Hvad vil du sige til debatten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Animi » 29. okt 2015, 20:47

Nu hvor vi snakker om madder, vil jeg gerne sige til alle at I virkelig burde prøve at putte rosiner på leverpostejsmadder. Ummm :love:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Flora » 29. okt 2015, 20:49

Min mors mand spiser af og til kommenost. Engang jeg var der havde han sat det på morgenbordet og bød mig et stykke. Det smager rigtig godt sagde han. GU GJORDE DET EJ!! :puke: Det gav den klammeste bismag og ødelagde fuldstændig osten.

Hvem der har fået ideen til at putte kommen i ost er mig en gåde, men jeg er ret sikker på at vedkommende ikke var ædru da det skete :tie:

Alt andet ost er fantastisk :love:
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2015, 22:41

Mayonnaise og karse? Det skal da på hamburgerrygmad!

Rejer? De skal ikke noget som helst. De skal indtages uden noget andet forstyrrende. Så fine og delikate og absolut lækre :love:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 29. okt 2015, 23:06

kidkomb skrev:Mayonnaise og karse? Det skal da på hamburgerrygmad!

Rejer? De skal ikke noget som helst. De skal indtages uden noget andet forstyrrende. Så fine og delikate og absolut lækre :love:


Hamburgerryg er ikke pålæg. Det er en middagsret. Folk, der tror andet, tager fejl.

Det ér utroligt, som mad altid kan få mange af os op af stolene. :lol:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf kidkomb » 29. okt 2015, 23:09

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Mayonnaise og karse? Det skal da på hamburgerrygmad!

Rejer? De skal ikke noget som helst. De skal indtages uden noget andet forstyrrende. Så fine og delikate og absolut lækre :love:


Hamburgerryg er ikke pålæg. Det er en middagsret. Folk, der tror andet, tager fejl.

Det ér utroligt, som mad altid kan få mange af os op af stolene. :lol:

Og skønt, at det er et emne, som alle altid kan blive gemytligt uenige om :banan:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Puffi » 30. okt 2015, 00:06

Ost med kommen er nice. Dog ikke hver gang, men en gang i mellem køber jeg en ost med kommen :)
3
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 01:43

2SHY skrev:^ Måske men der må også være andre der spiser det :) Min morfar og mormor gjorde også. Måske det er genetisk bestemt om man kan lide kommenost eller ej :gruble:

Ser frem til nyhedsindslag om forskere, der modtager pris for at have isoleret kommenost-genet ... :D

_________________

Animi skrev:Nu hvor vi snakker om madder, vil jeg gerne sige til alle at I virkelig burde prøve at putte rosiner på leverpostejsmadder. Ummm :love:


Jeg har nu siddet i et par minutter og forsøgt at finde noget positivt at sige om det. Forgæves. :P :)

Havde vi i øvrigt ikke engang en tråd om sære madkombinationer, der smagte godt? Én specifikt om madder tror jeg faktisk også, vi har haft. Og om klam mad, som folk holdt meget af.

Har ikke overblik over, hvad vi har herinde på Debatten.net. Men der ER altså få tråde, der er så hyggelige som dem om klam og/eller mærkelig mad. Jeg si'r det bare. ;)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf dgd2007 » 30. okt 2015, 01:51

Pityt skrev:Karse? :shock:

Det har jeg heller aldrig hørt om ... men det skal da prøves :D
Der skal i hvert fald citron til ... det glemte karse-damen at pointere!
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 02:12

dgd2007 skrev:
Pityt skrev:Karse? :shock:

Det har jeg heller aldrig hørt om ... men det skal da prøves :D
Der skal i hvert fald citron til ... det glemte karse-damen at pointere!


:D Niks. Det tog karsedamen så meget som en selvfølge, at hun ikke mente, det var nødvendigt at nævne.
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Kyle » 30. okt 2015, 07:13

ManicNinja skrev:
kidkomb skrev:Mayonnaise og karse? Det skal da på hamburgerrygmad!

Rejer? De skal ikke noget som helst. De skal indtages uden noget andet forstyrrende. Så fine og delikate og absolut lækre :love:


Hamburgerryg er ikke pålæg. Det er en middagsret. Folk, der tror andet, tager fejl.

Det ér utroligt, som mad altid kan få mange af os op af stolene. :lol:

Resterne kan passende skæres i helt tynde skiver på en pålægsmaskine og spises til frokost dagen efter :cool:

Puffi skrev:Ost med kommen er nice. Dog ikke hver gang, men en gang i mellem køber jeg en ost med kommen :)

Vi bager kommenskringler istedet og spiser dem med ost. Så behøver vi ikke spise en hel kommensost, men får stadig den gode oste/kommens kombination.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. okt 2015, 21:37

Kommen er væmmeligt.
Og norsk brunost :badr:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 22:19

Kyle skrev:Resterne kan passende skæres i helt tynde skiver på en pålægsmaskine og spises til frokost dagen efter :cool:

Nej.

Kyle skrev:Vi bager kommenskringler istedet og spiser dem med ost. Så behøver vi ikke spise en hel kommensost, men får stadig den gode oste/kommens kombination.


Eeeehw. Min mor bagte tit kommenskringler, da jeg var barn. INGEN i familien kunne lide dem. Fuck det var et arbejde at sidde og pille alle de kommensfrø ud ét for ét. Nøøøøj, de smagte dårligt!


Fru Sunshine skrev:Kommen er væmmeligt.
Og norsk brunost :badr:


Er det det samme som myseost? Den er jo også brun.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Fru Sunshine » 30. okt 2015, 22:29

ManicNinja skrev:
Kyle skrev:Resterne kan passende skæres i helt tynde skiver på en pålægsmaskine og spises til frokost dagen efter :cool:

Nej.

Kyle skrev:Vi bager kommenskringler istedet og spiser dem med ost. Så behøver vi ikke spise en hel kommensost, men får stadig den gode oste/kommens kombination.


Eeeehw. Min mor bagte tit kommenskringler, da jeg var barn. INGEN i familien kunne lide dem. Fuck det var et arbejde at sidde og pille alle de kommensfrø ud ét for ét. Nøøøøj, de smagte dårligt!


Fru Sunshine skrev:Kommen er væmmeligt.
Og norsk brunost :badr:


Er det det samme som myseost? Den er jo også brun.

Ja. Jeg plejer faktisk også at kalde det myseost. Jeg er bare miljøskadet efterhånden :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf Ado » 30. okt 2015, 22:34

Jeg har ikke kat. Men hver aften kommer naboens kat og banker på terrandadøren og går med mig i seng. I dag var jeg ikke klar til at gå i seng til hverdagstid. Så han vadede rastløs rundt, hoppede op i sofaen til mig, nidstirrede mig og så måtte jeg overgive mig. Så lige nu ligger vi begge i sengen og han spinder og ælter poterne ned i sin dyne.

Jeg elsker ham. Det synes jeg lige I skulle vide.
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad vil du sige til debatten?

Indlægaf ManicNinja » 30. okt 2015, 22:36

Lemonella skrev:Her i huset er kommenost en stor delikatesse. Jo ældre ost jo bedre. Gerne en gamle Oles farfar. Mums siger jeg bare. Har jeg så chilijelly i huset, skal der selvfølgelig et fint strøg af det på også og måske et drys hakkede valnødder. Jamen det er jo som, at høre englene synge, at sætte tænderne i sådan en lækker mad. :savl:


Jeg kondolerer.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"