Snik-snak tråd for forældre?

Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 29. okt 2015, 18:59

Dikus skrev:På det tidspunkt gad min stadig KUN modermælk. Så... Jeg ville nok tage det roligt.


Mælk er kun interessant ved sovetid, så det bliver ikke til så meget i løbet af et døgn.
Men altså - umiddelbart er trivslen fin. Jeg gad bare godt at kunne komme lidt væk fra kun grød.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 29. okt 2015, 19:04

Jeg ville fortsætte med at tilbyde mad og så give grød for resten.

Han er kun 7 måneder og skal på ingen måde kunne spise almindelig mad endnu, hvis han ikke har lyst.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2015, 05:44

Godmorgen?

Hvad skal I lave i weekenden?
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2015, 06:12

Så er jeg så småt oppe ved overfladen igen. Har ligget med bræksyge i flere dage og inden da på konference. Altid skønt at være omgivet af sine medarbejdere, mens man i mangel af bedre kaster op i en plastiklomme :tie:

I dag skal manden og jeg ud og spise og til koncert. Svigerforældrene er rykket ind fra det jyske og passer ungerne. Vi overnatter hos et vennepar og satser på brunch, inden vi kører hjem i morgen.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 30. okt 2015, 06:26

Jeg ved endnu ikke hvad vi skal lave. Kæresten bøvler lidt med ryggen men vi har talt om en tur i Ikea efter en kommode, flytte planter i haven og skifte til vinterdæk, men det er alt sammen noget der kræver en god ryg. Jeg håber han er klar men hvis ikke så må det jo bare vente til vi ses i næste weekend.

Jeg skal også lige have lavet finish på min eksamensopgave der skal afleveres den 4. nov. og så burde jeg begynde at læse på det nye pensum. Det nye modul starter den 9. november og jeg har lige 500 sider på engelsk til da.
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 30. okt 2015, 06:33

Godmorgen.

Vi har ingen planer i weekenden og jeg glæder mig! Eller dvs manden har han skal noget både lørdag og søndag eftermiddag men ellers er resten af planerne aflyst.
Glæder mig vildt og vildsomt til en weekend uden planer, tror også N har brug for det. Bare at være sammen.

Frukuk det lyder virkelig ikke rart, dog alligevel vildsomt sjovt med plastic lommen når man ikke selv sidder i situationen ;)

Btw tror i man kan dø af søvn mangel? N vågnede kl 04:30 og jeg græder lidt inden i fordi jeg er så skide træt.
Derudover så kommunikere kæresten og jeg ikke just skide godt så tideligt, min lunte er i hvertfald MEGET kort.
0
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 30. okt 2015, 06:34

Hov her i nogle godt ideer til aftensmad i aften?
Jeg tæller kalorier så det må ikke være alt for fedt og usundt :D
0
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf BirdReynolds » 30. okt 2015, 06:52

Pode kastede lige al sin havregrød op, så hun er på vej ud til morfar. Hun virkede ikke påvirket overhovedet, men for alle tilfældes skyld. Herhjemme har vi en maler rendende, så det er nok sjovere at være hos morfar i dag.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2015, 07:21

God bedring til de brækramte :ae:. Opkast er virkelig noget af det værste jeg ved :tie:.

Frukuk, godt du er frisk igen. Håber, I får en god tur og koncert.

Xxx, 4.30 er bare for tidligt :ae:. Kan godt forstå, du er døden nær af træthed, og at din lunte bliver/er kort.
Det lyder dejligt med en weekend uden de store planer :love:. Vi har en del planer de kommende weekender, men nyder altid, når der bare er tid til at være sammen.

Jabi, god læsning og bedring med kærestens ryg. Bor I langt fra hinanden?
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9464

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 30. okt 2015, 07:24

Vi har ingen planer i aften, men i morgen og til søndag skal jeg på konference med nogle kollegaer.

Det er på er lækkert hotel og med spændende faglige ting på programmet, så det glæder jeg mig til. Det er kun 2. gang, at min mand er alene med vores søn om natten, og de tager måske hjem til farmor og farfar :-D.

Mand og barn skal også til fødselsdag, men det når jeg ikke hjem til.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 08:02

Undtagelsen skrev:Alle I erfarne forældre; når man har et 7 mdr barn, der kun gider at spise grød og fravælger alt, hvad der bliver tilbudt af grøntsags- og kartoffelmos, vores eget alm mad osv - hvad gør man så?
Bliver ved med at tilbyde og derefter give grød, så barnet bliver mæt?
Rugbrødshapsere ryger også ned, men endnu ikke i en mængde, der kan gøre det ud for et helt måltid.
Der bliver tilbudt mad at sidde med selv og tygge i, men uden den store interesse.


Jeps....Min datter var det som man kan kalde en slow-starter med maden...Og min sundhedsplejerske var faktisk noget efter mig for at få gang i det...Men jeg har en veninde som - jvf hende selv -er et glimrende eksempel på hvad der sker hvis man forsøger at forcere spisning, og som brugte de første år på at slås med sit barn om maden... Og på hendes anbefaling lod jeg være med at gentage den fejl :) ..... ....Jeg tog det frem. Tilbød det. Tog det væk hvis der ikke var interesse. Ventede lidt. Tog frem tilbød, tog væk hvis der ikke var interesse....Pludselig en dag så var interessen der, og så var garagen eller åben og hun æd som et tærskeværk....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. okt 2015, 08:11

Her skal manden på arbejde i morgen. Og Emma og jeg skal lege gemmeleg....Ja, det er det svar man får når man spørger sin 3 1/2 årige hvad vi skal lave i morgen når far er på arbejde.....Jeg overvejer dog om vi ikke skal lave lidt mere end lige gemmeleg :-D Måske en tur i Tisvilde Hegn og samle dekorationsmaterialer til juledekorationer.

Søndag er åben bortset fra at jeg skal sove længe....Det er nemlig aftalen her i huset. Jeg tager morgenerne til hverdag. Til gengæld får jeg lov til at sove RIGTIG længe søndag....

Jeg skal starte på arbejde igen på mandag efter at have været sygemeldt med stress siden slutningen af august....Jeg skal starte med 3 timer 3 dage om ugen....Hvilket ikke er særlig meget. Men i sig selv ret angstprovokerende....Omvendt glæder jeg mig til så småt at vende tilbage til "normal" hverdag...

Vi har stadig morgen klokken kattetis....Men efter genindførsel af sut vil jeg dog sige at det er blevet nemmere. Og istedet for et kvarter I i kattetis, så er vi nu fremme ved et kvarter OVER kattetis....Til morgen var hun inde og ligge lidt hos mig....Fordi hun kedede sig....Men åbenbart så var jeg ikke stort mere interessant, for hun luskede ind og lege med lego istedet :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 30. okt 2015, 08:55

Sorenspige skrev:God bedring til de brækramte :ae:. Opkast er virkelig noget af det værste jeg ved :tie:.

Frukuk, godt du er frisk igen. Håber, I får en god tur og koncert.

Xxx, 4.30 er bare for tidligt :ae:. Kan godt forstå, du er døden nær af træthed, og at din lunte bliver/er kort.
Det lyder dejligt med en weekend uden de store planer :love:. Vi har en del planer de kommende weekender, men nyder altid, når der bare er tid til at være sammen.

Jabi, god læsning og bedring med kærestens ryg. Bor I langt fra hinanden?
Tak. Ca. 40 km. Det lader i øvrigt til at kommoden bliver hentet og samlet idag :banan: og så har jeg taget en varmepude med til hans ryg senere
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2015, 13:35

xxx---xxx skrev:Godmorgen.

Vi har ingen planer i weekenden og jeg glæder mig! Eller dvs manden har han skal noget både lørdag og søndag eftermiddag men ellers er resten af planerne aflyst.
Glæder mig vildt og vildsomt til en weekend uden planer, tror også N har brug for det. Bare at være sammen.

Frukuk det lyder virkelig ikke rart, dog alligevel vildsomt sjovt med plastic lommen når man ikke selv sidder i situationen ;)

Btw tror i man kan dø af søvn mangel? N vågnede kl 04:30 og jeg græder lidt inden i fordi jeg er så skide træt.
Derudover så kommunikere kæresten og jeg ikke just skide godt så tideligt, min lunte er i hvertfald MEGET kort.


Altså med en tilpas ironisk distance, så kan jeg bestemt også godt se det komiske i situationen - men altså bare en smule værdighed ville have været skønt...

Og ja jeg er overbevist om, at man kan dø, i hvert fald kan livslysten i DEN grad forlade een, når man får for lidt søvn. Det er frygteligt. Håber, at der snart er bedre sovemønstre på vej til jer :kys:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 30. okt 2015, 13:37

Sorenspige skrev:Vi har ingen planer i aften, men i morgen og til søndag skal jeg på konference med nogle kollegaer.

Det er på er lækkert hotel og med spændende faglige ting på programmet, så det glæder jeg mig til. Det er kun 2. gang, at min mand er alene med vores søn om natten, og de tager måske hjem til farmor og farfar :-D.

Mand og barn skal også til fødselsdag, men det når jeg ikke hjem til.


Lyder skønt. Både det faglige, men ikke mindst det med lækkert hotel og nattesøvn:)

Og tak - glæder mig til at blive luftet.
1

Tilbage til "Forældre"