Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 2. nov 2015, 19:35

Jeg har da heldigvis nået at få et crash kursus i kransekagebagning og der var masser af marcipan i hans fryser, så måske forsøger jeg at gøre ham kunsten efter. Det tror jeg han ville have sat pris på. Ellers må det blive et par stænger fra Bilka eller Føtex. De er ikke fantastiske men trods alt bedre end meget af det man ellers kan købe :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daine » 2. nov 2015, 20:07

Allmost_Famous skrev:Jeg har slet ikke overvejet mad endnu :genert:


Hehe, der ER jo også små to måneder til, så mon ikke det nok skal komme :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 3. nov 2015, 10:59

Jeg vil også gerne være med.

Jeg har en tradition med, at der skal være waldorfsalat og flødekartofler - og så et eller andet kød. De sidste par år har kødet været en stor ribeye, men i år kunne jeg godt tænke mig enten noget vildt eller evt. lammemørbrad. Jeg kunne også godt overveje at skifte kartoflerne ud - måske Pommes Anna eller en kartoffelroulade.
Forret gør jeg mig ikke i, men der skal helt sikkert være en dessert. Det kunne være chokolademousse eller creme bruleé eller gateau marcel eller cheesecake eller hjemmelavet is eller eller eller... :savl: (Fik jeg nævnt, at jeg godt kan lide at lave og spise desserter?)
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wolf
Indlæg: 294
Tilmeldt: 21. aug 2015, 16:59
Kort karma: 57
Likede indlæg: 1172

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Wolf » 3. nov 2015, 19:25

Jeg har slet ikke overvejet mad endnu, men vi plejer at have en masse lækker frugt, chips og is - sådan noget mad man kan gå til og fra :-)
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. nov 2015, 07:48

Sidste år var min plan også, at være alene.

Jeg spiste også alene hjemme ved mig selv, men blev så kapret af en veninde og skød nytåret ind med hende og nogle andre, nærmest fremmede.. Det var meget hyggeligt..

Jeg kunne godt tænke mig, at spise alene igen i år, og så holde aftenen åben.

Sidste år lavede jeg selv mad, det gider jeg ikke rigtig igen. Så jeg vil undersøge om man kan få en nytårsmenu til én person et sted, evt. til to, så der er til dagen efter. Vi har nogle gode slagtere her hvor jeg bor, så tænker at det bestemt er en mulighed.

Hvis jeg skal lave mad igen, så bliver det nok noget italiensk inspireret... :) Det er som regel dejlig nemt, og så er der rester til dagen efter. Forestiller mig noget lasagne med langtidskogt bolognese til hovedret. Forret ved jeg ikke.. :)
1
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Dime » 4. nov 2015, 07:50

Jeg har ingen planer for nytårsaften, så jeg regner med at sidde herhjemme og hygge med noget god mad, pilsnere og guf.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Guilded_Lily » 4. nov 2015, 10:42

Jeg er også med igen for...8.gang :)

I januar overvejede jeg at invitere min veninde og børn i år, men juleplanerne blev lavet om, så vi får ret mange gæster over julen - så ved jeg, jeg får brug for fred nytårsaften. Den fred, man altså kan mønstre med to børn, der sidst fandt ud af, at nytårsaften er ret fed :lol:

Menuen er uplanlagt, men det bliver nok enten fondue eller en kølle af en art med diverse tilbehør og en lækker forret og dessert...
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. nov 2015, 13:06

Jeg tror jeg hopper i noget afslappet tøj, men sorger for at have noget pænt lagt frem, hvis man nu finder ud af, at man skal videre..... :) Er en sucker for make-up, så den får fuld skrald uanet hvad... :D
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Daphne » 8. nov 2015, 18:59

Jeg regner ikke med at skulle være alene nytårsaften, men jeg vil bare lige sige, at jeg synes simpelthen, at tråden er så hyggelig! Jeg nyder at følge med i jeres planlægning igennem november/december (kan måske endda finde på at blande mig, hvis der lige er noget jeg vil foreslå/like osv. :genert: ). Hvis jeg har tid kigger jeg også ind til jer, for at se hvad I nu finder på i løbet af selve dagen/aftenen, og ellers plejer jeg at læse det hele, når jeg får tid i det nye år. Det er nemlig bare smadderhyggeligt, og I har det altid så sjovt. :klap:
4
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Faceless » 10. nov 2015, 17:05

Jeg er sådan lidt lost hvad angår nytår. Jeg kommer hjem fra USA den 29. så er nok temmelig påvirket af jetlag. Og sidst jeg var afsted, var der kun én nevø, som stadig bare var lille baby. Nu er der 3, hvor kun yngste mand stadig er baby. Der oplevede jeg, i 14 dage efter jeg var kommet hjem, at jeg led af virkelig seriøs svimmelhed, simpelthen fordi jeg var blevet så overanstrengt af turen.
Det håber jeg virkelig ikke gentager sig denne gang.

Derudover, synes jeg ikke rigtig at jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre med mad. Allerhelst ville jeg gerne bestille udefra, men det eneste sted jeg har fundet, hvor jeg kunne lide menuen, var der et krav om mindst 4 kuverter. Det er lige rigeligt når man kun er en.
Og netop fordi jeg først lander på dansk grund den 29. og har jetlag, er jeg nok ikke lige i hopla til at stå med det helt store i køkkenet. Jeg skal i forvejen gerne bruge flere dage til at forberede større menuer, for ikke at ødelægge mig selv. Så det er nok udelukket at jeg giver mig ud i noget større, selvom det ellers er det jeg elsker mest ved nytårsaften.

Et sted ville jeg næsten ønske, at jeg var blevet i USA nytåret over, men samtidig ved jeg også godt, at jeg ikke ville kunne holde til mere end en uge med fuld knald på (en uge er også for meget for mig, men nu betaler jeg jo ret meget for overhovedet at komme derover, så lidt tid skal jeg være der. Hvem ved hvornår jeg kommer til at kunne være rigtig sammen med min familie igen, og ikke bare over Skype).

Så, ja, jeg aner ikke hvad nytårsaften kommer til at bestå af for mig, eller hvor meget jeg overhovedet kan overkomme.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 11. nov 2015, 09:18

Faceless skrev:Jeg er sådan lidt lost hvad angår nytår. Jeg kommer hjem fra USA den 29. så er nok temmelig påvirket af jetlag. Og sidst jeg var afsted, var der kun én nevø, som stadig bare var lille baby. Nu er der 3, hvor kun yngste mand stadig er baby. Der oplevede jeg, i 14 dage efter jeg var kommet hjem, at jeg led af virkelig seriøs svimmelhed, simpelthen fordi jeg var blevet så overanstrengt af turen.
Det håber jeg virkelig ikke gentager sig denne gang.

Derudover, synes jeg ikke rigtig at jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre med mad. Allerhelst ville jeg gerne bestille udefra, men det eneste sted jeg har fundet, hvor jeg kunne lide menuen, var der et krav om mindst 4 kuverter. Det er lige rigeligt når man kun er en.
Og netop fordi jeg først lander på dansk grund den 29. og har jetlag, er jeg nok ikke lige i hopla til at stå med det helt store i køkkenet. Jeg skal i forvejen gerne bruge flere dage til at forberede større menuer, for ikke at ødelægge mig selv. Så det er nok udelukket at jeg giver mig ud i noget større, selvom det ellers er det jeg elsker mest ved nytårsaften.

Et sted ville jeg næsten ønske, at jeg var blevet i USA nytåret over, men samtidig ved jeg også godt, at jeg ikke ville kunne holde til mere end en uge med fuld knald på (en uge er også for meget for mig, men nu betaler jeg jo ret meget for overhovedet at komme derover, så lidt tid skal jeg være der. Hvem ved hvornår jeg kommer til at kunne være rigtig sammen med min familie igen, og ikke bare over Skype).

Så, ja, jeg aner ikke hvad nytårsaften kommer til at bestå af for mig, eller hvor meget jeg overhovedet kan overkomme.


Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor meget nytårsaften og fejring af den med stor menu betyder for dig. Hvis det er altafgørende med 3 retter osv. for, at du føler, det er rigtigt festligt, kan jeg godt se, at det er lidt op ad bakke med at bestille noget udefra. Men ellers ville jeg i dit sted bestemme mig for, at i år er det altså ikke som sædvanligt pga. din rejse til USA, så måske behøver det ikke lige at falde ind i den klassiske festmåltidsskabelon. Så kunne du måske "nøjes med" at bestille en hovedret såsom sushi, en lækker burger, pizza eller hvad du nu kan lide og har mulighed for i dit lokalområde. En færdigkøbt dessert, enten noget god is, lækker chokolade eller en fin kage fra bageren, kan også sagtens gøre det. Og så kunne du måske selv lave en lille let forret eller købe dig til noget i delikatessen i et større supermarked el.lign.
Efter min mening ville det ikke være trist eller mindre festligt, men bare en tilpasning til dit energibehov dette år. Så kan du altid kaste dig over kogebøger og spændende opskrifter og lave det hele selv næste år, hvor du måske har lidt mere overskud.

Alternativt kunne man måske høre, om nogen her i tråden bor i nærheden af dig og kunne være interesseret i at dele en "ud af huset"-menu. Man behøver jo ikke at holde aftenen sammen af den grund, men kan bare mødes om eftermiddagen og splitte menuen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 11. nov 2015, 14:10

Jeg overvejer mad selvom det er tidligt. Jeg kunne godt tænke mig noget rigtig lækkert kød men ved ikke lige hvad. Jeg overvejer noget i retning af måske medaljon med bacon omkring eller måske hvis man kunne finde en lille culotte/cuvette hvor der måske kunne være rester til dagen efter :gruble: Så lidt grønt til og lidt kartofler med noget lækker krydderi på :gruble: Det er godt der er tid at overveje det i :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf Faceless » 11. nov 2015, 18:31

sigge skrev:
Faceless skrev:Jeg er sådan lidt lost hvad angår nytår. Jeg kommer hjem fra USA den 29. så er nok temmelig påvirket af jetlag. Og sidst jeg var afsted, var der kun én nevø, som stadig bare var lille baby. Nu er der 3, hvor kun yngste mand stadig er baby. Der oplevede jeg, i 14 dage efter jeg var kommet hjem, at jeg led af virkelig seriøs svimmelhed, simpelthen fordi jeg var blevet så overanstrengt af turen.
Det håber jeg virkelig ikke gentager sig denne gang.

Derudover, synes jeg ikke rigtig at jeg kan finde ud af hvad jeg skal gøre med mad. Allerhelst ville jeg gerne bestille udefra, men det eneste sted jeg har fundet, hvor jeg kunne lide menuen, var der et krav om mindst 4 kuverter. Det er lige rigeligt når man kun er en.
Og netop fordi jeg først lander på dansk grund den 29. og har jetlag, er jeg nok ikke lige i hopla til at stå med det helt store i køkkenet. Jeg skal i forvejen gerne bruge flere dage til at forberede større menuer, for ikke at ødelægge mig selv. Så det er nok udelukket at jeg giver mig ud i noget større, selvom det ellers er det jeg elsker mest ved nytårsaften.

Et sted ville jeg næsten ønske, at jeg var blevet i USA nytåret over, men samtidig ved jeg også godt, at jeg ikke ville kunne holde til mere end en uge med fuld knald på (en uge er også for meget for mig, men nu betaler jeg jo ret meget for overhovedet at komme derover, så lidt tid skal jeg være der. Hvem ved hvornår jeg kommer til at kunne være rigtig sammen med min familie igen, og ikke bare over Skype).

Så, ja, jeg aner ikke hvad nytårsaften kommer til at bestå af for mig, eller hvor meget jeg overhovedet kan overkomme.


Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvor meget nytårsaften og fejring af den med stor menu betyder for dig. Hvis det er altafgørende med 3 retter osv. for, at du føler, det er rigtigt festligt, kan jeg godt se, at det er lidt op ad bakke med at bestille noget udefra. Men ellers ville jeg i dit sted bestemme mig for, at i år er det altså ikke som sædvanligt pga. din rejse til USA, så måske behøver det ikke lige at falde ind i den klassiske festmåltidsskabelon. Så kunne du måske "nøjes med" at bestille en hovedret såsom sushi, en lækker burger, pizza eller hvad du nu kan lide og har mulighed for i dit lokalområde. En færdigkøbt dessert, enten noget god is, lækker chokolade eller en fin kage fra bageren, kan også sagtens gøre det. Og så kunne du måske selv lave en lille let forret eller købe dig til noget i delikatessen i et større supermarked el.lign.
Efter min mening ville det ikke være trist eller mindre festligt, men bare en tilpasning til dit energibehov dette år. Så kan du altid kaste dig over kogebøger og spændende opskrifter og lave det hele selv næste år, hvor du måske har lidt mere overskud.

Alternativt kunne man måske høre, om nogen her i tråden bor i nærheden af dig og kunne være interesseret i at dele en "ud af huset"-menu. Man behøver jo ikke at holde aftenen sammen af den grund, men kan bare mødes om eftermiddagen og splitte menuen.


Tak for dine forslag. :)
Ja, jeg må forsøge at tænke i alternative baner, i forhold til hvad jeg egentlig helst vil, hvad angår maden (øv).
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 12:11

Så er kødet i hus :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Tråden for os der skal være alene nytårsaften 2015!

Indlægaf sigge » 13. nov 2015, 12:43

2SHY skrev:Så er kødet i hus :)


Lækkert. Og hvor er du dog effektiv! :)
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"