg ikke har overholdt et eneste af mine egne løfter :tie:
2
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 22. okt 2015, 11:18

Sorenspige et kæmpe stort tillykke med R. Jeg håber han har en fantastisk fødselsdag!
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 22. okt 2015, 12:22

Jeg er bare en smule glad idag, mit barn kommer endeligt hjem fra NY i aften :banan: Vildt at man kunne savne en så meget, når man sommetider næsten har oprettet en annonce under Bortgives :genert:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 22. okt 2015, 12:57

Jeg gad faktisk godt at Emma ville samsovning bare en lille bitte-bitte smule....Men det vil hun ikke...Hun vil sove i sin egen seng..........I sidste uge luskede jeg mig til at snige hende ind i sengen til mig da jeg gik i seng. Og fandme om hun ikke vågnede klokken 3 og krævede at komme ind i sin egen seng.....MØGUNGE....Du kunne i det mindste komme og putte lidt med din gamle mor :-D
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 14:51

Stort tillykke med sønnens fødselsdag sorenspige :)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 15:04

Vi har faktisk lige indført nyt putte/soveritual for vores unger i går. Indtil da blev ældstebarnet puttet i vores seng (og båret ind til sig selv, når vi gik i seng), og yngstebarnet blev puttet i egen seng. Men det var efterhånden blevet lidt en farce det putteri. Et fordi lillebror ikke længere blot accepterede, at storesøster fik godnathistorie i rummet ved siden af ham og han ikke var inviteret (han blev bare puttet med sang og godnat). To fordi storesøster over tid havde fået tiltusket sig længere og længere puttetid og gerne lavede en scene, når seancen blev kortere end hun ønskede. Tre fordi storesøster nu vejer 22 kg og er 120 cm lang og dermed ikke den nemmeste at flytte rundt på, når hun skulle ind til sig selv.

Så i går blev ungerne informeret om, at de pr. dags dato fik en fælles godnathistorie på storesøsters værelse, derefter ville lillebror blive puttet i egen seng med godnatsang og så til slut storesøster med godnatsang. Stor opstandelse fra den store, der bestemt mente, at det så var slut med nogensinde at falde i søvn for hendes vedkommende. Den lille fik jo opgraderet sin putteseance, så han var pænt tilfreds.

Storesøster kom sig dog over livets uretfærdigheder, og lillebror magtede næsten at lade være med at være irriterende, mens der blev læst godnathistorie, så det må siges at være gået ok.

I dag har storesøster en aftale med en tandfe, så der tænker jeg ikke, at vi skal diskutere, hvis seng hun skal sove i. Tænk sig, hvis tandfeen gav en mønt til den forkerte...
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 15:07

vibbsen skrev:Jeg gad faktisk godt at Emma ville samsovning bare en lille bitte-bitte smule....Men det vil hun ikke...Hun vil sove i sin egen seng..........I sidste uge luskede jeg mig til at snige hende ind i sengen til mig da jeg gik i seng. Og fandme om hun ikke vågnede klokken 3 og krævede at komme ind i sin egen seng.....MØGUNGE....Du kunne i det mindste komme og putte lidt med din gamle mor :-D


Min den store lærte det, da hun var omkring de 3 år og sover fast i dobbeltsengen de nætter, hvor en af os ikke er hjemme om natten.

Den lille sov i arm med mig de første 3 måneder. Siden da har han nægtet. Jeg satser stadig på, at han over tid kan lokkes til at sove sammen med sin søster hos mig, når manden ikke sover hjemme.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. okt 2015, 17:19

Tillykke Soren med R :kys:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 22. okt 2015, 17:20

Går ud fra der er andre end mig, der gruer for vintertid i weekenden?

Frygter det betyder at S vågner mellem 4 og 5 :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 18:02

De andre gange er det gået ret nemt med skift fra sommer/vintertid og har rettet sig allerede til mandag morgen. Og jeg nægter at forholde mig til, at det kan blive anderledes denne gang.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 22. okt 2015, 18:04

Hr mand: "Nu skal vi rigtigt hygge os i aften unger, for jeg skal på arbejde fra i morgen tidlig og til mandag morgen, så I skal være alene med mor hele weekenden"
Datter med virkelig ynkelig stemme: "Åh nej, så skal vi leve af rester og pasta..."

Ja det er sgutte nemt at have en mor, der ikke evner at lave mad :blush:
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 22. okt 2015, 18:47

Tusind tak for tillykker :kys:.

R har haft en god dag, selvom han stadig ikke helt har fanget ideen med at have fødselsdag. Han begyndte fx at græde, da vi sang fødselsdagssang i morges (kan også skyldes vores stemmer :genert:).

Han havde mini-muffins med i DP, hvor han også
fik to gaver - en pakke med to små traktorer og sådan en tavle til at skrive på med en pen.

Da jeg hentede ham, ville han ikke med hjem :genert:. Men vi kom hjem, og så kom der 3 bedsteforældre med fine gaver. Han blev lidt overvældet af al hurlumhejet.

Dagen sluttede af med, at vi læste i nogle af de pixi-bøger, han har fået i gave.

Tænk, at min lille dreng er 2 år! :lun:
4
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 22. okt 2015, 21:14

Tillykke med ham @sorenspige :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forældre"