Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2015, 17:30

Daine skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvad hedder en nissedør på engelsk? :blush:


Elf door :)

Tak :kys:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 18:00

Jeg fik forresten også som planlagt købt sådan en DIY-vægkalender i euroshoppen.
Jeg glæder mig til at dekorere den med postkort, udklip, collage, osv. til min veninde, som elsker kalendere.
Vi er på symbolske julegaver med hinanden, så det er bare om at være kreativ.
Jeg har også et par andre nøje udvalgte ting liggende til hende i min gaveskuffe.
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 27. okt 2015, 18:57

Jeg har været i to forskellige Netto uden at finde juleøreringene, så må nok lede på eBay.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Kommodedyret » 27. okt 2015, 20:33

Daine skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:@Daine, har du godt set at man kan købe Star Wars chokoladekalender i Fakta? Og har du købt sådan en? :D De koster kun 11 kr!


:8: :dåne:


Jeg skal i Fakta!!!


Nu har jeg fået købt kalenderen, jeg er godt nok spændt på om der er noget i, den vejer nærmest ingenting :D


Skum kalender? :gruble: :D


Ej, så bliver jeg skuffet :D Jeg tror det er nogle meget meget tynde stykker chokolade der er i, for det man betaler for er nok Star Wars billedet udenpå. Som faktisk er så fint, at jeg ikke er sikker på jeg kan nænne at åbne lågerne :genert:


Hvad sker der når man ryster den?
Ellers er der jo ikke andet for end at tage en lille tester, og smugkigge bag en af lågerne :D

Jeg har tænkt mig at købe en selv på et tidspunkt, hvis de ikke når at blive udsolgt, og jeg kan allerede nu sige at jeg kommer til at lave en scene oppe i fakta hvis det viser sig at være en nittekalender. Faktisk forventer jeg at de enkelte små stykker chokolade er præget med Star Wars ikoner :kryds:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Daine » 27. okt 2015, 20:41

Kommodedyret skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:
Daine skrev:
Kommodedyret skrev:@Daine, har du godt set at man kan købe Star Wars chokoladekalender i Fakta? Og har du købt sådan en? :D De koster kun 11 kr!


:8: :dåne:


Jeg skal i Fakta!!!


Nu har jeg fået købt kalenderen, jeg er godt nok spændt på om der er noget i, den vejer nærmest ingenting :D


Skum kalender? :gruble: :D


Ej, så bliver jeg skuffet :D Jeg tror det er nogle meget meget tynde stykker chokolade der er i, for det man betaler for er nok Star Wars billedet udenpå. Som faktisk er så fint, at jeg ikke er sikker på jeg kan nænne at åbne lågerne :genert:



Hvad sker der når man ryster den?
Ellers er der jo ikke andet for end at tage en lille tester, og smugkigge bag en af lågerne :D

Jeg har tænkt mig at købe en selv på et tidspunkt, hvis de ikke når at blive udsolgt, og jeg kan allerede nu sige at jeg kommer til at lave en scene oppe i fakta hvis det viser sig at være en nittekalender. Faktisk forventer jeg at de enkelte små stykker chokolade er præget med Star Wars ikoner :kryds:


Jeg kan ikke høre noget, når jeg ryster den! Men med alderen kommer jo nedsat hørelse ...

Og jeg smugkigger ikke, det kan du få lov til :D Jeg er tilfreds med, hvis der dukker en ung Luke Skywalker op af den, jeg kan godt bruge adspredelsen i en travl december :slem:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf sigge » 28. okt 2015, 07:51

Maoam skrev:Jeg har været i to forskellige Netto uden at finde juleøreringene, så må nok lede på eBay.


Nu har mine jo klaret en julefrokost, men du må gerne overtage dem, hvis du kan leve med, at de er let brugte. Hvis du vil betale porto, sender jeg dem gerne til dig. Jeg tænker, at det ikke kan blive vildt dyrt, hvis jeg sender dem som B-brev.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Maoam » 28. okt 2015, 11:35

sigge skrev:
Maoam skrev:Jeg har været i to forskellige Netto uden at finde juleøreringene, så må nok lede på eBay.


Nu har mine jo klaret en julefrokost, men du må gerne overtage dem, hvis du kan leve med, at de er let brugte. Hvis du vil betale porto, sender jeg dem gerne til dig. Jeg tænker, at det ikke kan blive vildt dyrt, hvis jeg sender dem som B-brev.


Tak for tilbudet, men jeg fik et grønt kort med et hint om, hvor de havde dem, og har købt dem i dag.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Sorenspige » 28. okt 2015, 11:59

Jeg har købt julemærker i dag... Heldigt, at det snart er november, hvor jeg for alvor må gå i gang med juleriet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 20:41

Nejnejnej, jeg var lige ved at få et hjertetilfælde lige før.

Bagagevægten sagde 13,6 kg., og jeg må kun have 10 kg. med hjem!
Jeg kunne ikke forstå, hvordan jeg kunne have regnet så forkert, når jeg nu omhyggeligt har vejet mine indkøb hver aften, og blev helt trist ved tanken om, at der nu skulle sorteres en masse fra.
Men så var det, at jeg opdagede, at vægten var hoppet over på pund eller noget andet besynderligt. I virkeligheden har jeg stadig "råd" til lidt flere indkøb, selvom det er begyndt at knibe med pladsen i kufferten :genert:

I dag var jeg omsider i Ritterbutikken og fik købt det planlagte. Jeg glæder mig til at skulle stille træet op d. 1. december :jule:
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pandesteg » 29. okt 2015, 07:10

Jeg leder efter tal til adventsgaver, altså 1-2-3-4 (for de langsomme :-P) Har I set nogle fine? Jeg har købt små trætal i Søstrene Grene, men har ikke rigtig set dem andre steder...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. okt 2015, 07:55

Pandesteg skrev:Jeg leder efter tal til adventsgaver, altså 1-2-3-4 (for de langsomme :-P) Har I set nogle fine? Jeg har købt små trætal i Søstrene Grene, men har ikke rigtig set dem andre steder...



bilka plejer at have... forskellige udforminger
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Lull » 29. okt 2015, 07:57

Pandesteg skrev:Jeg leder efter tal til adventsgaver, altså 1-2-3-4 (for de langsomme :-P) Har I set nogle fine? Jeg har købt små trætal i Søstrene Grene, men har ikke rigtig set dem andre steder...


Rema havde forleden i guld, sølv og kobber
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 29. okt 2015, 11:23

Så er hyggepakken sendt til min veninde i københavn.
Hendes mormor sendte mig adressen og syndes jo at det var noget så hyggelig en ide jeg havde fået mig. Åh mormødre er bare kære :lun:

Jeg pakkede hver ting ind i julepapir og skrev et fint kort om at hun skulle hygge om sig selv nu jeg ikke lige var i nærheden til at hygge om hende siden hun flyttede fra Århus.

Jeg er allerede spændt på hendes reaktion :-D
6
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. okt 2015, 19:01

Så så man lige mig komme igennem check-in med al mit julechokolade.
Jeg er gået fuldstændig amok og har nu både Rittertræet og denne smukke dåse + alt det andet.
De vejede ikke engang min bagage, hvilket jeg er lidt skuffet over, når jeg nu har gjort mig så umage :/
(Og lidt lettet...)

Billede

Jeg sluttede ferien af med maner i KaDeWe, hvor jeg besøgte delikatessedetagens juleafdeling. I skulle have været der! Jeg har aldrig set så mange og så vilde chokoladekalendere samlet på et sted.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. okt 2015, 19:28

En anden af de ting, jeg har købt, er de her fine marcipanfrugter.
Jeg kom straks til at tænke på min barndom, da jeg så dem. Min mormor voksede op med tyske traditioner, og måske er det derfor, at marcipanfrugt var en del af julen i min mors barndomshjem og også blev det i mit. Jeg synes i hvert fald ikke, at det er så udbredt i DK, som det lader til at være i Tyskland.

Billede
0

Tilbage til "Fest og bryllup"