Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2017, 02:34

Og i dag var den så 4.10.
Sov nu for F..... pige.

Det er sinkert sådan noget med at hun falder i søvn kl 5.30 og S vågner kl 6. :tie:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2017, 03:42

Der gik ikke engang 10 min fra V sov til S vågnede. :whine:

Godt vi stadig er hos mine forældre. For min mand arbejder til kl 19 igen i dag :tie:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 7. maj 2017, 05:27

Bøtte skrev:
ina skrev:Jeg er altid i tvivl om påklædningen, når vejret skifter. :genert:

Kan se på facebook at mange børn har haft bare arme i dag og nogen endda også bare ben.
Mine (næsten 3 og 4 år) har haft langærmet og langbukser på i dag og har - så vidt jeg ved, har ikke været sammen med dem hele dagen - ikke sagt at de har haft det for varmt. Udover måske fødderne, som var lidt svedige.

Vi har haft 20-22 grader i solen, men køligere i skyggen. Er det bare mig eller er det ikke for tidligt til shorts og bare tæer? (skal jeg virkelig i gang med at finde sommertøjet frem?)

Jeg ved godt at børn er forskellige, jeg synes bare det er så svært at bedømme og jeg sidder altid i dilemmaer omkring beklædning, når vejret og årstiderne skifter. :lol:


S er en af dem med bare arme og ben. Hun har tilbragt det meste af dagen med mormor og morfar som også var iført meget lidt tøj! Hun har været rigtig fint varm og der er meget læ i deres have. Hun virkede på ingen måde kold, de gange jeg var tæt på hende.

Jeg kogte til gengæld selv i min kortærmede kjole og strømpebukser.


Det var ikke en kritik. :kys: Mere en tvivl om min egen evne til at bedømme. :genert: Jeg er ikke god til de overgange i vejret.

Jeg tænker at mine ville blive kolde i skyggen med mindre tøj på. E havde fx kortærmede på, mens de hoppede på trampolin og det blev hun kold af. Godt de kan få lag på, så man kan tage lidt af og på. :D

Undrede mig bare over at der var så stor forskel i tøjet, når man kiggede ned over facebook. Men det er måske også udsving i vejret, ligesom det er forskellige børn. Jeg selv havde det fint i bukser og t-shirt.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 7. maj 2017, 05:45

Åndssvage barn.
Op kl 5 for at amme. Så lægger han sig bare til at sove i mine arme efter to mundfulde?! Lille røvhul. Nå, ind i seng igen. Så vågner han igen kl 6 og laver en dejlig stor morgenble med lyd på. Jager kæresten op med ham ("det er kun en time siden jeg sidst var oppe, så han er nok ikke sulten endnu..." :fløjt: )
Kl 6.38 var han jo så sjovt nok sulten... så nu er jeg så oppe og drikker kaffe, ungen ligger under sit aktivitetsstativ og min kæreste er gået i seng igen.

Glædelig søndag!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 7. maj 2017, 06:52

Vi har undertrøje og langærmet på begge unger. Tilgengæld har ingen af dem strømper på. F er kun 6 mdr men har helt styr på det der med at tage strømper af, for dem gider han ikke!
Tilgengæld havde ingen af dem jakkeeller hue på (f havde solhat på). Jeg synes ikke de klager overat have det varmt. E kan sagtens have shorts og t-shirt på i de temperaturer vi havde i går, jeg plejer bare at vente til vejret er mere stabilt i varmen inden det sker.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2017, 06:58

FruDulle skrev:
ina skrev:
Bøtte skrev:
ina skrev:Jeg er altid i tvivl om påklædningen, når vejret skifter. :genert:

Kan se på facebook at mange børn har haft bare arme i dag og nogen endda også bare ben.
Mine (næsten 3 og 4 år) har haft langærmet og langbukser på i dag og har - så vidt jeg ved, har ikke været sammen med dem hele dagen - ikke sagt at de har haft det for varmt. Udover måske fødderne, som var lidt svedige.

Vi har haft 20-22 grader i solen, men køligere i skyggen. Er det bare mig eller er det ikke for tidligt til shorts og bare tæer? (skal jeg virkelig i gang med at finde sommertøjet frem?)

Jeg ved godt at børn er forskellige, jeg synes bare det er så svært at bedømme og jeg sidder altid i dilemmaer omkring beklædning, når vejret og årstiderne skifter. :lol:


S er en af dem med bare arme og ben. Hun har tilbragt det meste af dagen med mormor og morfar som også var iført meget lidt tøj! Hun har været rigtig fint varm og der er meget læ i deres have. Hun virkede på ingen måde kold, de gange jeg var tæt på hende.

Jeg kogte til gengæld selv i min kortærmede kjole og strømpebukser.


Det var ikke en kritik. :kys: Mere en tvivl om min egen evne til at bedømme. :genert: Jeg er ikke god til de overgange i vejret.

Jeg tænker at mine ville blive kolde i skyggen med mindre tøj på. E havde fx kortærmede på, mens de hoppede på trampolin og det blev hun kold af. Godt de kan få lag på, så man kan tage lidt af og på. :D

Undrede mig bare over at der var så stor forskel i tøjet, når man kiggede ned over facebook. Men det er måske også udsving i vejret, ligesom det er forskellige børn. Jeg selv havde det fint i bukser og t-shirt.


Christoffer er absolut heller ikke i noget kort. Der også stadig undertrøje på. Vi skal op på mindst 20 før der sker noget kort her for ham. Jeg skal have mindst 30 : lol:



Jeg tog det ikke som kritik - forklarede bare :)

Her var der mere end 20 grader.
Barnevognen stod i skyggen og sagde 19 grader. Og S opholdt sig i solen det meste af tiden. Hun er virkelig en varm pige, så hun ville svede i sit tøj igår. Hun havde også stadig undertrøje på under kjolen. Da vi hoppede på trampolin var hun våd af sved, da vi gik ned, efter et kvarters hoppen.

Hjemme havde jeg nok udstyret hende med leggings, men det havde vi ikke lige med, da jeg ikke var forberedt på så godt vejr.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2017, 13:04

Mine børn er altid de sidste til at have flyverdragt på og de sidste i shorts og sandaler - jeg er pænt sløv i det, når det kommer til vejrskifte :genert: Den store styrer det dog efterhånden selv.

Og hvor lyder det stramt med børn, der ikke gider sove :tie: Jeg øver mig i ikke at synes, at det er synd for mig, når ungerne vil have deres mor inden 8.00 på fridage :genert: Jeg sov helst til kl 10.00 :D
2
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 7. maj 2017, 19:35

Arhmen, det er da helt gak med søvn idag. Først sover han kun halvanden time på altanen - han plejer at sove 2-2,5. Så sover han kun en halv time ude at gå tur - han plejer at sove 2.
Og så blev han sjovt nok overtræt og træls til han gik omkuld kl 19 - han plejer at gå i seng mellem 21 og 22...
så nu mener han sikkert at det bliver morgen kl 4 eller sådan noget.

Tror bare jeg også skrider i seng nu så.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2017, 19:47

JoyNips skrev:Arhmen, det er da helt gak med søvn idag. Først sover han kun halvanden time på altanen - han plejer at sove 2-2,5. Så sover han kun en halv time ude at gå tur - han plejer at sove 2.
Og så blev han sjovt nok overtræt og træls til han gik omkuld kl 19 - han plejer at gå i seng mellem 21 og 22...
så nu mener han sikkert at det bliver morgen kl 4 eller sådan noget.

Tror bare jeg også skrider i seng nu så.


Jeg krydser for, at han sover lidt længere end til kl 4.00 :kys:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2017, 19:50

Jeg røg begge børn i seng 18.30 - den 6 årige var totalt smadret efter at have været på lejr, og den lille har været billigt til salg hele dagen, så han røg med som en sidegevinst :D De fik lov at sove sammen, og i dag gik det helt smertefrit. Den store læste for den lille, da jeg forlod dem - og siden har jeg intet hørt. Satser på, at de sover :lol:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. maj 2017, 19:53

Bluebell skrev:Her har vi brugt dagen på stranden stort set uden tøj på. Lillesøster elsker at bade :)

Hun gik frivilligt i seng 20.30 :cool:


Lyder vidunderligt :love: Begge dele
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2017, 20:01

V fik gylp galt i halsen og ud af næsen i dag - og kunne så ikke få luft.
Kunne tydeligt se panikken i hendes øjne. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, lige der havde jeg glemt alt om førstehjælp.
Pustede hende i hovedet og kaldte på hende, for det har vi gjort ved S, da hun besvimede af affektkramper og det var åbenbart det eneste jeg kunne huske :(
Nåede lige at overveje at ringe 112, men så gav hun sig heldigvis til at skrige.
Havde S til at stå lige ved siden af og se det hele. Hun opfattede heldigvis ikke hvor slemt det egentlig havde været.

Men shit hvor blev jeg bange :whine:
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 7. maj 2017, 20:08

Ej bøtte det lyder virkelig ikke rart. :(
Jeg tror hellere ikke jeg havde vidst hvad jeg skulle gøre i den situation.
Godt der ikke skete noget.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. maj 2017, 20:14

Jeg brugte faktisk førstehjælp med S, der fik mad galt i halsen og der handlede jeg lige som man burde. Her kunne jeg kunne tænke på det vi skulle gøre ved affektkramper. Og havde også S ved siden af at tænke på. Men nåede at tænke at hvis jeg ringede 112 ville de nok guide mig.

Men glemmer ikke hendes paniske blik og lyden af hun snappede efter vejret, lige med det samme :(
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf JoyNips » 8. maj 2017, 11:52

FruKuk skrev:
JoyNips skrev:Arhmen, det er da helt gak med søvn idag. Først sover han kun halvanden time på altanen - han plejer at sove 2-2,5. Så sover han kun en halv time ude at gå tur - han plejer at sove 2.
Og så blev han sjovt nok overtræt og træls til han gik omkuld kl 19 - han plejer at gå i seng mellem 21 og 22...
så nu mener han sikkert at det bliver morgen kl 4 eller sådan noget.

Tror bare jeg også skrider i seng nu så.


Jeg krydser for, at han sover lidt længere end til kl 4.00 :kys:



Han sov helt som normalt til kl 6. Sære barn! Man kan jo ikke regne med noget!?!
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Forældre"