De små spørgsmål til det tekniske.

Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Only Me » 25. okt 2015, 19:32

Det er de tre streger du skal klikke på som er (Menu).
Der vil du finde "Rapportere indlæg"

Billede
1
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf decibell » 25. okt 2015, 19:58

Ballademager skrev:
dgd2007 skrev:
Ballademager skrev:Måske, den er bare kun ved mine egne indlæg.

Hos mig er den også på alle indlæg.

Men du har åbenbart ikke ret til at anmelde andre end dig selv :)
Hvad er der så på andres indlæg hos dig, der hvor den skulle være? En bar plet? Ingenting?


Andres indlæg ser sådan her ud.

Må bare i gang med at indberette mine egne indlæg :lol:
Ballademager, årsagen til, det ikke ser lige sådan ud hos dig selv, er, at du ikke har mulig for at give dig selv kort, og derfor har du heller ikke kort-knapperne. Og med dem væk er der plads til anmelder-knappen, mens hos andre ryger den over i menuen med de tre streger, fordi kort-knapperne tager pladsen.
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 10:47

ShuruQ skrev:Vil gerne have klokken til at passe. Har været inde i boardindstillinger, men umiddelbart kan jeg ikke helt se hvor den skal stå for det korrekte tidspunkt vises.

Nogen der kan hjælpe?


UTC + 01:00
1
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Puffi » 31. okt 2015, 10:49

ShuruQ skrev:Vil gerne have klokken til at passe. Har været inde i boardindstillinger, men umiddelbart kan jeg ikke helt se hvor den skal stå for det korrekte tidspunkt vises.

Nogen der kan hjælpe?


Sådan her :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2015, 13:35

ShuruQ skrev:^^.

Tak til jer begge :gogo:.

Kunne ikke forstå jeg ikke kune finde KBH, men tror da pokker når den stod til +2 og jeg ikke lige fik scrollet op men i stedet for kun kunne finde +3 osv. Det var begyndt at irritere mine øjne og mine OCD-lignende perfektionistiske ideer :lol:.

Det er skam også vigtigt! Forleden kom jeg til at stille P-skiven forkert, fordi jeg kiggede efter bil-uret (som ikke havde indstillet sig automatisk) :genert:
Heldigvis var der ikke kontrol. Men ellers havde jeg da været prisgivet :)
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Thestral » 31. okt 2015, 16:22

Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Der er noget med at hvis man klikker på taleboblen ud for titlen så ryger man til første ulæste indlæg
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Thestral » 31. okt 2015, 16:37

Jailbird skrev:
Jabi skrev:
Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Der er noget med at hvis man klikker på taleboblen ud for titlen så ryger man til første ulæste indlæg

Okay, men den mulighed har man jo ikke fra "forsiden", der kan man kun klikke på overskriften. Må lige prøve det andet.

Rettelse: Jeg kan ikke trykke på taleboblerne, de siger alle sammen "ingen ulæste indlæg", ligegyldigt om jeg har skrevet i tråden eller ej og om jeg nogensinde har åbnet tråden.
Ok det forstår jeg så ikke. Vi må se om der ikke kommer en på banen med bedre teknisk forståelse end mig :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 16:42

Jailbird skrev:
Jabi skrev:
Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Der er noget med at hvis man klikker på taleboblen ud for titlen så ryger man til første ulæste indlæg

Okay, men den mulighed har man jo ikke fra "forsiden", der kan man kun klikke på overskriften. Må lige prøve det andet.

Rettelse: Jeg kan ikke trykke på taleboblerne, de siger alle sammen "ingen ulæste indlæg", ligegyldigt om jeg har skrevet i tråden eller ej og om jeg nogensinde har åbnet tråden.


Er trådene røde eller blå? Hos mig er de røde når der er ulæste indlæg og blå når der ikke er. Måske der findes en knap et sted hvor man kan markere alt som læst som du er kommet til at trykke på? (hvis altså de er blå). Ellers har jeg ingen bud :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2015, 16:52

Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Kommer det ikke an på, hvor du klikker? :gruble:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Flora » 31. okt 2015, 16:55

Jailbird skrev:
Flora skrev:
Jailbird skrev:
Jabi skrev:
Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Der er noget med at hvis man klikker på taleboblen ud for titlen så ryger man til første ulæste indlæg

Okay, men den mulighed har man jo ikke fra "forsiden", der kan man kun klikke på overskriften. Må lige prøve det andet.

Rettelse: Jeg kan ikke trykke på taleboblerne, de siger alle sammen "ingen ulæste indlæg", ligegyldigt om jeg har skrevet i tråden eller ej og om jeg nogensinde har åbnet tråden.


Er trådene røde eller blå? Hos mig er de røde når der er ulæste indlæg og blå når der ikke er. Måske der findes en knap et sted hvor man kan markere alt som læst som du er kommet til at trykke på? (hvis altså de er blå). Ellers har jeg ingen bud :genert:

Det giver ingen mening. Jeg har ikke trykket på noget (oprettede mig sent i går). Og har derfor heller ingen tråde læst (stort set). Skal lige se om jeg kan vedhæfte et par billeder.

F.eks. har jeg aldrig været i forældre forummet, men alle tråde undtagen 2 står som læst.

Fra forsiden står der at hhv. rejser, trafik, børn, graviditet og bøger er der ingen ulæste tråde, men jeg har aldrig været i de nævnte fora.


Det er kun et gæt, men når jeg kigger på de vedhæftede billeder kunne det godt se ud som om at dem der er røde er der skrevet indlæg i efter du oprettede dig og dem der er blå er der kun skrevet indlæg i før du oprettede dig. Måske det er derfor. Altså så den kun registrerer hvad du ikke har læst efter du oprettede dig. Hvis det er forklaringen burde flere af dem jo så blive røde efterhånden som der bliver skrevet i dem.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3727
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11281

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Danseprinsesse » 31. okt 2015, 23:24

Et ikke helt teknisk spørgsmål: må man putte link i sin signatur?
0
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Moderator

Indlægaf Elvispop » 1. nov 2015, 14:10

Danseprinsesse skrev:Et ikke helt teknisk spørgsmål: må man putte link i sin signatur?



Vi har drøftet det i moderator gruppen og er kommet frem til følgende:
Der må ikke sættes links i signaturen, men gerne på brugerprofilen.
Derudover gælder det stadig at links skal have relavans for tråden de postes i.
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2015, 01:37

ShuruQ skrev:Jeg havde brug for at quote to samtidig (ikke multiquote), jeg gjorde det ved at kopiere det ene, quote det andet og klistre dem sammen. Men jeg tænkte om nogen ved om der er en genvej til den feature :)?

Nej, det tror jeg ikke. Jeg bruger også to "tabs" og kopierer citatet fra det ene over i det andet.
0
Brugeravatar
Only Me
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 14. okt 2015, 21:19
Kort karma: 49
Likede indlæg: 363

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf Only Me » 8. nov 2015, 08:18

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg havde brug for at quote to samtidig (ikke multiquote), jeg gjorde det ved at kopiere det ene, quote det andet og klistre dem sammen. Men jeg tænkte om nogen ved om der er en genvej til den feature :)?

Nej, det tror jeg ikke. Jeg bruger også to "tabs" og kopierer citatet fra det ene over i det andet.

Jo det kan man, uden at kopiere, men det skal være svar fra samme side som man skriver sit svar.

Eks.
Elvispop skrev:
Danseprinsesse skrev:Et ikke helt teknisk spørgsmål: må man putte link i sin signatur?



Vi har drøftet det i moderator gruppen og er kommet frem til følgende:
Der må ikke sættes links i signaturen, men gerne på brugerprofilen.
Derudover gælder det stadig at links skal have relavans for tråden de postes i.

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg havde brug for at quote to samtidig (ikke multiquote), jeg gjorde det ved at kopiere det ene, quote det andet og klistre dem sammen. Men jeg tænkte om nogen ved om der er en genvej til den feature :)?

Nej, det tror jeg ikke. Jeg bruger også to "tabs" og kopierer citatet fra det ene over i det andet.

ShuruQ skrev:Jeg havde brug for at quote to samtidig (ikke multiquote), jeg gjorde det ved at kopiere det ene, quote det andet og klistre dem sammen. Men jeg tænkte om nogen ved om der er en genvej til den feature :)?

Elvispop skrev:
Danseprinsesse skrev:Et ikke helt teknisk spørgsmål: må man putte link i sin signatur?



Vi har drøftet det i moderator gruppen og er kommet frem til følgende:
Der må ikke sættes links i signaturen, men gerne på brugerprofilen.
Derudover gælder det stadig at links skal have relavans for tråden de postes i.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jeg prøver lige og ser om jeg kan lave en beskrivelse på hvordan man gør det. :)
0
Altid glad for at hjælpe. :)
Billede
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: De små spørgsmål til det tekniske.

Indlægaf icelady » 8. nov 2015, 09:48

Jailbird skrev:
Jailbird skrev:Jeg ved ikke om det er nævnt før, men når jeg klikker på en titel, så ryger jeg til sidste indlæg i stedet for første (eller første ulæste). :(

Jeg finder stadig det her irriterende. Når jeg klikker på en tråds titel fra forsiden af, ryger jeg til sidste indlæg.



Tryk på pilen istedet for. (den skulle meget gerne være foran trådens titel). Nårjeg gør det ryger jeg til sidste ulæste indlæg. :)
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"