Pris for polterabend ?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. maj 2017, 20:13

Jeg synes bestemt ikke, at det er småligt at mene, at 50kr. Ikke er et ok beløb at byde ind med. Næ, jeg synes, at den, der finder på det, er nærig og åbenbart uden skam i livet på det punkt.
Det er noget andet, hvis man på grund af særlige omstændigheder betaler for en deltager. Det gjorde jeg gerne. Men det er ikke en menneskeret at komme til polterabend, så hvis man ikke vil give mere end 50 kr. takker man da bare nej.
7
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf vibbsen » 12. maj 2017, 20:23

Altså nu er jeg jo lidt af en sur gammel kost....Men hvis jeg var arrangør at polterabend, og blev mødt med den der "Jeg synes 500 er for meget. De polterabender jeg kender til koster kun 250 - 300 kroner" så ville jeg iskoldt bede folk om at indbetale 300 på forhånd som ikke refunderes hvis man alligevel ikke deltager. Og så planlægge ud fra det....

For de polterabender jeg kender til der er endt i 500 kroners klassen har ofte være dem hvor den enten har fået gas. Eller som det seneste polterabend jeg var til...Hvor mange meldte fra og vi endte med at være 8 til at betale for et program som oprindeligt var budgetteret til at have 15 deltagere eftersom det var det antal som i første omgang meldte sig til...Halvdelen meldte så fra igen da de hørte programmet...Med den ene lamme undskyldning efter den anden...Og efterlod os andre med en regning på 485 kroner istedet for 250.........Et kort øjeblik overvejede jeg at meddele at til den pris, og med det program, så var jeg også ude....For det var faktisk en kollega og ikke engang en veninde. Men et eller andet sted så har jeg det også sådan at når man har sagt A så må man også sige B....Men det var jeg åbenbart den eneste der havde...

Det er iøvrigt den mest røvsyge polterabend jeg nogensinde har været til. Og jeg ville have tudet af frustration hvis det havde været mig....Det var det heldigvis ikke....Hendes mand var også på polterabend den dag. Det kostede kun det halve....Og da klokken var 11.30 havde alle været i åen og de var pattevisne...Mens vi sad og spiste nogen rædsomme hjemmelavede sandwich i en eller anden park inden bruden skulle ud og køre bus :rulle:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Tux » 13. maj 2017, 06:29

De polterabend jeg har været til, har kostet 800-1000 kr hvilket jeg synes er en del, men det har også været fede dage med aktiviteter der hurtigt løber op.

Jeg er klart mest til at arrangør melder program og budget ud, og så må man selv afgøre om man kan/vil lægge de penge. Hvis mange synes det er (for) dyrt, er der heller ikke noget i vejen med at justere lidt så det bliver billigere som Cirkus beskriver. Er ikke meget til at folk "betaler hvad de synes", det er ikke fair, da alle jo får det samme ud af dagen. I øvrigt kommer der nok ikke meget mere i kassen af den grund - det er bare færre der trækker det største læs..

Hvis man vil differentiere så i det mindste med et minimumsbeløb, hvis det var mig der var arrangør på den polterabend havde hende med de 50 kr godt nok også fået at vide at der skulle mere på bordet, desuagtet at det er "betal hvad du synes" - det er godt nok for sølle..
4
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf HappyPaww » 13. maj 2017, 06:57

50 kr er sgu flabet :tie:
11
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22961

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. maj 2017, 07:10

HappyPaww skrev:50 kr er sgu flabet :tie:


Jeg krummer helt tæer.
3
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Annione » 13. maj 2017, 07:18

Jeg synes 1000 kroner, eller måske lidt under, er en ganske passende pris for en polterarbend.
Min mand var i går med til en 1800 kroner polterarbend, og dét synes jeg fammer er mange penge. Det er hans fætter, der skal giftes, så derfor giver han gerne pengene, også selvom han ikke var med hele dagen.

Seneste polterarbend jeg var til kostede 1000 kr, og var med morgenmad, stripper, frokost, lokums-ræs (skide(!) sjovt), time quest mad og masser af drikkevarer. I løbet af dagen skulle vi dog have egne drikkevarer med, da det angiveligt er "vanskeligt at bedømme, hvor meget folk drikker i løbet af dagen". Så løber det alligevel op... jeg synes prisen var lidt i overkanten, men den kommende brud hyggede sig, og det var det vigtigste.



....50 kr for en polterarbend? Det kan man jo ikke engang få kaffe og en lille kage for.... Helt ærligt. Jeg ville faktisk skrive til vedkommende, hvilken af fx. 3 aktiviteter hun forventede at deltage i. Det er jo pinligt.
Senest rettet af Annione 13. maj 2017, 07:30, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Persnikedy » 13. maj 2017, 07:21

Jeg håber lidt at den der har givet 50kr ville have givet 500kr men glemte et nul :tie:
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf vibbsen » 13. maj 2017, 07:26

Tux skrev:De polterabend jeg har været til, har kostet 800-1000 kr hvilket jeg synes er en del, men det har også været fede dage med aktiviteter der hurtigt løber op.

Jeg er klart mest til at arrangør melder program og budget ud, og så må man selv afgøre om man kan/vil lægge de penge. Hvis mange synes det er (for) dyrt, er der heller ikke noget i vejen med at justere lidt så det bliver billigere som Cirkus beskriver. Er ikke meget til at folk "betaler hvad de synes", det er ikke fair, da alle jo får det samme ud af dagen. I øvrigt kommer der nok ikke meget mere i kassen af den grund - det er bare færre der trækker det største læs..

Hvis man vil differentiere så i det mindste med et minimumsbeløb, hvis det var mig der var arrangør på den polterabend havde hende med de 50 kr godt nok også fået at vide at der skulle mere på bordet, desuagtet at det er "betal hvad du synes" - det er godt nok for sølle..


Enig. Jeg ville prompte melde fra til en polterabend hvor betalingsmodellen hed "betal hvad du vil". Og så inviterer bruden ud og spise for de penge som jeg ville have bidraget med. Bare hende og mig. Og jeg ville ikke være bleg for at fortælle hende hvorfor.

Jeg er på ingen måde hverken nærig eller fedtet når det gælder mine veninder. Og jeg vil ikke have noget problem med at betale 500-1000 kroner til en polterabend. Men ikke hvis der så samtidig sad nogen som betalte 50 eller 100 kroner. Jeg gider godt betale for bruden. Men jeg gider ikke betale for andre.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Tilly » 13. maj 2017, 07:59

Jeg er overrasket over at mange synes at 500 kr er et højt beløb, jeg troede egentlig at omkring 1000 kr var normen.

Anyway, som studerende var jeg dog selv nødt til at melde fra til et 1000+ kr polterabend, da jeg også ville have mange transportudgifter derudover. Men jeg er cool med at dem der arrangerer står for program og budget.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6705
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9678

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf FrøkenM » 13. maj 2017, 08:19

Jeg har været til en enkelt polterabend. Det var min papfars kæreste og vi har et tæt (udvidet familie/venne) forhold.

Jeg mener vi betalte 650 kroner til en start. Det inkluderede morgenmad (hjemme hos brudens forældre) , frokost (ude i byen) og aftensmad (hos brudens svigerinde) for alle. Derudover blev det til en tur på glaspusteri, pubcrawl og indspilning af sang. Jeg synes det var en virkelig god dag og jeg synes da også vi fik rigtig meget ud af de penge :)

Om aftenen da det udviklede sig til en regulær bytur betalte folk for sig selv og så var vi nogle der betalte for brudens aften, selvfølgelig. Hvad folk ville bidrage med udover de 650 var op til den enkelte og det synes jeg var en god måde at gøre det på.

Hvis man skal differencire synes jeg også, der skal minimumsbeløb på
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf Kalimsofie » 13. maj 2017, 08:23

Aquadorable skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:
Kalimsofie skrev:
Ekstrovert skrev:Og for være helt ærlig.
Så ville jeg som brud egentlig helst slippe for kærestens venners kæreste eller andre perifere bekendtskaber.
Jeg ville heller have en fed dag med de nærmest veninder og mine søstre.



Åh gud, ja! Og helst også mødre/svigermødre/tanter og den slags :shock:

Mit indtryk er nu der primært er de jævnaldrende man inviterer med. Jeg skulle godt nok ikke har hverken min mor eller tante med.


Det tror jeg nu også, det er... Ikke desto mindre har der været hele tre polterabends i min omkreds de sidste par år, hvor mødre og svigermødre osv. var med. Jeg synes, det var virkelig mærkeligt, men de pågældende brude syntes vist, det var meget fint...


Forstår ikke, hvorfor det er mærkeligt, at de er med?
Jeg er ret sikker på, at både min mor og svigermor skal med til min polterabend :)


Det er nok bare meget forskelligt, hvordan man ser en polterabend, tænker jeg. For nogen virker det mærkeligt, for andre helt naturligt. For mig er det en dag med veninderne, som en slags "sidste dag sammen" inden man bliver en gammel, gift kone ;) :-D

Der er jo ingen "regler" for noget, så hvis man gerne vil have sin mor og svigermor med, er det da bare fjong. Jeg ville bare gerne være fri.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Pris for polterabend ?

Indlægaf IrmaPigen » 21. maj 2017, 12:55

FrøkenM skrev:Jeg har været til en enkelt polterabend. Det var min papfars kæreste og vi har et tæt (udvidet familie/venne) forhold.

Jeg mener vi betalte 650 kroner til en start. Det inkluderede morgenmad (hjemme hos brudens forældre) , frokost (ude i byen) og aftensmad (hos brudens svigerinde) for alle. Derudover blev det til en tur på glaspusteri, pubcrawl og indspilning af sang. Jeg synes det var en virkelig god dag og jeg synes da også vi fik rigtig meget ud af de penge :)

Om aftenen da det udviklede sig til en regulær bytur betalte folk for sig selv og så var vi nogle der betalte for brudens aften, selvfølgelig. Hvad folk ville bidrage med udover de 650 var op til den enkelte og det synes jeg var en god måde at gøre det på.

Hvis man skal differencire synes jeg også, der skal minimumsbeløb på


Det er en god måde at gøre det på, synes jeg.

Naturligvis er drikkevarer efter det officielle arrangementet er ophørt på egen hånd. Man har jo kun betalt for de planlagte indgåede aftaler og hvad man drikker afslutningsvist på en bytur er for mig helt naturligt egenbetaling.

Jeg synes 250 kr. for et polterabend er MEGET lidt. Jeg synes 750 - 1000 kr. er rimeligt for sådan en dag, forudsat der er nogle reelle aktiviteter, som koster penge.

Jeg har tidligere selv meldt fra polterabends fordi det kostede over 1000 kr. Men det var fordi jeg ikke var brudens veninde men var gommens vens kæreste. Og der prioriterer jeg benhårdt. Jeg gider ikke betaler over 1000 kr. for at skulle være social en hel dag med folk jeg faktisk ikke rigtig kender. Var det en god veninde have jeg prioriteret polterabend til 1000 kr. og havde hevet den lille sorte genbrugskjole frem fra skabet, i stedet for at prioritere nyt tøj til brylluppet.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"