Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Lucca » 6. maj 2017, 20:10

Jeg plejer at få min menstruation ret regelmæssigt, og skulle have haft den for nogle dage siden, men den er altså ikke kommet. Bortset fra meget lidt murren i underlivet er der heller ikke tegn på at den er på vej. Det er udelukket at jeg kan være gravid.

Normalt ville jeg ikke være bekymret over at gå over tid, men det gør mig alligevel lidt utryg at jeg har haft migræne-lignende hovedpine mere eller mindre konstant i 4-5 dage (med start omkring den dato hvor jeg burde have fået menstruation)

Jeg ved selvfølgelig ikke om der er eller kan være en sammenhæng imellem de to ting, selvom jeg normalt ikke døjer med migræne i forbindelse med menstruation. Jeg synes heller ikke at jeg har det anderledes end jeg plejer/har haft det længe, altså jeg er ikke stresset, ked af det eller lignende. Jeg tager heller ikke p-piller.

Er der nogen af jer der har erfaring med ovenstående? Hvornår bør man evt. tage kontakt til sin læge?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf twinkle » 6. maj 2017, 20:25

Da jeg stoppede med p-piller havde jeg næsten et helt kalenderår, hvor min menstruation udeblev det meste af tiden. Jeg gik til lægen efter et halvt år, og kunne godt fornemme på ham, at han synes jeg var lidt hyterisk, men han henviste mig alligevel til en gynækolog for udredning. Resultatet var, at mine hormoner var i en lettere ubalance, så tid var det eneste der skulle til.
Jeg oplevede også murren, hovedpine og kvalme. Min læge mente, at det nok var tegn på at min krop arbejde på højtryk til at komme tilbage til normalen.

Jeg tror ikke din læge vil gøre noget, såfremt du kontakter ham. Et par dage ville jeg bestemt ikke bekymre mig over, der kan komme rod i cyklussen en gang imellem. Jeg ville nok først begynde at undre mig, hvis du kom til næste cyklus og ser stadig ikke var nogen tegn på menstruation.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Olaf » 6. maj 2017, 20:26

Jeg har enkelte gange været ude for at springe en mens over selvom den ellers har været regelmæssigt
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Luffegås » 6. maj 2017, 20:36

Har hørt om andre i lignende situationer, hvor lægen har sagt man skal give det 2 cyklusser mere, så må man meget gerne komme til udredning for noget.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Lucca
Indlæg: 64
Tilmeldt: 13. feb 2016, 07:12
Kort karma: 4
Likede indlæg: 60

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Lucca » 6. maj 2017, 20:45

Ok, tak for svar.

Det er egentlig også mest hovedpinen der er mest generende.
0
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Grissebassen » 6. maj 2017, 20:51

Jeg tror tit, det bare bliver slået hen som stress/noget psykisk, når man konsulterer lægen for udebleven menstruationer. Så jeg ville give det lidt mere tid og se, om det ikke går i sig selv. Hormoner er en bitch og ikke til at regne med alligevel - og det er også den forklaring jeg har fået, når jeg har være ved lægen med cyklusser, der har været helt fucked, også gennem længere tid.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf HappyHippo » 6. maj 2017, 21:03

Jeg opsøgte engang min læge, da jeg ikke havde haft menstruation i 3 mdr. Det skal lige siges at graviditet var udelukket ellers havde jeg nok taget kontakt tidligere
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Lægekontakt ved udebleven menstruation?

Indlægaf Sophaya » 7. maj 2017, 10:13

Jeg får ofte migræne op til menstruation, men sådan har det ikke altid været. Det er kommet med årene. Det med den udeblevne menstruation ville jeg nok ikke ligge voldsomt meget i, når det er første gang det sker. Jeg ville give det en cyklus eller to mere, før jeg kontaktede lægen.

Det lyder dog mærkeligt med længden på migrænen - de varer normalt maks 72 timer, mener jeg at min læge har sagt. Hvis det ikke er væk i morgen ville jeg nok ringe til min læge og få snakket om hovedpinen og høre om der kunne være en eventuel sammenhæng. Har du taget migrænemedicin, fx sumatriptan? De er min redning.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Helbred"