Fordomme om ikke-akademikere

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Peanutbutt
Indlæg: 407
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:10
Kort karma: 44
Likede indlæg: 832

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Peanutbutt » 27. okt 2015, 19:04

Aima skrev:Er det ikke nærmest kun journalister (som jo, meget apropos, ikke pr. defintion er akademikere), kommunikations- og medie/reklamebranchefolk, der tweeter? Eller er det bare en fordom jeg har? :D


Det er ikke en fordom: http://astridhaug.dk/hvilke-sociale-med ... danskerne/
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Karkluden » 27. okt 2015, 19:05

Aima skrev:
Karkluden skrev:
Aima skrev:De er mere aktive og udleverende på Facebook, end akademikere. Øverst på toplisten over selvudleverende facebookadfærd, står SOSU'erne. Jeg har vist fire SOSU'er på min liste (sådan apropos den med anekdotisk evidens), og jeg undrer mig faktisk sommetider over, hvornår de har tid til at arbejde.


Det er også de lavtuddannede der udgør flertallet af debattørerne i diverse facebookgrupper og i debattrådene på tabloidavisernes facebooksider.

Det siger min erfaring mig også - at os ikke-akademikere bruger især facebook mere aktivt end mange akademikere. De akademikere jeg kender, bruger så bare tiden på Twitter og instagram i stedet, og så går det hele tidsmæssigt op, men det er da meget interessant egentlig.


Er det ikke nærmest kun journalister (som jo, meget apropos, ikke pr. defintion er akademikere), kommunikations- og medie/reklamebranchefolk, der tweeter? Eller er det bare en fordom jeg har? :D

Ikke i min omgangskreds - ikke at det er repræsentativt statistisk set. Men i min omgangskreds er det ret tydeligt, at akademikerne eller dem der er ved at blive det allesammen tweeter sindssygt meget og bruger IG, og så er FB mere et observationssted for dem, mens at "os på gulvet" (:lol: altså jeg læser jo fx en professionsbachelor - lidt endnu) bruger FB mere aktivt og også IG en del, men enten ikke bruger twitter eller kun observerer :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Karkluden » 27. okt 2015, 19:06

Fuck.exe skrev:
Karkluden skrev:Det siger min erfaring mig også - at os ikke-akademikere bruger især facebook mere aktivt end mange akademikere. De akademikere jeg kender, bruger så bare tiden på Twitter og instagram i stedet, og så går det hele tidsmæssigt op, men det er da meget interessant egentlig.


Og LinkedIn, ej at forglemme.

True that, men det bruger de fleste ikke-akademikere over håndværkeruddannelsesniveau, jeg kender nu også. Altså de fleste sygeplejersker, bioanalytikere, folkeskolelærere, pædagoger osv, jeg kender, er også på linkedin og meget aktivt. Jeg har ikke lige orket det endnu, men jeg regner også med at få sat mig ind i det henover julen, så den er klar, når jeg er færdiguddannet.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Pixie88 » 27. okt 2015, 21:17

Her er nogle fordomme, efter at have undersøgt feltet grundigt.

Pædagoger er ringe i sengen og tit lidt voldsomme.
Brasilianske fodboldspillere med pædagoguddannelsen har enorme dillere, hårde kroppe og sådan lidt meh i sengen. De tror også de er guds gave til kvinden.
Nogle mekanikere knepper ok, men er sådan lidt småracistiske. De er også typen der gerne vil have en kone der sørger for hjemmet og laver mad.
Andre mekanikere er arrogante og tror at deres fag i sig selv, gør dem attraktive og sexede. De er overfladiske og stiller urealistiske krav til kvinders udseende.
HH'ere er kedelige i sengen og lidt forsigtige. Men de er gode til at flirte og score.
Fotografer har små dillere, men er søde. Desværre er de også til tider medlem af Århus Casuals.
Tømrere er helt fantastiske på nærmest alle leder og kanter :-D
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf GoGetter » 28. okt 2015, 05:48

Ikke-akademikere har meget mere travlt med hvilket uddannelsesniveau folk har, end akademikere. Sådan en slags jantelovs mindreværd, der kommer til udtryk i omtalen af akademikere. "Hø hø, du må hellere forklare det igen, der er en AC'er til stede", "akademikere skal ikke tro de kan noget særligt, JEG har selv en merkonom og mange år i livets skole, så jeg ved nok mere end de der der lever i teorien og ikke i den rigtige verden". I det hele taget har ikke-akademikere mere travlt med at fortælle hvilken uddannelse, de har, og relatere alt til det.
3
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Joe » 29. okt 2015, 17:18

Folk der læser professionsbachelorer lægger ufatteligt meget identitet i det fag de uddanner sig til, lige fra optagelsesbrevet er kommet ind ad døren.

Fysioterapeuter er sygt lækre.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55895
Kontakt:

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Ado » 29. okt 2015, 17:49

Jahon skrev:
Fysioterapeuter er sygt lækre.



Ja! Ham, der er tilknyttet på min arbejdsplads, er bedårende dejlig! Jeg smeltede da nærmest i knæene, da han i forgårs sagde "Åh, jeg er så glad for du er ansat her, Heidi. Din stemme og ja...hele dig" - hvorefter jeg fik et knus.

Og nej, han mener ikke noget flirtende. (Desværre) Han er bare et skønt menneske. Et skønt lækkert menneske. Grrr!
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Joe » 29. okt 2015, 17:53

Ado skrev:
Jahon skrev:
Fysioterapeuter er sygt lækre.



Ja! Ham, der er tilknyttet på min arbejdsplads, er bedårende dejlig! Jeg smeltede da nærmest i knæene, da han i forgårs sagde "Åh, jeg er så glad for du er ansat her, Heidi. Din stemme og ja...hele dig" - hvorefter jeg fik et knus.

Og nej, han mener ikke noget flirtende. (Desværre) Han er bare et skønt menneske. Et skønt lækkert menneske. Grrr!


Du er heldig at have en fysioterapeut på din arbejdsplads. Ham der behandlede mig i sommers er basis for min fordom. Han var nok seriøst den lækreste mand jeg har set i levende live længe. Og meget charmerende.
Desværre går der nok et år, før jeg skal derhen igen.
0
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf GoGetter » 30. okt 2015, 11:34

Jahon skrev:
Ado skrev:
Jahon skrev:
Fysioterapeuter er sygt lækre.



Ja! Ham, der er tilknyttet på min arbejdsplads, er bedårende dejlig! Jeg smeltede da nærmest i knæene, da han i forgårs sagde "Åh, jeg er så glad for du er ansat her, Heidi. Din stemme og ja...hele dig" - hvorefter jeg fik et knus.

Og nej, han mener ikke noget flirtende. (Desværre) Han er bare et skønt menneske. Et skønt lækkert menneske. Grrr!


Du er heldig at have en fysioterapeut på din arbejdsplads. Ham der behandlede mig i sommers er basis for min fordom. Han var nok seriøst den lækreste mand jeg har set i levende live længe. Og meget charmerende.
Desværre går der nok et år, før jeg skal derhen igen.


Nå ja, man kan jo hurtigt komme ud for et "uheld" med et vrid i ryggen eller en stiv
nakke...
3
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Evapeva » 31. okt 2015, 12:39

Ikke-akademikere kan føle sig helt enormt intimiderede, hvis de pludselig spotter en akademiker ved deres bord til en fest. Derefter afslutter de alle deres sætninger med "...men det skal jeg jo ikke gøre mig klog på, jeg er jo ikke akademiker!"

Slapdogaf. :D
2
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Venus222 » 1. nov 2015, 21:51

Jeg er sosu-assistent og min kæreste er ingeniør, og det er en stor del af hans venner så også. Og en del af dem har/ havde dælme mange fordomme om mig. Bla. kom det bag på et par af dem at jeg kan begå mig på engelsk, både i tale og skrift. At jeg læser bøger, høre klassisk musik og har en generel interesset for verden. :gruble:

Tænk at man kan været et nogenlunde "dannet" menneske selv om man er sosu-assistent. :P ;)
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Tux » 2. nov 2015, 06:43

Venus222 skrev:Jeg er sosu-assistent og min kæreste er ingeniør, og det er en stor del af hans venner så også. Og en del af dem har/ havde dælme mange fordomme om mig. Bla. kom det bag på et par af dem at jeg kan begå mig på engelsk, både i tale og skrift. At jeg læser bøger, høre klassisk musik og har en generel interesset for verden. :gruble:

Tænk at man kan været et nogenlunde "dannet" menneske selv om man er sosu-assistent. :P ;)


SOSUer, er det ikke dem der fra Luksufælden? :-p
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Fordomme om ikke-akademikere

Indlægaf Venus222 » 2. nov 2015, 13:45

Tux skrev:
Venus222 skrev:Jeg er sosu-assistent og min kæreste er ingeniør, og det er en stor del af hans venner så også. Og en del af dem har/ havde dælme mange fordomme om mig. Bla. kom det bag på et par af dem at jeg kan begå mig på engelsk, både i tale og skrift. At jeg læser bøger, høre klassisk musik og har en generel interesset for verden. :gruble:

Tænk at man kan været et nogenlunde "dannet" menneske selv om man er sosu-assistent. :P ;)


SOSUer, er det ikke dem der fra Luksufælden? :-p


Er der mange sosuer i det program? Jeg har kun set den svenske udgave.
0

Tilbage til "Livets forhold"