Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. maj 2017, 17:07

JoyNips skrev:
FruKuk skrev:
JoyNips skrev:Arhmen, det er da helt gak med søvn idag. Først sover han kun halvanden time på altanen - han plejer at sove 2-2,5. Så sover han kun en halv time ude at gå tur - han plejer at sove 2.
Og så blev han sjovt nok overtræt og træls til han gik omkuld kl 19 - han plejer at gå i seng mellem 21 og 22...
så nu mener han sikkert at det bliver morgen kl 4 eller sådan noget.

Tror bare jeg også skrider i seng nu så.


Jeg krydser for, at han sover lidt længere end til kl 4.00 :kys:



Han sov helt som normalt til kl 6. Sære barn! Man kan jo ikke regne med noget!?!


Man kan generelt ikke regne med børn! De er totalt upålidelige og ansvarsløse :D
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. maj 2017, 17:08

Bøtte skrev:Jeg brugte faktisk førstehjælp med S, der fik mad galt i halsen og der handlede jeg lige som man burde. Her kunne jeg kunne tænke på det vi skulle gøre ved affektkramper. Og havde også S ved siden af at tænke på. Men nåede at tænke at hvis jeg ringede 112 ville de nok guide mig.

Men glemmer ikke hendes paniske blik og lyden af hun snappede efter vejret, lige med det samme :(


Kram - lyder sgu ikke sjovt :ae:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. maj 2017, 17:33

Jeg er i øvrigt pænt arrig!! Vores vaskemaskine holdt op med at virke for en ugen siden, i dag fik vi så endelig installeret den nye - og så drejer den 4 gange rundt og kaster vand op ud over hele badeværelset, entre og dele af vores køkken :cuss: Jeg bliver totalt idiot. Havde selvfølgelig sorteret i bunker på gulvet, så nu har jeg en milliard kilo beskidt og vådt vasketøj :tie:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. maj 2017, 18:34

Bøtte, jeg var nok godt i panik, hvis jeg oplevede det. Hvad skal man gøre i sådan en situation?

FruKuk, hvor helt igennem surt.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. maj 2017, 19:44

Sorenspige skrev:Bøtte, jeg var nok godt i panik, hvis jeg oplevede det. Hvad skal man gøre i sådan en situation?

FruKuk, hvor helt igennem surt.


Lægge dem på maven på ens arm med hovedet ned mod ens hånd og slå dem (ikke voldsomt, men alligevel med lidt kraft) mellem skulderbladene.
Prøv evt at Google 'førstehjælp til babyer'.

Jeg var faktisk tæt på at gå i panik. Og det var derfor jeg overvejede 112, fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle gøre. Tænkte de kunne guide mig til hvad jeg skulle gøre. Så helt panik var det måske faktisk ikke.
Men skide bange var jeg i hvert fald - og det samme var V.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 8. maj 2017, 19:45

FruKuk skrev:Jeg er i øvrigt pænt arrig!! Vores vaskemaskine holdt op med at virke for en ugen siden, i dag fik vi så endelig installeret den nye - og så drejer den 4 gange rundt og kaster vand op ud over hele badeværelset, entre og dele af vores køkken :cuss: Jeg bliver totalt idiot. Havde selvfølgelig sorteret i bunker på gulvet, så nu har jeg en milliard kilo beskidt og vådt vasketøj :tie:


Hold nu op jeg ville sige mange grimme ord, hvis det var sket for os.

Hvad gør I så? Skal den skiftes igen?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. maj 2017, 10:28

Og Skousen kan så først sende en teknikker på mandag :cuss:
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 9. maj 2017, 14:14

FruKuk skrev:Og Skousen kan så først sende en teknikker på mandag :cuss:


Åh, hvor træls! Har I familie tæt på, som I kan vaske lidt hos?
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 9. maj 2017, 14:15

Kan I anbefale en bog om hvordan man får børn og/eller om at blive storesøster/-bror?

Mine unger er 3 og 4, så det skal være til den aldersgruppe. :)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. maj 2017, 17:31

ina skrev:
FruKuk skrev:Og Skousen kan så først sende en teknikker på mandag :cuss:


Åh, hvor træls! Har I familie tæt på, som I kan vaske lidt hos?


Nix - nærmeste familie bor 3 timer væk :lol: Men jeg kan vaske på jobbet, hvis jeg lige er lidt smart.

Jeg kender desværre ikke nogen bog.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Lulu » 9. maj 2017, 17:42

ina skrev:Kan I anbefale en bog om hvordan man får børn og/eller om at blive storesøster/-bror?

Mine unger er 3 og 4, så det skal være til den aldersgruppe. :)


Vi har en lotte får en lillebror bog. Dem var E ret glad for. Han var 2,5 da vi begyndte at læse den. Vi læser den stadig ind imellem og når han spørger om nogle ting omkring F så kan vi referere til hvad Lotte gør i bogen. Det har hjulpet ham en del synes jeg.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf ina » 9. maj 2017, 17:46

Lulu skrev:
ina skrev:Kan I anbefale en bog om hvordan man får børn og/eller om at blive storesøster/-bror?

Mine unger er 3 og 4, så det skal være til den aldersgruppe. :)


Vi har en lotte får en lillebror bog. Dem var E ret glad for. Han var 2,5 da vi begyndte at læse den. Vi læser den stadig ind imellem og når han spørger om nogle ting omkring F så kan vi referere til hvad Lotte gør i bogen. Det har hjulpet ham en del synes jeg.


Tak. :) Den har vi faktisk. Kan være vi skal læse den lidt igen og så måske supplere med en anden også. :gogo:

Min datter på 4 spurgte hvordan babyen kommer ud. Og jeg sagde at den kommer ud af tissekonen. Men tror måske godt hun kunne komme med flere undrende spørgsmål, så en bog omkring sådan noget måske. :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 13. maj 2017, 16:56

FruDulle skrev:Vi har afleveret barn hos farmor. Det er første overnatning ude for ham, ever. Det er kun 3 uger siden at han første gang havde barnepige- og som ovenikøbet lagde ham i seng.

Jeg er indtil videre ikke fan :genert: Jeg har det virkelig mærkeligt med det. Han var liiige lidt betuttet ved at skulle sige farvel da vi satte ham af og det var en kniv i hjertet som jeg lige nu føler bliver skubbet dybere og dybere ind. Farmor har sendt billeder og han leger og er glad. Men jeg har det godt nok svært ved det. Føler at jeg har efterladt ham :(

Vi er ellers på hotel og skal ud og spise lækkert i aften.


Jeg tror ikke ret mange mødre nyder den første aften/nat uden deres barn. Og så er det ligegyldigt om barnet er 3 mdr eller 3 år. :ae:

Håber I får en dejlig aften alligevel :kys:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 14. maj 2017, 15:32

Nå, så så man da ellers lige mig med vand helt oppe i øjnene.....Emma & Far var en tur nede ved blomsterhandleren mens jeg var oppe og hente brød til Emmas fødselsdagfest som vi har holdt idag fra 11-15.

Da jeg kom hjem var der HELT stille i huset. Altså bortset fra hr.vibbsen som sagde hej....Og så kom Emma stormene ud af sit værelse med en buket blomster i den ene hånd, og en pakke i den anden hånd mens hun råbet "Glædelig Mors Dag. Jeg elsker dig over alt på jorden"....Altså hun er 5 år
:whine: :whine: :whine: :whine: :whine: :love2: :love2: :love2: jeg fik sgu helt vand i øjnene...Så stak hun mig pakken og sagde "luk op - luk op".....Og så var det en ny mobilo....Min gamle har det lidt skidt efter at have været en tur på fortorvet...."Ja" sagde hr.vibbsen "Emma har været ude og bruge sine sparepenge....hun havde hørt at du godt kunne tænke dig en ny mobil og tænkte at det fik du nok ikke taget dig sammen til at ordne selv fordi du altid ender med at købe noget til hende istedet" :whine: :whine: :whine: :whine: :whine:
8
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. maj 2017, 18:38

Dulle, dejligt det var gået godt. Jeg troede ikke, at I havde bedsteforældre, som kunne passe, men rart at I har muligheden - også selvom det ikke behøver involvere overnatning.

Jeg drømmer om en middag ude med min mand, hvor vi bare kan sidde og spise og snakke sammen i fred og ro. Måske jeg skal høre, om svigerforældre vil komme og spise og putte ungerne i juni (maj er desværre ret booket).
0

Tilbage til "Forældre"