Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55659
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. okt 2015, 12:19

Og jeg vælter mig ikke rundt i selvtillid eller selvværd, men jeg føler mig langt bedre, end 70% af medlemmerne i Singlegruppen. Det må man faktisk ikke sige. Og ærligt talt; det fremstiller mig ikke ret sød.
Men jeg magter ikke at holde kæft - og jeg ser det som min pligt at sige noget, når visse idioter derinde sidder og bitcher over fartfælderne og hyler op om statskassen. Og som stolt proklamerer: "Um, jeg kører (her skriver de som oftest "køre") mc. Dem kan fotovognene ikke blitze".


Uhh, tough guy! Nar!


Og nu er jeg er kælling derinde. Og åbenbart en højrøvet og bedrevidende en af slagsen. Det giver jo fint mening. Sådan fordi jeg argumenterer for at folk overholder loven.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 25. okt 2015, 14:13

ManicNinja skrev:De dér par med dobbeltprofiler på FB ... Det er også dem med dobbelte mailadresser à la gydaogjørgen@symbiose.dk.

Kan man venindesladre med sådan en kvinde? Om dumme kærester fx? Aj, vel?

Magter virkelig ikke den slags!


Jooooo - det kan man altså godt! Min mand og jeg har en fællesmail, den er skide smart til fælles ting. - og så har jeg en firmamail og en egen g-mail. Jeg kan slet ikke se problemet - og ligefrem ikke magte mig af den grund - really?

Og nu kommer jeg så i tanke om, at min mand og jeg faktisk har en fleece som er helt ens - jeg kan se i tråden, at jeg lige så godt kan gå i kælderen og hænge mig.
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 25. okt 2015, 14:47

dykkersild skrev:
ManicNinja skrev:De dér par med dobbeltprofiler på FB ... Det er også dem med dobbelte mailadresser à la gydaogjørgen@symbiose.dk.

Kan man venindesladre med sådan en kvinde? Om dumme kærester fx? Aj, vel?

Magter virkelig ikke den slags!


Jooooo - det kan man altså godt! Min mand og jeg har en fællesmail, den er skide smart til fælles ting. - og så har jeg en firmamail og en egen g-mail. Jeg kan slet ikke se problemet - og ligefrem ikke magte mig af den grund - really?

Og nu kommer jeg så i tanke om, at min mand og jeg faktisk har en fleece som er helt ens - jeg kan se i tråden, at jeg lige så godt kan gå i kælderen og hænge mig.


Du har også din egen mailadresse. Dermed giver du folk et valg og er ikke i den gruppe, jeg omtaler. Jeg taler om personer, som KUN har en fællesmail, "for jeg har da ingen hemmeligheder for min ægtefælle". Øh nej? Men det kunne være, at JEG havde. Eller at jeg bare ikke ønsker at dele alt med en eller anden tavs tredjepart i samtalen?

De mennesker mailer jeg ikke med. Og ærligt - så fortæller jeg dem heller ikke noget, der ikke må komme videre. Fordi jeg tænker, de er typen, der vender alt med manden/konen.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 25. okt 2015, 15:18

ManicNinja skrev:
dykkersild skrev:
ManicNinja skrev:De dér par med dobbeltprofiler på FB ... Det er også dem med dobbelte mailadresser à la gydaogjørgen@symbiose.dk.

Kan man venindesladre med sådan en kvinde? Om dumme kærester fx? Aj, vel?

Magter virkelig ikke den slags!


Jooooo - det kan man altså godt! Min mand og jeg har en fællesmail, den er skide smart til fælles ting. - og så har jeg en firmamail og en egen g-mail. Jeg kan slet ikke se problemet - og ligefrem ikke magte mig af den grund - really?

Og nu kommer jeg så i tanke om, at min mand og jeg faktisk har en fleece som er helt ens - jeg kan se i tråden, at jeg lige så godt kan gå i kælderen og hænge mig.


Du har også din egen mailadresse. Dermed giver du folk et valg og er ikke i den gruppe, jeg omtaler. Jeg taler om personer, som KUN har en fællesmail, "for jeg har da ingen hemmeligheder for min ægtefælle". Øh nej? Men det kunne være, at JEG havde. Eller at jeg bare ikke ønsker at dele alt med en eller anden tavs tredjepart i samtalen?

De mennesker mailer jeg ikke med. Og ærligt - så fortæller jeg dem heller ikke noget, der ikke må komme videre. Fordi jeg tænker, de er typen, der vender alt med manden/konen.


Jeg bruger min g-mail til når jeg rejser m.m. - jeg går masser af privat mails på vores fælles mail. Jeg har lige spurgt min mand om han tjekker de mails som jeg får til mig Han glor uforstående på mig og siger: næh hvorfor skulle jeg det. Og det samme gælder for mig. Når jeg tjekker vores privat mail så giver jeg min mand besked om at der ligger mail til ham. Jeg læser dem ikke med mindre han beder mig om det.
Jeg har faktisk også hans kode til hans telefon og hans dankort.

Jeg har aldrig oplevet en ven/veninde undre sig over vores fælles mail - og ej heller at jeg er gået gklip af noget på den konto.

Jeg tror helt sikkert, at du undervurderer hvor meget mand/kone fortæller hinanden - også selv om de ikke har en fælles konto.
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 25. okt 2015, 15:23

Jeg kender ingen som har fælles mail/fb.
Men jeg kender da nogle stykker som fortæller deres partner ALT, og som jeg ikke betror mig til da jeg betragter det som tillidsbrud. Det kan de så sjovt nok ikke se... :rulle:
4
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55659
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. okt 2015, 15:38

Min lillebror og hans kæreste har en fælles fb-profil. Jeg fatter det ikke.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19510

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 25. okt 2015, 15:43

Noget der for er værre end fælles facebookprofiler, må nok være profiler oprettet for ens baby eller hund - nej det er bestemt ikke sødt eller sjovt, men bare virkelig weird. :badr:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19043

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 25. okt 2015, 16:04

Kommodedyret skrev:Jeg kender ingen som har fælles mail/fb.
Men jeg kender da nogle stykker som fortæller deres partner ALT, og som jeg ikke betror mig til da jeg betragter det som tillidsbrud. Det kan de så sjovt nok ikke se... :rulle:


Der er et par stykker i min familie der fortæller alt både til deres partner og øvrige familiemedlemmer. Da jeg første gang blev bevidst om det bad jeg dem lade være, da jeg ikke bryder mig om jeg ikke kan betro mig til dem uden indirekte også at betro mig til 2-3 andre i familien. Det kunne de så SLET ikke se problemet i, for det var meget naturligt man sådan snakkede sammen og var det lidt tungere emner havde de jo også brug for nogen at læsse af på :rulle:. Der fik de så lige udelukket dem selv fra mit privatliv...
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 25. okt 2015, 18:04

dykkersild skrev:Jooooo - det kan man altså godt! Min mand og jeg har en fællesmail, den er skide smart til fælles ting. - og så har jeg en firmamail og en egen g-mail. Jeg kan slet ikke se problemet - og ligefrem ikke magte mig af den grund - really?

Og nu kommer jeg så i tanke om, at min mand og jeg faktisk har en fleece som er helt ens - jeg kan se i tråden, at jeg lige så godt kan gå i kælderen og hænge mig.

Hvis I ikke kysser i bussen, er det dog en formildende omstændighed :D
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 25. okt 2015, 18:28

Jeg kender også voksne mennesker som fortæller alt, selv de helt intime ting, videre til deres mor. Bare wtf?
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 25. okt 2015, 19:17

Har set flere jobansøgninger og cv'et gennem mit arbejde med familienhansen@maildomæne.dk. Det er næsten lige så kikset som at at have en mailadresse a la sexysigne@, Badboy69@ osv...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. okt 2015, 19:24

Flora skrev:
Kommodedyret skrev:Jeg kender ingen som har fælles mail/fb.
Men jeg kender da nogle stykker som fortæller deres partner ALT, og som jeg ikke betror mig til da jeg betragter det som tillidsbrud. Det kan de så sjovt nok ikke se... :rulle:


Der er et par stykker i min familie der fortæller alt både til deres partner og øvrige familiemedlemmer. Da jeg første gang blev bevidst om det bad jeg dem lade være, da jeg ikke bryder mig om jeg ikke kan betro mig til dem uden indirekte også at betro mig til 2-3 andre i familien. Det kunne de så SLET ikke se problemet i, for det var meget naturligt man sådan snakkede sammen og var det lidt tungere emner havde de jo også brug for nogen at læsse af på :rulle:. Der fik de så lige udelukket dem selv fra mit privatliv...

Den er jeg også stødt på flere gange og jeg bliver så rygende arrig og har ladet dem vide, at hvis man ikke kan holde på en hemmelighed, så bør de informere om det. De er blevet fornærmede og har angivet samme årsager som ovenfor.
Slut med at fortælle dem noget som helst. Nogensinde igen.

Min mor præsterede, at fortælle videre, at jeg var gravid UNDER 5 MIN EFTER HUN HAVDE LOVET AT LADE VÆRE, selvom jeg havde sagt, at vi ikke var sikre på, at vi ville beholde barnet.
Da min søster var gravid med den første, blev der også sagt til hende, at hun altså var den eneste, sammen med mig, der havde fået det at vide, og at det ikke ville blive meldt ud, før de var sikre på, at barnet "sad fast" 1 time efter skrev min kusine til hende og ønskede tillykke.....

Hendes undskyldning var, at "hun da ikke kunne gå med det alene" og hun mente det fandme!!
Sindsyge krampe. Ved min søsters andet barn, fik jeg det at vide og det gjorde min mor sjovt nok ikke...
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 25. okt 2015, 19:30

HappyPaww skrev:Har set flere jobansøgninger og cv'et gennem mit arbejde med familienhansen@maildomæne.dk. Det er næsten lige så kikset som at at have en mailadresse a la sexysigne@, Badboy69@ osv...

Jeg sidder med en del ansøgninger for tiden og forleden fik jeg en fra bodegajesper@... :ad!: Really?
*Disclaimer: Han hed ikke Jesper, men noget andet. Bare så ingen skyder mig indiskretion i skoene* :D
3
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 25. okt 2015, 19:36

Altså, jeg har jo mit efternavn-punktum-dk som "mit" domæne, og derfor kan man sende til hvadsomhelst@mitdomæne.dk
..og jeg derfor har haft forskellige afsender-adresser defineret, som jeg har kunnet skifte mellem ved afsendelse af email.
..og er kommet til at sende en ansøgning til Lego engang, fra sutmin@mitdomæne.dk :D
6
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 25. okt 2015, 19:52

Nu kommer jeg lidt sent til festen, men vil gerne sige en ting, som man ikke må sige.

Jeg synes at det er godt at der bliver født så få folk med Downs, at det betragtes som udryddet om 30 år(?)

Ikke at folk med Downs ikke har lov til at eksistere, eller at de er dårligere (eller bedre!) mennesker end hr. og fru Jensen. Jeg kan bare godt forstå, som forældre, at man vælger et foster fra, med den risiko.

Jeg er i øvrigt enig med dig, Ado, om de idioter der brokker sig over fartfælder, og betragter det som en personlig fornærmelse at politiet forhindrer dem i at køre hurtigere end tilladt. Mit argument er altid, at selvom de selv mener at de har kontrol over deres bil, og naurligvis er elitebillist, så kræver det jo bare én anden person, der ikke er så god billist (eller cyklist), hvor at farten betyder at de ikke kan reagere hurtigt nok.

Spader.
3
My world 12-10-18 :lun:

Tilbage til "Generelt"