Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 27. apr 2017, 09:45

Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Ikke nær så groft som ovenstående, men også i kategorien upassende:

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!
12
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. apr 2017, 15:43

fisken80 skrev:Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Ikke nær så groft som ovenstående, men også i kategorien upassende:

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!


Pyh det ville jeg også have været ked af med næsten 20 gæster og ingen biler til rådighed, men jeg havde nok løst problemet med nogle taxaer eller en minibus og absolut ikke overfaldet nogen for en ting, de på ingen måde er herre over.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 29. apr 2017, 05:13

fisken80 skrev:Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Ikke nær så groft som ovenstående, men også i kategorien upassende:

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!


Man kan vel godt se at der ikke er noget at gøre ved det og så alligevel blive sur fordi det betyder meget for en.

I betragtning af hvor mange der er betalende medlemmer fra vugge til grav for at bruge den de 2-3-4 dage så kan jeg egentlig godt forstå man bliver rimeligt gnaven.

Det ville ingen da synes var okay i andre foreninger og kirken slår sig da netop op på alt det her med det spirituelle og tilhørsforhold til sognet, at den slags er en dag man vil huske altid osv.

selvom der er meget jeg ikke forstår ved det så er det her med at have et tilhørsforhold til en lokal kirke, selve bygningen og dens historie og dens betydning for lokalsamfundet klart en af de ting jeg godt kan følge.

Selvfølgelig skal man ikke stå og hyle og skrige men jeg har helt sikkert forståelse for at man ikke bare trækker på skulderen og siger nå, det er bare ærgerligt, skidt med det.
0
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 29. apr 2017, 06:33

hotlips skrev:
fisken80 skrev:Folk har hovedet oppe i deres egen røv nogengange.

Ikke nær så groft som ovenstående, men også i kategorien upassende:

Kirken i den by, hvor min mor bor er ved at blive kalket indvendig. Det var planen, at den skulle være færdig i slutningen af marts, men i slutfasen opstår der et teknisk problem som til tider opstår ved kalkning af kirker, men som er umuligt at forudse, i 95% af tilfældene sker det ikke, men man kan ikke gardere sig mod de 5% af gangene hvor det opstår.
Menighedsrådet indkalder derfor konfirmandforældrene til et møde og informere dem om, at børnene er nødt til at blive konfirmerede i en kirke i en af nabobyerne. Alle undtagen én mor er helt indforståede og kan godt se, at der ikke er noget at gøre ved det, men den sidste mor flipper fuldkommen skråt og sviner menighedsrådet, præsten og håndværkerne til og afslutter med, at det fanme er for dårligt, at når hun nu for én gang skyld har brug for kirken, så er den ikke til rådighed!!!


Man kan vel godt se at der ikke er noget at gøre ved det og så alligevel blive sur fordi det betyder meget for en.

I betragtning af hvor mange der er betalende medlemmer fra vugge til grav for at bruge den de 2-3-4 dage så kan jeg egentlig godt forstå man bliver rimeligt gnaven.

Det ville ingen da synes var okay i andre foreninger og kirken slår sig da netop op på alt det her med det spirituelle og tilhørsforhold til sognet, at den slags er en dag man vil huske altid osv.

selvom der er meget jeg ikke forstår ved det så er det her med at have et tilhørsforhold til en lokal kirke, selve bygningen og dens historie og dens betydning for lokalsamfundet klart en af de ting jeg godt kan følge.

Selvfølgelig skal man ikke stå og hyle og skrige men jeg har helt sikkert forståelse for at man ikke bare trækker på skulderen og siger nå, det er bare ærgerligt, skidt med det.


Jeg synes det er dybt upassende at flippe ud på mennesker, der intet kan gøre i den sammenhæng. Hvis man har så stort behov for at flippe ud og være vred så må man gå hjem og være det, alt andet udstiller en som latterlig.

I øvrigt er hun tilflytter og hendes barn er ikke døbt i kirken.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 6. maj 2017, 16:09

Jeg har ikke noget forhold til min biologiske far. Jeg har ikke aktivt valgt ham fra, men da han stoppede med at kontakte mig (hvilket i forvejen kun skete en gang hvert andet år og altid omhandlede brok omkring min mor eller alle mulige andre) var jeg fint tilfreds med det. I dag rendte jeg ind i hans to søstre, den enes mand og min kusine. Som barn og ung kom jeg meget i deres hjem og så meget til mine kusiner. Kun min ene faster sagde hej og gav et kram, de andre ignorerede mig. Det var sgu lidt mærkeligt...

Har været i dårligt humør lige siden jeg kom hjem og aflyst en aftale med venner. Kunne ikke sætte fingeren på hvorfor, men lige nu gik det op for mig, at det var ovenstående oplevelse, der har gjort mig i øv-humør. Det er sgu upassende!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 8. maj 2017, 19:57

I et opslag i den lokale FB-gruppe om den 15-årige, der gik på motorvejen og blev kørt ned og dræbt er der en der skriver "Man går da heller ikke på motorvejen." Og så topper hun det lige med 3 grine-smileys.
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Nicolait » 9. maj 2017, 00:10

Afskylia skrev:Hunkat:
Ja jeg var faktisk også upassende for jeg blev så paf at jeg ikke fik sagt fra overfor damen..


Jeg synes nu ikke, du var upassende ved ikke at sige fra. Nogle gange får andre mennesker sagt nogle helt upassende ting, hvor man selv stopper op og tænker sagde vedkommende virkelig det, men hvor man ikke lige får sagt fra.
Der er ikke tale om en stiltiende accept af udsagnet, og man er heller ikke upassende selv.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 9. maj 2017, 06:55

Det er altså upassende at jeg en time inde i min arbejdsdag og tre timer efter jeg vågnede endnu ikke har fået morgenmad. Bare en kop te? Eller fået bukser på?

Jeg arbejder hjemme i dag - bare hvis I forestillede jer mig uden bukser på arbejde....hæ.
Jeg må hellere tage mig sammen.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Badesandalen » 9. maj 2017, 08:35

Santa skrev:Det er altså upassende at jeg en time inde i min arbejdsdag og tre timer efter jeg vågnede endnu ikke har fået morgenmad. Bare en kop te? Eller fået bukser på?

Jeg arbejder hjemme i dag - bare hvis I forestillede jer mig uden bukser på arbejde....hæ.
Jeg må hellere tage mig sammen.

Er det ikke en af goderne ved at arbejde hjemme? :D
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 9. maj 2017, 10:34

Badesandalen skrev:
Santa skrev:Det er altså upassende at jeg en time inde i min arbejdsdag og tre timer efter jeg vågnede endnu ikke har fået morgenmad. Bare en kop te? Eller fået bukser på?

Jeg arbejder hjemme i dag - bare hvis I forestillede jer mig uden bukser på arbejde....hæ.
Jeg må hellere tage mig sammen.

Er det ikke en af goderne ved at arbejde hjemme? :D

Jo. Tilgengæld forærede min mand mig en flaske whisky inden han kørte..... :gruble:
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Badesandalen » 9. maj 2017, 10:41

Santa skrev:
Badesandalen skrev:
Santa skrev:Det er altså upassende at jeg en time inde i min arbejdsdag og tre timer efter jeg vågnede endnu ikke har fået morgenmad. Bare en kop te? Eller fået bukser på?

Jeg arbejder hjemme i dag - bare hvis I forestillede jer mig uden bukser på arbejde....hæ.
Jeg må hellere tage mig sammen.

Er det ikke en af goderne ved at arbejde hjemme? :D

Jo. Tilgengæld forærede min mand mig en flaske whisky inden han kørte..... :gruble:

En flaske whiskey, men ingen bukser. Det lyder som en sjov dag. :lol:
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 9. maj 2017, 11:58

Jeg var en smule upassende i dag. Jeg har fået brev fra kommunen ang min tidligere arbejdsgivers ansøgning om refusion pga sygdom. De havde ansøgt om en måned, jeg rettede det til 8 dage, med en beskrivelse af at jeg havde bevis for de andre dages arbejde.

I dag faldt "dommen" de får slet ingen refusion, end ikke for de 8 dage. Skadefro... jeg ved det godt det er dybt upassende, men kunne ikke lade være med at grine af glæde, da jeg så det.
4
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 12. maj 2017, 16:03

Jeg har lige været upassende, der stod sådan en og tappede og nynnede provokerende for at demonstrere at hun virkelig havde travlt på nørreport.

Det var en taktisk fejl, det er første gang i mit liv jeg har gjort mig langsom med vilje og også første gang jeg har betalt en billet til 36. Kr. kun med en kroner og halvtreds ører..
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 16. maj 2017, 07:34

En perifær bekendt er ret hardcore mht at indtage diverse hårde stoffer. I forbindelse med dette har han flikket et eller andet hjemmebygget halløj sammen, som så eksploderer og sender brændende væske ud i lokalet.
Denne noget barske fyr slipper heldigvis fra en meget dramatisk situation med et par fuldstændigt forkullede hjemmesko.

Nu er det et halvt døgns tid siden jeg fik det at vide, og stadig sprutter jeg af grin når jeg tænker på gangsteren i hjemmesko. Jeg er forfærdeligt upassende og jeg ved det. Tænk hvor galt det kunne være gået. Måske griner jeg også lidt af lettelse.
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 20. maj 2017, 20:08

Lokalsprøjten på facebook.

Der har været et skaterevent på havnen i dag/aften, og ved et trick, hvor nogle skatere skulle hoppe gennem en ring af ild, sprøjtes tændvæske på ild, som kaster stikflammer ud mod publikum (jeg var der ikke, men sådan har jeg forstået det, jeg har læst). Seks-syv børn bliver ramt og får 1.-2. gradsforbrændinger, behandles på stedet og sendes videre med helikoptere til fire forskellige sygehuse.

Lokalsprøjten har så lagt billeder ud af redningsarbejdet. I følge et par kommentarer er ét billede af et af ofrene fjernet, men der ligger stadig et billede af en forbrændt dreng, der overhældes med vand, mens han tydeligvis er i stærke smerter. Folk forsøger at råbe avisen op, men der sker ikke rigtig noget. FFS!
0

Tilbage til "Generelt"