Er kvinder nærtagende?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 2. nov 2015, 20:31

KinderBueno skrev:
Gniske skrev:
KinderBueno skrev:Jeg drejer lige snakken lidt væk fra "løs på tråden" igen:

Gniske skrev:Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?


Sådan en kommentar her er faktisk også problematisk for denne her diskurs. For den lægger op til, at når man som kvinde beretter om en krænkende oplevelse i et bestemt socialt lag, så er responsen i stil med "Den slags finder jo ikke sted her. Du befinder dig på en fancy vinbar, og klientellet består udelukkende af veluddannede, ordentlige mænd med god smag." Udskift eventuelt scenen med en julefrokost med en masse søde, lidt generte ingeniører.

Jeg blev f.eks. råbt af udenfor Teologis Fredagsbar for nogle uger siden. Han råbte noget rigtigt ulækkert og upassende efter mig, som jeg normalt ville have ignoreret, jf. mulighed 1 og 2, tidligere omtalt i tråden af Milisa - jeg valgte mulighed 2 denne gang, nemlig at sige fra. Det følte jeg mig ikke mindre krænket af. Ydmygelsen var tydeliggjort fordi jeg tillod mig at sige fra. Men han skulle fandeme ikke slippe uden reaktion. Men dét var sgu hverken socialgruppe 6 eller fetterleintyper.

Min pointe er, at jeg synes det er helt misforstået at mene, at krænkende, grænseoverskridende adfærd mod kvinder kun finder sted visse steder.

Mener du i ramme alvor, at du kan undgå anstødelige tilråb og gramseri blandt fulde folk på/ved en bar. Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand.


Hmmmm. Ja. Ja, det mener jeg i ramme alvor. Det er jo det, hele den her diskurs udspringer af. At vi er mange kvinder, som drømmer om at slippe for anstødelige tilråb eller uinviteret gramseri. Som drømmer om at blive behandlet med respekt, eller i det mindste at vi kan få lov at sige fra over for det uden at blive kaldt snerper, feminister eller PMS-ramte. Det er flere gange blevet udpenslet her i tråden.

Og for god ordens skyld vil jeg understrege, at det ikke var et "HALLÅÅHH, DU ER LÆKKÅÅÅRH!"-råb.
Jeg kan sagtens sætte pris på en kompliment, selvom den er en højlydt. Det her var ulækkert, upassende og det var kun med øje for at forarge, ydmyge eller, som Zombie (vistnok) skrev; demonstrere magt.

"Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand" - det er lidt sådan et udsagn, jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal bruge til. Er det almen viden? Skal jeg bare forberede mig på - og finde mig i - at blive råbt klamme ting af, når jeg er i fredagsbar hos teologerne? Helt ærligt.... Nej, vel. Der findes jo lignende fordomme om samtlige fag på uni, men det undskylder da ikke sådan en adfærd, ej heller er det på sin plads at generalisere den til hele faget.

Vi har nok bare en forskellig tilgang til livets vilkår. I min verden undgår jeg for enhver pris kåde og berusede unge mænd. Cocktailen af heftig seksualdrift og alkohol mm. orker jeg ikke. Jeg bebrejder heller ikke solen, at jeg kan blive forbrændt, jeg søger bare skyggen.
0
Jacan
Indlæg: 82
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Jacan » 2. nov 2015, 20:34

dgd2007 skrev:
Jacan skrev:Selvfølgelig kommer du med en dumsmart gammeldags kommentar, har du nogensinde tænkt på at byde ind med noget andet end det? :gruble:

Måske ... hvis du kommer med noget bedre, end at kvinder går i byen på udkig efter undskyldninger for at slå mænd ned, der kommer til at berøre dem ved et uheld :D

Og svaret var selvfølgelig nej, sig endelig til når du opdager det er 2015 og ikke 1965 :gammel:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 20:44

Jacan skrev: Og svaret var selvfølgelig nej, sig endelig til når du opdager det er 2015 og ikke 1965 :gammel:

Jeg ved godt, tiden er lidt mere snerpet nu generelt ... men ellers ved jeg ikke helt, hvad du mener med dette? :)
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf milisa » 3. nov 2015, 07:42

gniske skrev:Vi har nok bare en forskellig tilgang til livets vilkår. I min verden undgår jeg for enhver pris kåde og berusede unge mænd. Cocktailen af heftig seksualdrift og alkohol mm. orker jeg ikke. Jeg bebrejder heller ikke solen, at jeg kan blive forbrændt, jeg søger bare skyggen.


Livets vilkår?! Det var da en ualmindelig trist holdning. Det bliver en kold dag i helvede, før nogen bør resignere og dermed accepter at blive forulempet.
0
Tally-ho
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Zombie » 3. nov 2015, 09:11

Gniske skrev:
KinderBueno skrev:
Gniske skrev:
KinderBueno skrev:Jeg drejer lige snakken lidt væk fra "løs på tråden" igen:

Gniske skrev:Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?


Sådan en kommentar her er faktisk også problematisk for denne her diskurs. For den lægger op til, at når man som kvinde beretter om en krænkende oplevelse i et bestemt socialt lag, så er responsen i stil med "Den slags finder jo ikke sted her. Du befinder dig på en fancy vinbar, og klientellet består udelukkende af veluddannede, ordentlige mænd med god smag." Udskift eventuelt scenen med en julefrokost med en masse søde, lidt generte ingeniører.

Jeg blev f.eks. råbt af udenfor Teologis Fredagsbar for nogle uger siden. Han råbte noget rigtigt ulækkert og upassende efter mig, som jeg normalt ville have ignoreret, jf. mulighed 1 og 2, tidligere omtalt i tråden af Milisa - jeg valgte mulighed 2 denne gang, nemlig at sige fra. Det følte jeg mig ikke mindre krænket af. Ydmygelsen var tydeliggjort fordi jeg tillod mig at sige fra. Men han skulle fandeme ikke slippe uden reaktion. Men dét var sgu hverken socialgruppe 6 eller fetterleintyper.

Min pointe er, at jeg synes det er helt misforstået at mene, at krænkende, grænseoverskridende adfærd mod kvinder kun finder sted visse steder.

Mener du i ramme alvor, at du kan undgå anstødelige tilråb og gramseri blandt fulde folk på/ved en bar. Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand.


Hmmmm. Ja. Ja, det mener jeg i ramme alvor. Det er jo det, hele den her diskurs udspringer af. At vi er mange kvinder, som drømmer om at slippe for anstødelige tilråb eller uinviteret gramseri. Som drømmer om at blive behandlet med respekt, eller i det mindste at vi kan få lov at sige fra over for det uden at blive kaldt snerper, feminister eller PMS-ramte. Det er flere gange blevet udpenslet her i tråden.

Og for god ordens skyld vil jeg understrege, at det ikke var et "HALLÅÅHH, DU ER LÆKKÅÅÅRH!"-råb.
Jeg kan sagtens sætte pris på en kompliment, selvom den er en højlydt. Det her var ulækkert, upassende og det var kun med øje for at forarge, ydmyge eller, som Zombie (vistnok) skrev; demonstrere magt.

"Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand" - det er lidt sådan et udsagn, jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal bruge til. Er det almen viden? Skal jeg bare forberede mig på - og finde mig i - at blive råbt klamme ting af, når jeg er i fredagsbar hos teologerne? Helt ærligt.... Nej, vel. Der findes jo lignende fordomme om samtlige fag på uni, men det undskylder da ikke sådan en adfærd, ej heller er det på sin plads at generalisere den til hele faget.

Vi har nok bare en forskellig tilgang til livets vilkår. I min verden undgår jeg for enhver pris kåde og berusede unge mænd. Cocktailen af heftig seksualdrift og alkohol mm. orker jeg ikke. Jeg bebrejder heller ikke solen, at jeg kan blive forbrændt, jeg søger bare skyggen.


Der findes ret mange unge mænd, der fint kan styre sig. Derfor er det dem, der ikke kan, som stikker udenfor og har et problem - ikke alle andre.

L
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Fru Sunshine » 3. nov 2015, 09:31

dgd2007 skrev:
Jacan skrev:Selvfølgelig kommer du med en dumsmart gammeldags kommentar, har du nogensinde tænkt på at byde ind med noget andet end det? :gruble:

Måske ... hvis du kommer med noget bedre, end at kvinder går i byen på udkig efter undskyldninger for at slå mænd ned, der kommer til at berøre dem ved et uheld :D

Ej. Enhver ved da, at det er vores eneste agenda med en bytur. Og hvis der ikke er nogen, der gider gramse, gnider vi os op af dem, og påstår at de gramsede, så vi kan komme til at slå.

Hæ.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 3. nov 2015, 09:35

Zombie skrev:
Gniske skrev:
KinderBueno skrev:
Gniske skrev:
KinderBueno skrev:Jeg drejer lige snakken lidt væk fra "løs på tråden" igen:

Gniske skrev:Jeg har i mit efterhånden halvlange liv aldrig set nogen blive gramset på ufrivilligt. Er det i socialgruppe 6, dvs. blandt røde feminazier og Fetterleintyper, at dette foregår?


Sådan en kommentar her er faktisk også problematisk for denne her diskurs. For den lægger op til, at når man som kvinde beretter om en krænkende oplevelse i et bestemt socialt lag, så er responsen i stil med "Den slags finder jo ikke sted her. Du befinder dig på en fancy vinbar, og klientellet består udelukkende af veluddannede, ordentlige mænd med god smag." Udskift eventuelt scenen med en julefrokost med en masse søde, lidt generte ingeniører.

Jeg blev f.eks. råbt af udenfor Teologis Fredagsbar for nogle uger siden. Han råbte noget rigtigt ulækkert og upassende efter mig, som jeg normalt ville have ignoreret, jf. mulighed 1 og 2, tidligere omtalt i tråden af Milisa - jeg valgte mulighed 2 denne gang, nemlig at sige fra. Det følte jeg mig ikke mindre krænket af. Ydmygelsen var tydeliggjort fordi jeg tillod mig at sige fra. Men han skulle fandeme ikke slippe uden reaktion. Men dét var sgu hverken socialgruppe 6 eller fetterleintyper.

Min pointe er, at jeg synes det er helt misforstået at mene, at krænkende, grænseoverskridende adfærd mod kvinder kun finder sted visse steder.

Mener du i ramme alvor, at du kan undgå anstødelige tilråb og gramseri blandt fulde folk på/ved en bar. Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand.


Hmmmm. Ja. Ja, det mener jeg i ramme alvor. Det er jo det, hele den her diskurs udspringer af. At vi er mange kvinder, som drømmer om at slippe for anstødelige tilråb eller uinviteret gramseri. Som drømmer om at blive behandlet med respekt, eller i det mindste at vi kan få lov at sige fra over for det uden at blive kaldt snerper, feminister eller PMS-ramte. Det er flere gange blevet udpenslet her i tråden.

Og for god ordens skyld vil jeg understrege, at det ikke var et "HALLÅÅHH, DU ER LÆKKÅÅÅRH!"-råb.
Jeg kan sagtens sætte pris på en kompliment, selvom den er en højlydt. Det her var ulækkert, upassende og det var kun med øje for at forarge, ydmyge eller, som Zombie (vistnok) skrev; demonstrere magt.

"Teologer er i øvrigt nogle af de værste liderbasser, selv i ædru tilstand" - det er lidt sådan et udsagn, jeg ikke rigtig ved, hvad jeg skal bruge til. Er det almen viden? Skal jeg bare forberede mig på - og finde mig i - at blive råbt klamme ting af, når jeg er i fredagsbar hos teologerne? Helt ærligt.... Nej, vel. Der findes jo lignende fordomme om samtlige fag på uni, men det undskylder da ikke sådan en adfærd, ej heller er det på sin plads at generalisere den til hele faget.

Vi har nok bare en forskellig tilgang til livets vilkår. I min verden undgår jeg for enhver pris kåde og berusede unge mænd. Cocktailen af heftig seksualdrift og alkohol mm. orker jeg ikke. Jeg bebrejder heller ikke solen, at jeg kan blive forbrændt, jeg søger bare skyggen.


Der findes ret mange unge mænd, der fint kan styre sig. Derfor er det dem, der ikke kan, som stikker udenfor og har et problem - ikke alle andre.

L

Druk (eller andre former) for beruselse er kerneaktiviteten i danske mænds sociale liv/festkultur, beruselse er tab af kontrol og kulturpåtvungne hæmninger, ingen fuld mand har endnu evnet at styre sig, selv lige gang er umuligt.
0
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 3. nov 2015, 10:20

Dikus skrev:Hvor er det trist, du tænker sådan om mænd.

Hvad er der trist ved ikke at betragte fuldskab som kvalificerende for høvisk adfærd?
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf vibbsen » 3. nov 2015, 10:35

Altså, jeg gider ikke finde mig i at blive nevet i røven i en bar (eller nogen som helst andre steder for den sags skyld).....Jeg vil ikke opfatte det som et decideret overgreb.

Det ville jeg til gengæld hvis det mit "Kan du få grabberne" væk ikke blev respekteret men ovenikøbet udbygget med et "kælling" og en udvidelse til at vennerne også gramsede....Og jeg ville øjeblikkelig klage til ledelsen over en bartender som ikke stoppede dette øjeblikkeligt når vedkommende blev gjort opmærksom på episoden, men derimod ligefrem opildnede situationen ved at spørge om jeg ikke synes det var lidt fræk....WTF er det for en reaktion ?????? :8:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 3. nov 2015, 10:42

Dikus skrev:
Gniske skrev:
Dikus skrev:Hvor er det trist, du tænker sådan om mænd.

Hvad er der trist ved ikke at betragte fuldskab som kvalificerende for høvisk adfærd?


Langt hovedparten af mænd er heldigvis -præcis som hovedparten af kvinder - i stand til at være fulde uden at forulempe det modsatte køn.

Det tror jeg ikke på, men ikke alle beruses nok til, at de mister de hæmningerne og selvkontrollen. Og ikke alle forulemper andre mennesker, nogle begår hærværk, nogle kører for stærkt, nogle falder ud over altanen eller i åen, nogle går pludselig ud foran en bil osv. og osv.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf thomassneum » 3. nov 2015, 12:47

Ja, I er nærtagende.
Men klask i røven er sgu for lamt.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Gniske
Permanent bortvist
Indlæg: 44
Tilmeldt: 11. okt 2015, 14:58
Kort karma: 1
Likede indlæg: 9

Re: Er kvinder nærtagende?

Indlægaf Gniske » 3. nov 2015, 18:13

Skumfidusen skrev:
Gniske skrev:Druk (eller andre former) for beruselse er kerneaktiviteten i danske mænds sociale liv/festkultur, beruselse er tab af kontrol og kulturpåtvungne hæmninger, ingen fuld mand har endnu evnet at styre sig, selv lige gang er umuligt.


Jeg har været ung engang og med en seksualdrift som man har i den alder og med overordentlig stor glæde ved mennesker af den kvindelige overbevisning, men selv med mængder af sprut i blodet der har bragt mig på grænsen til reptilstadiet er det lykkedes mig at undgå at begramse kvinder som jeg ikke havde grund til at tro gerne ville have det.

Lad os strække det til, jf. besofne J. Ryg, så vidt du husker.
0

Tilbage til "Livets forhold"