Fødselsdagstraditioner

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 20:32

Har ikke nogen faste traditioner omkring fødselsdage, jeg kan godt lide det med at bestemme hele dagen :D og så elsker jeg eftermiddage med drop-in, lune boller med tandsmør, lagkage eller kagemand og varm cacao med flødeskum og så røde, gule og grønne sodavand. Men helst ikke nogen stor fest eller meget festivitas, bare ud og spise med familie eller et par venner, så er jeg tilfreds.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Sophaya » 20. okt 2015, 20:48

Den eneste tradition er at jeg SKAL have jordbærtærte på min fødselsdag. Og så vil jeg helst ud at spise på en cafe eller en god restaurant med min mor og min søster. Mere skal der sådan set ikke nødvendigvis ske på selve dagen - jeg vil helst holde fri med en god bog.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Lullu
Indlæg: 28
Tilmeldt: 21. okt 2015, 05:04
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Lullu » 21. okt 2015, 05:13

Min egen: rundstykker til morgen, samt flag sættes op. Gaver pakkes ud. Hvis muligt tages en hygge fri dag med børnene. Fødselaren må selv vælge aftensmad menuen. Holder ikke fødselsdag for resten af familien mere ( kun ved rund).
Ved børnenes fødselsdag starter dagen med sang, rundstykker, flag op og gaver pakkes ud. Der gives en fri dag hvor fødselaren kan bestemme hvad der skal ske ( f.eks på biblioteket). Aftensmad bestemmes af fødselaren. Der holdes fødselsdag for resten af familien den kommende weekend hvor kagen er bestemt sammen med fødselaren, dertil nybagte boller.


Edit: det skal lige siges at årsagen til at der er mulighed for at give børnene en fridag på fødselsdagen er, at det er børnehave børn.
0
Brugeravatar
Suzan
Indlæg: 442
Tilmeldt: 3. sep 2015, 12:29
Kort karma: 31
Likede indlæg: 556

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Suzan » 21. okt 2015, 07:00

Jeg elsker at have fødselsdag.

Det er næsten helt manisk.
Vågner i supergodt humør og er lykkelig hele dagen, uanset hvad jeg foretager mig.

Hvis det er en hverdag, gir jeg flødeboller eller lagkage til alle på holdet.

Jeg foretager mig ikke noget specielt ellers, den eneste tradition er den her meget begejstrede indstilling til ALT, - som det kunne være lyksagligt at have hele året rundt :ivrig: :ivrig: :ivrig: :ivrig: :ivrig: :ivrig:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. okt 2015, 08:17

Jeg elsker fødselsdag og kan godt lide, når det gennemsyrer hele dagen.

Om muligt vil jeg gerne vækkes med sang og morgenbord, og derfor rykker jeg, medmindre jeg skal på arbejde, hjem til mine forældre aftenen før.
Resten af dagen hos dem plejer at gå med almindelig hygge og afslapning - og masser af god mad; smørrebrød til frokost, lagkage til kaffen kl. 15 og lækker middag om aftenen (som regel noget med rødt kød og bearnaise og citronfromage til dessert).

Er jeg på arbejde, har jeg altid kage med til mine kolleger og noget slikværk til eleverne. Det sidste er i øvrigt en virkelig god "investering", hvis man kan lide at blive fejret, for der kvitteres altid med sang og de klassiske hurraråb-med-hop-fra-stol.
Noget andet, jeg elsker ved at have fødselsdag, er alle de hilsner, jeg altid får pr. telefon, sms og Facebook.

Jeg har én gang prøvet at have gæster på min fødselsdag. Det gør jeg aldrig igen. Jeg gider simpelthen ikke bruge dagen i køkkenet, så den slags gemmes til førstkommende fredag eller lørdag.
Senest rettet af DetSorteCirkus 21. okt 2015, 08:20, rettet i alt 1 gang.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Akehurst2 » 21. okt 2015, 08:18

Som voksen har jeg nærmest hvert år efter min fødselsdag svoret, at NÆSTE år, der inviterer jeg ikke nogen, men rejser væk på dagen, og hvert år ender jeg alligevel med at holde to fødselsdage, en for veninderne og en for familien, bage til arbejdet og i det hele taget karte rundt og fortryde, at jeg får stablet for meget på benene.

Det er faktisk en ret dårlig fødselsdagstradition, selvom det jo er hyggeligt og selvom jeg gerne vil fejres. For jeg ville egentlig allerhelst bare vågne i Paris på min fødselsdag og ikke lave mad, men bare sippe champagne fra morgenstunden og til jeg trimler omkuld.

Næste år gør jeg det sgu!
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Pussikat82 » 21. okt 2015, 10:46

Kæresten arbejder oftest hjemmefra på min fødselsdag og tager en fridag dagen efter, så vi rigtigt kan slappe af på dagen. På sin egen gør han ca. det samme, eller tager en fridag. Morgenmad med gaver, afslapning og hygge i løbet af dagen, eller hvad fødselaren ønsker, og ud at spise om aftenen. Derefter ser vi gerne en film hjemme.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf hotlips » 21. okt 2015, 18:46

min far plejer at komme til morgenmad,det er så slut nu,men skidt,jeg hygger med bloppe.om aftenen kommer de nærmeste middag,jeg kunne ikke drømme om at bruge timevis i køkkenet,faktisk tror jeg ikke jeg kan en eneste ret der tager hele dagen..jo gullash,men det er jo på komfuret det meste.
i weekenden der ligger samtid eller efter kommer familien,til boller,lagkage osv.
jeg kan nu godt li at ha fødselsdag,men jeg har 5 januar og det er simpelthen et mareridt at skulle hoste op med flere kræfter på den tid,så det har været fristende at gemme mig under dynen nogle år når vi nærmede os...men jeg tror nu jeg ville blive ked af ikke at holde noget når det kom til stykket.

når min dreng har er der lave bord klar med gaver og nisser,han har i december,og der plejer at komme en enkelt eller 2 til morgenmad.

Så kommer han i børnehave et par timer,han bliver afleveret med lagkager og kakao,og når jeg henter ham tager vi hans bedste buddy siden vuggestuen med hjem.når vi så kommer hjem får vi lidt at drikke og så hygger de banditter så jeg ikke ser så meget til dem,kun når de lige runder bordet for at hapse slik og en tår at drikke.
efter et par timer kommer hans far og så bygger de 3 hvad der nu er af lego og playmobil indtil der kommer lidt flere gæster og vi skal spise,så render de 2 og leger igen og vennens flinke mor kommer og får en kop kaffe før de trisser hjemad,og så går de andre også.
den første weekend efter holder vi for hele familien,det plejer at være lagkage og æbleskiver.

jeg elsker når han har fødselsdag,han er i forvejen nærmest pinligt forkælet på nogen punkter,men det er bare fedt at vide han får en dag hvor han skal råhygge,og jeg glæder mig meget mere til hans end til min egen.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Vixen » 21. okt 2015, 19:31

Ingen faste traditioner. Og det skyldes nok mest at min kæreste virkelig ikke går op i det. Jeg elsker fødselsdag og jeg elsker gaver, og han er (næsten) helt ligeglad med både sin egen og andres. Stod det til mig, blev jeg vækket med et BJERG af smukt indpakkede gaver ( :-D ), rundstykker, tændte stearinlys og en lillebitte vase med en blomst i på en bakke. :genert: Meeeeen... Det sker ikke. Og jeg har næsten lært at leve med det.

I dagene umiddelbart efter plejer jeg at arrangere en form for middag med den allernærmeste familie på min mors side, helt uformelt. Det bliver mest en hyggelig mulighed for at se hinanden.

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville holde fri fra arbejde eller studie pga. min fødselsdag.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Joe » 21. okt 2015, 19:59

KinderBueno skrev:Ingen faste traditioner. Og det skyldes nok mest at min kæreste virkelig ikke går op i det. Jeg elsker fødselsdag og jeg elsker gaver, og han er (næsten) helt ligeglad med både sin egen og andres. Stod det til mig, blev jeg vækket med et BJERG af smukt indpakkede gaver ( :-D ), rundstykker, tændte stearinlys og en lillebitte vase med en blomst i på en bakke. :genert: Meeeeen... Det sker ikke. Og jeg har næsten lært at leve med det.

I dagene umiddelbart efter plejer jeg at arrangere en form for middag med den allernærmeste familie på min mors side, helt uformelt. Det bliver mest en hyggelig mulighed for at se hinanden.

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville holde fri fra arbejde eller studie pga. min fødselsdag.


Velkommen i klubben med fødselsdagsindifferente kærester! Jeg er ikke engang sikker på, om min kæreste på stående fod vil kunne sige, hvornår jeg har fødselsdag. Han kender dog måneden.

Jeg har lært, at skal jeg forkæles, skal min mor være der. Det var hun så også i år.
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Vixen » 22. okt 2015, 10:09

Jahon skrev:
KinderBueno skrev:Ingen faste traditioner. Og det skyldes nok mest at min kæreste virkelig ikke går op i det. Jeg elsker fødselsdag og jeg elsker gaver, og han er (næsten) helt ligeglad med både sin egen og andres. Stod det til mig, blev jeg vækket med et BJERG af smukt indpakkede gaver ( :-D ), rundstykker, tændte stearinlys og en lillebitte vase med en blomst i på en bakke. :genert: Meeeeen... Det sker ikke. Og jeg har næsten lært at leve med det.

I dagene umiddelbart efter plejer jeg at arrangere en form for middag med den allernærmeste familie på min mors side, helt uformelt. Det bliver mest en hyggelig mulighed for at se hinanden.

Jeg kan ikke forestille mig, at jeg ville holde fri fra arbejde eller studie pga. min fødselsdag.


Velkommen i klubben med fødselsdagsindifferente kærester! Jeg er ikke engang sikker på, om min kæreste på stående fod vil kunne sige, hvornår jeg har fødselsdag. Han kender dog måneden.

Jeg har lært, at skal jeg forkæles, skal min mor være der. Det var hun så også i år.


Mange tak! Det er nu en lidt trist klub... :trist: Du må lige få banket datoen ind i hans hoved. Måske noget med at vække ham om natten med et kæmpe brag og så råbe "HVORNÅR HAR JEG FØDSELSDAG!?!!?"

Smart træk med at have mor i nærheden! Det tror jeg, jeg vil give et forsøg til næste år! Det kan dog godt blive problematisk, når ens mor for nyligt har fået ny kæreste og i det hele taget er i gang med at realisere sig selv her på sine ældre dage. Er ikke sikker på, hun kan tage det seriøst, hvis hendes voksne datter gerne vil på spontan overnatning og fejre fødselsdag hjemme... Men det er forsøget værd. :cool:
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Aquadorable » 23. okt 2015, 08:45

Min kæreste og jeg har - til de seneste fødselsdage - lavet en surprise-dag for hinanden. Det har været SÅ hyggeligt :lun: Nu må vi se, hvad han finder på her om et par måneder, hvor jeg bliver 25. Forventningerne er høje :D

Ud over surprise på selve dagen, holder jeg også gerne fødselsdag for familien i en weekend omkring min fødselsdag. Her er der boller og kage i lange baner.
0
K - 12.06.18 :love:
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf Pityt » 23. okt 2015, 09:08

Jeg er ret ligeglad med min fødselsdag og har ikke (længere) faste traditioner for hvordan (eller om) jeg fejrer dagen.
I år har jeg dog fødselsdag på en fredag og har valgt at tage en ½ feriedag. Så min gave til mig selv er en længere eftermiddagslur :lol:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 00:40

Jeg gider ikke min fødselsdag. Jeg gider ikke det der tam tam og vil helst være fri. Jeg holder derfor aldrig fødselsdagsfest eller andet i den stil og har ikke gjort det siden jeg blev 18 (jeg er 34 nu). Min mor insisterer dog på rigtig lækker mad og familien samlet men for mig kunne det være lige så fint med en gang spaghetti med kødsovs eller noget andet hverdagsagtig. Min mor har dog heldigvis fattet at jeg hader at der stilles flag ud foran. Jeg plejer nemlig at fjerne dem når hun har gjort det. Næste step er at få hende til at forstå at jeg heller ikke gider flag på bordet
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Fødselsdagstraditioner

Indlægaf 2SHY » 25. okt 2015, 00:43

Hov jo mange år har min mor og jeg holdt fælles fødselsdag fordi der kun er 4 dage imellem vores fødselsdage. Det er fint med mig for så kan jeg lade som om det kun er hende vi fejrer
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Livets forhold"