Ondt i "æggestokkene"

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Viskelæder » 6. apr 2017, 18:22

For ca. 2 uger siden fik jeg følelsen af, at jeg skulle til at have menstruation. Den der ømhed i maven og underlivet, følelsen af at det "trækker ned" mod underlivet, men det skulle jeg ikke. Min mave hævede også op, og jeg fik forstoppelse i næsten en uge med meget få toiletbesøg og tog 3 kg på.
Jeg er på p-piller og valgte så at tage min pause (jeg springer den for det meste over), så jeg fik menstruation her over weekenden, og der forsvandt alle symptomerne og blev erstattet med alm. menssmerter (toiletbesøg blev også normalt igen).
Min mens forsvinder så mandag, jeg tager første pille i ny pakke tirsdag aften, og i går onsdag er symptomerne så tilbage.
Det er en følelse af, at jeg kan mærke og har ondt i mine æggestokke. Sådan det nederste af maven og underlivet, følelsen af at jeg får menstruation om lidt.

Har I tanker om, hvad det kan være? Har I prøvet noget lignende? Kan det være stressudløst? Er jeg virkelig nødt til at gå til lægen?

Jeg er som sagt på p-piller, og jeg har haft sex én gang det sidste år (for ca 5 uger siden) og tænker derfor, at jeg ikke kan være gravid.

Kan det være det billige p-pille mærke, som jeg er følsom overfor? Jeg tænker bare, det er mystisk, at symptomerne er væk under mens, men så kommer tilbage, så snart mens er ovre, og jeg har startet en ny pakke p-piller.

Jeg ved godt, jeg kun kan få svar ved lægen - jeg skal bare ud at rejse om lidt, hvorfor jeg ikke ORKER det, plus jeg tidligere i mit liv har haft samme bekymring og er blevet tjekket i hoved og røv, og der var intet. Jeg haaaader underlivsundersøgelser.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Hunkat » 6. apr 2017, 18:46

Jeg tænker der er noget i dosis som ikke passer dit system. Formentlig ufarligt. Men jeg er også kedelig og trækker lægekortet alligevel.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Viskelæder » 6. apr 2017, 18:56

Hunkat skrev:Jeg tænker der er noget i dosis som ikke passer dit system. Formentlig ufarligt. Men jeg er også kedelig og trækker lægekortet alligevel.


Det er også det, jeg hælder mest til. Så jeg har taget p-piller fra det sædvanlige mærke i dag (det ikke-billige mærke), fordi jeg havde købt nogle forud til rejsen.
0
Brugeravatar
Nyc
Indlæg: 125
Tilmeldt: 8. jan 2017, 21:59
Kort karma: 6
Likede indlæg: 46

Re: Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Nyc » 20. apr 2017, 09:55

Jeg har oplevet noget lignende. Da var det nogle små vandcyster på æggestok/leder, ganske ufarligt -de kan udløse de smerter du omtaler.
Kan godt huske, at du snart skal ud at rejse, og forstår godt du ikke orker at gå til lægen. Men kunne en undersøgelse ikke give ro, hvis nu du skulle mærke noget på rejsen?
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Luffegås » 20. apr 2017, 14:38

Jeg får ondt i æggestokkene ved ægløsningstid, ikke sådan jammerligt smerteligt, men sådan små niv og jag :)
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Ondt i "æggestokkene"

Indlægaf Rapfisk » 20. apr 2017, 15:57

Holdt du under en uges pause? Apropos dosis tænker jeg, at det kunne være en forklaring
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Helbred"