Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf 2SHY » 3. nov 2015, 23:29

Jeg hører aldrig radio 24syv så jeg måtte lige google programmet. Beskrivelsen alene er nok til at jeg nok aldrig ville sætte mig til at høre det :genert: Det lyder som Se og Hør i radioform
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. nov 2015, 23:35

Karkluden skrev:OMG, vil du være min nye bedste ven?
Alle hader hende, og jeg er så vild med hende. "ja, men hun skrev grimme ting på facebook". Ja, men sandsynligvis ting ALLE tænkte, og snakkede om alligevel. Jeg synes, hun er awesome, og hun har sindssygt meget selvironi. Jeg er tosset med hende og Anna Thygesen :lol:
Hun må lige holde op med det barsel der :D Selvom Vrå er cool, er han bare ikke ligeså cool.


ÅH du godeste ja, forestil dig lige os to, i selskab med Ditte O. og Anna T.! Og evt. nogle festlige drinks... :klap:
Det er bare som om at når Ditte er "ordfører" så spørger hun altid ind til lige præcist de detaljer hvor jeg selv sidder og tænker uuh hvad var det lige? :lol: ja Vrå er også okay men jeg synes han kører for meget ud af kedelige tangenter af og til...

Men det, og så Zornigs Zone og Den Korte Radioavis med Kirsten Birgit det er klart mine favoritter :) og Aflyttet og Stream team og Elektronista :-D
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. nov 2015, 23:39

Ahrr Bitterfissen gider jeg så slet heller ikke.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Whoosh » 4. nov 2015, 00:01

Godt nok ikke i dag, men jeg kom lige i tanke om det og blev glad igen.

Vi var ude og spise frokost forleden, et sted vi er kommet jævnligt i 4-5 år.
Ejeren er en rigtig sød ung mand.

Jeg spørger så til en af retterne, en frokosttallerken med forskellige ting, og fordi det er længe siden jeg har bestilt den sidst, vil jeg høre om der stadig er mini bruschetta i blandt?

Nej, desværre ikke for tiden, dem kunne jeg måske godt lide?
Ja, men jeg er sikker på at der er en masse andet dejligt, så den tallerken vil jeg gerne bestille.

Da min mad så kommer, er der en bruschetta på.
Ejeren havde bedt kokken lave den til mig. :lun:
Det synes jeg var så sødt, betænksomt og serviceminded!
6
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 00:02

Dirtylittledevil skrev:Men det, og så Zornigs Zone og Den Korte Radioavis med Kirsten Birgit det er klart mine favoritter :) og Aflyttet og Stream team og Elektronista :-D


Pew!


Men altså, bortset fra det, og for at sladre lidt, så kender jeg én, der kender Ditte O. ret godt, og hun siger, hun er vildt sød. Altså sådan sød-sød og sjov-sjov og imødekommende-agtig. Altså privat.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 00:05

Dirtylittledevil skrev:Ahrr Bitterfissen gider jeg så slet heller ikke.


Jeg troede i øvrigt, at du var hende en overgang. Altså efter hun var stået frem. Eller, ej, jeg troede, hun var dig. At forfatteren bag, havde fået ny profil på Jubii efter hun slettede den der Fairy-halløj, og at den profil var din. :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. nov 2015, 00:27

Aima skrev:
Dirtylittledevil skrev:Ahrr Bitterfissen gider jeg så slet heller ikke.


Jeg troede i øvrigt, at du var hende en overgang. Altså efter hun var stået frem. Eller, ej, jeg troede, hun var dig. At forfatteren bag, havde fået ny profil på Jubii efter hun slettede den der Fairy-halløj, og at den profil var din. :)


Så altså da du så hende hvordan hun så ud, så tænkte du at det nok var mig? :trist:

:trist:
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 01:22

Dirtylittledevil skrev:
Aima skrev:
Dirtylittledevil skrev:Ahrr Bitterfissen gider jeg så slet heller ikke.


Jeg troede i øvrigt, at du var hende en overgang. Altså efter hun var stået frem. Eller, ej, jeg troede, hun var dig. At forfatteren bag, havde fået ny profil på Jubii efter hun slettede den der Fairy-halløj, og at den profil var din. :)


Så altså da du så hende hvordan hun så ud, så tænkte du at det nok var mig? :trist:

:trist:


Ha, nej. Jeg formulerede mig godt nok også kluntet. Det havde intet med udseende at gøre, det var mere skrivestil, humor og sådan. Selvom jeg ikke bryder mig om Bitterfissekonceptet, synes jeg, hun skriver ret godt og er ret sjov. Jeg har læst begge bøger, hun har skrevet i eget navn, så det var primært mit indtryk fra dem, der mindede mig lidt om dig. (I øvrigt omtaler hun et par personer i bøgerne som efter min bedste overbevisning er fra den anden debat. Det er ret sjovt :D )
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2015, 01:57

Min far var så glad for at se mig. For første gang i 12 år. Ingen bitterhed imellem os og jeg ser frem til, at have ham i mit liv igen. Og jeg glæder mig til, at han skal møde min kæreste.
12
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 4. nov 2015, 02:01

Åh, hvor er jeg træt af jer. Nu bliver jeg jo både nødt til at høre Radio24syv OG læse Bitterfissen. :gisp:

Jeg er ret sikker på, jeg vil finde begge dele jævnt hen forfærdelige. Bittefissens blog var i hvert fald meget, meget ensformig og kedelig, SAMTIDIG med at den var klam ved sine ofre. Men dét er vel også en slags præstation.

Anyway, selv om min radio er groet fast på P8 Jazz, så vil jeg da ikke afstå fra chancen for at finde nogle nye kulturprodukter at afsky ... :devil:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2015, 02:11

Hov, det var jo egentlig igår. Nu er kl over 3 og 2 makrelmadder efterfulgt af 2 nutellamadder har afgjort påvirket denne dag positivt!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 02:17

ManicNinja skrev:Åh, hvor er jeg træt af jer. Nu bliver jeg jo både nødt til at høre Radio24syv OG læse Bitterfissen. :gisp:

Jeg er ret sikker på, jeg vil finde begge dele jævnt hen forfærdelige. Bittefissens blog var i hvert fald meget, meget ensformig og kedelig, SAMTIDIG med at den var klam ved sine ofre. Men dét er vel også en slags præstation.

Anyway, selv om min radio er groet fast på P8 Jazz, så vil jeg da ikke afstå fra chancen for at finde nogle nye kulturprodukter at afsky ... :devil:


Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Og sæt nu ikke forventningerne for højt! :D
Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 4. nov 2015, 02:30

Aima skrev:Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Og sæt nu ikke forventningerne for højt! :D
Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.


Ligger og hører Det, vi taler om fra i fredags, og det er jo faktisk udmærket. Kender intet til kanalen, men foreløbig er der da dejligt god tid til snak og rent faktisk noget indhold og ingen hjernedøde, technoelskende proletarværter (jooo, dette specifikke fravær ER en kvalitet!)

Og chicklitt ... de få bøger inden for genren, der er gode, er så rigtig gode. Har i mange år syntes, det var en væsentligt større bedrift at skrive en underholdende bog end en såkaldt "dybsindig" bog. Vil da glæde mig, hvis det også er lykkedes hende Fissen at producere noget ordentligt!

Den anden vej anbefaler jeg så Q - Henrik Qvortrups selvbiografi fra sidste år. 350 sider, som jeg læste over halvandet døgn. Lige noget for en journalist- og holdningsspire som dig, er jeg sikker på. :) Humoristisk og masser af god sladder og indsigt. Og selvfølgelig også tendentiøs, så det basker med vingerne. Det ér jo Qvortrup. Læs den - den er lige til sofaen og i mine øjne en rigtig page turner.

Så går jeg i gang med Qvortrups nyeste (udkommet i dag) hurtigst muligt.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 02:49

ManicNinja skrev:
Aima skrev:Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Og sæt nu ikke forventningerne for højt! :D
Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.


Ligger og hører Det, vi taler om fra i fredags, og det er jo faktisk udmærket. Kender intet til kanalen, men foreløbig er der da dejligt god tid til snak og rent faktisk noget indhold og ingen hjernedøde, technoelskende proletarværter (jooo, dette specifikke fravær ER en kvalitet!)

Og chicklitt ... de få bøger inden for genren, der er gode, er så rigtig gode. Har i mange år syntes, det var en væsentligt større bedrift at skrive en underholdende bog end en såkaldt "dybsindig" bog. Vil da glæde mig, hvis det også er lykkedes hende Fissen at producere noget ordentligt!

Den anden vej anbefaler jeg så Q - Henrik Qvortrups selvbiografi fra sidste år. 350 sider, som jeg læste over halvandet døgn. Lige noget for en journalist- og holdningsspire som dig, er jeg sikker på. :) Humoristisk og masser af god sladder og indsigt. Og selvfølgelig også tendentiøs, så det basker med vingerne. Det ér jo Qvortrup. Læs den - den er lige til sofaen og i mine øjne en rigtig page turner.


Jeg har læst den! Og yes, jeg var fanget. Den er både god og velskrevet. Apropos Qvortrup, har jeg for nylig læst 'Livet, det forbandede' af Ken B. Rasmussen. Det var jo bogen der fik Nets-lavinen til at rulle, så den var et must read. Jeg regner med at gå i krig med 'Helt tys-tys' af, hvad hedder han? Kasper Denager, som også var tys-tys-kildens kontaktperson, i næste uge. Nu skal jeg først lige være færdig med 'Immunologi' som er en knap 500 siders semi-heavy lærebog der dels forklarer den basale immunologi og dels beskriver diverse immunologiske forhold.

Jeg er ret alsidig i min litteratur-smag :D
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf ManicNinja » 4. nov 2015, 02:58

Aima skrev:
ManicNinja skrev:
Aima skrev:Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Og sæt nu ikke forventningerne for højt! :D
Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.


Ligger og hører Det, vi taler om fra i fredags, og det er jo faktisk udmærket. Kender intet til kanalen, men foreløbig er der da dejligt god tid til snak og rent faktisk noget indhold og ingen hjernedøde, technoelskende proletarværter (jooo, dette specifikke fravær ER en kvalitet!)

Og chicklitt ... de få bøger inden for genren, der er gode, er så rigtig gode. Har i mange år syntes, det var en væsentligt større bedrift at skrive en underholdende bog end en såkaldt "dybsindig" bog. Vil da glæde mig, hvis det også er lykkedes hende Fissen at producere noget ordentligt!

Den anden vej anbefaler jeg så Q - Henrik Qvortrups selvbiografi fra sidste år. 350 sider, som jeg læste over halvandet døgn. Lige noget for en journalist- og holdningsspire som dig, er jeg sikker på. :) Humoristisk og masser af god sladder og indsigt. Og selvfølgelig også tendentiøs, så det basker med vingerne. Det ér jo Qvortrup. Læs den - den er lige til sofaen og i mine øjne en rigtig page turner.


Jeg har læst den! Og yes, jeg var fanget. Den er både god og velskrevet. Apropos Qvortrup, har jeg for nylig læst 'Livet, det forbandede' af Ken B. Rasmussen. Det var jo bogen der fik Nets-lavinen til at rulle, så den var et must read. Jeg regner med at gå i krig med 'Helt tys-tys' af, hvad hedder han? Kasper Denager, som også var tys-tys-kildens kontaktperson, i næste uge. Nu skal jeg først lige være færdig med 'Immunologi' som er en knap 500 siders semi-heavy lærebog der dels forklarer den basale immunologi og dels beskriver diverse immunologiske forhold.

Jeg er ret alsidig i min litteratur-smag :D


Yeah - vidste, den måtte være lige dig!

Det er jeg sagt uden overdrivelse også, alsidig! :) Men efter mange år med sprog- og litteraturstudier på uni nyder jeg virkelig at kunne vælge også "underlødig" (bah!) litteratur til!
Ken B.'s bog var virkelig noget klamphug, synes jeg - en blanding af pinlig og ligegyldig.

Lige nu læser jeg en kanon fagbog om udfordringen i at skrive journalistisk, når man som jeg er akademisk uddannet og så Førsteelskeren af Leonora Christina Skov - aldrig læst noget af hende, og selv om hun som person virker lidt irriterende, så bringer hun mange fornuftige holdninger og kritikpunkter ift samfundets vanetænkning til torvs. Så jeg tænkte, jeg ville give hendes bøger en chance.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"