Rosacea

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 20. apr 2017, 21:25

Jeg er en kvinde på 42 år.
Jeg lider af rosacea. Det er ved min hage at det er mest, det kan være andre steder, men det er sjældent. Jeg har fået diagnosen ved min hudlæge. Jeg har gået ved hudlægen i en periode, hvor jeg fik piller ( oracea ) og creme ( Rozex creme ). Det har ikke fået helt bugt med min rosacea desværre. Min hudlæge sagde, at han synes, at jeg skulle prøve roaccutan ( lille dosis ).
Problemet er, at roaccutan pillerne har af bivirkninger, at de kan påvirke psyken ( og jeg har rigeligt af problemer med min psyke i forvejen, depression og skrøbelig psyke ). Så jeg er ikke så begejstret for at prøve det. Min egen læge har frarådet det.
Er der nogle af jer, der har prøvet at få roaccutan for rosacea ? Hvis ja, hvad er jeres erfaringer ?
Andre gode råd mod rosacea modtages gerne :)
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Rosacea

Indlægaf Grissebassen » 21. apr 2017, 14:13

Jeg har prøvet roaccutan, dog ikke mod rosacea. Jeg havde også store betænkeligheder fordi jeg har en skrøbelig psyke og tidligere har døjet med angst og depression. Men jeg syntes ikke at opleve nogle psykiskebivirkninger - måske en smule mod slutningen. Men jeg fik også en høj dosis og tog pillerne over en lang periode.
1
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Rosacea

Indlægaf Prosperity74 » 21. apr 2017, 16:30

Santopia skrev:Har I evt snakket om at prøve laser?


:gogo: Det vil jeg prøve at få undersøgt
0

Tilbage til "Helbred"