Fordomme om ikke-akademikere

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Tux » 27. okt 2015, 12:40

Inspireret af tråden med fordomme om akadmeikere.

Hvad er jeres fordomme om folk uden en uddennelse eller med en ikke-akademisk en af slagsen?
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Zombie » 27. okt 2015, 12:41

Håndværkere kan ikke stave eller benytte sig af grammatik, som min 8 årige kusine ikke kunne gøre bedre.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Zombie » 27. okt 2015, 12:42

Til gengæld er håndværkere gode i sengen. Men de har elendig musik- og tatoveringssmag.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Fuck.exe » 27. okt 2015, 13:37

Jeg havde mange fordomme om IT-supportere. De var nogle magtliderlige satanner der havde høje tanker om sig selv, selvom de ikke kunne løse de mest simple problemer.
Så blev en af mine bedste veninder kærester med en IT-supporter. Som faktisk er både intelligent og venlig. Men alle andre IT-supportere er nogle narrøve hvis IT-kompetencer ikke strækker sig ud over et "did you try to turn it off and on again?".

Datamatikere er produktionsskole-elever som kan finde ud af at google.

Sygeplejersker/jordemødre/sosuer/radiografer/fysioterapeuter er kærlige og omsorgsfulde mennesker der bare så gerne vil gøre en forskel.

Pædagoger elsker at være kreative med blade/kastanjer/sten.

Buschauffører er næsten altid sjove og glade mennesker.
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf lulu-p » 27. okt 2015, 15:36

Min fordom om ikke-akademikere er, at de har en hulens bunke fordomme om akademikere.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Karkluden » 27. okt 2015, 16:09

lulu-p skrev:Min fordom om ikke-akademikere er, at de har en hulens bunke fordomme om akademikere.

Sådan er det jo tit, og omvendt også. Jeg tænker det vigtigste er at være opmærksom på sine fordomme. Mine fordomme om akademikere bliver tit bekræftet, både de positive og de negative, men det er også tit, at nogen afkræfter dem. Jeg synes ikke, fordomme er en slem ting, så længe man kan sætte sig ud over det.

Jeg har også helt enormt mange fordomme om sygeplejersker fx. Også selvom jeg selv er det til januar.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Urtekussen » 27. okt 2015, 16:13

De er helt enormt påståelige og bedrevidende.

"Jeg har FAKTISK arbejdet hos en slagter engang og ved at prisen på en pølse ALTID er 24 kroner. Bum!"
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Sophaya » 27. okt 2015, 16:46

Jeg har en fordom om at mange ikke-akademikere har et horn i siden på akademikere fordi de egentlig er lidt misundelige og gerne selv ville have haft mulighed for/været dygtige nok til/arbejdet nok på selv at komme ind på en lang videregående uddannelse.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2015, 16:52

Jeg repræsenterer samtlige fordomme, man kunne have om ikke-akademikere, der gerne vil være det :banan:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Aima » 27. okt 2015, 16:57

De er mere aktive og udleverende på Facebook, end akademikere. Øverst på toplisten over selvudleverende facebookadfærd, står SOSU'erne. Jeg har vist fire SOSU'er på min liste (sådan apropos den med anekdotisk evidens), og jeg undrer mig faktisk sommetider over, hvornår de har tid til at arbejde.


Det er også de lavtuddannede der udgør flertallet af debattørerne i diverse facebookgrupper og i debattrådene på tabloidavisernes facebooksider.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Ado » 27. okt 2015, 17:05

Langturschauffører er ekstremt racistiske og lever i en verden, hvor de har det bedst med at tro på, at de kan lave deres egne regler.
De lytter til lidt for meget DK4-musik, Rammstein og Shu-Bi-Dua og tror selv de er nogle værre gak-og-løjer mennesker, når de poster dybt perverse ting på deres Facebookside.
Politiet hader de. De føler sig under angreb hele tiden af færdselsreglerne, som sjovt nok aldrig helt gælder dem. Hvis man spørger dem. Og det skal man lade være med.
Yndlingsduften er AXE og Cool Water fra Daviddoff.
3
Donna Martin Graduates!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Karkluden » 27. okt 2015, 18:07

Aima skrev:De er mere aktive og udleverende på Facebook, end akademikere. Øverst på toplisten over selvudleverende facebookadfærd, står SOSU'erne. Jeg har vist fire SOSU'er på min liste (sådan apropos den med anekdotisk evidens), og jeg undrer mig faktisk sommetider over, hvornår de har tid til at arbejde.


Det er også de lavtuddannede der udgør flertallet af debattørerne i diverse facebookgrupper og i debattrådene på tabloidavisernes facebooksider.

Det siger min erfaring mig også - at os ikke-akademikere bruger især facebook mere aktivt end mange akademikere. De akademikere jeg kender, bruger så bare tiden på Twitter og instagram i stedet, og så går det hele tidsmæssigt op, men det er da meget interessant egentlig.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Fuck.exe » 27. okt 2015, 18:13

Karkluden skrev:Det siger min erfaring mig også - at os ikke-akademikere bruger især facebook mere aktivt end mange akademikere. De akademikere jeg kender, bruger så bare tiden på Twitter og instagram i stedet, og så går det hele tidsmæssigt op, men det er da meget interessant egentlig.


Og LinkedIn, ej at forglemme.
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf lulu-p » 27. okt 2015, 18:16

Pernille skrev:
lulu-p skrev:Min fordom om ikke-akademikere er, at de har en hulens bunke fordomme om akademikere.


Og omvendt ;)


Det har vi jo ligesom en hel tråd der bekræftigere...
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Aima » 27. okt 2015, 18:27

Karkluden skrev:
Aima skrev:De er mere aktive og udleverende på Facebook, end akademikere. Øverst på toplisten over selvudleverende facebookadfærd, står SOSU'erne. Jeg har vist fire SOSU'er på min liste (sådan apropos den med anekdotisk evidens), og jeg undrer mig faktisk sommetider over, hvornår de har tid til at arbejde.


Det er også de lavtuddannede der udgør flertallet af debattørerne i diverse facebookgrupper og i debattrådene på tabloidavisernes facebooksider.

Det siger min erfaring mig også - at os ikke-akademikere bruger især facebook mere aktivt end mange akademikere. De akademikere jeg kender, bruger så bare tiden på Twitter og instagram i stedet, og så går det hele tidsmæssigt op, men det er da meget interessant egentlig.


Er det ikke nærmest kun journalister (som jo, meget apropos, ikke pr. defintion er akademikere), kommunikations- og medie/reklamebranchefolk, der tweeter? Eller er det bare en fordom jeg har? :D
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Livets forhold"