Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 14:51

Sorenspige skrev:Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

R sover ikke længere lur, men det er kun et par uger siden, at den sidste lur blev helt sløjfet. Han er gennem det sidste 1/2-1 år vågnet tidligere og tidligere, men kl. 5 er nyt. I nat vågnede han kl. 4, kom ind til os, lå og rodede rundt en times tid, hvor han faldt i søvn.

Desværre har jeg det som dig og har svært ved at falde i søvn igen, så jeg har småblundet siden kl. 4, og inden da var jeg vågen ca. hveranden time...

Jeg beklager, at jeg ynker, men det hjælper altså lidt :genert:.

Lige nu drømmer jeg om at komme til det punkt, hvor Frukuk er. Det lyder som himmerige.


Du giver den bare gas med ynk og piv :kys: Manglende søvn er rædselsfuldt :tie: Jeg indrømmer gerne, at det ER som at være i himmerige, at jeg nu får min søvn.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2017, 18:37

Sorenspige skrev:Dulle, sover du så heller ikke med ham mere? Jeg kan huske, at du tidligere har skrevet, at han helst ville sove helt op ad dig.

R sover ikke længere lur, men det er kun et par uger siden, at den sidste lur blev helt sløjfet. Han er gennem det sidste 1/2-1 år vågnet tidligere og tidligere, men kl. 5 er nyt. I nat vågnede han kl. 4, kom ind til os, lå og rodede rundt en times tid, hvor han faldt i søvn.

Desværre har jeg det som dig og har svært ved at falde i søvn igen, så jeg har småblundet siden kl. 4, og inden da var jeg vågen ca. hveranden time...

Jeg beklager, at jeg ynker, men det hjælper altså lidt :genert:.

Lige nu drømmer jeg om at komme til det punkt, hvor Frukuk er. Det lyder som himmerige.



Vi er cirka samme sted - og jeg synes også det er virkelig hårdt. Pt sover vi i væg til væg seng, med et barn på hver side af dobbeltsengen. V sover heldigvis til 2-3 stykker i første hug, men der efter er der som regel 2-4 forstyrrelser af min søvn til S vågner mellem 5 og 6.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2017, 19:45

Vores sover heller ikke i vores seng.
Den lille sover i bedside, den store i en hjemmelavet seng i forlængelse af vores.
Min krop egner sig heller ikke til at sove tæt med urolige børn, jeg får så ondt i nakken af det.


Det er ikke meget I ser hinanden i tiden, Bluebell. Er det ikke hårdt?

S holder ferie i 28, 32 og 35 + 36.

Vi skal til Kbh en uge og Malaga en uge. Min mand overtager barslen fra uge 35. Men jeg er dog arbejdsløs, så håber jeg kan finde noget inden.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 20:06

Jeg har heller ikke i år mulighed for at holde ferie i skolernes sommerferie, men manden og børnene har 6 ugers ferie, hvor det bliver en blanding af sommerlejr for den store (første lejrtur - 5 overnatninger, jeg er ikke helt klar :genert: ), ungerne skal på ferie først hos bedsteforældrene og senere farforældrene. Vi holder hvert år camping i vores have for venner og familie i en uges tid, og så skal vi nok i Cirkus Summarum. Jeg deltager i det omfang jobbet tillader det.

Malaga lyder skønt Bøtte :love:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 28. mar 2017, 20:07

Bluebell skrev:Pissehårdt.

Vi ser hinanden ml 200 og 250 dage om året. Med mit helbreds kan det ikke være anderledes.
For få år siden havde jeg fået en førtidspension uden problemer.
I dag vil det være et uendeligt antal ressourceforløb - i værste fald med døden til følge og jeg joker ikke.

Det er det mest synd for far, når Lillesøster er med mig. Jeg ser hende jo hele tiden og vi har det jo godt. Lillesøster trives vidunderligt.

Og nu 2 1/2 uge ferie om 4 uger! - ude! Med mad serveret og med min familie, der elsker børnene (og mig!)

20 graders varme typisk og masser af børneattraktioner og legepladser. Jeg er ved at lave en liste over, hvad vi
skal - jeg kan kun hver anden dag, men så der far/børnedage. Og strandtur og dejlih have til mig :)

Malaga elsker jeg højt! Lækkert!
Kbh bor vi i, men det er dejligt at komme på besøg, når man bor lidt ude :)


Hvor var det nu, at I skulle hen? Og med hvem?
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 28. mar 2017, 21:18

Bluebell skrev:Pissehårdt.

Vi ser hinanden ml 200 og 250 dage om året. Med mit helbreds kan det ikke være anderledes.
For få år siden havde jeg fået en førtidspension uden problemer.
I dag vil det være et uendeligt antal ressourceforløb - i værste fald med døden til følge og jeg joker ikke.

Det er det mest synd for far, når Lillesøster er med mig. Jeg ser hende jo hele tiden og vi har det jo godt. Lillesøster trives vidunderligt.

Og nu 2 1/2 uge ferie om 4 uger! - ude! Med mad serveret og med min familie, der elsker børnene (og mig!)

20 graders varme typisk og masser af børneattraktioner og legepladser. Jeg er ved at lave en liste over, hvad vi
skal - jeg kan kun hver anden dag, men så der far/børnedage. Og strandtur og dejlih have til mig :)

Malaga elsker jeg højt! Lækkert!
Kbh bor vi i, men det er dejligt at komme på besøg, når man bor lidt ude :)


Jeg er sørme også glad for at det ikke er nu, jeg skal i gennem et forløb for at blive tilkendt fleksjob. :tie:

Det lyder dejligt med ferie sammen hele familien :lun:

Vi bor i Jylland - så Kbh er langt væk :D
Eller faktisk skal vi overhovedet ikke til Kbh, men Karrebæksminde:lol: Det blev kompromisset hvor vi fik mere for pengene, så kører vi til Kbh et par dage og besøger henholdsvis oldemor, et vennepar og Tivoli.
S mener vi kan sejle dertil i farfars båd. Jeg foretrækker nu at få bilen med ;)

Malaga har vi ikke prøvet før, S er noget skeptisk for om det mon er lige så godt som Gran Canaria men mon ikke - det handler vist mest om der skal være varmt, en pool, pommes frites og selskab af mormor, morfar og mostre. Og alle de parameter satser vi på bliver opfyldt.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. mar 2017, 03:39

Puh. :træt: Jeg kunne ikke sove igår pga uro i kroppen.
V ville selvfølgelig allerede spise 1.30 og sov først igen efter 2 (normalt spiser hun først omkring kl 3), og så igen 4.45, hvor hun også sked gennem natdragten. Så er den dag ligesom i gang. Nu passer det med at hun kommer ud til lur og sover den tid, S er hjemme inden bh og vågner omkring den tid, hvor jeg afleverer S, så en lur til mor har desværre lange udsigter :(
Vil skyde på jeg samlet har fået 4-4,5 timers søvn :tie:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 1. apr 2017, 08:30

Håber, at du har fået lidt søvn Bøtte :kys:

Her står den på weekend næsten uden planer :love: Elsker dage, hvor man kan drikke drikke kaffe og tulle rundt og små ordne praktiske ting. Tænker, at vi skal lidt i haven og måske endda støvsuge bilen :afro:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. apr 2017, 14:03

Min mand tog natte- og morgenvagt i dag :love:

Jeg har dog stadig en seriøs træthedskrise lige nu. :genert:

S og jeg har været i biograf og ser Smølferne. Da hun havde spist den sidste popcorn sagde hun 'Kom så går vi mor' :lol: Vi blev dog og så de sidste 20 min også.

Min mand har vasket bil og skiftet til sommerdæk, S har vasket fliser (meget vigtigt hvis man spørger hende) og jeg har vasket vinduer - og fortrudt - for nu er det ret tydeligt hvor meget de trænger indvendigt :tie:
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 2. apr 2017, 09:23

Bøtte skrev:Min mand tog natte- og morgenvagt i dag :love:

Jeg har dog stadig en seriøs træthedskrise lige nu. :genert:

S og jeg har været i biograf og ser Smølferne. Da hun havde spist den sidste popcorn sagde hun 'Kom så går vi mor' :lol: Vi blev dog og så de sidste 20 min også.

Min mand har vasket bil og skiftet til sommerdæk, S har vasket fliser (meget vigtigt hvis man spørger hende) og jeg har vasket vinduer - og fortrudt - for nu er det ret tydeligt hvor meget de trænger indvendigt :tie:


Hvor er hun kær :love:

Nævn ikke vinduespudsning :tie: Vi har kæmpe vinduer med sprosser...
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf girl_beat » 4. apr 2017, 15:03

Her er det ene bonusbarn blevet alvorligt syg med udsigt til at skulle være på sygehuset det meste af tiden i sommerhalvåret. Ikke særlig fedt :(

Sygdommen bliver der taget hånd om af sundhedspersonale, der virker gode til at informere og hele tiden fortælle, hvad der sker, men det giver jo alligevel en masse tanker og bekymringer. Som nogen af jer måske husker, slås vi ofte med børnenes mor, der modarbejder al rationel tænkning og samarbejde, hvis det ikke går 100% efter hendes hoved. And here we go again... Hun opfører sig totalt psykopatisk og har allerede truet med anmeldelse til kommunen og socialrådgiver og hvad har vi - totalt kold overfor at det går ud over et sygt barn, der har behov for sine forældre. Hun kan slet ikke se, hvor meget hun ødelægger ved hele tiden at skabe drama og sætte egne behov først.

Nogle voksne mennesker altså... :nej: :forvirret: :tie:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. apr 2017, 12:17

Så står den på påskeferie :love: Jeg besluttede spontant i går at tjekke arbejdskalender, aftaler, bagvagter, etc og derefter melde ud, at jeg holder ferie i påsken. Havde stadig 2 uger og 5 feriefridage tilbage, der skulle afvikles inden 1. maj, så nu bruger jeg den ene uge og 3 af feriefridagene på påskeferie, og så må det resterende skubbes til næste ferieår. Jeg skal simpelthen blive bedre til at få planlagt noget ferie :genert:

Har I nogle planer for påsken? Vi har ikke rigtigt nogle planer, da jeg jo først fandt på at holde ferie i går, så jeg tænker, at vi skal nusse rundt i nattøj de fleste dage - og så skal vi fejre ældstebarnets fødselsdag. Hun fylder 7 år på tirsdag.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. apr 2017, 14:45

Dejligt med ferie, FruKuk :banan:. Vildt, at din store pige bliver 7 år...


Min mand har først påskeferie fra onsdag. Til gengæld har vi fælles barsel 2 uger efter, så det glæder jeg mig til.

Jeg skal en tur i legeland med børnene sammen med en veninde og hendes børn, og ellers skal vi på kro med svigerfamilien og måske til en enkelt påskefrokost mere. Resten af tiden står den vist bare på hjemme-og havehygge og måske lidt småture til legepladsen, i skoven osv.

Jeg havde overvejet, om vi skulle nogle dage i et feriecenter, men lige nu føles det lettere at blive hjemme. Rs søvn er blevet bedre, men så holder lillesøster os vågne...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. apr 2017, 15:33

Da mine var små var jeg helst hjemme. Eller hos andre med småbørn. Det var bare nemmest!

Ja det er lidt vildt, at hun bliver 7 år. Altså det er jo reelt ingenting, men efter hun startede i skole, er hun bare blevet så stor og selvstændig. Hvilket selvfølgelig er skønt, men også ret vildt:)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. apr 2017, 18:22

Lillebror har vist fået skoldkopper - pænt heldigt, at jeg endte med at tage ferie her i påsken!
0

Tilbage til "Forældre"