Min mors kat

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Min mors kat

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2015, 08:45

Modesty Blame skrev:Okay - jeg føler mig som en enorm idiot lige nu. Katten er lige dukket op. Jeg var så sikker på, at det var hende, jeg kunne se den lille plet, hun har under hagen, og det hele. Sorry for at have skabt mit eget lille drama. Hold da kæft, hvor er jeg glad, for at se det dumme kræ.


Pyha...det er jeg rigtig glad for at høre :kram:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Min mors kat

Indlægaf Flora » 1. nov 2015, 08:50

Modesty Blame skrev:Okay - jeg føler mig som en enorm idiot lige nu. Katten er lige dukket op. Jeg var så sikker på, at det var hende, jeg kunne se den lille plet, hun har under hagen, og det hele. Sorry for at have skabt mit eget lille drama. Hold da kæft, hvor er jeg glad, for at se det dumme kræ.


Sikke en lettelse :)
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Min mors kat

Indlægaf Modesty Blame » 1. nov 2015, 08:54

Ja, altså, nu har jeg jo ikke fucket up. Men jeg følte jo lidt, at jeg skulle have fået katten ind, inden jeg kørte. Men det kan jo heller ikke lade sig gøre. Nu er hun heldigvis i live. Desværre er der så en anden katteejer, der bliver ked af det. Men der er jeg altså egoistisk. Jeg har gjort den her kat håndtam, hun er vigtig for mig. Og hun er i særdeleshed vigtig for min mor. Det var godt nok 12 timer, hvor jeg følte mig som verdens dårligste kattepasser.

Og Cirkus. Jeg vil lige skynde mig at sige, at jeg er frygtelig ked af at høre, at din mor er syg. Håber du er okay - eller, det er du nok ikke, men at du er så okay, som man kan være i den situation. Jeg ved, hvad du mener, med at tage styringen og den slags, fordi man vil have, at de skal gøre nogle ting. Men det her perspektiverede bare lige, at min bror og jeg ikke altid er lige hensynsfulde overfor hendes udfordringer. Til trods for, at hun har været der for os gennem nogle perioder i vores liv, hvor vi virkeligt fuckede alting op. Det gør vi ikke længere, men vi burde måske huske på, at vi ikke altid har været så "gode", som vi er nu. Og tage hensyn til, at andre også har udfordringer.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Min mors kat

Indlægaf Sophaya » 1. nov 2015, 09:09

Jeg er super glad for at det ikke var hendes kat, men kan ikke lade være at tænke: Hvad er det så for en kat der er død? :gruble:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Min mors kat

Indlægaf Modesty Blame » 1. nov 2015, 09:17

Sophaya skrev:Jeg er super glad for at det ikke var hendes kat, men kan ikke lade være at tænke: Hvad er det så for en kat der er død? :gruble:

Det er så én, der ligner min mors kat. Hun har to, der ligner hinanden rigtigt meget, og det var så den største af de to, jeg troede, var død. Men jeg har set dem begge to samtidigt, så det er ikke den lille. Faktisk sov den lille hos mig i nat, så ingen tvivl om, at de alle er i live.

Der bor rigtigt mange katte i den her landsby, så der er nok nogen, der har mistet et elsket kæledyr i går aftes. Og det er jeg selvfølgelig ked af. Men jeg er stadig meget glad for, at det ikke var min mor. Det skal også siges, at to af min mors katte er tilløber-killinger, som ikke havde ejere, og de andre to er fra internatet i nærheden. Så der er generelt overskud af katte i området. Den lokale dyrlæge sagde til mig i sidste uge, at der er enormt mange vilde katte i området, og det er et problem, som de prøver at afhjælpe med steriliseringskampagner og den slags (så tamkattene ikke får uønskede killinger, der bliver til vildkatte).
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Min mors kat

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. nov 2015, 09:23

Modesty Blame skrev:
Sophaya skrev:Jeg er super glad for at det ikke var hendes kat, men kan ikke lade være at tænke: Hvad er det så for en kat der er død? :gruble:

Det er så én, der ligner min mors kat. Hun har to, der ligner hinanden rigtigt meget, og det var så den største af de to, jeg troede, var død. Men jeg har set dem begge to samtidigt, så det er ikke den lille. Faktisk sov den lille hos mig i nat, så ingen tvivl om, at de alle er i live.

Der bor rigtigt mange katte i den her landsby, så der er nok nogen, der har mistet et elsket kæledyr i går aftes. Og det er jeg selvfølgelig ked af. Men jeg er stadig meget glad for, at det ikke var min mor. Det skal også siges, at to af min mors katte er tilløber-killinger, som ikke havde ejere, og de andre to er fra internatet i nærheden. Så der er generelt overskud af katte i området. Den lokale dyrlæge sagde til mig i sidste uge, at der er enormt mange vilde katte i området, og det er et problem, som de prøver at afhjælpe med steriliseringskampagner og den slags (så tamkattene ikke får uønskede killinger, der bliver til vildkatte).


Og det kunne vel også forklare, hvorfor flere af kattene ligner hinanden, og du tog fejl.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Min mors kat

Indlægaf Fru Sunshine » 2. nov 2015, 14:21

Modesty Blame skrev:Okay - jeg føler mig som en enorm idiot lige nu. Katten er lige dukket op. Jeg var så sikker på, at det var hende, jeg kunne se den lille plet, hun har under hagen, og det hele. Sorry for at have skabt mit eget lille drama. Hold da kæft, hvor er jeg glad, for at se det dumme kræ.

Fandme godt, du ikke gik sagt noget til din mor.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Min mors kat

Indlægaf Modesty Blame » 2. nov 2015, 20:33

Fru Sunshine skrev:
Modesty Blame skrev:Okay - jeg føler mig som en enorm idiot lige nu. Katten er lige dukket op. Jeg var så sikker på, at det var hende, jeg kunne se den lille plet, hun har under hagen, og det hele. Sorry for at have skabt mit eget lille drama. Hold da kæft, hvor er jeg glad, for at se det dumme kræ.

Fandme godt, du ikke gik sagt noget til din mor.

Efter at min mor havde fået historien, mente min far og bror, at jeg skulle have ringet til hende om aftenen og sagt, at katten var død, og så næste morgen, skulle jeg have ringet og forklaret, at jeg nu havde plejet katten så meget, at hun havde det godt igen.

Der blev også spurgt til, om der eventuelt var tale om en halloween zombie kat. Men jeg var faktisk henne for at kigge på katteliget (som i øvrigt desværre er en nabokat), for at se, om den var der endnu. Jeg vil ikke gå i detaljer om de absurde tanker, der for gennem mit hoved, da jeg så den levende kat, men hvorom alting er - jeg var nødt til at se katteliget igen. Og det var der, og det var helt tydeligt, at det ikke var min mors kat. Uden detaljer, så var der flyttet på hovedet, og der var nogle kendetegn, som jeg ikke havde kunnet se aftenen før, som tydeliggjorde, at det ikke var en af mig kendt kat.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Min mors kat

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 21:09

Nej, en dejlig slutning! :love:
Altså for jer, selvfølgelig ikke for den anden kat og dens familie.

Og som alle andre (og dig selv også faktisk) skriver, så ville det på ingen måde have været din skyld.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Livets forhold"