Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 14:09

Skumfidusen skrev:
Sophaya skrev:
Flora skrev:Det er rigtig sødt af dig at komme med gode forslag :) Jeg har fået SU-lån hele året, da jeg har forholdsvis dyr bolig og mange medicinudgifter.
Jeg er lige nu i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med det fulde lån og få råd til bil senere hen, eller om jeg burde sætte mit studielån ned til halvdelen og derved ende på en lavere gæld når jeg er færdig. Jeg tror lige jeg skal tænke mere over det hele :)


Med fare for at blande mig i noget der ikke rager mig, så lyder det i hvert fald som en lidt farlig vej at gå. SU, dyr bolig, høje medicinudgifter og bil....kapyha, det kan blive en grim omgang ret hurtigt. En bil er en stor glæde, men en dyr en.


Det er også de tanker jeg sidder med selv, så du skal ikke være ked af at blande dig :) Det er derfor det bliver problematisk for mig med så dyr en forsikring. Jeg undersøgte muligheden fordi jeg for nyligt har fået et arbejde, der giver lidt ekstra på kontoen, men jeg er usikker på om det bliver nok i længden. Jeg tror jeg ender med at bide tænderne sammen og undvære bilen til jeg er færdiguddannet eller på anden måde har fået større rådighedsbeløb. Så kan jeg for nu sætte mit SU-lån ned, så jeg ikke har en lige så stor gæld efter uddannelse.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 26. okt 2015, 15:52

@ShuruQ, har altid undret mig over hvor man på arabisk skriver tal? :genert: Kan se, du har det i din signatur, og har også set det skrevet andre steder.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 26. okt 2015, 16:42

Sophaya skrev:
Skumfidusen skrev:
Sophaya skrev:
Flora skrev:Det er rigtig sødt af dig at komme med gode forslag :) Jeg har fået SU-lån hele året, da jeg har forholdsvis dyr bolig og mange medicinudgifter.
Jeg er lige nu i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med det fulde lån og få råd til bil senere hen, eller om jeg burde sætte mit studielån ned til halvdelen og derved ende på en lavere gæld når jeg er færdig. Jeg tror lige jeg skal tænke mere over det hele :)


Med fare for at blande mig i noget der ikke rager mig, så lyder det i hvert fald som en lidt farlig vej at gå. SU, dyr bolig, høje medicinudgifter og bil....kapyha, det kan blive en grim omgang ret hurtigt. En bil er en stor glæde, men en dyr en.


Det er også de tanker jeg sidder med selv, så du skal ikke være ked af at blande dig :) Det er derfor det bliver problematisk for mig med så dyr en forsikring. Jeg undersøgte muligheden fordi jeg for nyligt har fået et arbejde, der giver lidt ekstra på kontoen, men jeg er usikker på om det bliver nok i længden. Jeg tror jeg ender med at bide tænderne sammen og undvære bilen til jeg er færdiguddannet eller på anden måde har fået større rådighedsbeløb. Så kan jeg for nu sætte mit SU-lån ned, så jeg ikke har en lige så stor gæld efter uddannelse.


Men er det ikke en ide at forsikre gennem forhandleren så? Jeg talte med en sælger forleden, der kunne lave en forsikring til mig for omkring 4600,- om året og det var også, hvis jeg ikke købte bilen hos dem.

Jeg har heller ikke haft bil før og kigger også.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. okt 2015, 17:11

Min ven som altid ringer i det tidsrum hvor jeg arbejder og ikke kan knævre i tlf. Han ved det godt men han bliver ved.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 18:27

Æske skrev:
Men er det ikke en ide at forsikre gennem forhandleren så? Jeg talte med en sælger forleden, der kunne lave en forsikring til mig for omkring 4600,- om året og det var også, hvis jeg ikke købte bilen hos dem.

Jeg har heller ikke haft bil før og kigger også.


Det lyder da som noget af en rabat. Og endda hvis man ikke køber der? Måske jeg skal lave nogle fieldtrips til forskellige forhandlere i nærheden. Må jeg spørge, hvor gammel du er? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart finde noget på nettet der koster under 7800 fordi jeg kun er 22.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7471
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 826
Likede indlæg: 19525

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 26. okt 2015, 18:32

Jeg undrer mig over hvorfor jeg nærmest er den eneste der sidder med computer, til vores 2+ timer forelæsning. :gruble: Enten må hollændere være enormt gode til at huske udenad, eller ninajer til at skrive alt ned på en blok :ninja:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2964
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6602

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 18:36

Animi skrev:Jeg undrer mig over hvorfor jeg nærmest er den eneste der sidder med computer, til vores 2+ timer forelæsning. :gruble: Enten må hollændere være enormt gode til at huske udenad, eller ninajer til at skrive alt ned på en blok :ninja:


Der er faktisk lavet forskning der viser at man huske tingene bedre hvis man har siddet uden computer - også selvom man på computeren udelukkende skriver noter. Man klarer sig generelt bedre hvis man sidder og lytter eller skriver noter i hånden :stoned:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4694
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ally » 26. okt 2015, 18:49

Sophaya skrev:Man klarer sig generelt bedre hvis man sidder og lytter eller skriver noter i hånden :stoned:

Dét forsøger jeg at lære mine elever...
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7471
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 826
Likede indlæg: 19525

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 26. okt 2015, 18:54

Sophaya skrev:
Animi skrev:Jeg undrer mig over hvorfor jeg nærmest er den eneste der sidder med computer, til vores 2+ timer forelæsning. :gruble: Enten må hollændere være enormt gode til at huske udenad, eller ninajer til at skrive alt ned på en blok :ninja:


Der er faktisk lavet forskning der viser at man huske tingene bedre hvis man har siddet uden computer - også selvom man på computeren udelukkende skriver noter. Man klarer sig generelt bedre hvis man sidder og lytter eller skriver noter i hånden :stoned:


Tjah, jeg tvivler ærlig talt på at jeg ville huske særlig meget efterfølgende hvis jeg ikke skrev noter - især fordi læren hverken har powerpoint eller andet noteværk man efterfølgende kan kigge på :forvirret2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16232
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 27. okt 2015, 12:41

Folk, der ikke læser artikler, og bare bralrer op.

Der har jo været det stærkt omtalte lovforslag om forbud mod rygning i parker osv i Randers og en del skriver som om det allerede ER vedtaget (hvilket det ikke er).

Dernæst er der en del rygere, som bramfrit melder ud "Ja, de skal satme ikke bestemme hvor jeg skal ryge. Hvis jeg vil ryge i Doktorparken, ja så gør jeg det sgu!!!"

Jamen tak, narrøv, fordi du så lige smadrer det for de hensynsfulde rygere :rulle:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7471
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 826
Likede indlæg: 19525

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 27. okt 2015, 12:50

Jeg undrer mig over folk der kommenterer på artikler med et "Nå." "Jeg er da ligeglad" "Hvad rager det mig?"
Jamen, du fandt det da tydeligvist interessant nok til at kommentere på det :træt2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 27. okt 2015, 12:53

ShuruQ skrev:


Nu skriver jeg min undren til dig i et citat, når nu tagging ikke virker. :-D

@ShuruQ, har altid undret mig over hvor man på arabisk skriver tal? :genert: Kan se, du har det i din signatur, og har også set det skrevet andre steder.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 27. okt 2015, 13:01

lillebjoern skrev:@ShuruQ, har altid undret mig over hvor man på arabisk skriver tal? :genert: Kan se, du har det i din signatur, og har også set det skrevet andre steder.

Det er vist noget med, at skriftstegnene på arabisk ikke kan sammenlignes med bogstaver, så når man bruger romerske bogstaver, så skriver man lydskrift. Og blander så tal i, fordi de bliver udtalt "rigtigt" i forhold til, når man forsøger at genskabe en lyd med bogstaver (der vil det være forskelligt, hvordan man siger det) Tallene gør det lettere at læse.
For eks hvis jeg skulle skrive "træning", så ville lydordet være 3ning.
Giver det mening?

Passer det, @ShuruQ ?
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 27. okt 2015, 13:03

ShuruQ skrev:
lillebjoern skrev:
ShuruQ skrev:


Nu skriver jeg min undren til dig i et citat, når nu tagging ikke virker. :-D

@ShuruQ, har altid undret mig over hvor man på arabisk skriver tal? :genert: Kan se, du har det i din signatur, og har også set det skrevet andre steder.


Det er for der i det arabiske alfabet og sprog er bogstaver/lyde som vi ikke har. Så når vi omskriver til det latinske alfabet bruger man i fx chatsprog tal som erstatninger for de lyde der kun findes på arabisk.

Det er den korte version, du kan hvis du vil læse mere om det her :).

https://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_chat_alphabet


Tak for forklaring! :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22020

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 27. okt 2015, 13:34

Animi skrev:Jeg undrer mig over folk der kommenterer på artikler med et "Nå." "Jeg er da ligeglad" "Hvad rager det mig?"
Jamen, du fandt det da tydeligvist interessant nok til at kommentere på det :træt2:

Ja, det er ultra-spøjst ;)
0

Tilbage til "Generelt"