Betændelse af hælpuden

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Betændelse af hælpuden

Indlægaf Miss_no_More » 24. apr 2017, 08:28

Nogen der har erfaring med det? Jeg er lige kommet fra lægen, fordi det gjorde tiltagende ondt at støtte på hælen.

Han kommer frem til, det er betændelse i hælpuden (efter en aften i stiletter :genert:) og siger, at jeg gerne måtte tage på arbejde (i gode støddæmpende sko), hvis jeg bare ikke løb eller hoppede.

Men jeg kan mærke, at jeg, helt automatisk, kommer til at kompensere for smerten ved at kun træde på forfoden. Og tænker det heller ikke er så smart i længden :gruble:

Så egentlig er jeg nu lidt i tvivl om, jeg burde tage afsted på arbejde i morgen (medhjælper i en børnehave) eller ej. Jeg føler mig lidt som en pjevs, der ikke kan holde til noget, men omvendt gider jeg heller ikke gå på arbejde med smerter.

Nå, men er der nogle der har erfaring med, hvor hurtigt det gik væk og hvad var det bedste middel?
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf superboa » 24. apr 2017, 19:14

I følge dette link: http://www.sundhedslex.dk/ondt-i-haelen.htm er hvile essentielt for at betændelsen forsvinder.

God bedring :ae:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf Neenah » 24. apr 2017, 19:37

Jeg har haft betændelse i hælpuden og senen under foden - og det har taget omkring 2 år at blive helt kvit med det. Det er blevet forlænget pga. fejlbehandling og overbelastning ifbm. løb og hop, men hvile skal du bestemt. Ikke nødvendigvis sidde stille, men huske at strække foden ud og massere den, når du rejser dig op efter at have siddet stille i længere tid.

Går din smerte væk efter du har gået rundt lidt?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf Studsgaard » 24. apr 2017, 19:49

Min søn har haft det.
Han havde smerter længe men var i skole hver dag dog fritaget fra gymnastik i næsten en månede fordi alt løb og hop gjorde meget ondt.
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf Miss_no_More » 24. apr 2017, 20:49

Neenah skrev:Jeg har haft betændelse i hælpuden og senen under foden - og det har taget omkring 2 år at blive helt kvit med det. Det er blevet forlænget pga. fejlbehandling og overbelastning ifbm. løb og hop, men hvile skal du bestemt. Ikke nødvendigvis sidde stille, men huske at strække foden ud og massere den, når du rejser dig op efter at have siddet stille i længere tid.

Går din smerte væk efter du har gået rundt lidt?


Massere den? På selve hælen hvor det gør ondt?

Puha, 2 år er lang tid. Det var også derfor jeg gik til læge. Ville sætte ind hurtigt.

Det er gået bedre i dag, men har også hvilet meget og ellers støttet på forfoden. I morgen tager jeg på arbejde og så må jeg se, hvordan det går.
Men nej, smerten synes at blive værre og værre, jo mere jeg går.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf Annione » 26. apr 2017, 20:10

Altså... aldrig hørt om det. Men jeg har haft hælspore. Det gør pænt nas og kan vare flere år.

Hvis det rent faktisk er en betændelse - så tag iprener. Satte han dig ikke på ipren-kur? (Max dosis af iprener i 10 dage?)
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Betændelse af hælpuden

Indlægaf Miss_no_More » 26. apr 2017, 20:16

Annione skrev:Altså... aldrig hørt om det. Men jeg har haft hælspore. Det gør pænt nas og kan vare flere år.

Hvis det rent faktisk er en betændelse - så tag iprener. Satte han dig ikke på ipren-kur? (Max dosis af iprener i 10 dage?)


Jo, det gjorde han nemlig lige akkurat og det har allerede hjulpet gevaldigt. Så det er næsten væk, heldigvis :) Så håber jeg det holder sig væk. Kan ikke undvære mine stiletter! :panik:
2

Tilbage til "Helbred"