Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 5. apr 2017, 05:09

kidkomb skrev:
Dikus skrev:I Grønland er det helt normalt, at folk går på ens terrasser, at børn leger på dem og sådan. Man kan ikke eje jord - og er der et godt sted at nyde solen op ad andres vinduer, på deres terrasse, hvad er så problemet?
Min eks havde et bud på det spørgsmål, da nogen plukkede den blomst fra vores have, som han gik og var så glad for :lol:

Jeg KAN ikke leve med det :shock:
Jeg har boet i Sverige og jeg får spat i bagbenene af det der!
Min nabo klagede til kommunen over at jeg havde huller i min grund, for børnene kunne jo komme til skade, hvis de gik derind.
SÅ LAD VÆRE MED AT GÅ IND PÅ MIN GRUND!!!
Wtf altså!


Enig, jeg ville simpelthen blive idiot, hvis jeg skulle leve i sådan en kultur. Bare kald mig sur og ugæstfri og menneskefjendsk, det hele er sikkert rigtigt. Jeg VIL ikke have fremmede mennesker til at rende rundt på min grund!
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 5. apr 2017, 07:08

kidkomb skrev:
Dikus skrev:I Grønland er det helt normalt, at folk går på ens terrasser, at børn leger på dem og sådan. Man kan ikke eje jord - og er der et godt sted at nyde solen op ad andres vinduer, på deres terrasse, hvad er så problemet?
Min eks havde et bud på det spørgsmål, da nogen plukkede den blomst fra vores have, som han gik og var så glad for :lol:

Jeg KAN ikke leve med det :shock:
Jeg har boet i Sverige og jeg får spat i bagbenene af det der!
Min nabo klagede til kommunen over at jeg havde huller i min grund, for børnene kunne jo komme til skade, hvis de gik derind.
SÅ LAD VÆRE MED AT GÅ IND PÅ MIN GRUND!!!
Wtf altså!


Jeg har et hus langt ude i en svensk skov - det er lidt pudsigt at komme derop om vinteren og så se i sneen, at folk er kommet ud af skoven, gået op på min terrasse og siddet og hygget lidt og så ind i skoven igen. De skal da være velkommen men det er også et fritidshus. Hvis de efterlod en lister over ting der skulle udbedes før deres næste besøg, så ville jeg nok være anderledes stram i masken.

En enkelt gang har der været fældet skov, i min "forhave" lå der så pludselig en kæmpe høj bunke træ - nok tre meter højt og 8 meter bredt- det syntes jeg altså også var underligt - det var væk næste gang og jeg fandt aldrig ud af hvem træet tilhørte.
2
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf weenuts » 5. apr 2017, 11:58

Dirtylittledevil skrev:Upassende fremmed mor og ca. 3 årig søn går pludselig rundt ude i min private have.
Jeg går selvfølgelig derude for at høre hvad de laver. Aj men det var bare fordi at Benjamin han fik øje på et dyr inde i haven så han skulle lige ind og se hvad det var, så nu ledte de efter dyret.
Okaaaay... Jamen det kan jeg godt se, Benjamins vilje trodser enhver hæk og havelåge og indhegning.


Nogle mennesker altså... vi bor langt ude på landet med en 750 m. markvej. En dag kom min mand hjem og i folden ved vores to ponyer stod en dame og hendes to børn.. Hun kunne ikke forstå, at min mand blev sur, for hendes børn ville så gerne hilse på hestene.. De er givetvis kørt forkert, for der er kun vores hus op af den markvej, det er fair nok, men at man stiger ud af bilen og går ind af to låger, for at komme til ponyerne...
Hun forstod ikke privat grund og blev fornærmet, da min mand spurgte om hendes adresse, for han ville gerne hjem til hende og ae hendes planter..
17
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 5. apr 2017, 12:17

weenuts skrev:
Dirtylittledevil skrev:Upassende fremmed mor og ca. 3 årig søn går pludselig rundt ude i min private have.
Jeg går selvfølgelig derude for at høre hvad de laver. Aj men det var bare fordi at Benjamin han fik øje på et dyr inde i haven så han skulle lige ind og se hvad det var, så nu ledte de efter dyret.
Okaaaay... Jamen det kan jeg godt se, Benjamins vilje trodser enhver hæk og havelåge og indhegning.


Nogle mennesker altså... vi bor langt ude på landet med en 750 m. markvej. En dag kom min mand hjem og i folden ved vores to ponyer stod en dame og hendes to børn.. Hun kunne ikke forstå, at min mand blev sur, for hendes børn ville så gerne hilse på hestene.. De er givetvis kørt forkert, for der er kun vores hus op af den markvej, det er fair nok, men at man stiger ud af bilen og går ind af to låger, for at komme til ponyerne...
Hun forstod ikke privat grund og blev fornærmet, da min mand spurgte om hendes adresse, for han ville gerne hjem til hende og ae hendes planter..


Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 5. apr 2017, 12:26

Æske skrev:
weenuts skrev:
Dirtylittledevil skrev:Upassende fremmed mor og ca. 3 årig søn går pludselig rundt ude i min private have.
Jeg går selvfølgelig derude for at høre hvad de laver. Aj men det var bare fordi at Benjamin han fik øje på et dyr inde i haven så han skulle lige ind og se hvad det var, så nu ledte de efter dyret.
Okaaaay... Jamen det kan jeg godt se, Benjamins vilje trodser enhver hæk og havelåge og indhegning.


Nogle mennesker altså... vi bor langt ude på landet med en 750 m. markvej. En dag kom min mand hjem og i folden ved vores to ponyer stod en dame og hendes to børn.. Hun kunne ikke forstå, at min mand blev sur, for hendes børn ville så gerne hilse på hestene.. De er givetvis kørt forkert, for der er kun vores hus op af den markvej, det er fair nok, men at man stiger ud af bilen og går ind af to låger, for at komme til ponyerne...
Hun forstod ikke privat grund og blev fornærmet, da min mand spurgte om hendes adresse, for han ville gerne hjem til hende og ae hendes planter..


Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?


Folk lider seriøst af disneyforurening. Nej, den der fremmede hund/kat/hest/ko bor ikke i en klappezoo hvor man bare kan trænge ind på uanende dyr og få sig en landbrugs-romantisk oplevelse. Det er dyr som både kan og vil forsvare sig hvis din unge pludselig jagter den rundt i manegen.
13
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf weenuts » 6. apr 2017, 09:53

Æske skrev:Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?


Ja, først var de jo kørt op af markvejen, så var de steget ud af bilen og gået igennem lågen ind til haven. Derefter ind ad lågen til folden.. Og moderen har åbenbart ikke en eneste gang tænkt, at de nok var at gået ind på privat grund...
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 6. apr 2017, 11:54

Hunkat skrev:
Æske skrev:
weenuts skrev:
Dirtylittledevil skrev:Upassende fremmed mor og ca. 3 årig søn går pludselig rundt ude i min private have.
Jeg går selvfølgelig derude for at høre hvad de laver. Aj men det var bare fordi at Benjamin han fik øje på et dyr inde i haven så han skulle lige ind og se hvad det var, så nu ledte de efter dyret.
Okaaaay... Jamen det kan jeg godt se, Benjamins vilje trodser enhver hæk og havelåge og indhegning.


Nogle mennesker altså... vi bor langt ude på landet med en 750 m. markvej. En dag kom min mand hjem og i folden ved vores to ponyer stod en dame og hendes to børn.. Hun kunne ikke forstå, at min mand blev sur, for hendes børn ville så gerne hilse på hestene.. De er givetvis kørt forkert, for der er kun vores hus op af den markvej, det er fair nok, men at man stiger ud af bilen og går ind af to låger, for at komme til ponyerne...
Hun forstod ikke privat grund og blev fornærmet, da min mand spurgte om hendes adresse, for han ville gerne hjem til hende og ae hendes planter..


Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?


Folk lider seriøst af disneyforurening. Nej, den der fremmede hund/kat/hest/ko bor ikke i en klappezoo hvor man bare kan trænge ind på uanende dyr og få sig en landbrugs-romantisk oplevelse. Det er dyr som både kan og vil forsvare sig hvis din unge pludselig jagter den rundt i manegen.


Da jeg passede dyr var vi jævnligt ude for mærkelige ting, og min egen familie i København var ikke meget bedre.

Vi havde sådan nogle hytter folk kunne leje, og så kunne de være med til at fodre dyr og den slags, og jeg har hørt alt muligt i tidens løb, at køer ikke gør noget, at vædderen kun stanger andre væddere..

Og ja, køer er som regel meget gemytlige men det hjælper ikke de ikke har ondt i sinde når de kommer væltende 25 stks i fuld fart fra den anden ende af marken og vil have mad først og du står med den eneste spand. Det er ikke tilrådeligt at forsøge at overbevise dem om at holde sig til køen så du kan lade dem komme hen og spise af spanden en af gangen så du kan klappe den lidt imens,sådan nogen vejer 5-800 kg hver,det er ikke fordi jeg er regelret at i fik at vide at det skulle hældes i trugene og at det er vigtigt at i hører efter.

Vi har også haft syge grise, det kostede 6000 i dyrlæge at de pludselig havde diarré allesammen, det viste sig at være fordi der var nogen der havde hørt grise er altædende så de havde givet dem resterne af deres chili con carne.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5236

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf girl_beat » 6. apr 2017, 13:32

hotlips skrev:Da jeg passede dyr var vi jævnligt ude for mærkelige ting, og min egen familie i København var ikke meget bedre.

Vi havde sådan nogle hytter folk kunne leje, og så kunne de være med til at fodre dyr og den slags, og jeg har hørt alt muligt i tidens løb, at køer ikke gør noget, at vædderen kun stanger andre væddere..

Og ja, køer er som regel meget gemytlige men det hjælper ikke de ikke har ondt i sinde når de kommer væltende 25 stks i fuld fart fra den anden ende af marken og vil have mad først og du står med den eneste spand. Det er ikke tilrådeligt at forsøge at overbevise dem om at holde sig til køen så du kan lade dem komme hen og spise af spanden en af gangen så du kan klappe den lidt imens,sådan nogen vejer 5-800 kg hver,det er ikke fordi jeg er regelret at i fik at vide at det skulle hældes i trugene og at det er vigtigt at i hører efter.

Vi har også haft syge grise, det kostede 6000 i dyrlæge at de pludselig havde diarré allesammen, det viste sig at være fordi der var nogen der havde hørt grise er altædende så de havde givet dem resterne af deres chili con carne.

Nej. Bare nej :tie:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 6. apr 2017, 14:40

weenuts skrev:
Æske skrev:Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?


Ja, først var de jo kørt op af markvejen, så var de steget ud af bilen og gået igennem lågen ind til haven. Derefter ind ad lågen til folden.. Og moderen har åbenbart ikke en eneste gang tænkt, at de nok var at gået ind på privat grund...


Shit, en blank dame :stoned:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kommodedyret » 6. apr 2017, 15:45

Når folk på arbejdet stjæler ens mad fra fælleskøleskabet. Og ingen er voksen nok til at vedkende sig miseren. Novra det er træls.
8
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 6. apr 2017, 16:10

weenuts skrev:
Æske skrev:Whuut, var de ligefrem gået ind til dem?


Ja, først var de jo kørt op af markvejen, så var de steget ud af bilen og gået igennem lågen ind til haven. Derefter ind ad lågen til folden.. Og moderen har åbenbart ikke en eneste gang tænkt, at de nok var at gået ind på privat grund...


Da jeg var barn, var der en yngre dreng i min by, der blev slået ihjel af en fremmed hest, han og hans familie var gået hen for at snakke med.
Det er ikke bare træls for jer at de går ind, det er også pissefarligt for dem.
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Joe » 6. apr 2017, 20:17

Da jeg havde styret et kommunikationsmøde med forskellige parter (hovedsageligt mænd), efterfølgende gik ud i køkkenet og smed mit eget skrald i skraldespanden, og ældre mandlig deltager gik hen og sagde "Vi kunne ellers godt bruge sådan en som dig herude... Sådan en huspige." Og så kyssede han mig på kinden.

Jeg er ikke enig med mig selv om, hvad der mest er årsag til den knude der lidt stadig er i maven. Om det er det faktum at det var grænseoverskridende, klamt og sexistisk. Eller at det var at jeg blev så paf at jeg ikke sagde fra, og i det hele taget, at hvis det sker igen at jeg vil skulle veje den afvisning lidt på en guldvægt pga en meget skæv arbejdsmæssig relation.

Nogle gange ville det være lettere ikke at være ung og ok køn kvinde i forhold til mit job. Må man godt sige det?
7
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 6. apr 2017, 20:24

Joe skrev:Da jeg havde styret et kommunikationsmøde med forskellige parter (hovedsageligt mænd), efterfølgende gik ud i køkkenet og smed mit eget skrald i skraldespanden, og ældre mandlig deltager gik hen og sagde "Vi kunne ellers godt bruge sådan en som dig herude... Sådan en huspige." Og så kyssede han mig på kinden.

Jeg er ikke enig med mig selv om, hvad der mest er årsag til den knude der lidt stadig er i maven. Om det er det faktum at det var grænseoverskridende, klamt og sexistisk. Eller at det var at jeg blev så paf at jeg ikke sagde fra, og i det hele taget, at hvis det sker igen at jeg vil skulle veje den afvisning lidt på en guldvægt pga en meget skæv arbejdsmæssig relation.

Nogle gange ville det være lettere ikke at være ung og ok køn kvinde i forhold til mit job. Må man godt sige det?


:8: :puke: :tie:

Jeg ved godt det er lettere sagt end gjort.... "hø hø kvinder i køkkenet" kan jeg leve med I guess. Men det der er for klamt og grænseoverskridende!! Nej, det må du simpelthen ikke lade ham slippe afsted med!
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 6. apr 2017, 20:30

Det er på en måde upassende at like Joes to sidste indlæg.
Måske også upassende at være for træt til at uddybe hvorfor.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 6. apr 2017, 20:33

Lurende Peber skrev:Det er på en måde upassende at like Joes to sidste indlæg.
Måske også upassende at være for træt til at uddybe hvorfor.


Det svarer lidt til at like når folk skifter fb-status til single. Det kan bare ikke reddes.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"