Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 18. apr 2017, 18:55

Lillebror har sovet med voksendyne siden i sommers.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 20. apr 2017, 19:51

Bluebell skrev:Fik en extra feriedag. SÅ det ferie! :) :banan:


Genialt!! Rigtig god ferie
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2017, 12:51

Yessss....Emma vågnede i går aftes. Overbrækkede sin seng og alt sit sengetøj. Kom i bad. Fik nyt sengetøj. Faldt i søvn igen. Var oppe og kaste op et par gange i løbet af natten. Bare sådan de sidste mave rester. Vågner ved 4.30 tiden. Drikker lidt mælk. Kommer ind til mig 05.15. Klager over at hun har ondt i maven. Jeg siger at hun kan komme og sove hos mig. Hun kravler op i sengen. Lægger sig ned. Rejser sig op. Overbrækker sin del af sengen, mig samt mit nattøj. Med mælkebræk. Jeg står op. Vasker barnet. Vasker mig selv. Putter barnet i sin egen seng (barnet har det fint nu). tager sengetøj af den dyne som er blevet brækket til. Dækker nødtørftigt af i der hvor der er kommet bræk i sengen da dette var det bedste alternativ eftersom vores seng har dobbelt special lagen (note to self...Måske vi skal have 2 af de der 500 kroners speciallagner, din nærigrøv) og lagde mig til at sove igen.
Jeg har barnets første sygedag. Har været 1 præcis en måned på min arbejdsplads. Ubelejligt ??? Jeps....Ærgerligt for dem ?? Det kan du fandme bande på det er....Hr.vibbsen var sådan lidt "Skal jeg ikke tage den ?" agtig i morges....Og jeg var sådan lidt..."Klarer du så også de 3 maskiner vasketøj der er overbrækket ?"...det var åbenbart ikke en del af pakken...

Klokken 11 lavede hun en "våd prut" i sofaen. Og jeg havde et sæt sengetøj mere at vaske...Og fik mulighed for at få afprøvet mit nye sofa-rense-middel.

Hvis nogen ser en udslidt husmor med et ondt blik i øjnene så kunne det godt være mig...Jeg er bevæbnet og mentalt ustabil så undgå venligst at krydse klinger med mig. Så vigtig er det heller ikke at du får den sidste flaske rødvin på hylden :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 21. apr 2017, 13:43

Så... du holdt barnets første sygedag fordi din mand ikke kan/vil betjene en vaskemaskine? :gruble:
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 21. apr 2017, 14:36

Vibbsen, god bedring med Emma :ae:.

God ferie, Blue. Det er meget velfortjent :kys:.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2017, 15:00

JoyNips skrev:Så... du holdt barnets første sygedag fordi din mand ikke kan/vil betjene en vaskemaskine? :gruble:


Næh, jeg holdt barnets første sygedag fordi det gav mest mening at jeg - som er bedst til bræk og lort og som iøvrigt havde sovet røv-elendigt det meste af natten - tog den. Min arbejdsplads er heldigvis utrolig forstående overfor små-børn forældres fortrædeligheder så jeg blev mødt med en "pheevv.....godt det ikke er mig" fra min chef da jeg kontaktede hende til morgen.

Vasketøjet kunne såmænd sagtens have ventet. For min mand fatter - efter 20 år - fortsat ikke noget så basalt som at betjene en vaskemaskine. Så er der til gengæld så mange andre ting han gør som jeg hverken kan/vil beskæftige mig med.
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. apr 2017, 15:17

Bræk og lort-tjansen bør ALTID ende med rødvin!! Håber, at hun "holder tæt" herfra Vibbsen. Min mand kan i øvrigt heller ikke betjene en vaksemaskine (i hvert fald ikke så jeg bliver tilfreds), og han er max dårlig til bræk og lort, så når muligheden for at undslippe er til stede, så handler han hellere rødvin :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. apr 2017, 15:20

Her har der været børnebyttecentral på p-pladsen foran skolen, så nu er lillebror byttet ud med en storebror, og jeg har derfor 7 årige på 1. salen, der fredagshygger med popcorn og film. Utroligt så meget nemmere det går, når legekammeraterne er en dreng i stedet for en pige.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 21. apr 2017, 16:15

FruKuk skrev:Bræk og lort-tjansen bør ALTID ende med rødvin!! Håber, at hun "holder tæt" herfra Vibbsen. Min mand kan i øvrigt heller ikke betjene en vaksemaskine (i hvert fald ikke så jeg bliver tilfreds), og han er max dårlig til bræk og lort, så når muligheden for at undslippe er til stede, så handler han hellere rødvin :D


Nogen ting går bare nemmere hvis man gør dem selv....Tøjvask er en af tingene....Bræk og lort er en anden. Min mand er skide god til host, snot og feber hvor man kan tilbringe en hel dag på sofaen med et barn der bare sidder og sover på skødet. Jeg er bedst til lort og bræk...

Status er en noget klattet Emma som spiser frikadelle og kiks. Og er temmelig forurettet over at jeg siger nej til mælk. Men den sti har vi ligesom været ned af og konklusionen er : Ingen mælk før du har vist at du kan holde en hel nat uden at brække dig :naughty: :naughty: :lol: :lol:

Så snart barnet er lagt i seng skal moderen have rødvin. Faderen får ingenting. Han skal på job i morgen. Og kan i øvrigt ikke lide vin..Og er ikke blevet brækket i hovedet indenfor de sidste 24 timer.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. apr 2017, 16:18

vibbsen skrev:Yessss....Emma vågnede i går aftes. Overbrækkede sin seng og alt sit sengetøj. Kom i bad. Fik nyt sengetøj. Faldt i søvn igen. Var oppe og kaste op et par gange i løbet af natten. Bare sådan de sidste mave rester. Vågner ved 4.30 tiden. Drikker lidt mælk. Kommer ind til mig 05.15. Klager over at hun har ondt i maven. Jeg siger at hun kan komme og sove hos mig. Hun kravler op i sengen. Lægger sig ned. Rejser sig op. Overbrækker sin del af sengen, mig samt mit nattøj. Med mælkebræk. Jeg står op. Vasker barnet. Vasker mig selv. Putter barnet i sin egen seng (barnet har det fint nu). tager sengetøj af den dyne som er blevet brækket til. Dækker nødtørftigt af i der hvor der er kommet bræk i sengen da dette var det bedste alternativ eftersom vores seng har dobbelt special lagen (note to self...Måske vi skal have 2 af de der 500 kroners speciallagner, din nærigrøv) og lagde mig til at sove igen.
Jeg har barnets første sygedag. Har været 1 præcis en måned på min arbejdsplads. Ubelejligt ??? Jeps....Ærgerligt for dem ?? Det kan du fandme bande på det er....Hr.vibbsen var sådan lidt "Skal jeg ikke tage den ?" agtig i morges....Og jeg var sådan lidt..."Klarer du så også de 3 maskiner vasketøj der er overbrækket ?"...det var åbenbart ikke en del af pakken...

Klokken 11 lavede hun en "våd prut" i sofaen. Og jeg havde et sæt sengetøj mere at vaske...Og fik mulighed for at få afprøvet mit nye sofa-rense-middel.

Hvis nogen ser en udslidt husmor med et ondt blik i øjnene så kunne det godt være mig...Jeg er bevæbnet og mentalt ustabil så undgå venligst at krydse klinger med mig. Så vigtig er det heller ikke at du får den sidste flaske rødvin på hylden :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:



Stakkels Emma og stakkels Emmas mor :ae:

Bræk er det værste. S har været ramt af bræksyge så mange gange.
Da hun for 3 gang brækkede sig ned mellem vores madrasser investerede jeg i 2 meter vådliggerlagen til at ligge der. :genert:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 21. apr 2017, 16:25

Vi skal aldrig skilles herhjemme. :genert: Min mand arbejder på 3. dage fra 4-19. Og jeg overvejer at flytte hjemmefra. Babyen synes det der søvn er overvurderet og ligge selv fx mens mor tisser er heller ikke noget for hende og den 4 årige roder i et tempo jeg slet ikke fatter :tie:

I morgen skal han arbejde igen, så jeg kaster børn og hund i bilen og kører hjem til mine forældre. Deres plejedatter skal holde børnefødselsdag i et badeland, så det tager vi med til, så er S heldigvis beskæftiget og jeg satser på V bliver udmattet af sådan en omgang og derned sover mere end 45 min.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 21. apr 2017, 17:17

Jeg er klart mere til bræk end lort.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 24. apr 2017, 17:53

Bluebell skrev:Og nu gad jeg da godt sove :deer:


Hvem er det nu, I er på ferie med?

Håber, at du fik sovet :kys: Og får en skøn ferie
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 24. apr 2017, 18:07

Emma er nu rask....Mor er også rask (efter at have tilbragt hele søndag i sengen)....Til gengæld så er far blevet syg....

Når far bliver syg, så er der tidspunkter hvor jeg overvejer om det dersens single liv kunne være noget for mig :lol: :lol: :lol: :lol: Jeg foretrækker så afgjort at blive brækket i hovedet af Emma. Eller selv være syg :rulle: :rulle: :rulle: :rulle: :rulle:

Så skrid dog i seng i stedet for at sidde der og se ynkelig ud og snerre sur hver gang man taler til dig... :tie: :tie: :tie: :tie: :tie: :tie: Men næh-nej..."For så får jeg ikke noget ud af min fritid" :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve:

Majet Majet syg mand med dårlig mave bortgives...Any takers ??? Nej...ÆV !
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. apr 2017, 12:01

Nyder I ferien Bluebell?

Vi er på vej hjem fra det jyske, 4 timers tur - dejligt at ungerne nu er så store, at de snupper turen i et hug uden brok. Vi kørte herover i går for at fejre farfars 75 års fødselsdag, ungerne har nydt at blive forkælet, og manden og jeg har nydt at sove længe her til morgen, da farmor og farfar hellere end gerne ville stå op med ungerne :love:
1

Tilbage til "Forældre"