Inspiration til boligindretning

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Inspiration til boligindretning

Indlægaf lillebjoern » 25. okt 2015, 16:03

Det er måske en lidt mærkelig request, men nu prøver jeg altså.

Jeg har den her stue, som jeg bare hader indretningen af. Der er to døre i stuen (hvoraf den ene er permanent lukket, men ikke blændet), samt en bred vindueskarm. Jeg er en hat til boligindretning; der er mange møbler jeg elsker, men det er svært for mig at få dem integreret i noget, der tilnærmelsesvis er pænt. Det kommer altid til at se rodet og crowded ud.

Derfor har jeg nu besluttet at gå helt back to scratch og få en helt ny stue – dvs. helt nye møbler og indretning. Budgettet er ret ligegyldigt, nu er jeg bare fast sat på at få ny stue! :)

Jeg har lavet en plantegning, som måske ikke er helt er proportional på tegning, men længderne passer sådan ret præcist. Gulvet er mørkt og væggene hvide. Det blå ude til højre er en vindueskarm og de to sorte streger til højre er døre, hvor den "øverste" er åben, og den nederste lukket.

Vinduerne vender mod vest. De er ret store, så der er meget lyst i rummet.

De 3 meter er længden på væggene med døre/vindueskarm.

Indhakket er ca. en halv meter dybt og ca. 1 meter bredt.

Vindueskarmen er en meter høj, og der sidder en radiator under (den går ikke ud over væggen, hvis man kan sige det sådan, den sidder indenunder vindueskarmen).

Billede

Og så til det store spørgsmål: Har I nogle idéer til indretning, møbler eller noget helt tredje? Jeg ved godt det er lidt generelt, men jeg er sådan set åbent for alt. Jeg er glad for klassisk og minimalistisk design, men så længe det er pænt, er jeg sådan set ligeglad.

Har I designbevidste debattører nogle idéer så jeg kan komme videre i mit projekt? :banan:
Senest rettet af lillebjoern 25. okt 2015, 17:42, rettet i alt 1 gang.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf Filipai » 25. okt 2015, 16:11

Hvad skal stuen indeholde?
Sofa? Spisebord? Og hvis ja, hvor mange skal der være plads til?

Det ville hjælpe lidt hvis man lige fik en idé om hvor meget der skal være plads til :D
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf lillebjoern » 25. okt 2015, 16:51

Ja, selvølgelig! Man glemmer hurtigt at nævne det vigtige :D

Altså, vi er to, og der skal være plads til en sofa, et spisebord, et sofabord og et fladskærms-tv. Det er det nødvendige, ellers er alt andet egentlig up for debate. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf Krølle » 25. okt 2015, 16:55

Hvilken vej vender rummet ift verdenshjørner/lysindfald?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf Filipai » 25. okt 2015, 17:16

Og hvor lang er væggene med vinduer/døre? Er det de 3 meter? Og hvor stort er indhakket?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf Flora » 25. okt 2015, 17:24

Hvor dybt og bredt er indhakket og hvor højt sidder vinduet?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf lillebjoern » 25. okt 2015, 17:41

Haha, åh gud hvor er jeg dårlig til at informere... :-D

Okay, here goes:

Vinduerne vender mod vest. De er ret store, så der er meget lyst i rummet.

Ja, de 3 meter er længden på væggene med døre/vindueskarm.

Indhakket er ca. en halv meter dybt og ca. 1 meter bredt.

Vindueskarmen er en meter høj, og der sidder en radiator under (den går ikke ud over væggen, hvis man kan sige det sådan, den sidder indenunder vindueskarmen).

Smider det også lige op i startindlægget.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf Flora » 25. okt 2015, 18:10

Lidt børnetegning-agtigt, men jeg forestiller mig noget i stil med det her:

Indretning.jpg


Reolen i indhakket kunne I eventuelt lave selv, hvis det ikke er til at finde en med de rette mål. Sæt f.eks bare nogle hylder ind der går lige ud til væggen. I kunne så fylde den med bøger eller hvad I nu er til.

Firkanten i hjørnet ved siden af TV-et skal forestille entent en skænk som i kunne sætte diverse hyggenipsegenstande på eller en bogreol fyldt med bøger afhængigt af hvad I er mest til.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Inspiration til boligindretning

Indlægaf lillebjoern » 26. okt 2015, 08:23

Flora skrev:Lidt børnetegning-agtigt, men jeg forestiller mig noget i stil med det her:

Indretning.jpg


Reolen i indhakket kunne I eventuelt lave selv, hvis det ikke er til at finde en med de rette mål. Sæt f.eks bare nogle hylder ind der går lige ud til væggen. I kunne så fylde den med bøger eller hvad I nu er til.

Firkanten i hjørnet ved siden af TV-et skal forestille entent en skænk som i kunne sætte diverse hyggenipsegenstande på eller en bogreol fyldt med bøger afhængigt af hvad I er mest til.


Det er ikke helt galt! Det er i hvertfald en dejlig, minimalistisk indretning, og det er egentlig det, jeg har brug for, tror jeg. Lige pt. er der aaaalt for mange ting i min stue. Der er fx lige nu et lille glasbord, fladskærms-tv, TV-reol, stor chaiselongsofa, gulvtæppe, spisebord + 2 stole, 2 x standerlampe, et lille skuffedarie og en svævereol. Det synes jeg er lidt for mange ting til sådan et lille rum :D

En stor plante har også altid været et stort ønske :lun: Så det vil jeg rigtig gerne have plads til. Supergod idé :)
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Bolig"