Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 10. apr 2017, 18:37

Den der hyggelige dag, vi skulle have blev ikke helt hyggelig.
S var skide sur selv om alt var på hendes præmisser og V powernappede sig gennem dagen frem til kl 14.

Jeg har til gengæld prøvet noget nyt i dag - jeg har stået på et offentligt toilet og haft V på armen, mens jeg tørrede mås på S :genert:
Men vi klarede det da :lol:
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 18:52

Bluebell skrev:
FruKuk skrev:Nå ingen grund til at være usikker på, om det nu var skoldkopper eller ej. Der er nu piblet så mange væskefyldte blæret frem, at der ikke er nogen tvivl tilbage.

Indtil videre er han ok. Krydser for, at det varet ved. Storesøster har fødselsdag i morgen, og vi har lovet, at vi skal på restaurant.


Husk lige, at han stadig smitter. Jeg ville ikke være voldsomt begejstret for at møde et barn med skoldkopper i udbrud på en restaurant. Men jeg er sikkert også sart.

Her har vores store søn ageret dagplejer inklusiv bleskift, frokost og legeplads - han taler om at læse til folkeskolelærer til sommer, så det er fin øvelse :cool: :lol:

Vi har Wildcard til Tivoli, så de store unger tager afsted med Lillesøster i morgen + børnehavekammeraten, der er i gæstepasning. Hans mor har sagt ja til, at det er okay. Og madpakker og penge til is. Vejret ser ikke vældigt ud, men Lillesøster elsker Tivoli.

Jeg har drukket kaffe med en veninde i eftermiddags, da jeg endelig kom ud af dynen. Det var superhyggeligt og Lillesøster sover allerede. Hun gik omkuld kl. 18. Det sker sjældent, så Storebror har gjort et godt job :p


Hvor dumt ikke at have overvejet den dimension af skoldkopperne :blush: selvfølgelig skal han ikke med, jeg ville også blive stram i masken, hvis jeg mødte skoldkopperamt barn på restaurant. Tak for at trække mit hoved ud af rumpen!

Hvor er din knægt sej :worship:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. apr 2017, 18:53

Bøtte skrev:Den der hyggelige dag, vi skulle have blev ikke helt hyggelig.
S var skide sur selv om alt var på hendes præmisser og V powernappede sig gennem dagen frem til kl 14.

Jeg har til gengæld prøvet noget nyt i dag - jeg har stået på et offentligt toilet og haft V på armen, mens jeg tørrede mås på S :genert:
Men vi klarede det da :lol:


Man kan ikke regne med 4 årige :deer:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. apr 2017, 20:17

Sorenspige skrev:Xxx og Bøtte, det føles som om, søvn og 2 børn bare ikke passer sammen :tie:. Det er så hårdt, og jeg græder nogen gange af træthed og manglende udsigt til søvn :genert:.


Jeg havde sku ærligt også håbet jeg fik en sove engel denne gang så hele min barsel ikke skulle gå med det søvn. Eller at jeg havde lært at sige pyt.
Men det kan jeg bare ikke og det irritere mig voldsomt.

Men for Sørensen hvor er det til tider bare hårdt når man intet søvn får.

Jeg bliver seriøst en bitterfisse. Det hjælper så sjældent på humøret når min veninde der fødte 5 timer før mig fortæller hendes datter hver nat sover fra 21/22 til 6/7/8 om morgen :træt2:

Det værste lige pt er så også at man ikke aner hvad tid han er parat til at sove. Så aften er bare over før man får set sig om. Det er heldigvis en fase og bliver bedre. Men jeg glæder mig godt nok.!
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 10. apr 2017, 20:21

Kuk god bedring med skoldkopperne. Håber i kommer nemt over dem.
N har heldigvis haft dem, men havde ikke så mange. Men pt er de i hans børnehave.

Og F har været med derinde i autostolen. det var først da kæresten spurgte om han ikke kunne blive smittet det gik op for mig.
Det håber jeg dog virkelig ikke han er!

Om jeg hellere fatter de har lukket disse dage. Jeg er sammen med nogle andre i gang med at opstarte en privat institution og der er disse dage også åbne heldigvis.!

Det er dog gået SÅ godt i dag med begge børn hjemme. Vi havde så også N bedste ven samt forældre og søster hjemme og lege.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. apr 2017, 20:27

Bluebell skrev:Så er gæstebarn retur hos mor og vores unger og mand landet Jylland :)

Så kan jeg gå på arbejde hele påsken. Om jeg gider :sarkasme:


Det var længe I har haft feriebarn - hvor super sødt af jer. Øv med al det arbejde - håber, at din familie i det mindste får nogle gode fridage.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. apr 2017, 20:29

Lillebror får det bare værre og værre. Han har i 2 døgn haft feber omkring de 40.0, store, betændte skoldkopper og ingen lyst til noget som helst. Nu må det godt snart vende!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. apr 2017, 05:40

Bluebell skrev:
FruKuk skrev:
Bluebell skrev:Så er gæstebarn retur hos mor og vores unger og mand landet Jylland :)

Så kan jeg gå på arbejde hele påsken. Om jeg gider :sarkasme:


Det var længe I har haft feriebarn - hvor super sødt af jer. Øv med al det arbejde - håber, at din familie i det mindste får nogle gode fridage.


De hygger sig vældigt :)

God bedring med skoldkopper!


Tak og god arbejdslyst
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 16. apr 2017, 20:52

Bluebell skrev:Fået det bedre, sønnen - Kuk?

E påske vagt + to vagter i næste uge og så har vi fire ugers ferie :banan:

Eller de store børn skal i skole/arbejde og tager med en uge hver, men Lillesøster og vi voksne har :D


Tak fordi du spørger. Han er feberfri og der er skorper på, stadig meget træt, men det klares med sofa-tid inkl lidt smålure.

Lyder SKØNT med 4 ugers ferie :love:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 18. apr 2017, 09:21

Hej i tråden. :)

Hvornår er I gået over til voksendyne fremfor juniordyne?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 18. apr 2017, 12:19

Bluebell skrev:Lillesøster har begge dele og vælger selv :) hun bruger stadig begge to.


Tak for svar. :) Min datter er fire, og jeg overvejede om hun skulle ønske sig en i julegave. Det kan hun vist godt så. :gogo:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. apr 2017, 12:29

ina skrev:
Bluebell skrev:Lillesøster har begge dele og vælger selv :) hun bruger stadig begge to.


Tak for svar. :) Min datter er fire, og jeg overvejede om hun skulle ønske sig en i julegave. Det kan hun vist godt så. :gogo:


Tror det er 1 år siden vi skiftede. I håb om st hun beholdt dynen på om natten.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 18. apr 2017, 12:31

Gør hun så det, Bøtte? :D

Måske vi bare er håbløst bagud så. :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 18. apr 2017, 12:38

Det er blevet lidt bedre. Men det er stadig ikke helt godt.

Vi bruger stadig juniordynen, hvis vi er nogle steder eller i den ene seng (hun har seng på eget værelse og seng hos os).
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 18. apr 2017, 13:25

ina skrev:Hej i tråden. :)

Hvornår er I gået over til voksendyne fremfor juniordyne?


E er lige blevet tre i marts og vi køber en nu her inden længe. E er lang så jeg synes faktisk at den er for kort til ham. Fordelen ved at skifte nu er også at lillebror så kan komme væk fra babydynen som jeg synes er for lille til ham og få juniordynen i stedet så :-D
1

Tilbage til "Forældre"