Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 17:36

Hvor er det tragisk med det russiske flystyrt i Egypten, men hvor er det dog afsindigt upassende at der stod horder af journalister og tog billeder og filmede lige op i fjæset på de totalt opløste pårørende ganske kort efter de fik at vide at der ingen overlevende var. Fulgte lige i hælene på dem rundt i lufthavnen. Så giv dog for pokker de stakkels mennesker noget privatliv.
8
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 18:32

Fru Sunshine skrev:Min gamle arbejdsplads har lige givet afskedsbrød til en, der har været der siden midt august.
Jeg betaler til det, da jeg stadig er ansat og derfor betaler til gavekasse, ligesom jeg så er med i fødselsdagsgaver til kolleger.
Jeg fik ikke så meget som en blomst på min fødselsdag, og jeg er ikke blevet tilbudt afskedsbrød efter 5 år. Min opsigelsesperiode slutter 30. november, så jeg er da spændt på at se, om jeg får en afskedsgave.


Jeg fik heller ikke en skid, da jeg blev fyret pga sygdom efter næsten 6 års ansættelse. Ude af øje ude af sind. Jamen tak da.
1
14 11 14
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 31. okt 2015, 19:37

Kattefjæs skrev:Hvor er det tragisk med det russiske flystyrt i Egypten, men hvor er det dog afsindigt upassende at der stod horder af journalister og tog billeder og filmede lige op i fjæset på de totalt opløste pårørende ganske kort efter de fik at vide at der ingen overlevende var. Fulgte lige i hælene på dem rundt i lufthavnen. Så giv dog for pokker de stakkels mennesker noget privatliv.


Jeg sad og tænkte det samme - og tænkte så lige efter, hvor upassende jeg selv var, at jeg sad og kiggede på det. :blush:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 31. okt 2015, 19:59

Tibbler skrev:
Jeg sad og tænkte det samme - og tænkte så lige efter, hvor upassende jeg selv var, at jeg sad og kiggede på det. :blush:


Jeg ser altid nyheder, og man er da vant til at se alt muligt tragisk, men det var alligevel uventet upassende, syntes jeg. Jeg havde ikke selv ledt efter sådan nogle klip, det er helt sikkert. Jeg kan slet ikke forestille mig noget mere grænseoverskridende end at have været ude for en tragisk hændelse for så at have en helt fremmed stikke et kamera op i mit ansigt for at lukrere på min sorg. Føj.
0
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf computermus » 31. okt 2015, 22:33

Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.
Selvfølgelig kan man glemme en gang imellem, men når der adskillige gange bliver nævnt på deres fællesmøde at de skal sætte deres fodtøj op på skohylden når de går , og der samtidig er en ret stor seddel i garderoben der også gør opmærksom på det, så bliver jeg ret træt og sur.
At personalets garderobe mere end 1 gang om ugen faktisk ligner noget hvor børn har smidt deres støvler /sko og bare er gået ,gør mig ikke mindre træt.
Så hvis det her ikke snart ændrer sig ,hvilket jeg ikke har den store tiltro til, da det er blevet mere og mere hyppigt at sko og støvler bare ligger smidt, så kunne jeg finde på at blive ret upassende og finde en stor sæk og fylde de sko i, der ligger på gulvet. Så kunne posen stå på de ekstra skobakker der er sat frem til deres vinterstøvler.
6
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 2. nov 2015, 09:45

Har en kollega, for hvem det nu er lykkedes to gange at ringe til mig i ferier. Første gang var jeg i Italien, og anden gang var i går. Og det er bare typisk. Der er INGEN anden i hele verden, der kan hjælpe hende. INGEN. (jo der er)
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 2. nov 2015, 13:12

Det er yderst upassende, at en, der har fået frakendt sit kørekort, alligevel tog bilen på arbejde en dag i sidste uge...
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 2. nov 2015, 14:41

computermus skrev:Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.
Selvfølgelig kan man glemme en gang imellem, men når der adskillige gange bliver nævnt på deres fællesmøde at de skal sætte deres fodtøj op på skohylden når de går , og der samtidig er en ret stor seddel i garderoben der også gør opmærksom på det, så bliver jeg ret træt og sur.
At personalets garderobe mere end 1 gang om ugen faktisk ligner noget hvor børn har smidt deres støvler /sko og bare er gået ,gør mig ikke mindre træt.
Så hvis det her ikke snart ændrer sig ,hvilket jeg ikke har den store tiltro til, da det er blevet mere og mere hyppigt at sko og støvler bare ligger smidt, så kunne jeg finde på at blive ret upassende og finde en stor sæk og fylde de sko i, der ligger på gulvet. Så kunne posen stå på de ekstra skobakker der er sat frem til deres vinterstøvler.


Så bliver gulvet vel bare ikke gjort rent? Det kan jo ikke passe, at du skal slide på din ryg for at gå og rydde op efter voksne mennesker.

På min arbejdsplads er det bord, vi spiser frokost ved, efterhånden godt nusset, fordi vores rengøringspersonale ikke tørrer det af, hvis der ligger noget på det. Og der ligger næsten altid aviser el.lign. Nu har jeg sagt til mig selv, at jeg skal huske at rydde det i morgen, når vi får gjort rent, så det kan blive tørret af. Men så konsekvent er det altså her.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 15:18

.kr
Skumfidusen skrev:
computermus skrev:Noget af personalet i den børnehave som jeg gør rent i er temmelig upassende. Der går næsten ikke en eneste dag hvor der ikke er glemt det ene eller det andet.
Selvfølgelig kan man glemme en gang imellem, men når der adskillige gange bliver nævnt på deres fællesmøde at de skal sætte deres fodtøj op på skohylden når de går , og der samtidig er en ret stor seddel i garderoben der også gør opmærksom på det, så bliver jeg ret træt og sur.
At personalets garderobe mere end 1 gang om ugen faktisk ligner noget hvor børn har smidt deres støvler /sko og bare er gået ,gør mig ikke mindre træt.
Så hvis det her ikke snart ændrer sig ,hvilket jeg ikke har den store tiltro til, da det er blevet mere og mere hyppigt at sko og støvler bare ligger smidt, så kunne jeg finde på at blive ret upassende og finde en stor sæk og fylde de sko i, der ligger på gulvet. Så kunne posen stå på de ekstra skobakker der er sat frem til deres vinterstøvler.


Min far truede med at smide min søsters sko i fryseren, hvis hun ikke satte dem på plads. Og en dag gjorde han alvor af det...godt nok med den utilsigtede bivirkning at da han så EN gang selv glemte det, røg hans sko naturligvis også i fryseren, men altså - ideen er da givet videre.

På vores kontorfællesskab har jeg truet med at hvis jeg skal være rengøringshjælp, så vil jeg have penge for det. Det er et hæderligt erhverv, jeg gerne udfører, men min normaltakst er 1150 i timen og jeg fakturerer pr påbegyndte halve time, så en efterladt kaffekop kan give en regning på 575 bobs plus moms.

Det giver en månedsløn på knap 179.000kr for en fuldstidsstilling.... Hvad laver du i grunden? (Og kan jeg komme til det, hvadbehager?!)
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 2. nov 2015, 15:25

Skumfidusen skrev:
kidkomb skrev:Det giver en månedsløn på knap 179.000kr for en fuldstidsstilling.... Hvad laver du i grunden? (Og kan jeg komme til det, hvadbehager?!)


Nu sælger vi vores løsninger på abonnement, så jeg udfakturerer kun meget få timer :). Det giver en mere jævn indtjening, men det tager virkelig lang tid at løbe i gang når ens kunder er offentlige. Efter 1 år uden løn og 2 med meget beskeden løn var sidste år første gang vi reelt tjente penge i forretningen og i år går det rigtig godt. Det beløb du har regnet frem er faktisk ikke helt skævt i forhold til hvad jeg kunne tjene på en god måned da jeg solgte timer i sin tid og stort set solgte alt min tid. Jeg er it-konsulent og har arbejdet med både programmering og implementering af især CRM-løsninger.

Dét hverv kommer jeg aldrig til, at kunne bestride :lol: -eller, måske i en verden af retards :P
Well, jeg ønsker dig flere gode måneder så :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 4. nov 2015, 11:06

Rakel skrev:At optage 4 pladser - en selv, en til tasken og to til krykken og så ovenikøbet brokke sig over at blive kørt hjem fra lægen af Falck.

Vi andre står pænt op i lægens venteværelsen siden damen ikke ønsker at flytte tingene.


Hvorfor smider i ikke bare hendes ragelse ned på gulvet?
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. nov 2015, 21:39

Marott skrev:Jeg har været på kursus og fyren ved siden af mig valgte at smide sin sportstaske op på bordet, så den stod som en mur mellem os. Jo jo, det var da virkelig en indbydelse til at ville samarbejde med ham.



Men det havde jeg ikke behøvet være bekymret over, for han gik hjem, da vi skulle sidde 2 pg 2, for det gad han ikke spilde sin tid med. :8:


Wow, det lyder som om han bare gør alt det jeg hemmeligt længes efter at gøre, når jeg er på kursus med mennesker jeg ikke kender :genert: (men jeg opfører mig altså ordentligt)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 7. nov 2015, 11:27

Jeg er så træt af, at medierne kalder voldtægtsforbrydere for "sex-stalkeren" eller "sexkrænkeren" eller når de kalder en voldtægt for en sex-et eller andet. Og hvorfor er jeg så det? Fordi, sex er noget godt. Voldtægt er noget meget skidt. Og for offeret handler overfaldet næppe om sex, så meget som det handler om et overgreb. De bruger ordet for at trække læsere, og jeg synes virkelig, det er ulækkert.
14
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 7. nov 2015, 11:30

Modesty Blame skrev:Jeg er så træt af, at medierne kalder voldtægtsforbrydere for "sex-stalkeren" eller "sexkrænkeren" eller når de kalder en voldtægt for en sex-et eller andet. Og hvorfor er jeg så det? Fordi, sex er noget godt. Voldtægt er noget meget skidt. Og for offeret handler overfaldet næppe om sex, så meget som det handler om et overgreb. De bruger ordet for at trække læsere, og jeg synes virkelig, det er ulækkert.


Altså nu ved jeg godt, at din formulering er meget generel. Men ham, de skriver om lige i disse dage, har vel ikke voldtaget nogen - eller har jeg bare ikke sat mig godt nok ind i sagen? :gruble:
Hvad vil du så kalde ham?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Modesty Blame » 7. nov 2015, 11:34

Tibbler skrev:
Modesty Blame skrev:Jeg er så træt af, at medierne kalder voldtægtsforbrydere for "sex-stalkeren" eller "sexkrænkeren" eller når de kalder en voldtægt for en sex-et eller andet. Og hvorfor er jeg så det? Fordi, sex er noget godt. Voldtægt er noget meget skidt. Og for offeret handler overfaldet næppe om sex, så meget som det handler om et overgreb. De bruger ordet for at trække læsere, og jeg synes virkelig, det er ulækkert.


Altså nu ved jeg godt, at din formulering er meget generel. Men ham, de skriver om lige i disse dage, har vel ikke voldtaget nogen - eller har jeg bare ikke sat mig godt nok ind i sagen? :gruble:
Hvad vil du så kalde ham?

Jeg havde faktisk kun læst overskriften, da jeg gik i gang med indlægget. Men ham ville jeg kalde en stalker. Jeg bliver pikeret over det, hver gang jeg ser det. I dag blev jeg bare så træt af det, at jeg skrev et indlæg også.
0

Tilbage til "Generelt"