Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Garfield » 1. nov 2015, 17:01

ShuruQ skrev:Jeg er pishamrende irriteret på min far.

Vi snakkede i går i telefonen og jeg føler lidt de prøver at vende børnene mod mig, det har nok ikke noget på sig, men jeg er ret harm lige nu. Jeg har børnene en uge i december, med juleaften iberegnet. Jeg kan ikke komme i mine forældres hjem, eller jo det kan jeg godt, hvis jeg bukker und for presset. Nuvel, min far og sikkert også min mor synes bestemt vi skal til dem juleaften, men det kan jeg jo ikke. Så siger min far i telefonen i går "de skal jo også have kalenderpakker og de vil da nok hellere her ud og bla bla. Du kan jo bare spørge dem om de ikke vil have gaver". Svarer "hvis farmor havde spurgt dig som 10 eller 9-årig om du ville have gaver, hvad havde du så svaret"?. "Ja, der kan du bare se siger han så".

Jeg er lidt rasende. Meget faktisk. Det er dem der forbyder mig at komme som jeg er, men jeg føler de på den måde prøver at vende børnene mod mig, for børnene forstår det ikke, men så kan jeg stå der som bussemand fordi jeg ikke bare kan makke ret.

Jeg synes fandeme ikke det er en fair situation at sætte mig i :s .


Og det lyder som om du har en ret god grund til at være ikke bare irriteret, men vred. Rimelig røvet adfærd. :sur:

Er dine børn ikke også muslimer? Hvis det går for tæt på eller du bare ikke har lyst til at svare, er det selvfølgelig helt okay.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 1. nov 2015, 17:17

Whoosh skrev:
Guilded_Lily skrev:
God idé! Ligesom man kan lade være med at tænde lyset uden for huset, hvis man ikke vil belemres med udklædte voksne, der kræver "en lille én" til Hellig Tre Konger.

:gruble: <- Sådan sad jeg indtil jeg så dit indlæg i "Hvor bor du?"-tråden . Så faldt brikkerne på plads. :D


:-D Havde lige glemt, det var en egnstradition...
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2015, 17:26

ShuruQ skrev:
Akehurst2 skrev:
ShuruQ skrev:Jeg forstår bare ikke hvorfor vi adoptere alle de helligdage fra USA. Virkelig ikke. Valentines Day, Halloween. De har næppe taget Fastelavn til sig.

Vi kan jo ligeså godt tage Thanksgiving med også. Fejrer St. Patricks Day med irerne osv osv. Det er alt for kommercielt til min smag, men ingen tvivl om at butikkerne tjener styrtende ved det.


Det er vel ikke anderledes end at adoptere en religion fra Mellemøsten?

Og jeg ville egentlig gerne fejre Thanksgiving. Synes det ville være hyggeligt i dødssyge november med god mad og gæster og at man husker på, hvad man er taknemmelig for. Det er da en positiv højtid.


Tja, spørg Harald Blåtand, det gjorde han jo da han gjorde danerne kristne for en hulens masse år siden.


Det er så en virkelig mærkelig sammenligning, når man taler om, hvad folk selv vælger at gøre aktuelt i dag.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 1. nov 2015, 19:57

Jeg synes det er så grådigt og småligt at sælge fx slidte børnesko og andre ting i ret dårlig stand og endda til en hamper pris. Giv det dog til Røde Kors eller Mødrehjælpen - du klarer dig nok uden de småpenge...!
2
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 1. nov 2015, 20:07

Jeg vil være ligesom min mor, når jeg bliver rigtig gammel.
Sådan en, der kun er gammel af alder, men ikke af sind.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 1. nov 2015, 23:07

HappyPaww skrev:Jeg synes det er så grådigt og småligt at sælge fx slidte børnesko og andre ting i ret dårlig stand og endda til en hamper pris. Giv det dog til Røde Kors eller Mødrehjælpen - du klarer dig nok uden de småpenge...!

Faktum er nok, at det er i en tilstand hvor de pågældende organisationer ikke engang vil tage imod det - så hey hvorfor ikke gå for en 5 kr
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2015, 23:46

Kommodedyret skrev:Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.


//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.

Jeg synes, jeg har hørt, at seriøse undersøgelser viser, at man ikke bliver en gnaven gammel, med mindre man har være gnaven ung :)

Det kan være, man mister lidt lidt hæmninger over for at vise det, selvfølgelig.

I øvrigt er det da også meget hyggeligt nogle gange at være gammel og knarvorn :gammel:
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 08:31

Jeg synes ham Barthelo (mener jeg han hedder) fra Morgengymnastikken på DR3 er mega irriterende
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 08:43

ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Jeg forstår altså ikke altid kultur. Var til et (ellers rigtig fint) arrangement i anledning af De dødes Dag (mexicansk højtid). Der var traditionel mad for højtiden, altere, opvisninger alt i alt fint. Men som åbningstale skulle der da lige være en (længere) tale på dansk om en eller anden (ukendt) digter, der havde rejst i Europa, og som elskede Rusland. Det havde intet at gøre med Mexico, og det virkede helt sort.


Mon taleren var gået forkert :lol:?

Det er ikke altid det hænger sammen. Lidt som med kunst, du kan have to streger på et lagen og nogle anmeldere der er ved at falde over hinanden for at analyserer hvad kunstneren mon vil sige med de her streger mens et maleri med smukke detaljer og snilde og en masse historie kan sælges på et loppemarkede for 75 kr.


Jeg er vild med avantgardekunst, men sommetider bliver modtagelsen også for langhåret for mig.
Mit yndlingseksempel er og bliver den daværende leder af Arkens begrundelse for at indkøbe dette værk af Superflex: Pissing, Björk Er En Nar (a .k .a . Bringing It All Back Home )

Billede

"Det er en kompleks tolkning af de menneskelige grundvilkår på kanten af det 21. århundrede" Mkay.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 10:13

Ballademager skrev:
ShuruQ skrev:
Ballademager skrev:Man troede det næsten :stoned: Altså, det ville jo have været helt fint, hvis temaet var Rusland i årene omkring 2. Verdenskrig. Men til et mexicansk arrangement, hvor man mindes de døde, ja der virkede det skrupskørt, malplaceret og meget indadvendt :D


Hvor foregik arrangementet henne, og hvem var arrangøren?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 10:20

Ballademager skrev:Det giver heller ingen mening for mig :D Er nok bare ikke i målgruppen for dette værk.


Jeg læste engang en analyse af værket, og der var faktisk overraskende meget spændende at komme efter (det er mange år siden, så jeg kan ikke lige huske detaljerne, bare at jeg blev positivt overrasket), men det stod samtidig klart, at man skal være ret godt inde i kunsthistorien for ved første blik at afkode budskab og symboler, og det havde, i hvert fald ifg. den analyse, ikke noget med almene menneskelige relationer at gøre.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 10:23

ShuruQ skrev:Navne er som bekendt en smagssag, men en baby ved navn Carl-Egon :8:. Nej, bare nej!

Jeg kommer også til at tænke på en værnemager fra besættelsestiden eller sådan noget :genert:
Men de unge forældre har jo nok ikke haft den slags associationer til navnet.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 10:39

ShuruQ skrev:Forhåbentlig ikke :-D.

Men det er i det hele taget fascinerende at læse hitlisterne for babynavne en gang imellem.
Der er mange for tiden, som jeg aldrig har hørt nogen hedde siden min bedsteforældregeneration. Men det er jo også folk, der ville have været 110-120 år i dag ... så det er klart, at de, der bliver forældre i dag, har jo aldrig mødt dem, og derfor er navnene helt friske og uplettede og klar til genbrug. Mens mange af min egen generations topnavne (dem der var tre af i hver klasse) stadig er lagt lidt på is :fløjt:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2015, 11:07

Ballademager skrev:Verdenskulturcentret afholdt, så jeg går ud fra, at de også arrangerede.


Det virker næsten, som om de har haft en foredragsrække kørende i forvejen, hvor dagens indslag er faldet sammen med det mexicanske arrangement. Det er virkelig uklar formidling, og selvom jeg godt kan forstå, hvis man gerne vil vise, hvad man ellers har at byde på, til evt. nye besøgende, virker det nok mod hensigten.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 2. nov 2015, 11:44

2SHY skrev:
Dirtylittledevil skrev:Damefrisører elsker sære korthårsfrisurer til alle kvinder, og det skal helst være noget med skævt pandehår og 5 farvetoner der ser rædderligt ud (allerede fra starten men især) når det er voksen 5 mm ud.

Enten det eller pagehår. I hvert fald når det gælder mig

I øvrigt synes jeg ofte det er SOSU'er der hopper med på de frisurer der. No offence men det er bare en observation fra forskellige arbejdspladser


Tja. Eller bare generelt lavtuddannede/folk uden uddannelse, der stemmer DF.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"