Del Noget Med Debatten

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Spjaerten » 22. okt 2015, 19:24

Jeg kan åbenbart ikke specielt godt li m&m's med pretzel. Vildt mystisk der findes et chokolade produkt jeg ikke er vild med.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Pussikat82 » 28. okt 2015, 13:24

Jeg fik et opkald i går omkring midnat. Ingen, jeg kender, kunne finde på at ringe så sent, med mindre der virkelig var noget galt, så i sekunderne fra telefonen ringede, til jeg fik sagt "hallo?", nåede jeg at blive ret sikker på, at det var min fars kæreste, der ringede for at fortælle, at der var sket noget med min far. Min far har drukket for meget gennem rigtig mange år efterhånden, og selvom han til trods for det klarer at have et ret normalt liv med arbejde og fritid osv., er jeg klar over, at det må være utrolig hårdt for hans krop. Så jeg var bare næsten sikker på, at der måtte være sket ham noget.

Jeg får sagt "hallo?", og i den anden ende er der lidt støj, for en mandestemme spørger: "hvem snakker jeg med?". Undrer mig over kommentaren, men siger mit fornavn, hvortil manden svarer "nåh, godnat og sov godt", og så smækker han ellers på :nerve: Det var godt nok en sær oplevelse. Og følelsen af at afvente en dårlig besked sad i mig ret længe efter det. Mellem telefonen ringede og jeg tog den, nåede jeg at tænke ret meget over grunden til opkaldet. Var som en evighed, næsten. Men det var en ret ubehagelig oplevelse, synes jeg. Og det var en sær kommentar også. Han kunne da i det mindste have undskyldt, at han havde ringet forkert i stedet for at være så mærkelig. Men er dog glad for, at det ikke var et opkald med dårligt nyt.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Joe » 28. okt 2015, 21:15

Jeg har netop - som i kl 22.10 - opdaget at jeg har gået rundt hele dagen i en kjole, der vender på vrangen. Og endda gået til møder udenfor huset og det hele. Flot.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Flora » 28. okt 2015, 21:26

Jahon skrev:Jeg har netop - som i kl 22.10 - opdaget at jeg har gået rundt hele dagen i en kjole, der vender på vrangen. Og endda gået til møder udenfor huset og det hele. Flot.


:lol: :lol: Åh Gud nej.

Hvis det hjælper kan jeg berette at jeg engang har præsteret at rende rundt en hel dag med mascara på det ene øje og ingenting på det andet. Havde åbenbart liiidt for travlt den morgen :lol:

Lad os håbe ingen opdagede det med kjolen :kram:
2
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Pixie88 » 28. okt 2015, 21:53

Spjaerten skrev:Jeg kan åbenbart ikke specielt godt li m&m's med pretzel. Vildt mystisk der findes et chokolade produkt jeg ikke er vild med.

De smager forfærdeligt. Det er virkelig upassende!
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Fru Sunshine » 29. okt 2015, 15:27

Jeg fryser :sur:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. okt 2015, 09:04

Jeg har en computermus, der er formet som en grå mus med hale, snude og det hele.
Ørene fungerer selvfølgelig som knapper.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. okt 2015, 09:04

Crookshanks skrev:Jeg har købt en pensionist mobil i dag.

Ekspedienten var ellers så kæk da jeg bevægede mig over mod mobilerne "Iphone eller Samsung?". Han gloede underligt på mig, da det gik op for ham, at jeg ville have den enkleste Nokia han havde hjemme :-D


Hvad mon der var sket, hvis du havde spurgt efter en Doro?
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Whoosh » 30. okt 2015, 09:22

Crookshanks skrev:Jeg tror slet ikke han ved hvad en Doro er :-D

Det bliver iøvrigt nok min næste model...

Min far er næsten 80.
Da han skulle have en ny mobil, foreslog ekspedienten en Doro. Det kunne han godt glemme, min far ville have en iPhone 6! :-D
5
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Flora » 30. okt 2015, 09:24

Whoosh skrev:
Crookshanks skrev:Jeg tror slet ikke han ved hvad en Doro er :-D

Det bliver iøvrigt nok min næste model...

Min far er næsten 80.
Da han skulle have en ny mobil, foreslog ekspedienten en Doro. Det kunne han godt glemme, min far ville have en iPhone 6! :-D


Friskt nok. Dem jeg kender i den alder er ikke nået længere end til fastnettelefonen :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf DetSorteCirkus » 30. okt 2015, 09:31

Min morfar ønskede sig en computer, da han blev 90.
Han var ældre end Titanic, 1. verdenskrig og kvindernes stemmeret, så det var et temmelig usædvanligt ønske for en i hans alder dengang i 2001 :)
5
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf didas » 30. okt 2015, 10:07

Flora skrev:
Whoosh skrev:
Crookshanks skrev:Jeg tror slet ikke han ved hvad en Doro er :-D

Det bliver iøvrigt nok min næste model...

Min far er næsten 80.
Da han skulle have en ny mobil, foreslog ekspedienten en Doro. Det kunne han godt glemme, min far ville have en iPhone 6! :-D


Friskt nok. Dem jeg kender i den alder er ikke nået længere end til fastnettelefonen :lol:


Min tante bliver 85 år til januar og hun er en totalt Apple-slut :-D Hun har både iphone, ipad og en stationær Mac med giga skærm. Og hun bliver pænt irriteret, hvis hendes "lillesøster", som også er i starten af 80'erne eks. får ny telefon, så min tante ikke længere har den nyeste model af de to :klap:
11
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Vixen » 30. okt 2015, 10:12

:-D
Min farmor har en iPad, og det er simpelthen det bedste, der er sket for hende i mange år. Hun chatter løs med sine børn og os børnebørn, spiller wordfeud med os, liker billeder, deler nyheder og kommenterer på opslag. Jeg synes det er helt vildt hyggeligt at have hende med på sidelinjen. Det har helt sikkert bragt hende tættere på familien, som jo alle har en travl hverdag, og det er så godt.
7
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Puffi » 30. okt 2015, 11:43

Min mor gav på et tidspunkt min mormor en mobil. Hun er 86 nu og har vel været ca. 80 dengang. Ingen af os var særlig trygge ved at hun travede rundt på små stier og kørte bil sent om aftenen osv., så vi ville være lidt tryggere hvis hun havde en mobil og kunne ringe hvis der skete noget.

Min mor fandt den simpleste model, en nokia et-eller-andet, og tog ned til min mormor og forklarede med rød knap, grøn knap, tryk ned for navne, det forstod hun godt. Min mor tog hjem og ringede til mobilen. Min mormor tog den ikke og min mor ringede så op på fastnettelefonen og spørger om ikke mobilen havde ringet. Jo jo, der stod "xxx ringer" :stoned: så det havde hun kigget på og været glad for :lol: Hun lærte aldrig at bruge den eller tage den med sig så det opgav vi.

Det sjove er, at min mormor har fået en trådløs fastnet-telefon med rød knap, grøn knap, tryk ned for navne og se hvem der har ringet - den forstår hun fint at bruge, men ikke den forbandede mobil, som hun i hvert fald ingen brug har for. "Men mormor, hvad hvis du falder på stien nede ved banen?" "Der kommer nok nogen forbi på et tidspunkt og hjælper mig". "Men mormor, hvad hvis bilen kører i stykker på vej hjem fra Vejle sent om aftenen?". "Der er altid nogen, der har en telefon". Godt så, end of discussion. Ingen mobil til mormor og vi må bare håbe, hun ikke skvatter (igen!) på en gåtur rundt i området.
4
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Del Noget Med Debatten

Indlægaf Daine » 30. okt 2015, 15:43

Jeg blev godkendt af min bank i dag til at købe den andelsbolig jeg så gerne vil have. Så på turen fra banken og ned på min arbejdsplads i gågaden semirejehoppede jeg hele vejen ad bare glæde :lol: Jeg har sikkert ligner en, der var på udgang fra institionen, med det kæmpesmil der overplastrede fjæset. Men altså ... Jeg er SÅ glad :lun:
20
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"