Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2015, 10:25

Rapfisk skrev:Det bedste argument for at stemme for afskaffelsen af retsforbeholdet er dem, der anbefaler et nej. :tie:

(Selv om det faktisk er et ret dårligt og barnligt argument, eller dårligt er et argument.)

:D Omvendt er det bedste argument for ikke at stemme ja, at Løkke fik sagt, at han lovede højt og helligt ikke at bruge de "glidebane"-muligheder, et ja indebar (og derved indrømmede, at de var der). :gruble:
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 3. nov 2015, 11:38

Jeg ville ønske, at jeg boede et sted, hvor det ikke var velset at sige, at statsministeren er en klovn.
0
Livslinjen: 70 201 201
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 3. nov 2015, 11:42

ShuruQ skrev:Engelsk lyder rigtig charmerende og pænt med mange accenter. Men engelsk med FED dansk accent er ikke blandt de der lyder godt. Det lyder decideret skrækkeligt, virkelig gyseligt. Faktisk dumt :tie:.

Enig...men jeg tror det er fordi det er vores eget sprog ;) Jeg kender svenskere, som synes at engelsk med tyk dansk accent er helt fint, men at engelsk med svensk accent er dybt pinligt.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2015, 12:49

Rapfisk skrev:Jeg ville ønske, at jeg boede et sted, hvor det ikke var velset at sige, at statsministeren er en klovn.

Ah, jeg er nu meget godt tilfreds med, at man kan gøre det uden at komme i spjældet :fløjt:

Men jeg kan da godt blive lidt nostalgisk, når man ser gamle sort/hvide optagelser af interviews med politikere med slips og det hele - og intervieweren høfligt spørger: "Mener De, at ...?" :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2015, 13:07

Lække er for øvrigt meget bedre til "Folketingets spørgetime", end Thorning var.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. nov 2015, 13:20

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg ville ønske, at jeg boede et sted, hvor det ikke var velset at sige, at statsministeren er en klovn.

Ah, jeg er nu meget godt tilfreds med, at man kan gøre det uden at komme i spjældet :fløjt:

Men jeg kan da godt blive lidt nostalgisk, når man ser gamle sort/hvide optagelser af interviews med politikere med slips og det hele - og intervieweren høfligt spørger: "Mener De, at ...?" :)


Jeg tror, Rapfisk mener, at det er en så udbredt holdning, at den nuværende er en klovn, at det er tilladt at sige overalt.
Var der i stedet tale om det modsatte, hvilket da ville være at foretrække, ville det høre til i en tråd som denne.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 3. nov 2015, 13:50

DetSorteCirkus skrev:
dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg ville ønske, at jeg boede et sted, hvor det ikke var velset at sige, at statsministeren er en klovn.

Ah, jeg er nu meget godt tilfreds med, at man kan gøre det uden at komme i spjældet :fløjt:

Men jeg kan da godt blive lidt nostalgisk, når man ser gamle sort/hvide optagelser af interviews med politikere med slips og det hele - og intervieweren høfligt spørger: "Mener De, at ...?" :)


Jeg tror, Rapfisk mener, at det er en så udbredt holdning, at den nuværende er en klovn, at det er tilladt at sige overalt.
Var der i stedet tale om det modsatte, hvilket da ville være at foretrække, ville det høre til i en tråd som denne.

Lige præcis :klap:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kyle » 3. nov 2015, 14:06

dgd2007 skrev:Lække er for øvrigt meget bedre til "Folketingets spørgetime", end Thorning var.

Lække :klovn:
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 3. nov 2015, 14:12

Kyle skrev:
dgd2007 skrev:Lække er for øvrigt meget bedre til "Folketingets spørgetime", end Thorning var.

Lække :klovn:


Nogen har fået Æ på hjernen :D
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9159

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 3. nov 2015, 14:15

Lækre Arne skrev:
Kommodedyret skrev:Der er noget jeg har tænkt over. Nemlig forholdet mellem gamle mennesker og godt humør. Eller misforholdet, skulle jeg måske rettere sige.
Jeg tror på at de findes rundt omkring. De der mennesker som kan blive gamle uden samtidig at blive irriterede, brokkende, bitre, skuffede, beklagende. Men i min verden er der langt imellem dem.
Jeg oplever de gamle mennesker som har været i mit liv som orienteret over mod de negative sindsstemninger og negative livssyn. Brokken flyder i stride strømme og det virker ærligt talt som om at de har fået hamret sig selv godt og grundigt fast i en rille af negativitet.

Det skræmmer mig, dette livssyn. Jeg vil ikke ende sådan, ja faktisk frygter jeg at ende sådan. Jeg forestiller mig at den udvikling der har ført til denne negativitet, har været et liv fuld af modgang og skuffelse. Måske svigt og sygdom og sociale problemer. Jeg forestiller mig at de sure gamle bare er blevet mere og mere sure og bitre for hvert et år med modgang som der er gået.

Jeg kommer selv fra en rodet baggrund og har haft min del af problemer i livet. Det har ikke været let, og jeg har også kæmpet med negativiteten.
Jeg frygter som sagt at lande i en nedadgående spiral og blive et af disse sure gamle mennesker som brokker som dagen lang og forpester deres omgivelser. Jeg vil bare ikke ende sådan.
Jeg vil være sund. Jeg vil leve sundt og være god mod min krop og mit sind. Jeg vil være livsfrisk og positiv når jeg bliver gammel. Jeg vil smile, jeg vil ikke have mit ansigt skal forstene i en bitter grimasse. Jeg vil have kærlighed til livet og mine medmennesker. Men jeg tror at det bliver svært, det kommer nok ikke bare af sig selv.

Jeg er bange for at blive gammel.


//hilsen søndags blues.

Ps. disclaimer om at alle jeres bedstemødre etc er fantastiske og elskværdige anser jeg som unødvendig.


Den tanke har faktisk også været et gennemgående tema i min weekend.
Jeg oplever at det starter når man rammer pensionskrisen omkring de 60-70 afhængig af de udfordringer man står i der.
Jeg har lige haft en kæmpe konfrontation med min mor, fordi hendes negative outlook er i gang med at ødelægge hendes (virkelig indholdsrige og fordelagtige) liv.
Og mange af dem lever i en form for selvbedrag hvor de går rundt og føler at de er virkelig rummelige fordomsfri og tolerante, men at det er alle ekspedienter, taxichauffører o.a., der er nogle værre røvhuller.
What you give is what you get man.

Håber ikke at det er en uundgåelig udvikling :shock:
Selvsamme mennesker hørte jeg brokke sig over gamle mennesker (og deres egne mødre ;)) da jeg var barn. Og nu gør jeg det samme :lol:

Haha, jeg havde engang en samtale med min moder om brok. Hun fortalte at hendes egen bedstemor på sine gamle dage var blevet et negativt brokkehoved som kritiserede alt og alle.
Nu er min mor så selv begyndt.... :rulle:

Shit altså, jeg bliver nødt til at finde en kur inden jeg bliver alt for gammel :ad!:
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 3. nov 2015, 16:20

Ved ikke lige hvor denne hører til, så nu kommer den her..

En hjemløs er blevet idømt 3 måneders fængsel for at køre gratis med S-tog i 6 år. For det første synes jeg ærligt talt DSB går i for små sko her, men det er så hvad det er. Regler er vel regler. Menøh....3 måneder i fængsel for en hjemløs. Er det egentlig en straf? Han får jo ligesom et hjem i 3 måneder, så egentlig er det vel en væsentlig opgradering af nuværende livsvilkår :gruble:.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hjemloes-skal-tre-maaneder-i-faengsel-gratis-togture
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 3. nov 2015, 16:51

Flora skrev:Ved ikke lige hvor denne hører til, så nu kommer den her..

En hjemløs er blevet idømt 3 måneders fængsel for at køre gratis med S-tog i 6 år. For det første synes jeg ærligt talt DSB går i for små sko her, men det er så hvad det er. Regler er vel regler. Menøh....3 måneder i fængsel for en hjemløs. Er det egentlig en straf? Han får jo ligesom et hjem i 3 måneder, så egentlig er det vel en væsentlig opgradering af nuværende livsvilkår :gruble:.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/hjemloes-skal-tre-maaneder-i-faengsel-gratis-togture


Det er virkelig, virkelig ikke sjovt at sidde i fængsel. Jeg ville hellere være hjemløs.
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 3. nov 2015, 18:04

Skumfidusen skrev:Ok - jeg har sikkert sagt det her før...men FÅRK, hvor lærere dog har det med at brokke sig! Min mor var lærer og jeg kan garantere at hun udelukkende nåede op på en 37 timers arbejdsuge fordi hun talte den tid med hun brugte på at brokke sig over hvor hårdt det var. For pyyyyyha, hun arbejdede jo om aftenen med opgaver! Og jo jo, en gang i mellem, men hun var aldrig hjemme senere end klokken 14 og almindeligvis endda noget før og det der aftenarbejde var et par timer hver anden uge.

Og når jeg ser min facebook i dag - hvis en lærer læser en fagbog uden for arbejdstid skal hun eddermame nok sørge for at slå det op for nu arbejder hun jo sørme IGEN! Som om vi andre ikke også læser faglitteratur altid. Jeg har aldrig nogen sinde hørt nogen af mine kolleger noget som helst sted himle op over at de skulle bruge fritid på at læse op på deres fag. Det var bare en selvfølge.

Og ja, jeg ved godt der er masser er lærere der ikke gør det, men de lærere der brokker sig, de gør det virkelig meget, virkelig tit, virkelig vedholdende og ja, virkelig, virkelig irriterende.

JA! Jeg ser det endda hos de lærerstuderende, jeg kender: "ja, så sidder man IGEN, og arbejder om aftenen", når de fx er i praktik. Ja, det gør vi andre sgu da også. Jeg kan da heller ikke sidde midt på operationsstuen og læse litteratur, vel...
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 3. nov 2015, 18:25

adagio skrev:Hver gang jeg ser nogen i avisen klage over at samfundet ikke er indrettet efter B-mennesker, og det er åh så hårdt at komme op om morgenen, tænker jeg at de skal tage sig sammen. Alle kan to gange om året flytte deres døgn en time, så kan B-mennesker sgu også flytte deres døgn et par timer ekstra resten af året. Hvis det handler om at man f.eks. har et døgn på 25 timer og derfor helst vil stå en time senere op hver dag, forstår jeg bedre problemet, men så er det mere omfattende end at man bare ikke vil stå tidligt op, så vil man jo en dag stå op kl. 3 om eftermiddagen og en anden kl. 4 om morgenen, og det bliver godt nok dyrt at indrette samfundet efter.


Selvfølgelig kan man indrette sig på det. Det er vilkårene, hvis man har et job i dagtimerne, men det er ikke sikkert, man trives med det. Tro det eller ej, det føles som noget i retning af tortur at skulle tidligt op. :lol:
Hvis vi regner skoletiden med, har jeg rundt regnet stået tidligt op i 40 år, så vel kan jeg da, men det bedste, jeg nogensinde har gjort for mig selv var at skifte til natarbejde for knap 10 år siden. Det er så den anden vej rundt, at jeg har taget konsekvensen og ændret på mit job, og jeg kan ikke rigtigt se, hvordan samfundet skulle indrette sig efter alles præferencer. Den må man selv rode med, men det er selvfølgelig ikke i alle erhverv, man har muligheden for at skifte arbejdstier.
1
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. nov 2015, 18:34

Kommodedyret skrev:Nogen har fået Æ på hjernen :D

:fløjt: Nej, tror nu, det er tastaturet på denne her ... der står Æ og Ø på begge de taster. :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"