Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Kommodedyret » 31. okt 2015, 18:15

KLOKKEN 8????

Satme om jeg skulle ringes op så tidligt på en lørdag af en omgang forkælede sliktiggere. :cuss:

De mener måske kl 20, hvad ved jeg, men hvis jeg havde fået det brev, så havde jeg tolket det som en advarsel mod at åbne døren. :D

Tigger de fleste ikke penge, i grunden? Det gør de her. De får ingen,for jeg har ingen.

edit: jeg er slet ikke så sur i virkeligheden, kun om morgenen :D
Senest rettet af Kommodedyret 31. okt 2015, 20:43, rettet i alt 1 gang.
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 18:17

Uh, jeg får en ide. Må man ikke selv bestemme hvad man vil give dem? For så stikker man dem da bare skraldeposen, så man slipper for selv at gå ned med den :D
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 18:18

Og hvis de brokker sig siger man bare den er fuld af slik, men at de først må åbne den når de kommer hjem :lol:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15368
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25724

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 18:24

På tv2 Lorry besøgte de nogle haver, hvor ejerne var gået helt amok i uhyggelige opstillinger, og haverne var det store tilløbsstykke. Det er nu meget sjovt, men det er nok de færreste, der går så langt.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 18:39

Flora skrev:
Ej, hvad fanden bilder hun sig ind?! :8:

Et normalt menneske ville sgu da bare sige "nå, børn. Det var ærgeligt. Vi prøver hos naboen" eller sådan noget. Jesus, nogle manerer altså :rulle:



Jeg kom også til at grine upassende højt lige op i hovedet på hende. :lol: :lol:
3
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf HappyPaww » 31. okt 2015, 18:46

Nævnte det også i en anden tråd, men nogle unger kom forbi her til aften, og da jeg sagde sødt og høfligt at jeg desværre ikke havde noget slik, svarede den ældste, at det er derfor de siger "penge, slik eller ballade" :rulle:

Ej det er simpelthen så grådigt og grimt! Min søn får aldrig lov til det der :tie:
3
fisken80
Indlæg: 22325
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52517

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf fisken80 » 31. okt 2015, 19:44

HappyPaww skrev:Nævnte det også i en anden tråd, men nogle unger kom forbi her til aften, og da jeg sagde sødt og høfligt at jeg desværre ikke havde noget slik, svarede den ældste, at det er derfor de siger "penge, slik eller ballade" :rulle:

Ej det er simpelthen så grådigt og grimt! Min søn får aldrig lov til det der :tie:


Hvor er det bare super ærgerligt, at det er blevet sådan. Jeg raslede selv fastelavn hvert år som barn, og jeg elskede det. Men vi fik at vide hjemmefra, hvem vi ikke skulle gå ind til, for de brød sig ikke om at man raslede. Og sådan var det jo bare. Og vi fik også meget klar besked på, at sangen løs "boller op boller ned osv..." og IKKE "penge op penge ned..." og hvis der var steder, hvor vi fik slik eller boller i stedet for penge, så var vi såmænd også glade for det. Og dem der ikke gav noget, jamen dem sagde vi bare hej hej til og så gik vi videre.

Der var ingen sure miner, og det var så hyggeligt. Men jeg ville heller ikke gide det du beskriver.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22325
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52517

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf fisken80 » 31. okt 2015, 19:45

Kattefjæs skrev:
Flora skrev:
Ej, hvad fanden bilder hun sig ind?! :8:

Et normalt menneske ville sgu da bare sige "nå, børn. Det var ærgeligt. Vi prøver hos naboen" eller sådan noget. Jesus, nogle manerer altså :rulle:



Jeg kom også til at grine upassende højt lige op i hovedet på hende. :lol: :lol:


Du kan ikke stoppe historien der, hvad endte det med?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 19:57

fisken80 skrev:
Du kan ikke stoppe historien der, hvad endte det med?


Jamen ikke ret meget andet, jeg kom sådan til at grine - sådan AAHAHAHAHAHA, på en virkelig upassende måde, og så gik det op for mig at hun mente det. :genert: Så jeg sagde bare at de hellere måtte finde et andet sted at rasle, og så lukkede jeg døren. De sagde ikke mere til mig - jeg kunne ikke lige høre om de sagde noget efter at jeg havde lukket døren, men jeg tror det ikke.

Jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle have sagt. Altså - regnede hun seriøst med at jeg bare tømte tegnebogen ud over hendes børn? :8:
2
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Lykke » 31. okt 2015, 20:59

Altså min første tanke var at det er fake.. Er der nogen som ved hvor billedet/opslaget skulle komme fra?
5
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf lulu-p » 31. okt 2015, 21:16

Som tidligere skrevet synes jeg opslaget er tåbeligt. Jeg spekulerer også på om det er fake.

Men jeg er også lidt ked af at læse om de oplevelse I har haft med raslende børn, og jeg er ked af "fat det nu...jeg holder ikke Halloween..holdningen". Hvis børnene opfører sig ordentligt, kan man også sige ordentligt nej til dem. Eller bare lad være med åbne.

Og så er mine 2 ældste kommet hjem fra en rasletur, og den yngste var faktisk ked af det da hun kom hjem. Og vi kan ikke rigtig få ud af hende, hvad der er sket. Og jeg kan godt være bekymret for at hun har ringet på hos en "fat det Jeg holder ikke Halloween person". Ked af det er hun i hvert fald...og det drejer sig på ingen måde over, at hub har et for lidt slik. Der var rigeligt...

Og jeg anede i øvrigt ikke at nogen raslede efter penge. Jeg troede udelukkende det drejede sig om slik.
Senest rettet af lulu-p 31. okt 2015, 21:19, rettet i alt 1 gang.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Whoosh » 31. okt 2015, 21:17

ShuruQ skrev:
Men da de så kom ned igen, så stak moderen hende et plastikbægre og så gik rundt og tiggede penge som tak for hendes optræden :8: .


Det er virkelig upraktisk at du fortæller sådan noget.
Jeg har så svært ved at få sko på med sammenkrøllede tæer. :-D
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Whoosh » 31. okt 2015, 21:22

ShuruQ skrev:
Mon ikke man kunne score penge på det egentligt? Altså at designe sko med sammenkrøllede tæer :gruble:.

Kineserne prøvede en overgang.
Folk blev sure.
5
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Lykke » 31. okt 2015, 21:34

lulu-p skrev:Som tidligere skrevet synes jeg opslaget er tåbeligt. Jeg spekulerer også på om det er fake.

Men jeg er også lidt ked af at læse om de oplevelse I har haft med raslende børn, og jeg er ked af "fat det nu...jeg holder ikke Halloween..holdningen". Hvis børnene opfører sig ordentligt, kan man også sige ordentligt nej til dem. Eller bare lad være med åbne.

Og så er mine 2 ældste kommet hjem fra en rasletur, og den yngste var faktisk ked af det da hun kom hjem. Og vi kan ikke rigtig få ud af hende, hvad der er sket. Og jeg kan godt være bekymret for at hun har ringet på hos en "fat det Jeg holder ikke Halloween person". Ked af det er hun i hvert fald...og det drejer sig på ingen måde over, at hub har et for lidt slik. Der var rigeligt...

Og jeg anede i øvrigt ikke at nogen raslede efter penge. Jeg troede udelukkende det drejede sig om slik.


Øv med sådan noget. Ja helt sikkert man godt kan tale pænt til folk selvom man ikke selv fejrer halloween.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 21:53

ShuruQ skrev:
Kattefjæs skrev:
Udover det er uhørt flabet udover enhver beskrivelse, så giver det slet ikke mening i mit hoved at moren får den tanke. Jeg fejrer IKKE halloween og har derfor ikke noget slik, jamen hvis man ikke fejrer det eller ønsker at tage del i det så vil man nok heller ikke give penge :rulle:.

Jeg fejrer heller ikke, ej hellere tager jeg del i det og ønsker det heller ikke. Og jeg tror nok, jeg på lettere sarkastisk vis med et overbærende ville komme til at spørge: "Hvilken del af, jeg fejrer IKKE Halloween", havde du svært ved at forstå"? Ikke fordi jeg synes man skal tale ned til folk, men der er grænser for hvad man skal stå model til. Og lige det der, det er imod alt hvad jeg tror på, så ville blive gal over det ikke blev respekteret, ligesom jeg da respekterer at andre fejrer det.

For en del år siden var vi på Mallorca eller måske var på turen til Tenerife. I hvert fald var der noget underholdning om aftenen. Der var en mor der var ferie med hendes børn, vi havde en del med dem under ferien, men under det her aftenunderholdning var hendes datter og nogle andre frivilligt oppe og synge Karaokee, det var også ganske fint. Men da de så kom ned igen, så stak moderen hende et plastikbægre og så gik rundt og tiggede penge som tak for hendes optræden :8: .

Jeg var teenager dengang, men jeg var lidt målløs. Altså havde folk villet give hende lidt var det da fair, men det skulle da være fordi de selv fik tanken og lysten og da ikke pga "tiggeri". Det var i hvert fald min reaktion.

Og for at svarer på trådens spørgsmål, så er det alt andet end fjong. Der uopdragent, mildt sagt.


Ej hvor er det også dårlig stil. :tie:

Min umiddelbare reaktion dengang var at slå en høj latter op, for jeg troede ligesom at det var for sjov. I et splitsekund kun, før det gik op for mig at hun faktisk mente det. Det var nok en lidt upassende høj latter set i dét lys, men jeg ved simpelthen ikke hvad hun havde forventet? :gruble:

Børnene sagde ikke et ord og jeg henvendte mig heller ikke til dem. Jeg synes ikke at der er nogen grund til at gøre dem kede af det eller give dem en negativ oplevelse, men omvendt bøjer jeg mig heller ikke for emotionel afpresning fra forældrenes side. Hvis de ikke vil have at deres børn bliver kede af en høflig afvisning, så må de lære dem at den slags hører med når man går dør til dør.

Absolut ingen grund til at være uhøflig eller decideret streng, men et nej har man altid lov til at give.
2

Tilbage til "Livets forhold"