Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 22:34

Jeg blev i øvrigt også opfattet som løs på tråden. Jeg har haft reel sex med 2 i mit liv, og så lidt udvidet kysseri med et par mere. Det er sgu da ret sjovt. Folk forventer i øvrigt stadig, at jeg har haft sex med virkelig mange, fordi jeg er enormt åben omkring sex, seksualitet, krop og kropsfølelse, og fordi jeg (i passende sammenhængende) klæder mig udfordrende, kropsnært og nedringet (siger jeg, mens jeg sidder i uldnatbukser og min kærestes t-shirt!).

Men jeg bliver faktisk skidesur over, at nogen putter de ord i min mund, at jeg a) kobler "luder" (det hedder altså i øvrigt prostitueret) og "løs på tråden" og at jeg b) bruger begge dele som et skældsord. Det er fandeme ikke i orden.
Jeg synes, det er SÅ beundringsværdigt at være løs på tråden/sammen med mange/seksuelt udforskende hvis man det godt med det, og jeg synes sådan set, det er helt fint at være prostitueret, hvis man er helt sikker på, at man ikke bliver brudt ned af det som i den rædselsfulde sag med Bonnie.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 22:41

@karkluden: I mine unge dage *mimre*, der var luder det vel nok mest brugte (læs hviskede bag nogens ryg) tillægsord, for nogen man anså som værende løse på tråden. Så der var ingen kobling.
Jeg er i øvrigt hverken grim eller kikset eller uvant med opmærksomhed fra fyre. Slet ikke dengang. Og jeg finder mig ikke i hvad som helst fra mænd. Overhovedet ikke.
Jeg har langt oftere end befamling og andet upassende fra fremmede mænd oplevet snerpede pigebørn, som var nedladende og fingerpegende overfor mig og opførte sig som om jeg ødelagde alt feminismen nogensinde har opnået ved at snakke, grine og udveksle sjofle platheder med fyrene. Helt uden at de tog på mig. Og forsøgte de sig (og det gjorde nogen jo) så fik de at vide, at det kunne de glemme. Og det virkede fint.
Men selvom fyrene ikke honkede mine bryster eller tog mig på lårene, så viiiidste de der piger bare, at det gjorde de altså. Det var bare noget jeg sagde, når jeg benægtede at de gjorde det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 22:45

Karkluden skrev:Jeg blev i øvrigt også opfattet som løs på tråden. Jeg har haft reel sex med 2 i mit liv, og så lidt udvidet kysseri med et par mere. Det er sgu da ret sjovt. Folk forventer i øvrigt stadig, at jeg har haft sex med virkelig mange, fordi jeg er enormt åben omkring sex, seksualitet, krop og kropsfølelse, og fordi jeg (i passende sammenhængende) klæder mig udfordrende, kropsnært og nedringet (siger jeg, mens jeg sidder i uldnatbukser og min kærestes t-shirt!).

Men jeg bliver faktisk skidesur over, at nogen putter de ord i min mund, at jeg a) kobler "luder" (det hedder altså i øvrigt prostitueret) og "løs på tråden" og at jeg b) bruger begge dele som et skældsord. Det er fandeme ikke i orden.
Jeg synes, det er SÅ beundringsværdigt at være løs på tråden/sammen med mange/seksuelt udforskende hvis man det godt med det, og jeg synes sådan set, det er helt fint at være prostitueret, hvis man er helt sikker på, at man ikke bliver brudt ned af det som i den rædselsfulde sag med Bonnie.


Men hvis det er beundringsværdigt at være løs på tråden og nærmest et kompliment, hvorfor hører det så med i tråden her og er noget, du "ikke turde skrive"?
Jeg kan altså godt forstå, at Kidkomb opfattede både dit og Cutepaws indlæg negativt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 22:51

ShuruQ skrev:Så længe man ikke taler på hele kvindekønnets vegne, så synes jeg aldrig det er nærtagende at sige fra hvis ens grænse overtrædes.

Så skal man heller ikke forsøge at sige nej ved en voldtægt, af frygt for at skulle stemples som nærtagende :gruble:?

(sat på spidsen).

Det er på det bestemteste altid, altid i orden at sige nej, når man synes at ens grænser bliver overtrådt. Altid!
Man skal bare vare sig med, at se ned på andre menneskers grænser. Eller decideret kloge sig på dem.

EDIT: Det mener jeg ikke at karkluden gør! Det var helt generelt og til de sure gimper jeg mødte som ung.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 22:54

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:Så længe man ikke taler på hele kvindekønnets vegne, så synes jeg aldrig det er nærtagende at sige fra hvis ens grænse overtrædes.

Så skal man heller ikke forsøge at sige nej ved en voldtægt, af frygt for at skulle stemples som nærtagende :gruble:?

(sat på spidsen).

Det er på det bestemteste altid, altid i orden at sige nej, når man synes at ens grænser bliver overtrådt. Altid!
Man skal bare vare sig med, at se ned på andre menneskers grænser. Eller decideret kloge sig på dem.


Ja, præcis.

Så længe den holdes på egen matrikel. Din grænse er ikke bedre end min og omvendt. Grænser er forskellige. Du er måske mere large et sted og jeg et andet.

Hehe, tro mig, jeg er super ularge på mange områder. Kors i gåsen, hvor er jeg selv en snerpe til tider :lol: (Jeg peger dog ikke fingre offentligt vil jeg gerne understrege) :engel:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Zombie » 31. okt 2015, 23:04

Jeg ved ikke... Jeg er klart en af drengene. Når vi spiller Cards Against Humanity, laver folk helst sætninger til mig, med pædofile, nekrofile, ekstremt perverse /ulækre sammensætninger, da de ved, at det mest upassende oftest er det, der lægger mig henover bordet af grin.
På trods heraf, oplever jeg sjældent grænseoverskridende adfærd. Mit kropssprog er mere lukket end åbent, og jeg er helt åbenlyst ikke særlig komfortabel med fysiske berøringer af enhver art, fra folk jeg ikke er enten intim (min kæreste) eller i familie med. Folk kan godt regne ud, at når jeg straks flytter mig hvis vores ben strejfer eller overarmene hviler op af hinanden, at så kan man ikke bare gramse på mig for sjov -det ville, over for mig, være ekstremt upassende.

Men jeg er også ret observant og jeg ser sgu en del. Jeg ser de her ting ske, og jeg kan godt forstå at man bliver nærtagende, når aftenens fjerde hånd lander på ens lår eller man venter længe på at gå i baren, fordi man bare ikke magter at passere visse typer på vejen derop.
Ved spørgsmålet om, hvorvidt de her kvinder selv har medansvar, nu hvor jeg via min opførsel netop slipper for uønskede tilnærmelser, så kan jeg kun svare, at jeg helt klart har nogle sensitivitets issues og det er sgu for langt ude, hvis man som kvinde helt skal frasige sig al menneskelig fysisk kontakt med andre, fordi man ellers tages til ansvar for andres bøven.

Jeg har i øvrigt haft sex med 8 eller 9 mænd, en var engangs, en anden fuckbuddy og ellers kærester for resten. Nu hvor ens seksuelle historie åbenbart skal blandes ind i det, hvilket jeg dog er lidt forvirret over - har ikke selv noget skilt og er heller ikke clairvoyant, hvordan deles disse oplysninger, så jeg ved hvem der har haft et antal partnere, der giver fri buffet til hendes krop?
1
aka Forbies

:gammel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:07

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Jeg blev i øvrigt også opfattet som løs på tråden. Jeg har haft reel sex med 2 i mit liv, og så lidt udvidet kysseri med et par mere. Det er sgu da ret sjovt. Folk forventer i øvrigt stadig, at jeg har haft sex med virkelig mange, fordi jeg er enormt åben omkring sex, seksualitet, krop og kropsfølelse, og fordi jeg (i passende sammenhængende) klæder mig udfordrende, kropsnært og nedringet (siger jeg, mens jeg sidder i uldnatbukser og min kærestes t-shirt!).

Men jeg bliver faktisk skidesur over, at nogen putter de ord i min mund, at jeg a) kobler "luder" (det hedder altså i øvrigt prostitueret) og "løs på tråden" og at jeg b) bruger begge dele som et skældsord. Det er fandeme ikke i orden.
Jeg synes, det er SÅ beundringsværdigt at være løs på tråden/sammen med mange/seksuelt udforskende hvis man det godt med det, og jeg synes sådan set, det er helt fint at være prostitueret, hvis man er helt sikker på, at man ikke bliver brudt ned af det som i den rædselsfulde sag med Bonnie.


Men hvis det er beundringsværdigt at være løs på tråden og nærmest et kompliment, hvorfor hører det så med i tråden her og er noget, du "ikke turde skrive"?
Jeg kan altså godt forstå, at Kidkomb opfattede både dit og Cutepaws indlæg negativt.

Hvorfor?
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:11

kidkomb skrev:@karkluden: I mine unge dage *mimre*, der var luder det vel nok mest brugte (læs hviskede bag nogens ryg) tillægsord, for nogen man anså som værende løse på tråden. Så der var ingen kobling.
Jeg er i øvrigt hverken grim eller kikset eller uvant med opmærksomhed fra fyre. Slet ikke dengang. Og jeg finder mig ikke i hvad som helst fra mænd. Overhovedet ikke.
Jeg har langt oftere end befamling og andet upassende fra fremmede mænd oplevet snerpede pigebørn, som var nedladende og fingerpegende overfor mig og opførte sig som om jeg ødelagde alt feminismen nogensinde har opnået ved at snakke, grine og udveksle sjofle platheder med fyrene. Helt uden at de tog på mig. Og forsøgte de sig (og det gjorde nogen jo) så fik de at vide, at det kunne de glemme. Og det virkede fint.
Men selvom fyrene ikke honkede mine bryster eller tog mig på lårene, så viiiidste de der piger bare, at det gjorde de altså. Det var bare noget jeg sagde, når jeg benægtede at de gjorde det.

Okay, det er jeg glad for, og jeg beklager, hvis jeg opfattede en kobling, der ikke var der.

Ift det andet: folk oplever forskellige ting. Jeg går fx meget nødigt i byen uden min kæreste, fordi jeg har haft mange af de oplevelser, og jeg føler mig ikke så glad ved at gå hjem alene og sådan bagefter pga. det. Jeg anerkender også, at mange måske ikke oplever det, og vi derfor ser forskelligt på området.
Men jeg synes, det er ærgerligt, at man skal være nærtagende eller en snerpe, fordi man ikke gider, at hverken fremmede mænd eller i øvrigt de der tåber fra min kærestes sportsklub synes de har ret til at rage en på røven... Jeg har det fint med, at folk kommenterer min røv eller hvis de på en pæn måde kommer med en kompliment som en irsk mand gjorde for et års tid siden, hvor han stoppede mig på en bar, og fortalte mig at han syntes, jeg så godt ud, og om jeg kunne være interesseret i at lære hinanden bedre at kende. Da jeg fortalte, at jeg havde en kæreste, men tak for komplimenten, var han skidesød, og sagde "heldig fyr, god aften", og gik videre :)

Måske er det netop også derfor, man tit taler forbi hinanden i de her snakke. Hvis man har en så forskellig oplevelse af hvad der sker derude.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 23:13

Karkluden skrev:
kidkomb skrev:@karkluden: I mine unge dage *mimre*, der var luder det vel nok mest brugte (læs hviskede bag nogens ryg) tillægsord, for nogen man anså som værende løse på tråden. Så der var ingen kobling.
Jeg er i øvrigt hverken grim eller kikset eller uvant med opmærksomhed fra fyre. Slet ikke dengang. Og jeg finder mig ikke i hvad som helst fra mænd. Overhovedet ikke.
Jeg har langt oftere end befamling og andet upassende fra fremmede mænd oplevet snerpede pigebørn, som var nedladende og fingerpegende overfor mig og opførte sig som om jeg ødelagde alt feminismen nogensinde har opnået ved at snakke, grine og udveksle sjofle platheder med fyrene. Helt uden at de tog på mig. Og forsøgte de sig (og det gjorde nogen jo) så fik de at vide, at det kunne de glemme. Og det virkede fint.
Men selvom fyrene ikke honkede mine bryster eller tog mig på lårene, så viiiidste de der piger bare, at det gjorde de altså. Det var bare noget jeg sagde, når jeg benægtede at de gjorde det.

Okay, det er jeg glad for, og jeg beklager, hvis jeg opfattede en kobling, der ikke var der.

Ift det andet: folk oplever forskellige ting. Jeg går fx meget nødigt i byen uden min kæreste, fordi jeg har haft mange af de oplevelser, og jeg føler mig ikke så glad ved at gå hjem alene og sådan bagefter pga. det. Jeg anerkender også, at mange måske ikke oplever det, og vi derfor ser forskelligt på området.
Men jeg synes, det er ærgerligt, at man skal være nærtagende eller en snerpe, fordi man ikke gider, at hverken fremmede mænd eller i øvrigt de der tåber fra min kærestes sportsklub synes de har ret til at rage en på røven... Jeg har det fint med, at folk kommenterer min røv eller hvis de på en pæn måde kommer med en kompliment som en irsk mand gjorde for et års tid siden, hvor han stoppede mig på en bar, og fortalte mig at han syntes, jeg så godt ud, og om jeg kunne være interesseret i at lære hinanden bedre at kende. Da jeg fortalte, at jeg havde en kæreste, men tak for komplimenten, var han skidesød, og sagde "heldig fyr, god aften", og gik videre :)

Måske er det netop også derfor, man tit taler forbi hinanden i de her snakke. Hvis man har en så forskellig oplevelse af hvad der sker derude.

Men det argumenterer jeg på ingen måde for. Tværtimod. Jeg argumenter imod, at man påtaler, kommenterer, hvisker, peger osv ad piger, der er bare en smule mere løsslupne. Aldrig har jeg hverken sagt, ment eller argumenteret for, at man skal lade andre overskride ens grænser.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:14

Zombie skrev:Jeg har i øvrigt haft sex med 8 eller 9 mænd, en var engangs, en anden fuckbuddy og ellers kærester for resten. Nu hvor ens seksuelle historie åbenbart skal blandes ind i det, hvilket jeg dog er lidt forvirret over - har ikke selv noget skilt og er heller ikke clairvoyant, hvordan deles disse oplysninger, så jeg ved hvem der har haft et antal partnere, der giver fri buffet til hendes krop?

Med undtagelse af en enkelt har jeg meget, meget åbne veninder og bekendte, så (hvis vi antager, at folk ikke lyver), så kender jeg de fleste i min omgangskreds ca antal af sexpartnere.
Men om man så har knaldet med 600, har ingen fri buffet til ens krop. Måske er hun "løs på tråden"/glad for sex/har haft flere partnere end gennemsnittet, men det har ingen betydning for, om hun er allemandseje. Det er ingen.
Men jeg har bare i min personlige omgangskreds (både den nære og den større) set en meget markant sammenhæng mellem de mere "udsvævende" eller hvad vi skal kalde det, og et meget åbent forhold til at blive klappet i måsen, taget på babserne osv af fremmede. Og dem med færre partnere, er omvendt meget mere lukkede for det. I min omgangskreds. Det er ikke nødvendigvis sådan alle steder.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:15

kidkomb skrev:
Karkluden skrev:
kidkomb skrev:@karkluden: I mine unge dage *mimre*, der var luder det vel nok mest brugte (læs hviskede bag nogens ryg) tillægsord, for nogen man anså som værende løse på tråden. Så der var ingen kobling.
Jeg er i øvrigt hverken grim eller kikset eller uvant med opmærksomhed fra fyre. Slet ikke dengang. Og jeg finder mig ikke i hvad som helst fra mænd. Overhovedet ikke.
Jeg har langt oftere end befamling og andet upassende fra fremmede mænd oplevet snerpede pigebørn, som var nedladende og fingerpegende overfor mig og opførte sig som om jeg ødelagde alt feminismen nogensinde har opnået ved at snakke, grine og udveksle sjofle platheder med fyrene. Helt uden at de tog på mig. Og forsøgte de sig (og det gjorde nogen jo) så fik de at vide, at det kunne de glemme. Og det virkede fint.
Men selvom fyrene ikke honkede mine bryster eller tog mig på lårene, så viiiidste de der piger bare, at det gjorde de altså. Det var bare noget jeg sagde, når jeg benægtede at de gjorde det.

Okay, det er jeg glad for, og jeg beklager, hvis jeg opfattede en kobling, der ikke var der.

Ift det andet: folk oplever forskellige ting. Jeg går fx meget nødigt i byen uden min kæreste, fordi jeg har haft mange af de oplevelser, og jeg føler mig ikke så glad ved at gå hjem alene og sådan bagefter pga. det. Jeg anerkender også, at mange måske ikke oplever det, og vi derfor ser forskelligt på området.
Men jeg synes, det er ærgerligt, at man skal være nærtagende eller en snerpe, fordi man ikke gider, at hverken fremmede mænd eller i øvrigt de der tåber fra min kærestes sportsklub synes de har ret til at rage en på røven... Jeg har det fint med, at folk kommenterer min røv eller hvis de på en pæn måde kommer med en kompliment som en irsk mand gjorde for et års tid siden, hvor han stoppede mig på en bar, og fortalte mig at han syntes, jeg så godt ud, og om jeg kunne være interesseret i at lære hinanden bedre at kende. Da jeg fortalte, at jeg havde en kæreste, men tak for komplimenten, var han skidesød, og sagde "heldig fyr, god aften", og gik videre :)

Måske er det netop også derfor, man tit taler forbi hinanden i de her snakke. Hvis man har en så forskellig oplevelse af hvad der sker derude.

Men det argumenterer jeg på ingen måde for. Tværtimod. Jeg argumenter imod, at man påtaler, kommenterer, hvisker, peger osv ad piger, der er bare en smule mere løsslupne. Aldrig har jeg hverken sagt, ment eller argumenteret for, at man skal lade andre overskride ens grænser.

Jamen, det er jeg glad for :gogo:

Hvis du opfattede det som om, at jeg peger fingre af piger, der er det, vil jeg gerne korrekse den opfattelse. Jeg synes, det er pissefedt, hvis de selv har det godt med det, og nyder det. Så skal de eddermame bare slå sig løs :blomst:
Jeg ser bare en kobling i min helt private omgangskreds, at de piger (og mænd i øvrigt), der er mere løsslupne eller hvilket ord vi så skal bruge (= knalder med flere end gennemsnittet-ish) har det meget bedre og mindre problematisk med de der klap i røven og ragen på brysterne. De synes, det er fedt.
Hvorimod at de der har knaldet med få eller ingen, synes det er meget problematisk og grænseoverskridende.
Senest rettet af Karkluden 31. okt 2015, 23:17, rettet i alt 1 gang.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. okt 2015, 23:15

Karkluden skrev:Hvorfor?
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.


Når du bruger et udtryk på en markant anderledes måde end flertallet uden i første omgang at forklare din personlige definition, kan jeg ikke forstå, at det kommer som en overraskelse, hvis du bliver misforstået.
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, at vi er uenige med dig, hvilket Kidkomb så heller ikke er. Det er et spørgsmål om en pointe, der går tabt.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 23:18

DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Hvorfor?
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.


Når du bruger et udtryk på en markant anderledes måde end flertallet uden i første omgang at forklare din personlige definition, kan jeg ikke forstå, at det kommer som en overraskelse, hvis du bliver misforstået.
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, at vi er uenige med dig, hvilket Kidkomb så heller ikke er. Det er et spørgsmål om en pointe, der går tabt.

Ja, og det kan jeg sådan set godt se nu, og det er da en lektie at tage med videre. Jeg var træt, og skulle muligvis have udpenslet, at jeg ikke ser den kobling negativt.
Men for mig er det altså helt naturligt. I øvrigt omgås jeg ikke rigtigt nogen, der synes, at "løs på tråden" er en dårlig ting. Ikke nogen der vedkender sig det i hvert fald.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf kidkomb » 31. okt 2015, 23:21

Karkluden skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Karkluden skrev:Hvorfor?
Netop fordi jeg altid bliver skudt i skoene, at jeg ser ned på de kvinder, når jeg siger det. Jeg havde nemlig også diskussionen med en venindegruppe en dag. så jeg tør ikke sige det mere rigtigt af frygt for, at folk netop beskylder mig for at mene, at de er "ludere" og klamme og whatever. Så det blev jeg jo bekræftet i, kan man sige.


Når du bruger et udtryk på en markant anderledes måde end flertallet uden i første omgang at forklare din personlige definition, kan jeg ikke forstå, at det kommer som en overraskelse, hvis du bliver misforstået.
Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, at vi er uenige med dig, hvilket Kidkomb så heller ikke er. Det er et spørgsmål om en pointe, der går tabt.

Ja, og det kan jeg sådan set godt se nu, og det er da en lektie at tage med videre. Jeg var træt, og skulle muligvis have udpenslet, at jeg ikke ser den kobling negativt.
Men for mig er det altså helt naturligt. I øvrigt omgås jeg ikke rigtigt nogen, der synes, at "løs på tråden" er en dårlig ting. Ikke nogen der vedkender sig det i hvert fald.

Det er nyt for mig, at det kan opfattes sådan og jeg vil helt sikkert tage det med videre og prøve at huske ikke at blive så stødt på manchetterne inden jeg har spurgt om deres definition :gogo:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2015, 23:36

Det er jo egentlig også et lidt for generaliserende spørgsmål, om "kvinder" er for nærtagende. Det er jo meget forskelligt (endda for den samme person på forskellige tidspunkter).

Alkohol gør det selvfølgelig heller ikke altid at nemmere at fornemme, hvad der er passende. Meeen man kan jo godt prøve at fornemme, hvordan landet ligger, inden man giver sig ud i fysiske berøringer.
0

Tilbage til "Livets forhold"