Hav venligst slik klar til børnene

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf lulu-p » 1. nov 2015, 12:48

Ingen forbi hos mig. Heller ikke mine egne unger eller deres klassekammerater. Og det er Aarhus :P
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Orchidea » 1. nov 2015, 13:12

Hos os kom der 3 hold forbi i løbet af aftenen og de fik slik.

Jeg tvivler også lidt på ægtheden af den besked, men bliver alligevel forarget :)

Som jeg ser det, er det meget lige til. Hvis man ikke giver slik, er det vel ikke svært at sige "desværre, vi har ikke noget". Og hvis man er ude at stemme dørklokker, at sige pænt tak for det man får og hvis man ikke får, så videre til næste dør.

Jeg oplevede ungerne i går som søde og fine, men der var selvfølgelig også gevinst.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55862
Kontakt:

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Ado » 1. nov 2015, 13:32

Men den seddel må da være ret gammel. Datoen taget i betragtning.
1
Donna Martin Graduates!
Lola
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. okt 2015, 14:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Lola » 1. nov 2015, 13:49

I USA tænder man sit udendørslys - så ved børnene, at der er de velkomne. Er det ikke tændt, går de slet ikke ind til det hus.

Børnene går også først ud imellem kl 16:00-20:00 - det skal jo være mørkt og lidt uhyggeligt.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf decibell » 1. nov 2015, 14:45

Ingen tør ringe på her pga. vores store og "skræmmende" hund. Lidt ironisk, når man tænker på temaet. :D
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf hotlips » 1. nov 2015, 15:08

Wizzze skrev:Hvor mange har egentlig haft besøg af Halloween unger?

Vi har kun haft opgangens unger der kom i fælles flok, så et besøg
Synes der var flere sidste år :gruble:


vi var først hjemme sent igår,sidste år kom der 3 hold,det var alle sammen børn vi kendte,den enes far fortalte mig hans 2 havde været for generte til at ringe på ret mange steder,og hans dreng var kun gået med fordi storesøsteren havde lokket med de startede her,han har gået i børnehave med min dreng og han har været her til fest så tænker det har virket mindre farligt.

men vi bor i sådan et rækkehuskvarter,de fleste unger her vil jeg vædde med har en ret god ide om hvor der vil falde noget af,og hvem de skal lade helt være,det havde vi da også vidst omend vi kendte knap så mange af dem da jeg var barn selvom vi boede på veje med store villaer i hellerup som vi gør her.

jeg synes det er harmløst,vi holder halloween for at fejre vinteren og de gode ting den bringer,og vi var i tivoli i går,der var mange klædt ud,mest voksne,men vi stødte på flere familier hvor de alle sammen var sminket og klædt ud,jeg tænker de sikkert har haft en rigtig sjov dag.
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40711

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Akehurst2 » 1. nov 2015, 16:13

Jeg har ikke været hjemme de seneste to år, men for to år siden havde jeg besøg af 105 unger på omkring 35 besøg. (Vi talte for at se, hvor mange der egentlig kom.)

Så det giver god mening at børnene kun går til dem, der aktivt signalerer, at de er med på den. Ellers skal man nærmest stå i døren i to timer og sige nej, og det tror jeg, de færreste synes er sjovt.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf decibell » 1. nov 2015, 16:18

Jeg forstår så slet ikke dem, der rasler uden at være klædt ud. Går der ikke lidt af meningen af det, når de står der i almindeligt tøj?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Charly » 1. nov 2015, 16:25

Min søn var ude og trick og treate i går sammen med tre kammerater (de er alle sammen 10 år). Inden de gik, havde vi lige en kort snak om at man ikke kan forvente at få noget, og hvis man får, husker man at sige pænt tak, og hvis man ikke får noget, siger man undskyld for forstyrrelse og ønsker folk en god aften. Det var de helt med på - de havde så fået noget alle de steder, de havde været. Vi bor i et børnerigt og åbenbart meget Halloweenglad kvarter, for rigtig mange havde pyntet ret fint op og gjort en del ud af at forskrække ungerne, når de ringede på :-D

Selvfølgelig skal man sige nej, hvis man ikke har lyst til at give, og og selvfølgelig skal det respekteres uden brok elle sure/flabede kommentarer. Men jeg synes også, at man kan sige nej på en pæn måde :)
4
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Charly » 1. nov 2015, 16:26

decibell skrev:Jeg forstår så slet ikke dem, der rasler uden at være klædt ud. Går der ikke lidt af meningen af det, når de står der i almindeligt tøj?

Jeg giver gerne til Halloween, men man skal være udklædt! Ellers ryger nemlig hele ideen.
2
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf decibell » 1. nov 2015, 16:36

Der florerer et opslag på FB om, at "Trick or Treat" på norsk hedder:

Knask eller knep
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15649
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21042

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf 2SHY » 1. nov 2015, 17:16

Vi har så for første gang haft nogen der ringede på - i dag vel at mærke. Det var ikke lige nogen vi kendte men det er da mig bekendt kun en dag man går rundt, ikke?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Karkluden » 2. nov 2015, 13:35

Jeg havde besøg 3 gange trods et stort skilt på døren om, at jeg ikke fejrede Halloween, alle tre gange var der forældre med, der kunne læse skiltet. Jeg blev ikke sur, men jeg undrer mig egentlig bare lidt. Nu bor jeg også i ungdomsbolig i et ret børnerigt område, og jaja, så prøvede de da, men egentlig skulle jeg have været på nattevagt natten op til (det blev så aflyst), og så havde jeg været PÆNT træt af at blive vækket med insisterende banken. De kom nemlig kl 9, 10.30 og kl 12 ca...

Da jeg spurgte, om de ikke havde set skiltet, angav én forælder at, han havde tænkt at jeg nok bare mente, at jeg ikke selv raslede osv.. De to andre var lidt tøhøpøhnøh-intet svar-agtige. Ingen krævede dog penge, og ønskede mig en god dag..
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40711

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Akehurst2 » 2. nov 2015, 13:51

Ballademager skrev:
Jeg var ikke hjemme, men kæresten havde besøg af fire-fem hold særdeles velopdragne unger. Han scorede et par billige point ved at have et par marcipanbrød til de forældre, der stod og gemte sig i baggrunden.


For et par år siden havde jeg besøg af en ret lille rasler (gætter på under 4 år), der havde sin mor stående på gaden (kun et par meter væk - min forhave er ret lille).

Da hun havde fået slik sagde hun pænt tak, og spurgte så, om hun måtte få et stykke til "til min mor" :-D Moren var ved at dø af pinlighed, men jeg gav naturligvis straks et ekstra stykke :lun:
13
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Hav venligst slik klar til børnene

Indlægaf Faceless » 10. nov 2015, 08:56

I USA er der en indforstået regel om, at hvis ens udendørslys (lys på verandaen) er tændt, så tager man imod Trick-or-Treat'er.
En regel om, at hvis man har en tændt græskarlygte ved døren, så tager man imod, kunne passende startes herhjemme.

Har set på FB at de i den landsby (i DK) hvor to af mine nevøer bor, har haft et fælles Halloween arrangement ala Fastelavn med kåring af bedste kostumer og den slags. Den slags synes jeg er fint for dem der ønsker at deltage. Personligt gider jeg det ikke. Det er fint med Amerikanske traditioner—i USA.

Det er lidt sjovt, for jeg så billeder af det Halloween arrangement min amerikanske nevø deltog i, i hans pre-school, hvor børnene i deres kostumer stod på række fordi de skulle ud og gå optog. Min første tanke, da jeg så billedet, (selvom jeg vidste det var et Halloween-arrangement) var at de skulle slå katten-af-tønden . . . så indgroet dansk er jeg åbenbart. :danse:
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede

Tilbage til "Livets forhold"