Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 31. okt 2015, 10:11

Dikus skrev:
vibbsen skrev:Hun var jo omkring et år... Så hvad som helst, hun ville spise var jubel og glæde.


:lol: :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf hotlips » 31. okt 2015, 12:47

Undtagelsen skrev:Alle I erfarne forældre; når man har et 7 mdr barn, der kun gider at spise grød og fravælger alt, hvad der bliver tilbudt af grøntsags- og kartoffelmos, vores eget alm mad osv - hvad gør man så?
Bliver ved med at tilbyde og derefter give grød, så barnet bliver mæt?
Rugbrødshapsere ryger også ned, men endnu ikke i en mængde, der kan gøre det ud for et helt måltid.
Der bliver tilbudt mad at sidde med selv og tygge i, men uden den store interesse.


min gad ikke alt det der,jeg lavede skam alskens kartoffelmos og hjemmelavet whatever,men han gad det ikke,han var vild med købegrød i alle afskygninger,så det fik han,og måltiderne var en ren fest,han hoppede af glæde i sin stol når han skulle ha sin grød.

det første han spiste som ikke var grød var en jordbærkage,det første han sådan begyndte at spise udover grød fast var en slags brød fra bageren noget lyst kerne-noget,det fik han med smør og han kørte i lang tid med færdiggrød og de brødskiver.

vi var indlagt da han kom fordi han ikke kunne spise pga ganespalte,og vi gik til kontrolvejning for at checke at han fik spist nok til han var 5 mdr.da han så gik over på kun grød tog han hurtigt på,og da han var 7 mdr fik vi allerede besked på at vi jo skulle holde øje med vi ikke fik et tykt barn osv...det var totalt latterligt,han var lige ved at begynde at kravle,og han nåede ikke at veje for meget i 3 måneder,han har ikke vejet et gram for meget siden.

han er ikke spor kræsen,men han kan ikke li rugbrød og kartofler er han først begyndt at synes om iår,og det har til tider været lidt en kamp at få omverden til at fatte at man ikke nødvendigvis er kræsen bare fordi man ikke kan li de 2 ting.

man er nødt til selv at at se på hvad der er reelt muligt,der er ikke noget mad der er sundt hvis det alligevel ikke kommer ned i maven.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2015, 14:35

Så er jeg hjemme igen efter lidt over et døgn fyldt med spændende fagligt indhold, hyggelige snakke og masser af god mad! Har simpelthen spist så meget det sidste døgn, at det er helt pinligt :genert:.

Mand og barn er til fødselsdag, så jeg er alene hjemme. Glæder mig nu meget til at se dem.
2
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 1. nov 2015, 14:39

Min dreng ville ikke spise grøntsagsmos overhovedet. Grød kunne sådan nogenlunde gå, men det var aldrig sådan, at han bare skovlede ind.

Det blev bedre, da han begyndte at spise små stykker kartoffel og rugbrød.

Lige for tiden spiser han alt med fingre; ris, lasagne osv. Det får han lov til, så længe det ryger i munden og ikke alle mulige andre steder (altså at han ikke direkte leger med det).
1
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4593

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 1. nov 2015, 17:44

Tak for jeres historier. I er søde :blomst:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 1. nov 2015, 21:18

S sov sammen med moster i nat, da vi var til julefrokost. Kl 4.23 var hun klar til at stå op. Moster var ikke enig og de sov videre til 5.48, hvor S bekendtgjorde at nu havde sovet til kl 10 :lol:
Eftersom vi først kom i seng kl 4 var vi rimelig glade for at moster havde taget hende med hjem til mormor og morfar.

Ellers har vi haft en stille og rolig weekend :)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 2. nov 2015, 21:11

I går stod R op kl. 6.15 (til "glæde" for faren :-D). I dag skulle vi vække ham kl. 06.45 :skør:.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 3. nov 2015, 06:45

Jeg har en 24 timers eksamen der starter kl 9 idag og jeg er ret nervøs for den. Har lidt problemer med hukommelsen og usammenhængende tanker så der må gerne heppes.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 3. nov 2015, 07:30

Hep hep Jabi :banan: :banan:

Hvad handler eksamen om?
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 3. nov 2015, 07:41

Panton skrev:Hep hep Jabi :banan: :banan:

Hvad handler eksamen om?
Selvvalgt problemstilling inden for HR
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 3. nov 2015, 09:31

Hep-Hep Jabi.....

Emma sagde "For helvede" her til morgen :8: :ad!: :tie: :træt3:

Hun er simpelthen øgleungen fra helvede i øjeblikket..Totalt "Jeg bestemmer selv alting" fase.....Hendes standard reaktion på langt de fleste ting er "Nej, det vil jeg ikke" efterfulgt at en sur trutmund. Og så er hun mere påståelig end min far....Her til morgen ville hun have legetøj med i vuggeren....Det sagde jeg blankt nej til med forklaringen at det kun er legetøjsdag om fredagen og at det idag var tirsdag. "Nej, idag af det onsdag" meddelte trutmunden "Og det er mig der bestemmer" :nerve: :nerve: :nerve:

Terrible Tree.....Sig at de bliver afløst af Fabulous Four....Sig at det er en fase....SIG AT DET ER EN FASE !!!!

Til gengæld som hun til 06.10 hvilket ganske vist er lidt kortere end igår (06.51) men til gengæld en hel del senere end normalt (04.15 - 05.20)
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. nov 2015, 19:34

Helt klart en fase!
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 3. nov 2015, 19:34

Håber, det går godt Jabi.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. nov 2015, 21:04

vibbsen skrev:Hep-Hep Jabi.....

Emma sagde "For helvede" her til morgen :8: :ad!: :tie: :træt3:

Hun er simpelthen øgleungen fra helvede i øjeblikket..Totalt "Jeg bestemmer selv alting" fase.....Hendes standard reaktion på langt de fleste ting er "Nej, det vil jeg ikke" efterfulgt at en sur trutmund. Og så er hun mere påståelig end min far....Her til morgen ville hun have legetøj med i vuggeren....Det sagde jeg blankt nej til med forklaringen at det kun er legetøjsdag om fredagen og at det idag var tirsdag. "Nej, idag af det onsdag" meddelte trutmunden "Og det er mig der bestemmer" :nerve: :nerve: :nerve:

Terrible Tree.....Sig at de bliver afløst af Fabulous Four....Sig at det er en fase....SIG AT DET ER EN FASE !!!!

Til gengæld som hun til 06.10 hvilket ganske vist er lidt kortere end igår (06.51) men til gengæld en hel del senere end normalt (04.15 - 05.20)


Jeg har lært, at man ikke må lyve... Så jeg siger blot "Vin og Valium"...
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 3. nov 2015, 21:06

Rakel skrev:Oh joy - lillesøster har fået vinterstøvler. Og vil sove med dem på! Det endte med, at Bamsesiv med dem.

Nu er hun i vuggestue et par timer i formiddag, mens manden køber gave til fødselsdag i weekenden og jeg tager et par timer på jobbet - jeg har godt nok fri, men det er nok en god ide at tage ind at se, hvordan det går efter et par mildt sagt udfordrende dage for personale på gulvet.


Håber, at der var lidt færre udfordringer for dit personale i dag.

Og hvor er det spas med de støvler. Men jo dejligt, at hun er glad for dem:D
0

Tilbage til "Forældre"