Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 22:19

Aima skrev:TV2, mener jeg det var, ledte i et facebookopslag tidligere i dag efter mænd, der 'kunne finde på at klappe en fremmed kvinde i røven' eller noget i den stil, så mon ikke der er noget på trapperne dér.

Men altså, jeg synes nu ikke det er så underligt de holder kæft, de der mænd med ragetendenserne, folk er jo sure, og hvordan skulle de næsten kunne forsvare sig? Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om et argument for røvrageri af random kvinder, hvor jeg ville tænke "Ah! Nå det er DERfor! Nåhmen så er det ok!"


Nej, det er umiddelbart ikke underligt, men det undrer mig alligevel, at noget åbenbart kan opleves som så almindeligt og udbredt ét sted (i byen) og ellers være tabu. Jeg tænker, at der sommetider fx. må være et overlap i en vennekreds, hvor kvinderne oplever at blive intimideret (af ukendte mænd), mens nogle af mændene rager på andre ukendte kvinder. Nogle gange burde det, tænker jeg som udenforstående, ikke kunne undgå at blive et samtaleemne udenfor nattelivet, men det virker bare ikke sådan. Jeg håber, at jeg tager fejl.
0
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 27. okt 2015, 22:23

Ja, jeg synes kvinder er snerpede og nærtagende og hysteriske og dyre. Ellers er de vist o.k.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 28. okt 2015, 05:42

kidkomb skrev:Timingen virker for god. Der er for meget kød på historien. Vennerne tager også på hende. Bartenderen er lige så sexistisk. Jeg ved ikke, jeg synes faktisk ikke det virker troværdigt.
Når det er sagt, så er Funke et sted, hvor jeg godt kan forestille mig det ske. Det er de færreste bodegaer (og ja det synes jeg det er) der har brug for dørmænd. Det siger lidt...


Tror du, hun sidder og opfinder det hele ud fra fri fantasi, eller at hun overdriver visse aspekter? Og tror du, hun gør det, udelukkende for at få opmærksomhed eller for at puste til den aktuelle debat foranlediget af den 16-åriges udtalelser i Weekendavisen? Det er ikke for at lægge dig ord i munden, det er reelle spørgsmål.

Min erfaring, både den personlige, den mine veninder fortæller om og den jeg igen og igen læser om på nettet, siger ikke, at røvrageri og andre former for 'tagen for sig' kun sker på steder som typemæssigt ligner den der Funke. Det sker derimod alle steder i nattelivet og på alle typer af restaurationer. Det er ikke kun utilpassede, socialt retarderede tabertyper, der praktiserer det, det er alle typer. Familiefædre der er på den årlige julefrokost-druktur, jakkesætstyper med moderigtigt, tilbagestrøget hår, den 18-årig postpubertære gymnasieelev i baggyjeans og den småoverlegne og ambitiøse International Business-studerende. Jeg tror, der er 'kød på historien', fordi historien er som beskrevet, og jeg tror, kvinden der fortæller den har fået nok nu, at det her, det hele, også vennernes og bartenderens reaktion, har fået bægeret til at flyde over. Givetvis fordi det var rimeligt fyldt i forvejen.

GnueN skrev:... og så forstår jeg nok heller ikke helt, hvordan I (kvinder) kan være så knivskarpe i forhold til problemstillinger som (u)ligeløn, hverdagssexisme og alle mulige andre former for kønsdiskrimination - og lige hér er det så bare smartere at hvad? At æde den og tækkes den dér lumre douchebag-kultur med et undskyldende smil og en høflig henstilling, når hænderne bliver lidt for mange? Moderere jeres tøjvalg for ikke stikke for meget ud i mængden? Jamen, så kan vi sgu da næsten lige så godt gøre ham dér Weekendavisens 16-årige "debattør" til ligestillingsminister, nu vi er i gang med at rage ned fra hylderne...


Næh, det kan jeg godt forstå, du ikke forstår, Gnu, for det er fandme også trist, det burde være anderledes, det burde være fuldstændigt gratis at sige fra og protestere, når man føler, man bliver behandlet nedværdigende og respektløst, men det ER jo ikke gratis.

"Årh, hold op med at være så sippet!"
"Det skal du da bare tage som en kompliment"
"Du er over 30, burde du ikke sætte pris på at nogen gider?"
"Nånå, der er nok nogen der har det røde!"
"Slap af! Det var jo bare for sjov!"
Eller den klassiske, hvor røvrageren med et smørret grin bare peger på sin ven, for at lave gak og gøgl og lade som om, det var ham, der gjorde det.

^ Det er dén slags, man bliver mødt med. Ikke fordi man kæfter op eller råber og skriger, men fordi man siger "Hey, det der gider jeg faktisk ikke, vil du godt lade være?"

Jeg har oplevet det et utal af gange, de fleste gange har jeg ignoreret det og har fjernet mig fysisk, fordi jeg af erfaring har vidst, at jeg jo bare vil ende med at føle mig endnu mere nedværdiget og latterliggjort, men ud af de mange gange, jeg også har sagt fra, har jeg oplevet én, altså EÉN gang, at manden stoppede sig selv og gav mig en pæn undskyldning. Den mand var i øvrigt ikke dansk. Ikke at jeg lige kan regne ud, om det har betydning.

Og når vi så på et eller andet tidspunkt når det punkt, hvor det fandme bare er nok, så er det her jo, hvad der sker. Mennesker har rent faktisk en holdning til om det er passende, at man siger fra på egne vegne, det er jo ikke noget, man fuldstændigt selv har lov til at afgøre, det ER rent faktisk et debatemne, hvor folk vurderer, reflekterer og argumenterer for, hvorvidt det da så ikke bare er grænserne, altså hos den der har fået dem overskredet, den er gal med, når vi ikke synes det er rart at blive taget på røven. Og nåja, mistroen som jo (no offence, Kid, det er ikke personligt) også eksemplificeres her i tråden. "Aaah, er det nu så slemt?" og "Ah, sker det så ofte?" Og "Ah, er du sikker på, det ikke var et uheld?" den slags mistillid skal man jo også cope med, hvis man tillader sig at kæfte op. Den, mistroen, har jeg i øvrigt også oplevet, når jeg i frustration over drive by-tilråb på mine løbeture, har beklaget mig. Jeg havde en (mandlig) ven i telefonen på en times gåtur, for et stykke tid siden, jeg havde tidligere brokket mig til ham over de tilråb, men på den time hørte han jo så selv de der 4-5 episoder af tumper der dyttede og råbte. Han var rystet. (Og skulle nogen sidde og blive mistænksomme, så er han tilfældigvis også debattør, på Jubii godt nok, men om nødvendigt må jeg jo bede ham komme og bevidne).

Så selvom jeg godt forstår, du ikke helt forstår vi ikke bare holder på vores ret og siger fra, så håber jeg, du forstår det lidt bedre nu. Det bedste var, at alle der får deres grænser overskredet siger fra hver eneste gang, helt sikkert, men det er så bare en forudsætning at vi rent faktisk magter den efterfølgende kamp og at vi gider forsvare os selv mod 'skingrende feministtype der med al sandsynlighed er blødt igennem'-prædikatet. Og sommetider gider man bare ikke. Fordi man er træt.

Og som bonus kommer her to episoder, jeg har oplevet i nattelivet, de er to ud af mange, men dog, medgivet, to af de værste.

Jeg er på arbejde som bartender og skal på toilettet. Stedet er proppet med mennesker, og jeg må mase mig igennem. Da jeg er gået forbi en fyr jeg kender perifert, mærker jeg, han tager mig (hårdt) på røven. Jeg vender mig om, og beder ham lade være, hvorefter han gør det igen, og jeg gentager. Tredje gang nøjes han ikke med at tage mig på røven, han stikker faktisk hele sin hånd op under min nederdel og får et par fingre ind under mine trusser. Jeg bliver så chokeret, at jeg vender mig om og giver ham en lussing, det var ren og skær refleks. Han reagerer ved at slå igen, han stikker mig en lussing så voldsom, så det synger for mine ører. Jeg går nærmest i chok og styrter væk derfra. Den næste time, sidder jeg og tuder i baglokalet.

En anden aften er jeg i byen, et andet sted, i øvrigt. Jeg står i baren med to veninder, og en flok mænd har henvendt sig. Vi gider dem egentlig ikke, men er høflige og venlige. På et tidspunkt står flokken af mænd og glor på en telefon og griner og vinker mig hen. Den ene fyr har bag min ryg, med sin mobiltelefon taget et billede op under min nederdel. Man kan se mine lår, mine baller og mine trusser. Det var dybt ydmygende, faktisk så ydmygende, at jeg ikke har fortalt særligt mange om det og nærmest kan mærke det i kroppen nu, hvor jeg skriver om det, selvom det er mange år siden. Jeg blev først vred, man fandt jo hurtigt ud af, at det intet nyttede, herefter prøvede jeg mere roligt at få ham til at slette billedet, men det hjalp heller ikke, til sidst prøvede jeg, nærmest tiggende, at appellere til hans ven om hjælp, det hjalp heller ikke. Jeg gik slutteligt til vagten på stedet, som heller ikke ville hjælpe. Han var alene på vagt, og havde ikke tid.

Og er der for meget kød på mine historier til, at de kan opfattes troværdigt, så har jeg fortalt om den ene før, hvilket da i hvert fald, for hvad det måtte være værd, indikerer at den i det mindste ikke er opfundet til denne lejlighed.
http://www.dindebat.dk/topic/699030-kvi ... ect&page=6

Det er sådan noget som dét, plus utallige klask/knib/rageri på numse/bryster/lår der gør, at man nok bare, for nogle af os vedkommende, får NOK. Det er ubehageligt, utrygt, nedværdigende og ydmygende og det kan simpelthen ikke være rigtigt, at det ikke bare er a-okay at frabede sig den slags på fuldstændig samme måde, som det er okay at frabede sig at blive pisset i ansigtet eller dyppet i en mødding.

Og hey, siden det nu sker så påfaldende hyppigt for mit vedkommende, så har jeg da tænkt tanken, om det givetvis er mig der signalerer er eller andet 'behandl-mig-som-en-ligegyldig-skøge'-kinda budskab, jeg skal da ikke udelukke, at min påklædning, min udstråling, min make-up eller min attitude giver det indtryk, men hvad hvis det gør? Hvad så, om jeg rendte rundt i stiletter og blonde-bodystocking og intet andet, mens jeg vrikkede med røven og gestikulerede kneppe-moves på dansegulvet? Giver det adgang til at fremmede mennesker kan befamle min krop, som de vil? Giver det fremmede mennesker fripas til at nedvurdere mine personlige grænser og gøre grin med dem? Gu' gør det da ej, come on, en stripper der bliver betalt for at smide tøjet, må man ikke røre ved, medmindre man har betalt ekstra for dét. Den slags kan mænd, der glor på de der stripshows sjovt nok godt respektere.

Det kan fandme bare ikke være så svært, altså.
16
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 06:12

^
Man kan jo også, og dette er ikke rettet mod Gnuens indlæg, vende den om og spørge, hvorfor abemændene ikke bare kan lade være.
At rage på kvinder og indirekte forlange sex med kønnet som eneste argument var tidligere meget mere almindeligt og dengang ikke så isoleret til bylivet, som det er idag, så det er ikke kun kvinderne, der har rykket sig. Alligevel er intimidering og overgreb-med-tøj-på fortsat udbredt i de sene aftentimer og om natten på barer og diskoteker. Hvorfor lader disse deltids-krænkende mænd ikke den sidste bastion falde?
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 28. okt 2015, 06:35

DetSorteCirkus skrev:^
Man kan jo også, og dette er ikke rettet mod Gnuens indlæg, vende den om og spørge, hvorfor abemændene ikke bare kan lade være.
At rage på kvinder og indirekte forlange sex med kønnet som eneste argument var tidligere meget mere almindeligt og dengang ikke så isoleret til bylivet, som det er idag, så det er ikke kun kvinderne, der har rykket sig. Alligevel er intimidering og overgreb-med-tøj-på fortsat udbredt i de sene aftentimer og om natten på barer og diskoteker. Hvorfor lader disse deltids-krænkende mænd ikke den sidste bastion falde?


Ja, godt spørgsmål. Jeg ved ikke, altså helt ærligt, så tror jeg simpelthen det for nogles vedkommende er ren og skær impuls. Det lyder jo lidt skørt, nu vi taler voksne mennesker, men hvis jeg prøver at forestille mig at være den slags mand som gør den slags, er det mit bedste bud. Han er måske fuld og opstemt og pludselig er der en indbydende damenumse i stramme jeans foran ham, og så sker den der hånd måske bare? Don't know, men det er den mest harmløse teori, jeg kan komme i tanke om, og hvis han så bare lige kunne sige undskyld, når man gør opmærksom på, man ikke vil have det, eller bare på en eller anden måde viser en lille smule respekt og forståelse, ja så er det sgu ligefør jeg kan acceptere det med et overbærende træk på skuldrene.

Derudover er der jo kvinder, der er ligeglade. De findes jo også, og ligeså meget som jeg har ret til ikke at være ligeglad, ligeså meget har de den jo til at være det. Og det er fint nok med mig, såmænd, men desværre kan det jo måske være medvirkende til, at (nogle) mænd så fejlagtigt tror, at alle kvinder er cool med det. Lidt lissom (nogle) mænd tror, at alle kvinder elsker røde roser. Måske.

Og så er der jo også det der med, at folk der bagatalliserer, håner og nedvurderer det, når typer som hende på facebook (og mig selv) kæfter op, vel på en eller anden måde er med til at sprede et budskab om, at det er hvad vores grænser og italesættelsen af dem fortjener. Det fordrer jo ikke ligefrem det der med, at vi rent faktisk bare gerne vil anerkendes i vores holdninger til egen krop og have vores grænser og følelser respekteret. Det bliver jo ikke taget alvorligt, så hvorfor rette ind?
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2015, 06:44

Jeg hører hvad I siger og vil gerne pointere, at fordi jeg fik troll-vibes af hende Funke-pigen, så betyder det på ingen måde at jeg negliserer folks oplevelser sådan generelt!

Jeg kan bare stadig ikke forstå, hvorfor jeg sjældent oplever det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2015, 06:48

Og i øvrigt kan jeg, stadig, ikke forstå, at der konsekvent insisteres på, at man ikke kan få lov, at diskutere, hvilke ting man som kvinde gør, hvis man oplever det jævnligt, der kan højne risikoen uden at få skudt i skoene, at man victimblamer. Det er forskel på skyld/ansvar og på risikobetonet adfærd! Og jeg siger ikke at adfærden er der. Jeg debatterer emnet!
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2015, 06:55

GNuen forklarede meget præcist hvad jeg mener.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2015, 06:58

GnueN skrev:
kidkomb skrev:Og i øvrigt kan jeg, stadig, ikke forstå, at der konsekvent insisteres på, at man ikke kan få lov, at diskutere, hvilke ting man som kvinde gør, hvis man oplever det jævnligt, der kan højne risikoen uden at få skudt i skoene, at man victimblamer. Det er forskel på skyld/ansvar og på risikobetonet adfærd! Og jeg siger ikke at adfærden er der. Jeg debatterer emnet!
Risikobetonet adfærd er IKKE at gå festklædt ind på et diskotek. Risikobetonet adfærd er at bevæge sig rundt i en mørk park i midten af ingenting (uanset hvem du er og hvad du har på) - og risikobetonet adfærd BURDE være at stikke sine fingre ned i trussen på en totalt sagesløs diskoteksgæst. Hvis altså ellers crew/udsmidere/gæster og hvem som helst ellers inden for 5 meter med bare een eller anden form for anstændighed valgte at se det som en endog særdeles uønsket adfærd fra... well... ALLES side.
Præcis? Igen bliver jeg skudt ting i skoene jeg aldrig har sagt. Jeg har tværtimod fortalt at jeg ikke oplever de her ting ofte på trods af min beklædning?!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 28. okt 2015, 07:00

kidkomb skrev:Og i øvrigt kan jeg, stadig, ikke forstå, at der konsekvent insisteres på, at man ikke kan få lov, at diskutere, hvilke ting man som kvinde gør, hvis man oplever det jævnligt, der kan højne risikoen uden at få skudt i skoene, at man victimblamer. Det er forskel på skyld/ansvar og på risikobetonet adfærd! Og jeg siger ikke at adfærden er der. Jeg debatterer emnet!


Men det der er der da faktisk ingen her i tråden, der gør, er der? Tænker du generelt eller er det en reference til den anden debat om den 16-åriges udtalelser?
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2015, 07:01

Aima skrev:
kidkomb skrev:Og i øvrigt kan jeg, stadig, ikke forstå, at der konsekvent insisteres på, at man ikke kan få lov, at diskutere, hvilke ting man som kvinde gør, hvis man oplever det jævnligt, der kan højne risikoen uden at få skudt i skoene, at man victimblamer. Det er forskel på skyld/ansvar og på risikobetonet adfærd! Og jeg siger ikke at adfærden er der. Jeg debatterer emnet!


Men det der er der da faktisk ingen her i tråden, der gør, er der? Tænker du generelt eller er det en reference til den anden debat om den 16-åriges udtalelser?

Jeg blander lidt af debatten fra jubii ind tror jeg. Men jeg føler mig godt nok unfair angrebet lige nu. (Her. Ikke på jubii)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. okt 2015, 07:03

Crookshanks skrev:Nu går jeg ikke i byen mere, men da jeg var yngere var en del af oplevelsen på en bytur, at mænd ragede og gramsede.

Jeg har også oplevet den klamme "op-under-nederdelen" hånd. Jeg blev først så paf at jeg vendte mig om og spurgte hvad fanden han havde gang i. Han grinede bare og sagde at han lige ville mærke efter om jeg havde trusser på. Der var mange mennesker som så episoden - ikke en sagde til ham, at det ikke var ok. Ligegyldigheden og accepten undrede mig. Jeg ville da ikke acceptere den opførsel af mine venner eller af personer i mine omgivelser.

Det værste ved de her overgreb - for det er et overgreb, er at hvis man siger fra eller taler med andre om det, så bliver det ofte bagatelliseret eller så risikerer man at kategoriseret som en feminazi. Der er mange som ikke tager problemstillingen seriøst for de har holdningen "Mænd er jo bare mænd". Det må du lære at leve med.


Det er lige netop det der, jeg efterlyser i debatten.
Mere fokus på "hvorfor" end simpelt "ok/ikke ok". Og på hvad det er for mekanismer udenfor bylivet, som skaber, reducerer, blåstempler, fordømmer, osv. den pågældende adfærd. På mig virker det, som om meget i det store perspektiv er mørkelagt.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Aima » 28. okt 2015, 07:38

kidkomb skrev:
Aima skrev:
kidkomb skrev:Og i øvrigt kan jeg, stadig, ikke forstå, at der konsekvent insisteres på, at man ikke kan få lov, at diskutere, hvilke ting man som kvinde gør, hvis man oplever det jævnligt, der kan højne risikoen uden at få skudt i skoene, at man victimblamer. Det er forskel på skyld/ansvar og på risikobetonet adfærd! Og jeg siger ikke at adfærden er der. Jeg debatterer emnet!


Men det der er der da faktisk ingen her i tråden, der gør, er der? Tænker du generelt eller er det en reference til den anden debat om den 16-åriges udtalelser?

Jeg blander lidt af debatten fra jubii ind tror jeg. Men jeg føler mig godt nok unfair angrebet lige nu. (Her. Ikke på jubii)


Jamen jeg tror simpelthen ikke, jeg forstår, så.
Jeg gjorde personligt, hvad jeg kunne, for at formulere mit indlæg så sagligt og ikke-anklagende som muligt. Jeg VIL helt vildt gerne debattere det her, jeg synes, emnet er vigtigt, men når du direkte skrev, at du mistænkte kvinden på facebook for at lyve, så måtte jeg jo spørge ind til det, netop, og som beskrevet, fordi det med mistilliden og anklager om løgn og overdrivelse også, i min optik, spiller en væsentlig rolle i hele debatten, også den generelle.

Ordet 'victimblaming' har jeg bevidst undladt at bruge, fordi jeg ved, det kan virke så voldsomt, at debatten mister fokus og derudover forholdt jeg mig udelukkende til min egen, potentielle signalværdi, fordi jeg, blot ved at udlevere mine egne oplevelser og holdninger som her i tråden, føler mig sårbar og i fare for at blive dømt, for så ømt er emnet altså, fordi jeg har prøvet det på egen krop, og fordi jeg har følt mig latterliggjort og mistænkeliggjort, når jeg har italesat præcist, hvor nederen jeg synes det er.

Jeg har læst indlæggene igennem igen, og jeg ved faktisk ikke helt, hvordan jeg næsten skulle have formuleret mig anderledes, men jeg er oprigtigt ked af, du føler dig unfair angrebet. Jeg gjorde mig vitterligt umage for at holde den så straight og sober som muligt.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf bluetof1 » 28. okt 2015, 07:41

DetSorteCirkus skrev:^
Man kan jo også, og dette er ikke rettet mod Gnuens indlæg, vende den om og spørge, hvorfor abemændene ikke bare kan lade være.
At rage på kvinder og indirekte forlange sex med kønnet som eneste argument var tidligere meget mere almindeligt og dengang ikke så isoleret til bylivet, som det er idag, så det er ikke kun kvinderne, der har rykket sig. Alligevel er intimidering og overgreb-med-tøj-på fortsat udbredt i de sene aftentimer og om natten på barer og diskoteker. Hvorfor lader disse deltids-krænkende mænd ikke den sidste bastion falde?


Hver gang jeg hører om/ser det/selv er ude for det, så kan jeg ikke lade være med at tænke at der er nogle forældre, der virkelig ikke har gjort deres arbejde ordentligt.
Det er min instinktive reaktion og det er da også sket mere end en gang at jeg har spurgt en mand, der enten rager på mig eller en anden om han godt nok tror at hans mor ville være specielt stolt af ham lige der.

Nu oplever jeg sjældent at blive raget på i nattelivet eller andre steder, men det er sket nogle gange og sidst det skete tog jeg fat i idiotens hånd og spurgte hvilken finger han helst ville have brækket. Ja ja, temmelig primitivt, men det virkede ret omgående. Hans venner grinede temmelig længe af ham... Det har temmelig sikkert virket endnu bedre end det jeg sagde. Desværre.

Anyway, det kan sgu da ikke være så svært: hvis du ikke har fået ja til at røre intimt ved en anden person, så lader du være. Simple as that og det gælder i øvrigt for begge køn.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Kattefjæs » 28. okt 2015, 07:50

http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-28-19-a ... -med-piger

Hvorfor bliver de ved med at give taletid til de her idioter?

Ja undskyld, men det er simpelthen noget af det dummeste jeg længe har læst.

Han har fuld respekt for, hvis kvinder ikke synes, det er rart, og hvis det er tilfældet, skal kvinderne jo bare sige fra, mener han.


Ja, altså bortset fra at han jo så allerede HAR krænket dem på det tidspunkt, så det er ligesom lidt for sent at "have fuld respekt for" at en hel del mennesker ikke kan lide den slags opførsel. :stoned: Hvad fanden er det for en livsstrategi i det hele taget? Bare skid på grænser og regler og gør lige hvad du vil, og hvis det ikke lige går efter planen, så undskylder du og satser på at det så nok går alligevel? Kæft hvor er han (og hans kammerater) ringe opdraget.
0

Tilbage til "Livets forhold"