Hvilke højtider fejrer du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Gniske » 1. nov 2015, 16:14

Hverdagen er den eneste højtid, som jeg fejrer - i dag står den på kirsebærvin af ældre dato og senere lidt chokoladekage.
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Pjeps » 1. nov 2015, 17:30

Jeg fejrer højtiderne meget lidt. Men jeg er absolut ikke for fin til at deltage i årets julefrokost/påskefrokost :D

Men jeg melder helt frivilligt til at arbejde de fleste helligdage.
0
:ninja:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 00:26

ShuruQ skrev:Jul når jeg ikke kan slippe, meget a la go with the flow princippet.

Eid- ul-Firt og Eid-ul-Adha, dog mest ved at give børnene penge og ønske god Eid. Jeg skal have bygget nogle forbindelser så jeg kan fejre ordentligt, for det er faktisk en af de ting der kan stikke i mit hjerte, at sidde alene når der er Eid :(.

Eid, det er da der man får mad, ikke? Det må da være let at finde nogen :ivrig:

Vi selv her ... ah, ikke alverden. Vi får som regel hveder store bededags kveld, og jule- og påskefrokoster ... og lys den 4. maj, hvis vi husker det. Men sådan de helt vilde fejringer er der ikke tale om :) Det hænger nok også sammen med, at børnene for længst er voksne, og der ikke er nogen børnebørn endnu. Grundlovsdag og Skt. Hans kan som regel klares over fjernsynet :)

Halloween (staveplade?) og Valentine's og den slags er decideret efter min tid ...
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Thestral » 2. nov 2015, 05:10

Jul.

Der var engang vi i familien også holdt påskefrokost men det var overstået da familiefejden brød ud :rulle:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf hotlips » 2. nov 2015, 06:34

Jeg fejrer årstiderne,påske om foråret,Skt hans om sommeren,halloween om efteråret og jul om vinteren.

Vi har lys i vinduerne 4 maj,spiser hveder Stor bededags aften,jeg plejer at gøre ihvertfald lidt ud af valentines dag.
Mortens aften har vi lidt afskaffet eller omformet kan man sige,min drengs far hedder Morten og har fødselsdag d 5 november så det gælds for Mortens aften her.

Jeg er generelt stor tilhænger af traditioner også dem man selv laver,jeg synes ikke man for tit kan gøre noget særligt ud af dage eller af at hygge med sine nærmeste men hvad man kalder det går jeg ikke ret meget op i.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. nov 2015, 09:38

Jul
Nytår
Mortens aften (kombineret med min datters fødselsdag)
Valentins Dag
Store Bededag
17. maj i et lille omfang
Påske
Fødselsdage.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Danseprinsesse » 2. nov 2015, 09:41

Jul er den vigtigste, både i min familie og for mig personligt. I år bliver vi rigtig mange, og jeg glæder mig SÅ meget!

Nytår fejrer vi også, men på en ret afdæmpet måde - nogle år har vi bare været os to, i år skal vi fejre det sammen med min bror og ene søster, der begge har helt små børn.

Vi mødtes til stor påskefrokost før i tiden, men det gik lidt i sig selv, da min far og hans kone ikke orkede det mere. Det gad jeg egentlig godt genoptage, mest fordi jeg elsker enhver anledning til karrysild.

Ellers fejrer vi egentlig ikke noget fast, nogle år markerer vi Mortens aften, fars dag, store bededag osv., andre år gør vi ikke, det afhænger lidt af andre planer, overskud og den slags.

Vi mødes meget ofte med familien på kryds og tværs, og det er essensen af højtider for mig, så på den måde bliver de nok lidt overflødiggjort.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Tricolette » 2. nov 2015, 10:21

Jul er uden tvivl den vigtigste højtid, som bliver fejret her - og ifølge manden går jeg amok i julepynt (men jeg mener nu, der kan være meget mere, som i RIGTIG MEGET MERE :fløjt: )

Nytår har vi fejret de sidste år med en flok venner, og gør det forhåbentligt igen i år.

I påsken nyder vi fridagene og har måske 2 aftaler om lidt påskefrokost, men pynt bliver der ikke noget af, det gider jeg ikke.

Storbededag bliver markeret med hjemmebagte hveder.

Fødselsdagene bliver også fejret i det omfang det ny sig byder.

Resten bliver der ikke gjort noget ud af - børnene er for store til fastelavn, halloween må de selv klare, Mortens aften springer vi over (manden kan ikke tåle and), Sankt Hans siger mig ikke det vilde (et bål, en halvlunken øl og brændte pølser i kombination af regn, regn og regn)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 11:02

Fastelavn - spiser fastelavnsboller
Dansk Melodi Grand Prix - ser det med min veninde og hendes kæreste efter en god middag ledsaget af diverse evergreens
Fødselsdage, både egen og andres
Påske - lidt pynt og måske en god middag
1. maj - jeg følger med i talerne, osv.
4. maj - lys i vinduet
St. Bededag - hveder aftenen før
Hjemkomstdag - mine forældre markerer årsdagen for dengang, jeg kom til Danmark. Jeg får en gave, og vi spiser god mad.
International Melodi Grand Prix - ser det med min veninde og hendes kæreste efter en god middag ledsaget af diverse evergreens
Mors og Fars Dag - en lille gave og/eller overraskelse til forældrene
Venindeårsdag - markeres ved de runde og halvrunde jubilæer
Skt. Hans - middag med min veninde og hendes kæreste og bål på tv eller live (her foretrækkes bål uden heks)
Halloween - middag og oppyntning, sommetider bliver der efter maden set skrækstumfilm fra 20'erne
Mortens Aften - andesteg med forældrene
Advent - krans, gaver og ekstra guf
Jul - ALT inklusiv og gerne hele december (med opvarmning i november). Kulminationen er 22.-27. december, der kører efter helt faste traditioner
Nytår - fejres altid med venner, men konceptet skifter sommetider
Senest rettet af DetSorteCirkus 2. nov 2015, 18:48, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Annione » 2. nov 2015, 17:22

Det er egentlig kun nytår jeg går op i.
Jul er okay, men var det ikke for gaverne, så ville jeg nu gerne slippe. Jeg elsker at se folk pakke de gaver op, som jeg har fundet til dem. Og elsker at få gaver :-D I år holder vi jul i en camper i New Zealand. Meget nede på jorden.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. nov 2015, 17:24

Hønsekræmmeren skrev:Som Wizzze - alt hvad der på én og samme tid udløser - god mad - smilende ansigter - og måske endda en hord af glade unger... - DET er LIGE mig..!



- såån, helt for mig selv - så afholder jeg altid under stor andagt min årlige 'klippe-tånegle-dag' - altid 1. Søndag i Maj...!

Så får fusserne et dejligt bad - (efter fodbadet hælder jeg baljen med det grålige vand ud et sted hvor der er meget ukrudt - det virker..!)

- nu får kløerne så den store tur - bidetang, vinkelsliber og så nusser jeg lidt forsigtigt de nyklippede tånegle med rystepudseren - med en forsigtig korn 200...


Dagen afslutter jeg som regel med et par Skipper-Lakridspiber og en 'kølig'... - mens jeg lytter til lidt James Last... :fløjt:















- P.S. - enkelte afsnit af ovenstående kunne måske godt vise sig være liiiiidt løgn..... :banan: :banan:




Du kan ikke lide børn :gruble:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. nov 2015, 17:28

Vi fejrer

Fastelavn, - med hjemmebagte boller, og en eller anden form for fastelavnsevent hele familien, i mange år har vi deltaget v. mandens dykkerklub.
Påsken - vi pynter, nyder fridagene, holder eller deltager måske i påskefrokost, men det er også det egentligt, så fejring er så som.
St. bededag - markerer vi ved hjemmebagte hveder.
Skt. Hans - fejrer vi med bål og hygge, derudover er det også vores bryllupsdag, så dagen bliver altid markeret.
Halloween - markerer vi oftest på en eller anden vis, vi har græskarlygter udenfor, og vi holder gerne en sammenkomst for familie og venner.
Jul - fejrer vi i stor stil, og vi går i gang 1. søndag i advent, evt. lidt tidligere.
Senest rettet af Madam Pomfrey 2. nov 2015, 17:49, rettet i alt 1 gang.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Rapfisk » 2. nov 2015, 17:41

dgd2007 skrev:
ShuruQ skrev:Jul når jeg ikke kan slippe, meget a la go with the flow princippet.

Eid- ul-Firt og Eid-ul-Adha, dog mest ved at give børnene penge og ønske god Eid. Jeg skal have bygget nogle forbindelser så jeg kan fejre ordentligt, for det er faktisk en af de ting der kan stikke i mit hjerte, at sidde alene når der er Eid :(.

Eid, det er da der man får mad, ikke? Det må da være let at finde nogen :ivrig:

Vi selv her ... ah, ikke alverden. Vi får som regel hveder store bededags kveld, og jule- og påskefrokoster ... og lys den 4. maj, hvis vi husker det. Men sådan de helt vilde fejringer er der ikke tale om :) Det hænger nok også sammen med, at børnene for længst er voksne, og der ikke er nogen børnebørn endnu. Grundlovsdag og Skt. Hans kan som regel klares over fjernsynet :)

Halloween (staveplade?) og Valentine's og den slags er decideret efter min tid ...

Gud, ja Store Bededag :love:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Hønsekræmmeren » 2. nov 2015, 17:46

DD_81 skrev:
Hønsekræmmeren skrev:Som Wizzze - alt hvad der på én og samme tid udløser - god mad - smilende ansigter - og måske endda en hord af glade unger... - DET er LIGE mig..!



Du kan ikke lide børn :gruble:



-åh JO..!

Selv er jeg indehaver af tre stykker af slagsen - og disse tre, for længst voksne 'møgunger' har i ledtog med deres respektive partnere ydermere begavet mig med 6 børnebørn..!

- og jeg er bare helt vild med hele flokken..! :gammel: :banan:

'Morfar' & 'Farfar' - det er mig... - og jeg nyder det i fulde drag - om muligt endnu mere nu - hvor jeg for alvor har fået tiden til at råhygge med alle de små banditter - og DET er sgu noget der er med til at holde blodcirkulationen i gang..! :)
1
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke højtider fejrer du?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. nov 2015, 18:00

Nå ja. Vi fejrer også Sankt Hans.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"