Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.

Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Ja
49
49%
Nej
43
43%
Muligvis (jeg giver mit besyv i kommentarerne)
8
8%
 
Afgivne stemmer: 100
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. apr 2016, 15:38

Dirtylittledevil skrev:
mulledit skrev:Code har skrevet det så fornuftigt.


Men det var jo på side 1, hvordan skal man kunne huske nu, hvad det var han skrev? :trist:


Lav et script (eller hvad det nu hedder i virkeligheden blandt IT-kyndige), så alle indlæggene kører i sløjfe i en ticker i bunden af skærmen - ligesom på TV2 News.. Så slipper du også for at scrolle.
1
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. apr 2016, 16:06

LaScrooge skrev:
Man kan synes, at folk skal have lov til at få chancen inden de smides ud. Det er jeg enig i i alle andre tilfælde. Men når det er mennesker, man ved ikke bidrager med noget positivt og som heller ikke har det som formål, fordi man har måneders evidens herfor fra andre debatsider, ville det så ikke være okay at beskytte denne debat mod deres destruktive og trættende tilstedeværelse?


Det synes jeg bestemt ikke. Hvor har man denne "viden" fra? Ville en anden moderator "vide" det samme, og dermed banne vedkommende? Og du kan ikke bruge historik på et andet site som "evidens" for at vedkommende vil gøre det samme her. Det svarer til at sige: "Du har slået 9 seks'ere i træk med en terning. Jeg banner dig præventivt før dit 10. slag, fordi jeg "ved" det også bliver en seks'er, og jeg synes det er træls at du slår seks'ere."

Og hvad så hvis folk ikke bidrager positivt? Det er jo ikke deres ansvar eller pligt at bidrage positivt. Det betyder ikke at man direkte bidrager negativt, for der er ikke kun de to poler. Der er et hav af gråzoner, hvor vi er mange som er tilfredse med bare at være os selv i, og så læse og skrive lidt på må og få. Hvor mange gange har man ikke set et temmelig negativt indlæg, som indeholder: "Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Bare have luft, tror jeg."

"Trælse indlæg?" Efter hvilken målestok? Nogen synes indforstået snak er træls. Nogen synes manglende trimning af indlæg er træls. Nogen synes rablen er træls. Hvis vi banner alt hvad der er træls, hvor meget frihed tror du så der er tilbage? Hvor meget lyst tror du der er til at være her?

Som jeg skriver i DD-tråden, så synes jeg, at vi er i stand til at drive en spændende debat med masser af kød på emnerne uden sådanne træls typer. Vi har ikke brug for dem og de har ikke krav på at være her.


Det er præcis den tankegang som debathøvdingen havde på den gamle debat, og se hvad det gjorde ved stedet.

Hvis en anden debattør er et problem for dig, så sæt vedkommende på ignore. Slå notifikationer fra, så du ikke bliver notificeret om citater og whatnot. Men til tilkommer altså moderatorerne, og ikke os, at beslutte om andre skal kunne se vedkommende og om vedkommende må være her.

Og bemærk: det er udelukkende dem vi kan genkende som trolls der skal have denne behandling.


"Dem vi kan genkende"??? Er vi da én homogen masse med fælles vilje? Hvad nu hvis "vi" ikke er enige indbyrdes? Hvem skal så have gennemtrumfet beslutningen? Jeg betragter ikke dig som en trold. Jeg synes dog en del af dine indlæg er trælse. Skal du så ikke bannes, jf. dit eget forslag?

Så det er ikke fordi der skal være frit lejde til at anmelde til højre og venstre, fordi man synes nogen er irriterende, polemiske eller provokerende.


Men der ER jo frit lejde til at anmelde til højre og venstre nu. Og så er det op til moderatorerne om de vil gøre det, eller sende dig en tur til afkøling. Jeg synes det er en dårlig idé at begynde at banne folk som "vi" "ved" er trolls præventivt, når vi har en ignore-funktion, der befrier os.
7
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Modesty Blame » 27. apr 2016, 16:26

Advocatus-Diaboli skrev:
LaScrooge skrev:
Man kan synes, at folk skal have lov til at få chancen inden de smides ud. Det er jeg enig i i alle andre tilfælde. Men når det er mennesker, man ved ikke bidrager med noget positivt og som heller ikke har det som formål, fordi man har måneders evidens herfor fra andre debatsider, ville det så ikke være okay at beskytte denne debat mod deres destruktive og trættende tilstedeværelse?


Det synes jeg bestemt ikke. Hvor har man denne "viden" fra? Ville en anden moderator "vide" det samme, og dermed banne vedkommende? Og du kan ikke bruge historik på et andet site som "evidens" for at vedkommende vil gøre det samme her. Det svarer til at sige: "Du har slået 9 seks'ere i træk med en terning. Jeg banner dig præventivt før dit 10. slag, fordi jeg "ved" det også bliver en seks'er, og jeg synes det er træls at du slår seks'ere."

Og hvad så hvis folk ikke bidrager positivt? Det er jo ikke deres ansvar eller pligt at bidrage positivt. Det betyder ikke at man direkte bidrager negativt, for der er ikke kun de to poler. Der er et hav af gråzoner, hvor vi er mange som er tilfredse med bare at være os selv i, og så læse og skrive lidt på må og få. Hvor mange gange har man ikke set et temmelig negativt indlæg, som indeholder: "Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Bare have luft, tror jeg."

"Trælse indlæg?" Efter hvilken målestok? Nogen synes indforstået snak er træls. Nogen synes manglende trimning af indlæg er træls. Nogen synes rablen er træls. Hvis vi banner alt hvad der er træls, hvor meget frihed tror du så der er tilbage? Hvor meget lyst tror du der er til at være her?

Som jeg skriver i DD-tråden, så synes jeg, at vi er i stand til at drive en spændende debat med masser af kød på emnerne uden sådanne træls typer. Vi har ikke brug for dem og de har ikke krav på at være her.


Det er præcis den tankegang som debathøvdingen havde på den gamle debat, og se hvad det gjorde ved stedet.

Hvis en anden debattør er et problem for dig, så sæt vedkommende på ignore. Slå notifikationer fra, så du ikke bliver notificeret om citater og whatnot. Men til tilkommer altså moderatorerne, og ikke os, at beslutte om andre skal kunne se vedkommende og om vedkommende må være her.

Og bemærk: det er udelukkende dem vi kan genkende som trolls der skal have denne behandling.


"Dem vi kan genkende"??? Er vi da én homogen masse med fælles vilje? Hvad nu hvis "vi" ikke er enige indbyrdes? Hvem skal så have gennemtrumfet beslutningen? Jeg betragter ikke dig som en trold. Jeg synes dog en del af dine indlæg er trælse. Skal du så ikke bannes, jf. dit eget forslag?

Så det er ikke fordi der skal være frit lejde til at anmelde til højre og venstre, fordi man synes nogen er irriterende, polemiske eller provokerende.


Men der ER jo frit lejde til at anmelde til højre og venstre nu. Og så er det op til moderatorerne om de vil gøre det, eller sende dig en tur til afkøling. Jeg synes det er en dårlig idé at begynde at banne folk som "vi" "ved" er trolls præventivt, når vi har en ignore-funktion, der befrier os.

Jeg vil gerne - inden jeg erklærer mig enig med Advocatus (hrmmpppffff) - slå fast, at folk, der slår seksere konstant i pakkeleg, bør kunne diskes.

Jeg er nemlig enig. Hvis jeg tænker tilbage over de sidste 16 år, kan jeg komme på en del, der, i min optik, har været så overordentligt irriterende, at det sandsynligvis ville være nemt at få vedkommende bortvist med henvisning til, at h*n er troll. Men år senere har det vist sig, at vedkommende ikke er troll, vedkommende er bare irriterende, eller endnu værre - ikke enig med mig.
4
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Code71 » 27. apr 2016, 16:32

Modesty Blame skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
LaScrooge skrev:
Man kan synes, at folk skal have lov til at få chancen inden de smides ud. Det er jeg enig i i alle andre tilfælde. Men når det er mennesker, man ved ikke bidrager med noget positivt og som heller ikke har det som formål, fordi man har måneders evidens herfor fra andre debatsider, ville det så ikke være okay at beskytte denne debat mod deres destruktive og trættende tilstedeværelse?


Det synes jeg bestemt ikke. Hvor har man denne "viden" fra? Ville en anden moderator "vide" det samme, og dermed banne vedkommende? Og du kan ikke bruge historik på et andet site som "evidens" for at vedkommende vil gøre det samme her. Det svarer til at sige: "Du har slået 9 seks'ere i træk med en terning. Jeg banner dig præventivt før dit 10. slag, fordi jeg "ved" det også bliver en seks'er, og jeg synes det er træls at du slår seks'ere."

Og hvad så hvis folk ikke bidrager positivt? Det er jo ikke deres ansvar eller pligt at bidrage positivt. Det betyder ikke at man direkte bidrager negativt, for der er ikke kun de to poler. Der er et hav af gråzoner, hvor vi er mange som er tilfredse med bare at være os selv i, og så læse og skrive lidt på må og få. Hvor mange gange har man ikke set et temmelig negativt indlæg, som indeholder: "Jeg ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg. Bare have luft, tror jeg."

"Trælse indlæg?" Efter hvilken målestok? Nogen synes indforstået snak er træls. Nogen synes manglende trimning af indlæg er træls. Nogen synes rablen er træls. Hvis vi banner alt hvad der er træls, hvor meget frihed tror du så der er tilbage? Hvor meget lyst tror du der er til at være her?

Som jeg skriver i DD-tråden, så synes jeg, at vi er i stand til at drive en spændende debat med masser af kød på emnerne uden sådanne træls typer. Vi har ikke brug for dem og de har ikke krav på at være her.


Det er præcis den tankegang som debathøvdingen havde på den gamle debat, og se hvad det gjorde ved stedet.

Hvis en anden debattør er et problem for dig, så sæt vedkommende på ignore. Slå notifikationer fra, så du ikke bliver notificeret om citater og whatnot. Men til tilkommer altså moderatorerne, og ikke os, at beslutte om andre skal kunne se vedkommende og om vedkommende må være her.

Og bemærk: det er udelukkende dem vi kan genkende som trolls der skal have denne behandling.


"Dem vi kan genkende"??? Er vi da én homogen masse med fælles vilje? Hvad nu hvis "vi" ikke er enige indbyrdes? Hvem skal så have gennemtrumfet beslutningen? Jeg betragter ikke dig som en trold. Jeg synes dog en del af dine indlæg er trælse. Skal du så ikke bannes, jf. dit eget forslag?

Så det er ikke fordi der skal være frit lejde til at anmelde til højre og venstre, fordi man synes nogen er irriterende, polemiske eller provokerende.


Men der ER jo frit lejde til at anmelde til højre og venstre nu. Og så er det op til moderatorerne om de vil gøre det, eller sende dig en tur til afkøling. Jeg synes det er en dårlig idé at begynde at banne folk som "vi" "ved" er trolls præventivt, når vi har en ignore-funktion, der befrier os.

Jeg vil gerne - inden jeg erklærer mig enig med Advocatus (hrmmpppffff) - slå fast, at folk, der slår seksere konstant i pakkeleg, bør kunne diskes.

Jeg er nemlig enig. Hvis jeg tænker tilbage over de sidste 16 år, kan jeg komme på en del, der, i min optik, har været så overordentligt irriterende, at det sandsynligvis ville være nemt at få vedkommende bortvist med henvisning til, at h*n er troll. Men år senere har det vist sig, at vedkommende ikke er troll, vedkommende er bare irriterende, eller endnu værre - ikke enig med mig.


Det er jo i virkeligheden essensen i det hele. At de ikke er enige. Ofte ser man, synes jeg at folk kaldes trolls osv på DD fordi de netop ikke er enige med dem der mener at være toneangivende. Det bør altså bare på ingen måde være ensbetydende med banning. Så bør man nok nærmere oprette et lukket debatsite og debattere med dem der altid er ih og åh så enige.

At folk er uenige er for mig essensen af en debat. Man får da intet ud af en debat udelukkende bestående af rygklappere som er enige med en i alt. (Rygklappere ment i kontekst at man er enige. Ikke at de er viljeløse)
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Modesty Blame » 27. apr 2016, 16:45

Code71 skrev:Det er jo i virkeligheden essensen i det hele. At de ikke er enige. Ofte ser man, synes jeg at folk kaldes trolls osv på DD fordi de netop ikke er enige med dem der mener at være toneangivende. Det bør altså bare på ingen måde være ensbetydende med banning. Så bør man nok nærmere oprette et lukket debatsite og debattere med dem der altid er ih og åh så enige.

At folk er uenige er for mig essensen af en debat. Man får da intet ud af en debat udelukkende bestående af rygklappere som er enige med en i alt. (Rygklappere ment i kontekst at man er enige. Ikke at de er viljeløse)

I det konkrete tilfælde er det en smule mere end blot uenighed. Pågældende er komplet idiot, og ville blive bannet i løbet af 20 indlæg, uden en automatisk troll-banning-regel. Men det er lidt et had-kærlighedsforhold, for det er jo nærmest underholdende at læse.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Code71 » 27. apr 2016, 17:10

Modesty Blame skrev:
Code71 skrev:Det er jo i virkeligheden essensen i det hele. At de ikke er enige. Ofte ser man, synes jeg at folk kaldes trolls osv på DD fordi de netop ikke er enige med dem der mener at være toneangivende. Det bør altså bare på ingen måde være ensbetydende med banning. Så bør man nok nærmere oprette et lukket debatsite og debattere med dem der altid er ih og åh så enige.

At folk er uenige er for mig essensen af en debat. Man får da intet ud af en debat udelukkende bestående af rygklappere som er enige med en i alt. (Rygklappere ment i kontekst at man er enige. Ikke at de er viljeløse)

I det konkrete tilfælde er det en smule mere end blot uenighed. Pågældende er komplet idiot, og ville blive bannet i løbet af 20 indlæg, uden en automatisk troll-banning-regel. Men det er lidt et had-kærlighedsforhold, for det er jo nærmest underholdende at læse.


:lol: Nu er du jo også en strid en :D Arj joking, det mener jeg ikke ved du godt

Det jeg mener er at man jo altid kan finde tilfælde hvor de virkelig kun er interesseret i at irritere og at være på tværs. Men stadig skal folks gøren og laden på andre sider ikke automatisk føre til banning her, efter min mening :)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Delfin » 27. apr 2016, 19:28

Absolut nej. Man skal ikke dømmes for, hvad man sidder og skriver på andre sider, men kun på, hvad man gør herinde.
Hvem skal være dommer over om profilen er troll - eller bare irriterende, påståelig og måske har kontroversielle holdninger ?
Hvornår er man en troll? Hvad skal der til?
Skal moderator så til at gennemtrawle x antal debatsider for at finde ud af, om der er nu hold i en anmeldelse på en spritny profil, eller skal de bare tro på, at anmelder har gennemskuet en troll?
Eller skal der måske endda være dørvogter, så de slet ikke kommer ind?
2
14 11 14
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf LadyFox » 27. apr 2016, 20:12

Nej, bestemt ikke.

Jeg var nok i øvrigt aldrig blevet lukket ind på noget som helst debatforum hvis jeg skulle stå til ansvar for noget af det lort jeg vist fik skrevet på Arto i sin tid, andre steder end på netop Arto. :lol:

Jeg bryder mig ikke om at banne folk før de overhovedet har overtrådt reglerne, og jeg synes det er vigtigt at skille tingene lidt ad, debatten er trods alt sin egen debat. Folk skal have en chance, og så må man vente med at slå ned til de har tråds ved siden af HVIS de altså gør det.
2
...
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 27. apr 2016, 21:21

Modesty Blame skrev:I det konkrete tilfælde er det en smule mere end blot uenighed. Pågældende er komplet idiot, og ville blive bannet i løbet af 20 indlæg, uden en automatisk troll-banning-regel.


Det fortæller vel også lidt om hvor unødvendig reglen er..
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Modesty Blame » 28. apr 2016, 04:17

Advocatus-Diaboli skrev:
Modesty Blame skrev:I det konkrete tilfælde er det en smule mere end blot uenighed. Pågældende er komplet idiot, og ville blive bannet i løbet af 20 indlæg, uden en automatisk troll-banning-regel.


Det fortæller vel også lidt om hvor unødvendig reglen er..

Præcis.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Krølle » 29. apr 2017, 10:46

Jeg ville være svært ked af at gå glip af underholdningsfaktoren, hvis Dmlito fandt herind men blev autobannet med det samme :lun:
2
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Petrix » 29. apr 2017, 10:46

Jeg har ikke rigtig stødt på trolle her på debatten og jeg har heller aldrig blokeret nogen, eller hvad det er man kan. At folk har forskellige meninger og ytrer sig på forskellige måder er jo et spejlbillede af samfundet.
Jeg synes virkelig det skal være ødelæggende og nærmest kriminelt, hvis der er nogen der skal bannes.
0
27102021
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Kaffe » 29. apr 2017, 17:35

Det bliver svært at definere, hvem der er træls. Det kan dog lade sig gøre, hvis kun een person har retten til at afgøre det.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Delfin » 29. apr 2017, 18:41

Jeg mener stadig det samme, som jeg mente i april 2016 :-p
0
14 11 14
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4864

Re: Bør kendte trolls kunne bannes uden videre?

Indlægaf Kaffe » 29. apr 2017, 18:59

Jeg har set, det er en gammel tråd. Men der er sikkert stadig trolls, folk der formulerer sig forskelligt, mener noget forskelligt osv. Og det synes jeg er rart.
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forslag til forbedringer"