Oktober '15 - fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 26. okt 2015, 06:33

Bøtte skrev:
Ally skrev:Pigerne og jeg bagte Slutty Brownies i formiddags. Kagen blev god, men den kunne med fordel blive endnu bedre, hvis den fik 2-3 minutters mindre bagetid. I bund og grund er Slutty Brownies cookiedej, Oreo's og browniedej, that's it.

Hvorvidt den skal bages til fødselsdagstamtam på lørdag, skal jeg lige genoverveje. Jeg er ikke helt så sikker som jeg var i formiddags, så derfor må jeg lige i tænkeboks mht. dessert. Noget, der er nemt at lave, men stadig superlækkert. Any ideas?

Jeg er træt og skal lige se "Broen" kl. 20 inden det er sengetid. Desuden husker jeg ikke menssmerterne før p-pillerne som værende trælse, men det er de godt nok. Avs.


Almindelig brownies :love: Med en klat is og lidt frugt. Simpelt men lækkert :D
Jeg har verdens bedste opskrift, hvis det var noget ;)

Mens-smerter uden p-piller og noget hø :tie: :ae: Men hvor fedt med humøret - det er jo så vigtigt for dig :kys:

Send blot opskrift :gogo: - og brownies med is og frugt er altid lækkert :D

Mens-smerter uden p-piller er virkelig noget hø, men hvis det påvirker humøret positivt fordi jeg ikke tænker så meget over, at jeg skal have mens, så er det blot win-win.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 26. okt 2015, 07:16

Jeg ligger den i tråden i aften :)
Egentlig er det bare Amos med lidt ændringer.

Jeg har aldrig serveret den uden at blive bedt om en opskrift :-D
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 26. okt 2015, 08:31

Evaluering:

Faste 2 dage. Alt vejes og kun godkendt, hvis under 500 kcal. Fik faktisk fastet en lille bonusdag også
Træne/løbe 3 gange 2 gange spinning og en gang hjemmestyrke :)
Frugt og/eller grønt til ALLE måltider uden undtagelse
Min 1½ L vand om dagen, OGSÅ weekender.
Ingen kedsomheds- eller overspisning i weekenden. Har faktisk ikke som sådan kedsomheds- eller overspist, men har fået lidt mere, end jeg egentlig havde behov for generelt. (Både af det gode og det dårlige.)

Alt i alt en ganske fin uge faktisk.

Næste uges mål (laver sgi bare en copy-paste):

MyGirl
Faste 2 dage. Alt vejes og kun godkendt, hvis under 500 kcal.
Træne/løbe 3 gange
Frugt og/eller grønt til ALLE måltider uden undtagelse
Min 1½ L vand om dagen, OGSÅ weekender.
Ingen kedsomheds- eller overspisning i weekenden.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. okt 2015, 10:19

Har lige læst op, er lidt bagud og kaster lige sympati- og rose-likes i alles retning.

Puh, for en weekend - shopping, træning og bytur lørdag, tømmermænd på sofaen med ostepops, cola, kyllingeburger og pommes hele søndag! Men det var SJOVT! Endelig en bytur, hvor jeg ikke bare blev gnaven over musikken/barerne/alle børnene, men fik drinks, danset OG hygget igennem - og holdt helt til kl. 2.30 - NY tid! :slem: :banan:

Maven er knapt så oppustet, men fingrene er stadig hævede og kinderne er heller ikke for kønne! :fløjt:

Mål senere...
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 26. okt 2015, 11:03

Føler, jeg er stagneret lidt i mit vægttab faktisk.

Målene i sidste uge (måler torsdag eller fredag alt efter, hvornår jeg faster), sagde -1,½ cm., men fordelt lidt sjovt, hvor jeg faktisk er "vokset" 2 cm. nogen steder, men så "tabt" 3,5 andre steder.

Tænker, jeg lige afventer de næste uger (og ikke mindst en vejning her engang i starten af november) for at se, om det bare er efterveer af de to meget tunge weekender, jeg havde omkring efterårsferien og/eller i mit hoved, og ellers vil jeg overveje nogle flere tiltag.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 11:08

Jeg har en rigtig dårlig periode med mine led, så udover eksamen har jeg også ondt. Det er ikke ligefrem motiverende, og det holder mig fra at løbe. Jeg har et håb om at komme ud på en enkelt tur denne uge, men jeg ved ikke helt.
Jeg snakkede med min reumatolog, der sagde lidt i sjov at jeg måtte spare sammen til en bil. Øh, okay. Hvis jeg betaler bilen, låner du mig så de knap 9000 man skal punge ud med når man køber forsikring som 22-årig? Mumlede bare noget om forudbetalt forsikring der ikke kan lade sig gøre og ønskede ham god dag....
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 26. okt 2015, 11:40

Jeg hader andendagstømmermænd!

Evaluering:
Faste 1-2 gange En enkelt gang blev det til
Træne 2 gange Tjek
1½-2 L vand hver dag Igen halter det i weekenden. Til gengæld kom der så meget andet væske ind :fløjt:
Fokus på sundere kost de andre dage Det er gået ret okay, faktisk
Komme ordentligt ind i arbejdsrytmen igen Njah...
Huske at være glad for de små ting i hverdagen Et lidt svært mål at evaluere på, egentlig, men joh - der har dog også været fokus på noget negativt, desværre

Jeg fik sørme købt en ny vinterjakke i lørdags. Jeg syntes ellers ikke, jeg kunne finde noget, men det lykkedes i H&M - sådan en lidt oilskinsagtig jeg-er-lady-på-en-engelsk-herregård-agtig med skotsktern i hætten og lapper på albuerne :slem: :lun: - og så i str. 38 :banan:
Træningen lørdag skulle gå lidt stærkt, pga. manglende tid mellem shopping og bytur, men jeg gjorde det - og ganske effektivt på den korte tid. Der var skrald på crosstraineren!

Datteren blev syg i fredags med eksplosionsbræk hele aftenen, men hun var frisk nok lørdag. I går lå hun på den anden sofa hele dagen, da hun var kommet lidt sent i seng lørdag, og så kom der lige en enkelt gang opkast i går, men hun var ellers frisk - også i morges.
Nu har jeg bare svært ved at vurdere, om min mave er opkørt pga. tømmermænd (jeg er jo gaaaammel), en for tung gang hytteost til frokost eller datteren har givet mig en gave...
Jeg håber, jeg holder til at træne i eftermiddag - efter en altaltaltaltalt for lang dag på arbejde...

Nå, mål:

* faste 1-2 dage
* træne 2-3 gange (hvis vi når i svømmehallen lørdag, må det godt tælles som en gang træning)
* 1½-2 L vand min. 5 dage (ha ha - så burde jeg kunne holde det)
* fokus på kosten på SD
* huske håndcremen! Det bliver koldt nu!
* Værdsætte de små ting i hverdagen
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 21:16

Føj, jeg har kvalme af nervøsitet nu. Forhåbentlig er det overstået og bestået i morgen kl 15....
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 21:32

Tusind tak Bøtte og Ballademager :kys:

Der er ikke andet for end at gøre mit bedste, nej. Lad os håbe det er nok :D
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf MyGirl » 26. okt 2015, 21:36

Sophaya skrev:Føj, jeg har kvalme af nervøsitet nu. Forhåbentlig er det overstået og bestået i morgen kl 15....


Krydser fingre! Held og lykke :kys:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. okt 2015, 05:51

Sophaya skrev:Føj, jeg har kvalme af nervøsitet nu. Forhåbentlig er det overstået og bestået i morgen kl 15....


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. okt 2015, 06:01

Jeg synes, jeg er lidt radbrækket i dag. Temmelig dårlig træning i går (de har nok alligevel ret i, at alkohol nedsætter formen voldsomt....), dårlig fd (kunne slet ikke lade brændende kærlighed stå - omend det kun var en lille bitte klat - og endte alligevel lige knapt 300 over) og så har jeg tilbragt natten i sønnens seng. Han kaprede min pga vokseværk i benene og ville derfor sove sammen med far. Hm.

Jeg er skiftevis vågnet og har sovet lidt mellem kl. 3 og 5, så jeg er bange for, det bliver en laaaaang dag i dag.. (har fri kl. 17 og eftermiddagen er pakket med møder. Øv! Vil hellere forberede - er temmelig bagud, lige pludselig...)

Hav en god dag derude :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Ally » 27. okt 2015, 06:29

@Sophaya Jeg krydser både fingre og tæer for dig og sender samtidig en masse god eksamenskarma til dig :pompom: :kys:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Sophaya » 27. okt 2015, 07:28

Hvor er i bare søde alle sammen - tusind tak :kys:
Sidder bare og venter på at klokken bliver 11 :P
Håber i får en dejlig dag!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oktober '15 - fællestråd

Indlægaf Bøtte » 27. okt 2015, 07:57

Med 3 grader udenfor har jeg meget lidt lyst til at trække i løbetøjet og komme afsted. Jeg har det jo lige så godt her under tæppet :genert:
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"