Cardigan til denne kjole?

Er UGG støvler stadig fede? Og hvad skal man købe til vinter? Del dine modetips her.
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Cardigan til denne kjole?

Indlægaf Phlox9 » 23. okt 2015, 21:42

Jeg har købt denne kjole mest til arbejdsbrug (kontor) og har tænkt mig at bruge den sammen med tætte sorte strømper og ankelstøvler med lidt hæl.

Mit problem er, at det er lige koldt nok at sidde og arbejde i trekvartærmer for tiden, men jeg er i tvivl om, hvilken type cardigan, der er pænest med sådan en kjole? Den er lidt længere på mig end på modellen, og den har ikke ret meget facon/talje. Hvad ville I tage på over denne type kjole til en arbejdsdag på et halvkoldt kontor? :)

1.jpg
2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Cardigan til denne kjole?

Indlægaf Ally » 24. okt 2015, 04:25

Hvor "pænt" skal det være? Du nævner, at du sidder på et kontor?

Jeg har kjoler, der minder meget om den, du viser, og sætter den sammen med cardigans i både tynd og tyk strik og alle længder, men som oftest i samme længde som kjolen.
Jeg underviser på en teknisk skole, men er primært i teorilokalerne og ikke så tit i værkstederne. Nogle gange kan jeg godt føle mig lidt overdressed blandt kollegerne, der går i arbejdstøj - men hellere overdressed end underdressed.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Cardigan til denne kjole?

Indlægaf Phlox9 » 24. okt 2015, 09:27

Tak for svar :)

Jeg tror, termen er business-casual, men så nok med vægt på det mere causal - det er en ret ung arbejdsplads, og der er ikke kontakt med kunder, så jeg ville sige pænt, men afslappet :) Jeg synes, det lyder rigtig fint med en cardigan i samme længde som kjolen, sådan een vil jeg kigge efter.

Ville du bruge sådan en kjole med bælte i taljen også, eller altid lade den hænge 'løst'?
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Cardigan til denne kjole?

Indlægaf Ally » 24. okt 2015, 10:25

Phlox9 skrev:Ville du bruge sådan en kjole med bælte i taljen også, eller altid lade den hænge 'løst'?

Jeg tænker, at du sagtens kan sætte et bælte i taljen, hvis der ikke er meget i kjolen generelt, men det vil også være fint at lade den hænge "løst" - det kommer lidt an på anledningen.

Fin kjole, for øvrigt :)
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Cardigan til denne kjole?

Indlægaf Aquadorable » 26. okt 2015, 09:51

Hvad med en bouclé-jakke? Det synes jeg matcher bedst, nu hvor kjolen har ærmer.
3
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Mode"