Brændt barn skyr ilden?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Garfield » 2. nov 2015, 13:33

Jeg vil lige sige at jeg sætter stor pris på jeres indlæg. Det giver både nye vinkler og bekræfter at min oplevelse er ekstrem.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5235

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf girl_beat » 2. nov 2015, 13:45

Jeg har ikke rigtigt noget klogt at sige, andet end det er godt, du er kommet af med ham og giver dig selv tid til at reflektere og komme ovenpå den massive skuffelse, han har været skyld i :ae:

Der findes sikkert en masse klaphatte derude, men heldigvis findes der endnu flere almindelige søde, respektfulde og velafbalancerede mænd :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40717

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Akehurst2 » 2. nov 2015, 13:54

Garfield skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:Hvis han har lånt 80.000 af dig, og har 1.5 mil i banken, har han vel betalt de 80k tilbage med renter. Ellers må du tage skridt for det sker.


Jeg har fået de 80.000 kr og oveni ca. 40.000 kr for andre ting, jeg har lagt ud for og betalt til på falsk grundlag. Jeg får aldrig fuld kompensation, da det jo drejer sig om mange småbeløb gennem 6 år. Jeg glemte også det med renter og nu gider jeg ikke tage flere kampe.


Men det er da også noget! Tror virkelig mange aldrig havde fået en krone.

(Hvis der er noget af det fælles, der er noget værd, som du ikke gider have, kan du jo overveje at sælge det. Det kunne jeg godt finde på).
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Fuck.exe » 2. nov 2015, 15:50

Søde, søde Garfield. Jeg er helt i chock :8: Hvor er det langt ude. Det lyder næsten som en (meget) dårlig film. 6 år er virkelig lang tid. Hold da helt k*ft en klaphat :tie: :sur:

Jeg har ingen gode råd, men hvor jeg dog ønsker for dig, at du en dag møder en mand der magter at opføre sig ordentligt :ae: Jeg er virkelig glad for at læse at du har fået dine penge tilbage. Jeg forstår overhovedet ikke hvad han skulle med 80K, nu når han tilsyneladende var loaded :gruble:

Der er så mange fantastiske, søde og dejlige mænd derude som bare har ventet på at du kunne komme og score dem. Jeg er sikker på, at du ender med at få fingrene i et pragteksemplar :kys:
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25611

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Madam Pomfrey » 2. nov 2015, 15:54

Jeg tror du må tage til takke med at manden rent faktisk er syg, på en eller anden vis, psykisk... måske pga. fortiden, måske bare fordi...
Du har nok ret i at du aldrig kommer til en årsag eller forklaring når han jævnt taler dig, og sikkert også andre, efter munden, siger det du/i gerne vil høre.
Lyder som en god disposition at vælge at flytte, og på den måde komme fri af fortiden, fri af jer, fri af de år i havde sammen. Det er utvivlsomt en stor bid af ens liv at have brugt på at være sammen med den forkerte, det er utvivlsomt en kæmpestor belastning at opleve at ens forhold, drømme, tanker, var baseret på et falsk grundlag.
Måske lukkede du øjnene for ting der ikke stemte, ubevidst, måske så du dem ikke rigtigt - men det er også skide ligegyldigt, for det ændrer ikke på at ansvaret ligger ved ham, hvad han sagde, gjorde osv. Alt det han holdt skjult, alt det han gjorde fordækt.

Jeg er med de andre der siger at tiden er din ven - for det er tiden i den slags situationer, tid og gode oplevelser!
Du skal nok komme "back on track" dog med en erfaring i bagagen der sikkert kræver sin indflydelse på ting. Her tror jeg øvelsen, den vigtigste af alle, er at være åben og ærlig, og sige "Hør her makker, jeg slæber rundt på den her kuffert pga. en eks, sådan sådan og sådan, og derfor gør jeg måske ting du synes er ufedt, det handler ikke om DIG, det handler om bagagen jeg har med mig"
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf hotlips » 2. nov 2015, 17:34

jeg har,troede jeg,været virkelig nær ven med sådan én i flere år,vi arbejdede og boede ved siden af hinanden.

Og det er en voldsom oplevelse at opdage man har taget så totalt fejl af en man har ladet komme helt tæt på,det må være et mareridt at vide man har delt sit liv med dem i kæresteforstand.

jeg ved ikke hvad man kan gøre,nogengange kan tiden klare meget,men jeg vil sige at med den slags mennesker er det vigtigste at holde fokus på at de ,heldigvis,er så lille en del af mænd at risikoen for du skulle rende på sådan en igen ikke er ret stor.

min bedste veninde dengang var kæreste med ham,de boede sammen,og det var da hun gik fra ham filmen knækkede helt så vi opdagede hvordan han var.
hun lader til at være ok,hun har været sammen med den samme i mange år,jeg taler ikke så tit med hende,men hun har ændret de ting hun lagde vægt på mens hun var sammen med ham,der var det familieliv og børn hun drømte om,det har hun åbenbart opgivet,det kan godt bekymre mig om det er hans skyld...det var lige et sidespor,sorry.

jeg vil sige det er min erfaring at det ikke er så meget de ting man er bevidst om der er problemet når man er blevet røvrendt eftertrykkeligt,det er mere når man tror man har fået styr på det man får problemer så man ender med at tage det med i det næste forhold.
1
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Mocca » 10. nov 2015, 15:24

Jeg har været gift i mange år, og fået børn, med en, der er lidt af samme slags. Og så alligevel ikke.
Men jeg kan genkende det der med, at ud ad til er han verdens flinkeste og sødeste, og alle incl migselv syntes, at jeg var så heldig med sådan en mand.
Ja, jeg vidste godt, at han stak små nødløgne om helt uskyldige ting. Det nagede mig, men jeg slog det hen. Ind i mellem fik jeg sådan en pludselig tanke, at jeg ikke kunne stole på ham, - men slog det så også hen, fordi jeg ikke havde noget konkret.
Faktisk hørte jeg så meget om, hvor heldig jeg var, at han havde mig, at jeg mere og mere troede på, at jeg egentlig slet ikke fortjente det. Og at jeg var SÅ heldig.
Efter 15 års samliv opdagede jeg, at han i en del år havde levet et dobbeltliv på flere måder.
Det var så grotesk. Sådan noget, man kun læser om eller ser i en dårlig film.

Efterfølgende har min nærmest familie fortalt, at de tit tænkte, at han ikke var ærlig, men snakkede alt og alle efter munden. Men de havde heller ikke noget konkret.
Det tog mig flere år fra det blev opdaget, og til jeg fik gjort mig fri. Vi havde virksomheder og børn sammen, og han blev ved med at kunne overbevise mig om, at NU var han ærlig.

Både omgivelserne og jeg selv betragter mig som et intelligent, nøgternt, skeptisk og faktisk ret skrapt menneske.
Så det var noget af en nedtur, da alt væltede.

Jeg slipper aldrig for ham, fordi vi har fælles børn, og på de fleste områder er han en god far.

Så jeg kan virkelig sætte mig ind i din situation, og alle de følelser, der følger med. Det med at andre ikke kan forstå, hvor roligt og rationelt man handler her bagefter, når alle mener, at man burde være stiktosset på ham.
Men det er en måde at 'overleve' på. Og så i mit tilfælde min egen humor. Nogle ting har været så groteske, at jeg har 'overlevet' situationerne ved at se det kosmiske i det.

Nu har jeg været ude af det i nogle år, og vil gerne have et fast forhold igen. Men jeg er også klar over, at jeg kigger og lytter med ekstra skeptis til alt.
Som du selv er inde på, har jeg det også sådan, at jeg synes, at det er en skam, at jeg har mistet noget af den egenskab at kunne stole og tro ubetinget på et andet menneske.
Så jeg forsøger ikke at lade det overskygge og ødelægge nye relationer.

Samtidig har jeg også erkendt, at når jeg får en fornemmelse, eller en tvivl om noget, er jeg nødt til at handle på det.

F.eks. fortalte en date mig, at han på et tidspunkt havde være sin eks utro. Det måtte jeg da bestemt tage til efterretning. En anden benyttede en lille nødløgn, der i sig selv var uskyldig.
Ham var jeg nødt til at tage snakken med, og fortælle, at jeg meget meget hellere ville have sandhed, og jeg ikke var en, der blev sur over den lille ting, som han brugte sin løgn på.
Indtil nu har jeg tænkt, at det ikke var derfor det ikke blev til noget længere forhold til ham. Men set i bakspejlet var det nok netop derfor.

Som de andre skriver, så er tid nok det, der ændrer det.
Samtidig tror jeg, at vi grundlæggende er som vi er.
Så når du møder den rigtige for dig, tror jeg også, at du vil opdage, at du stadig har evnen til at stole på et andet menneske igen.
2
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf Garfield » 11. nov 2015, 00:49

Tak for dit indlæg, Mocca. Som du selv skriver, så er der mange lighedspunkter i vores oplevelser og selvom det er frygteligt at andre har været ude for noget, der minder om det samme, så er jeg også glad for forståelsen :)
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Brændt barn skyr ilden?

Indlægaf hotlips » 14. nov 2015, 20:29

Når du nu forhåbentligt snart flytter..så sørg for han har fået alt hvad han skal og du har fået dit,så han ikke har en undskyldning for at komme og snage.

Min ex ven stalker stadig mig og min veninde med mellemrum,ringer uden at sige noget og har været inde og åbne min Facebook nogle gange,det er ikke truende men det er et irritationsmoment og såvidt jeg har læst mig til er det ret normalt at den slags bliver ved med den type opførsel
, det er en kontrolting,noget med de føler de vil bestemme om de skal forstyrre i ens liv.

Så jeg ville oerveje alvorligt at sørge for han har så lidt oplysninger som muligt efter de flytter,hemmelig adresse,tlfnr,hvad der nu er,det er relativt nyt for dig og du kan få sværere ved at slippe det hvis han dukker op uventet jævnligt.
0

Tilbage til "Forhold og sex"